Nooit met lege handen aankomen

woensdag 25 augustus 2021 om 17:01
Hoi dames
,
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)
Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.
Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.
Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)
Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)
Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.
Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.
Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)
Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom

woensdag 25 augustus 2021 om 17:45
Geef je dr een rugtas bij cadeau.vivapimpelmees schreef: ↑25-08-2021 17:34Dan zit je op dat terras met een bosje bloemen. Gewoon onhandig.
.
woensdag 25 augustus 2021 om 17:48
Alles draait om timing.
Op een eerste date iets meenemen vind ik geen goede timing. Je kent elkaar nog niet dus voelt als overdreven. Als je vaker date dan is het juist wel leuk en betekend het ook wat. Je kunt dan ook inspelen op de persoon, een boek of soort wijn waar ze het over had. Wordt je uitgenodigd in haar huis dan wel altijd iets kleins meenemen.
Verder is het leuk om jezelf en attent te zijn. Dat kan van alles zijn. Als je oplet zie je vanzelf wat ze leuk vind en waar ze extra blij van word.
Op een eerste date iets meenemen vind ik geen goede timing. Je kent elkaar nog niet dus voelt als overdreven. Als je vaker date dan is het juist wel leuk en betekend het ook wat. Je kunt dan ook inspelen op de persoon, een boek of soort wijn waar ze het over had. Wordt je uitgenodigd in haar huis dan wel altijd iets kleins meenemen.
Verder is het leuk om jezelf en attent te zijn. Dat kan van alles zijn. Als je oplet zie je vanzelf wat ze leuk vind en waar ze extra blij van word.
woensdag 25 augustus 2021 om 17:50
Ik heb bij een eerste date wel eens een klein pakketje Kneipp producten gekregen. Ik vond dat erg lief en attent. Voelde mij ook niet ongemakkelijk en past in mijn handtas.
Maar niets mee nemen is zeker niet ongebruikelijk. Komt vaker voor dan wel iets mee nemen is mijn ervaring.
Rekening betalen bij volledig diner ben ik dan weer minder fan van. Ik split liever. Bij 1/2 drankjes zou ik dat wel accepteren als hij het voor stelt.
Maar niets mee nemen is zeker niet ongebruikelijk. Komt vaker voor dan wel iets mee nemen is mijn ervaring.
Rekening betalen bij volledig diner ben ik dan weer minder fan van. Ik split liever. Bij 1/2 drankjes zou ik dat wel accepteren als hij het voor stelt.

woensdag 25 augustus 2021 om 17:57
Ik vind het heel leuk maar het is niet echt meer van deze tijd. Kan zijn dat jouw date het gek vindt dus. Maar ja als jij zo bent en je vindt dat leuk dan gewoon doen.
Ik zou zeggen dat je in elk geval niet met lege handen aan moet komen als zij jou uitnodigt. Bijvoorbeeld als ze kookt bij haar thuis neem je een fles wijn of bloemen mee. Hier spreek je af op terras dus vind ik het iets minder belangrijk. De rekening betalen is ook een leuk gebaar.
als je wel iets koopt, hou er dan rekening mee dat ze het wel bij zich moet dragen. Bloemen op een terras is niet zo handig, z e moeten in water en dan maakt dat het onhandig. Ik zou ook niet iets te duurs doen zoals een Chanel geurtje of zo, dan kan het lijken of je haar wilt paaien met cadeaus.
Mijn man bracht op onze eerste date chocolaatjes mee. Dat was wel bij mij thuis en niet op een warm terras waar het smelt :p
Ik zou zeggen dat je in elk geval niet met lege handen aan moet komen als zij jou uitnodigt. Bijvoorbeeld als ze kookt bij haar thuis neem je een fles wijn of bloemen mee. Hier spreek je af op terras dus vind ik het iets minder belangrijk. De rekening betalen is ook een leuk gebaar.
als je wel iets koopt, hou er dan rekening mee dat ze het wel bij zich moet dragen. Bloemen op een terras is niet zo handig, z e moeten in water en dan maakt dat het onhandig. Ik zou ook niet iets te duurs doen zoals een Chanel geurtje of zo, dan kan het lijken of je haar wilt paaien met cadeaus.
Mijn man bracht op onze eerste date chocolaatjes mee. Dat was wel bij mij thuis en niet op een warm terras waar het smelt :p

woensdag 25 augustus 2021 om 17:57
Je had vooraf al gezegd van Kneipp te houden?Nina-tje schreef: ↑25-08-2021 17:50Ik heb bij een eerste date wel eens een klein pakketje Kneipp producten gekregen. Ik vond dat erg lief en attent. Voelde mij ook niet ongemakkelijk en past in mijn handtas.
woensdag 25 augustus 2021 om 18:00

woensdag 25 augustus 2021 om 18:07
En let dan tijdens de date goed op of ze iets aangeeft waar ze van houdt. Dan kun je daar mooi op inspelen bij een cadeau voor een eventuele tweede date.
Bijvoorbeeld als ze een theedrinker is een leuk theedoosje met verse thee. Wederom niet te duur maken zou ik zeggen.
woensdag 25 augustus 2021 om 18:10
woensdag 25 augustus 2021 om 18:11
Dit ^ Iets meenemen is gewoon niet handig.
Daarnaast lijkt het me persoonlijk ook leuker om later een passend cadeautje te krijgen dan op de eerste date een verplicht en betekenisloos 'je komt niet met lege handen aan' cadeautje.
chocolol wijzigde dit bericht op 25-08-2021 18:12
0.20% gewijzigd

woensdag 25 augustus 2021 om 18:19
Zoveel mensen, zoveel meningen.
Op een date kan je wat mij betreft prima met lege handen aankomen, het belangrijkst ben je zelf.
Zo'n bonusboeket van Albert Heijn zou ik sowieso laten voor wat het is.
Maar als je onderweg ergens een lief bloemetje voor haar plukt omdat je zo enthousiast bent, kan vast geen kwaad. Belangrijkst is dat het uit jezelf komt en niet omdat het 'hoort'.
Op een date kan je wat mij betreft prima met lege handen aankomen, het belangrijkst ben je zelf.
Zo'n bonusboeket van Albert Heijn zou ik sowieso laten voor wat het is.
Maar als je onderweg ergens een lief bloemetje voor haar plukt omdat je zo enthousiast bent, kan vast geen kwaad. Belangrijkst is dat het uit jezelf komt en niet omdat het 'hoort'.
avage wijzigde dit bericht op 25-08-2021 18:20
0.90% gewijzigd

woensdag 25 augustus 2021 om 18:20
Ah okee. Ik vind het nogal een geestdodend presentje, maar als iemand al doorgegeven had dat jij er blij van wordt is het wat logischer.
woensdag 25 augustus 2021 om 18:22
Omdat je die dan op de stoel naast je moet neerleggen en mensen wellicht gaan zitten kijken zo van oh leuk, volgens mij zijn die op eerste date, even kijken of het ongemakkelijk is. Tenminste, dat vind ik zelf altijd leuk om te observeren.
woensdag 25 augustus 2021 om 18:22
Ik zou zo'n kettinghartje uit twee delen meenemen en alvast jullie beider namen erin laten graveren, zodat ze in ieder geval zeker weet dat je ervoor gaat.
Au sérieux; ik heb wel eens een kaartje meegenomen dat refereerde aan iets dat we hadden besproken voordat we elkaar ontmoetten en dat op haar dressoir gelegd, zodat ze het pas zou vinden op het moment dat ik alweer naar huis was (en dat vond ze leuk), maar los daarvan neem ik nooit iets mee naar een eerste date. Als je dat wel wilt doen, dan zou ik het inderdaad bij iets kleins houden, zodat zij zich niet opgelaten voelt (omdat zij bijvoorbeeld helemaal niks heeft meegebracht).
Au sérieux; ik heb wel eens een kaartje meegenomen dat refereerde aan iets dat we hadden besproken voordat we elkaar ontmoetten en dat op haar dressoir gelegd, zodat ze het pas zou vinden op het moment dat ik alweer naar huis was (en dat vond ze leuk), maar los daarvan neem ik nooit iets mee naar een eerste date. Als je dat wel wilt doen, dan zou ik het inderdaad bij iets kleins houden, zodat zij zich niet opgelaten voelt (omdat zij bijvoorbeeld helemaal niks heeft meegebracht).