Nooit met lege handen aankomen

woensdag 25 augustus 2021 om 17:01
Hoi dames
,
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)
Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.
Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.
Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)
Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)
Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.
Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.
Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)
Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom

woensdag 25 augustus 2021 om 17:10

woensdag 25 augustus 2021 om 17:12
woensdag 25 augustus 2021 om 17:14
Kan leuk zijn, maar denk idd vooral ook aan wat handig is. Ik zat laatst nog 2 uur in de trein met een enorme bos bloemen (niet van een date). Super lief gebaar, maar was eigenlijk blijer geweest als ik gewoon normaal had kunnen reizen. Misschien iets kleiners, dat je altijd zelf bij je kan houden als zij geen zakken of een tasje heeft. Maar niets doen is ook prima. Ik zou het leuker vinden om iets te krijgen bij date 2. Is iets meer een persoonlijk compliment en wat minder alsof je het bij iedereen doet en dus niet zo veel betekent, vind ik dan. Dan kan je ook aansluiten op iets waar jullie het nu over hebben (miss houdt ze wel van bepaalde soorten thee ofzo).

woensdag 25 augustus 2021 om 17:15
Nou, het hoeft niet juist de man te zijn die de deur open houdt, maar als je voorop loopt is het best gek om hem dicht te laten vallen als de ander de deur niet 'over pakt'.
woensdag 25 augustus 2021 om 17:16
Het lijkt mij niet nodig om iets te geven, zeker niet iets waar je vervolgens de rest van de date mee 'zit', zoals bloemen of planten of zo. Als je echt iets wilt geven dan zou ik het superklein houden, iets van een minireepje luxe chocola of zo. Maar omdat het niet echt gebruikelijk is om presentjes te geven op een eerste date kan het juist ook ongemakkelijk worden, omdat het misschien (onbedoeld) als een verplichting kan voelen om iets terug te doen.
Mijn advies: probeer gewoon goed in te tunen op degene tegenover je en een beetje los te laten hoe het allemaal hoort. Ik persoonlijk word nerveus van mannen die ten koste van alles de deur voor me open willen houden. Zolang je hem niet in mijn gezicht dicht kwakt ben ik tevreden, en ik houd hem ook voor jou open als ik er toevallig als eerste bij was. Anderen zullen juist weer heel gecharmeerd zijn van ouderwetse galante manieren en een beetje pampering. Daten gaat vooral om het zoeken naar de match, dus wees gewoon open, attent en vriendelijk en dan zie je verder wel hoe het loopt.
Mijn advies: probeer gewoon goed in te tunen op degene tegenover je en een beetje los te laten hoe het allemaal hoort. Ik persoonlijk word nerveus van mannen die ten koste van alles de deur voor me open willen houden. Zolang je hem niet in mijn gezicht dicht kwakt ben ik tevreden, en ik houd hem ook voor jou open als ik er toevallig als eerste bij was. Anderen zullen juist weer heel gecharmeerd zijn van ouderwetse galante manieren en een beetje pampering. Daten gaat vooral om het zoeken naar de match, dus wees gewoon open, attent en vriendelijk en dan zie je verder wel hoe het loopt.
foechoer wijzigde dit bericht op 25-08-2021 17:20
36.47% gewijzigd
woensdag 25 augustus 2021 om 17:16

woensdag 25 augustus 2021 om 17:17
Rozen zijn dan weer bloemen waar mensen niet snel allergisch voor zijn.
Mijn dochter 20+ zit een hele date te snotteren als je bloemen mee zou brengen. Alleen rozen gaat eigenlijk altijd goed.

woensdag 25 augustus 2021 om 17:18
Dat lijkt me een standaard omgangsvorm. Niet iets wat specifiek mannen voor hun date moeten doen.