Nooit met lege handen aankomen

woensdag 25 augustus 2021 om 17:01
Hoi dames
,
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)
Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.
Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.
Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)
Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)
Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.
Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.
Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)
Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom

woensdag 25 augustus 2021 om 22:38

woensdag 25 augustus 2021 om 22:42
Dit eigenlijk. En dan is op zo’n tweede date zo’n klein doosje bonbons zoals hierboven afgebeeld wel een aardig iets. Of gewoon een blijk van interesse (stel je date vertelt op de eerste date dol te zijn op cafetariavoer, dan is het leuker om op de tweede date in een cafetaria te gaan eten dan een of ander duur restaurant).noorderlicht76 schreef: ↑25-08-2021 21:55Ik zou het pas leuk vinden als ik je gezien had, dan zou ik het idee hebben dat je iets meeneemt omdat je mij leuk vindt. bij een eerste date (en je weet niet hoe ik ben IRL) is het voor bij dan te glad en/ of wanhopig
Maar ik ben ook zoals een aantal forummers al aangaven een ‘oude doos’. Ik zou ook gelijk afknappen op een man die erop staat de rekening te betalen op een eerste date (en zou daar ook direct een ruzie voor over hebben en mijn deel op de tafel kwakken en weglopen). Dus voor wat het waard is…
woensdag 25 augustus 2021 om 22:48
Ik vind het echt een afknapper om te splitten. Bah
Behalve als er geen tweede date komt dan evt wel.
Het leukste is het als de man het gebaar maakt om te betalen en jij als vrouw voor vorm zegt nee joh we delen wel of ik betaal maar dat hij erop staat om te betalen
Bij de tweede ronde of date uiteraard wel andersom! Zo is het bij mij naar tevredenheid gegaan. Later bleef het betalen een beetje om en om
woensdag 25 augustus 2021 om 23:02
Overdrijven is ook een vak.
I wanna live my life with the volume full!

woensdag 25 augustus 2021 om 23:03
Haha wow wat een reacties zeg! Dit had ik oprecht niet verwacht.
Ik kan jullie helaas niet allemaal los bedanken, want dan staat dit topic vol met 100 extra berichten. Bij deze:
Bedankt allemaal voor jullie meningen en adviezen, wordt enorm gewaardeerd!
Ik ga ook echt helemaal stuk van het lachen om sommige reacties, dus ik blijf nog wel even hangen op dit mooie forum denk ik
Bloemen worden het denk ik niet, maar ik vind de suggestie van @viva-amber of anders iets kleins echt niet verkeerd.
Daarnaast ook bedankt naar iedereen die me succes wenst!
Ik kan jullie helaas niet allemaal los bedanken, want dan staat dit topic vol met 100 extra berichten. Bij deze:
Bedankt allemaal voor jullie meningen en adviezen, wordt enorm gewaardeerd!

Ik ga ook echt helemaal stuk van het lachen om sommige reacties, dus ik blijf nog wel even hangen op dit mooie forum denk ik

Bloemen worden het denk ik niet, maar ik vind de suggestie van @viva-amber of anders iets kleins echt niet verkeerd.
Daarnaast ook bedankt naar iedereen die me succes wenst!

anoniem_64ebc761d32d5 wijzigde dit bericht op 25-08-2021 23:44
13.52% gewijzigd
woensdag 25 augustus 2021 om 23:07

woensdag 25 augustus 2021 om 23:08
Rekening bied ik sowieso aan om te betalen, zelfs als het niet geweldig was. Als iemand erop staat om te splitten, ga ik daar ook mee akkoord natuurlijk.
Daarnaast vind ik het ook gewoon leuk om te betalen, maakt niet uit of je een man of vrouw bent. Ik trakteer mijn vrienden ook weleens, zolang het maar geen rekening van €200 ofzo is

woensdag 25 augustus 2021 om 23:10

woensdag 25 augustus 2021 om 23:14
woensdag 25 augustus 2021 om 23:17
Een presentje op een eerste date die buitenshuis plaats vindt, dat zie ik alleen nog bij kneuterige huishoudbeurs-types tijdens de boer zoekt vrouw speeddates. Ik zou dat dus best een afknapper vinden, omdat ik het associeer met mensen die vanuit totale onervarenheid niet goed weten wat normale omgangsvormen zijn en die bovendien te ‘eager’ zijn.

woensdag 25 augustus 2021 om 23:18
Absoluut niet mijn intentie en al helemaal niet bij dit meisje.
Als ik een snelle wip wil kan ik beter naar de rode lichten gaan in de hoofdstad.
Ik bied sowieso aan om te betalen, omdat ik het gewoonweg leuk vind om te trakteren. Dat doe ik ook weleens bij vrienden.
Ik kan nu misschien door mijn bericht wat "traditioneel" ogend overkomen, maar ik ben absoluut niet het type dat vind dat vrouwen (of wie dan ook) in de keuken thuishoren. Let's make that clear.

woensdag 25 augustus 2021 om 23:22
Splitten doe ik alleen met vrienden. Ik zou het een afknapper vinden als iemand wil splitten. Het maakt mij verder niet uit wie betaald. Het is handig als de uitnodiger dat doet en dan om en om uitnodigen.
Kadootjes vind ik ook een afknapper. Je weet helemaal niet of je iemand leuk genoeg vind om van diegene iets aan te nemen en weigeren is ook lastig. Dat doe je niet en dus neem je een ongewenst kado aan. Ik zou het heel vervelend vinden om in zo’n situatie terecht te komen.
Galant gedrag is altijd goed. Deuren open houden etc. Al kan ik dat niet van iedereen waarderen.
Mensen denken dus heel verschillend over hoe het moet bij daten. Je moet gewoon doen wat je zelf wil. Als zij dat leuk vindt wordt het vast wat. Vindt ze het niks dan passen jullie niet bij elkaar.
Kadootjes vind ik ook een afknapper. Je weet helemaal niet of je iemand leuk genoeg vind om van diegene iets aan te nemen en weigeren is ook lastig. Dat doe je niet en dus neem je een ongewenst kado aan. Ik zou het heel vervelend vinden om in zo’n situatie terecht te komen.
Galant gedrag is altijd goed. Deuren open houden etc. Al kan ik dat niet van iedereen waarderen.
Mensen denken dus heel verschillend over hoe het moet bij daten. Je moet gewoon doen wat je zelf wil. Als zij dat leuk vindt wordt het vast wat. Vindt ze het niks dan passen jullie niet bij elkaar.

woensdag 25 augustus 2021 om 23:42
Ttroeteltje schreef: ↑25-08-2021 17:34Is er misschien iets symbolisch dat je zou kunnen geven dat te maken heeft met iets waarover jullie hebben gesproken?
Ik heb misschien wel iets in gedachten. Denk dat zoiets persoonlijks of een klein doosje luxe chocolaatjes leuker is inderdaad!
Ben je bereid en lukt het jou financieel om haar te trakteren op het drankje?
Gelukkig wel! Bereid ben ik altijd en het bedrijf waar ik mijn bijbaan heb zorgt goed me![]()
Ik zou daarnaast om eerlijk te zijn niet eens iemand mee uit willen vragen zonder de financiële middelen te hebben om (eventueel) te betalen.
Wat geld eigenlijk wel niet voor impact heeft...
Ikzelf kan prima mijn eigen broek ophouden, maar een galante man die duidelijk laat merken hoe zeer hij mij waardeert en daarnaast de rekening betaald, de deur open zal houden, mijn stoel aanschuift, helpt met jas aantrekken heeft bij mij toch echt een voorsprong.
Ik heb al vanalles gezien en meegemaakt, maar mijn huidige partner heeft het hardst geworven.
Leuk om te horen, dankjewel!

woensdag 25 augustus 2021 om 23:53
Ik vind het zeker leuk om iemand te trakteren, dus ik bied het altijd aan. Het zelf aanbieden om te delen lijkt mij ook best een flinke afknapper, helemaal als je niet weet hoe de ander erin staat.Snoesje83 schreef: ↑25-08-2021 18:29Het bedrag delen ook. Dat is het lastige, je weet het niet. Maar ik denk dat TO wel wat traditioneel is ingesteld gezien hij ook wat wilde meenemen voor de 1e date. Dus dan zou ik dicht bij mezelf blijven en betalen. Wat vindt jij TO?
Ik persoonlijk zou het een afknapper vinden als iemand wil delen.

donderdag 26 augustus 2021 om 00:05
Dankje!ippy schreef: ↑25-08-2021 18:42Of gewoon een kleine attentie: 2 bonbons in een doosje bijvoorbeeld. Iets schattigs van weinig waarde en weinig omvang. Of iets wat aansluit bij een gesprek dat jullie gehad hebben, al is het een balpen met iets erop wat aansluit.
Ik zou het leuk vinden. Net als ik hou van galante mannen. Een Bert die te beroerd is een koffertje te tillen vind ik een afknapper. Maargoed, inmiddels dubbel jullie leeftijd.
Haha ik denk dat het niet zozeer leeftijd gerelateerd is, maar eerder persoonlijk. Mijn oma (4 keer mijn leeftijd) smelt al weg als ik haar met de auto op kom halen en gewoon even de autodeur openhoud. Deed laatst ook hetzelfde bij een collega (meisje van mijn leeftijd) toen we even met wat anderen een broodje gingen halen en die wist ook niet wat ze meemaakte.
Op hoffelijkheid heb ik eigenlijk nooit negatieve reacties ontvangen.

donderdag 26 augustus 2021 om 00:15
Nog zo'n leuke reactie, dankjewel! Ze zouden op dit forum een like knopje moeten makensomana schreef: ↑25-08-2021 19:13Super leuk een date. Mijn ideale date is een date waarin ik duidelijk het gevoel krijg dat ik de moeite waard ben. Dat hoeven dus geen grote kado's te zijn en bij duidelijke hintjes naar sex hengelen is het exit. Sexhengelaar en teasen is leuk als je een sexdate wil maar als je iets serieus zoek is dat not done.
Haal haar op thuis, neem iets kleins mee als attentie bv doosje bon bons die ze lekker vindt, een roos of flesje drank waarvan je weet dat ze die lekker vindt. Een presentje krijgen waarbij duidelijk geluisterd is naar de inhoud van mijn verhaal en er van daaruit een kadootje komt zijn absoluut goede punten.
Als ik vertel dat ik gek ben op films en je staat met een box popcorn voor de deur, fles cola en je netflixabbo die streamt naar mijn tv dan heb je me al praktisch binnen. Heb ik geen duur etentje voor nodig in een onpersoonlijk restaurant.
Als je hoort in onze gesprekken waarin ik vertel dat je me wakker kan maken voor een bigmac en je belt een keer savonds laat om te zeggen trek je jas aan, binnen 5 min haal ik je op en we rijden naar de mac waarbij je ook galant de deur open houdt heb je me ook al binnen. Het gaat allemaal om het belangrijk voelen ipv jezelf belangrijk maken door bv grote kado's, dure etentjes te geven.
Maar goed....ik stam uit het jaar 74 dus misschien zijn de regels wel verandert![]()

donderdag 26 augustus 2021 om 00:27
Zoiets had ik serieus ook in gedachten ipv iets van tevoren meebrengen. Is alleen bij zoiets al helemaal wel even aftasten of iemand dat niet té vind. Ohja en op een niet stalkerige manier een adres van haar studentenkamer zien te krijgen hahahamamaak schreef: ↑25-08-2021 21:01Leuk TO zo'n galante man! Ik hou daar van.
Dat doosje bonbons is erg leuk.
Wat ook een idee is... gewoon de rekening betalen, en als het nu echt heel gezellig was. Dan laat je de volgende dag een bloemetje thuis bezorgen, een mooi wildboeket ofzo, met een kaartje erbij dat je het erg leuk/gezellig hebt gehad de avond ervoor.
Ik zou het fantastisch vinden, maar ben met mijn 30+ misschien ook ouderwets in mijn ideeën![]()

donderdag 26 augustus 2021 om 00:30
Dankjewel!Diediear schreef: ↑25-08-2021 18:42Het ligt een beetje aan de situatie. Als ik je echt zou zien zitten zou ik één bloem super lief en attent vinden (ik sluit me aan bij de dames die stellen dat een bos bloemen nogal onhandig is op een terras). Als ik het niet zeker weten (dus een beetje met een twijfel de date in ga) zou ik me er nogal ongemakkelijk bij voelen. (fyi zelf ook 20- nog iets).
Maar uiteindelijk doen waar jij je goed bij voelt! Mijn vriend betaalde de rekening op een eerste date. Hoeft niet, vond het wel galant. Op de tweede date had die bloemen voor me. Hoefde niet, maar vond het stiekem héél leuk. Uiteindelijk is het het belangrijkste dat je jezelf bent. Met of zonder cadeau. Als het een match is waardeert ze je zoals je bent.
Veel plezier op je date!

donderdag 26 augustus 2021 om 00:32
Hahaha, wat leuk om te lezen!abracadabra schreef: ↑25-08-2021 19:11Bij mij zou je punten scoren. Ik hou heel erg van lieve romantische gebaren. Iemand die moeite doet.
Ik hou ook nog eens heel erg van bloemen. Ik word er altijd heel blij van als mijn vriend bloemen voor me koopt (meestal alleen als hij me een keer heel boos heeft gemaakt en dat komt niet zo vaak voor). Ik smelt dan altijd gelijk en dan vind ik hem weer lief en kan ik niet boos blijven (hoeft ook niet hoor).