Nooit met lege handen aankomen 

25-08-2021 17:01 367 berichten
Hoi dames🙋‍♂️,

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)

Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.

Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.

Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)

Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom ;)
Alle reacties Link kopieren
Anderlicht schreef:
25-08-2021 22:48
Ik vind het echt een afknapper om te splitten. Bah
Behalve als er geen tweede date komt dan evt wel.
Het leukste is het als de man het gebaar maakt om te betalen en jij als vrouw voor vorm zegt nee joh we delen wel of ik betaal maar dat hij erop staat om te betalen😉
Bij de tweede ronde of date uiteraard wel andersom! Zo is het bij mij naar tevredenheid gegaan. Later bleef het betalen een beetje om en om
Zo eens!
Snoesje83 schreef:
25-08-2021 23:07
Haha nou gelukkig kan je er wat mee. Maar op welke suggestie doel je van viva-amber? Ik ben benieuwd wat je nu gaat doen maar kan de reactie van viva niet zo snel terug vinden. Geen bloemen maar wat wel(of niet)?
Dit was de suggestie van Amber:

viva-amber schreef:
25-08-2021 17:21
Het is wat ouderwets maar ik vind het wel heel lief. Bloemen niet zo handig want daar loop je mee rond. Ik zou iets kleins doen dat in de tas past. Een doosje met 3 of 6 bonbons van een chocowinkeltje.
Lief dat je zo galant bent. Een bloemetje meenemen zou ik niet aanraden op de eerste date. Ik raad je eerder aan de rekening te betalen als je haar uitgenodigd hebt -en zij is er oké mee-. Later, als blijkt dat je elkaar echt leuk vindt, pas presentjes. Maar ik vind dat het ‘m in de kleine dingen zit. Doet me denken aan de eerste echte date met mijn huidige partner. Het was een beetje last minute / spontaan. Ik had heel veel trek in sushi van een bepaald restaurant bij mij in de buurt. Dat die sushi zo lekker is, was ik ooit achter gekomen toen ik er toevallig was voor een verjaardagsetentje van iemand. Je moet daar zelf je eten pakken, wat absoluut niet mijn ding is, maar voor die sushi heb ik het heel af en toe wel over. Dat hij me daar spontaan mee naartoe nam omdat ik zei dat ik er trek in had, vond ik al heel lief. Maar de reden dat ik echt meteen een zwak voor hem had, was dat (we gingen gezellig samen eten pakken) hij onze borden droeg en voor mij dingetjes ging opscheppen en aan me vroeg wat/hoeveel ik wilde. Het was vooral het gebaar en de manier waarop hij het deed: zo lief. Dat had nog nooit iemand voor mij gedaan. Toen ik het achteraf aan m’n familie vertelde vond mijn oom het dominant klinken, maar nee, hij was juist heel zorgzaam en zachtaardig. :love:
Adviesnodig schreef:
26-08-2021 00:50
Oja! Dat is wel leuk inderdaad.
Eidde schreef:
25-08-2021 23:02
Overdrijven is ook een vak.
Ik en mijn mede-bejaarde vrienden hebben geleerd dat de eerste patronen al vroeg in een relatie slijten
lilalinda schreef:
25-08-2021 20:19
Ik vind het heel raar
Dat is je eerste signaal naar hem, dat je in bent voor klassieke man/vrouw-rollen en dat je verwacht dat hij je onderhoudt
Om de komende jaren dat patroon te proberen te doorbreken
Wat doe je toch moeilijk zeg,

Als jij dat niet wil prima hoor. Er zijn zat vrouwen die dat wel leuk vinden en die daar echt niet meteen een label aan hangen. Klassieke man/vrouw rollen, onderhouden, patronen….pfffff…..echt…ik word er al moe van als ik het alleen al lees.
Ttroeteltje schreef:
26-08-2021 07:09

Als jij dat niet wil prima hoor. Er zijn zat vrouwen die dat wel leuk vinden en die daar echt niet meteen een label aan hangen. Klassieke man/vrouw rollen, onderhouden, patronen….pfffff…..echt…ik word er al moe van als ik het alleen al lees.
Hier ben ik het mee eens. Best leuk om een beetje verwend te worden trouwens.
Ttroeteltje schreef:
26-08-2021 07:09

en toch werkt het zo
in het begin van je relatie ontstaan al patronen, die later vreselijk moeilijk af te wissen zijn. Als je je nu afhankelijk van je date opstelt, is het niet raar, als hij later gaat zeiken dat hij echt niet minder kan gaan werken als de kinderen komen
Het leven is vrij eenvoudig, als je de patronen maar herkent.
Kadootjes geven, trakteren kan echt allemaal, maar wel wederzijds.
lilalinda schreef:
26-08-2021 07:54
en toch werkt het zo
in het begin van je relatie ontstaan al patronen, die later vreselijk moeilijk af te wissen zijn. Als je je nu afhankelijk van je date opstelt, is het niet raar, als hij later gaat zeiken dat hij echt niet minder kan gaan werken als de kinderen komen
Het kan echt allemaal, maar…….

En dat bepaal jij?
lilalinda schreef:
26-08-2021 07:54
en toch werkt het zo
Iemand een keertje voor je laten betalen maakt je niet afhankelijk. Je wordt ook niet gekocht als je een kadootje krijgt of een etentje. Als je alleen maar wil splitten omdat je je niet afhankelijk wil opstellen en bang bent dat er later een scheve machtsverhouding ontstaat, is heel geforceerd er is dan bovendien ook geen ruimte voor wederkerigheid.
Geen bloemetje meenemen maar: als de date heel leuk was, een bloemetje bij haar laten bezorgen de volgende dag? Is ouderwets en hoffelijk.
Wat eten we vanavond?
lilalinda schreef:
26-08-2021 07:02
Ik en mijn mede-bejaarde vrienden hebben geleerd dat de eerste patronen al vroeg in een relatie slijten

Mijn medeleven
I wanna live my life with the volume full!
lilalinda schreef:
26-08-2021 07:02
Ik begrijp je punt maar elkaar trakteren tijdens daten heeft weinig met rolverdeling te maken. Je wil elkaar toch versieren? Het is geen sollicitatie.
Het is een ander verhaal wanneer je als vrouw vind dat je structureel minder hoeft te betalen en steeds wegkijkt als de rekening komt. Dan zet je wel iets neer voor de toekomst. Splitten met daten vind ik Hollands op zijn lelijkst.
toch is het heel vreemd, dat hier een deel van de vrouwen al verwacht dat een man betaalt
dat een deel splitsen niet erg vindt, als hij het maar niet voorstelt
Dat zijn hele oude patronen, waar je als vrouw later in je relatie last van gaat krijgen. Het zegt echt iets over hoe je naar man/vrouw-verhoudingen kijkt. En daar kun je later, ik neem aan dat je date omdat je iemand zoekt voor nu&later last van krijgen
Als ik iets geleerd heb, van mijn relatie en vooral van relaties-vol-gedonder om me heen, is dat het uitzoeken van de juiste echt belangrijk is. Vooral als er kinderen komen. Lees al die topics van vrouwen die teleurgesteld zijn in hun man. En dan vooral in de verdeling van taken etc

Maar goed, ik zal erover ophouden, ik maak jullie romantische beeld van daten nog kapot
:)
Eidde schreef:
26-08-2021 09:33
Mijn medeleven
ik hoop dat jij dat punt ook bereikt
Anderlicht schreef:
26-08-2021 09:50
Ik begrijp je punt maar elkaar trakteren tijdens daten heeft weinig met rolverdeling te maken. Je wil elkaar toch versieren? Het is geen sollicitatie.
Het is een ander verhaal wanneer je als vrouw vind dat je structureel minder hoeft te betalen en steeds wegkijkt als de rekening komt. Dan zet je wel iets neer voor de toekomst. Splitten met daten vind ik Hollands op zijn lelijkst.
ELKAAR versieren is prima, en fijn. En om&om een biertje halen, lijkt me niet meer dan normaal

Maar ik vind het heel raar, dat splitten mag, maar hij mag het niet voorstellen.
Adviesnodig schreef:
26-08-2021 00:27
Zoiets had ik serieus ook in gedachten ipv iets van tevoren meebrengen. Is alleen bij zoiets al helemaal wel even aftasten of iemand dat niet té vind. Ohja en op een niet stalkerige manier een adres van haar studentenkamer zien te krijgen hahaha ;)
Dat laatste niet doen! Niet achter haar adres proberen te komen.
Life is short. Eat dessert first.
lilalinda schreef:
26-08-2021 09:56
ELKAAR versieren is prima, en fijn. En om&om een biertje halen, lijkt me niet meer dan normaal

Maar ik vind het heel raar, dat splitten mag, maar hij mag het niet voorstellen.
Heel erg mee eens. Rekening splitten zou geen enkel probleem mogen zijn.

Wat ongelooflijk raar dat het 'anders' is als hij het voorstelt. Dat zou niet meer mogen in 2021. We hebben nog een lange weg te gaan blijkbaar.
Life is short. Eat dessert first.
Autoshampoo schreef:
25-08-2021 17:09
Nee, beetje ongemakkelijk. Galant gedrag ook, maar hey, je gaat niet met mij op date! Dus doe wat voor jou goed voelt.
Haha heb dit ook. Vind expliciete genderrollen ook erg onaantrekkelijk.
lilalinda schreef:
26-08-2021 09:54
toch is het heel vreemd, dat hier een deel van de vrouwen al verwacht dat een man betaalt
dat een deel splitsen niet erg vindt, als hij het maar niet voorstelt
Dat zijn hele oude patronen, waar je als vrouw later in je relatie last van gaat krijgen. Het zegt echt iets over hoe je naar man/vrouw-verhoudingen kijkt. En daar kun je later, ik neem aan dat je date omdat je iemand zoekt voor nu&later last van krijgen
Als ik iets geleerd heb, van mijn relatie en vooral van relaties-vol-gedonder om me heen, is dat het uitzoeken van de juiste echt belangrijk is. Vooral als er kinderen komen. Lees al die topics van vrouwen die teleurgesteld zijn in hun man. En dan vooral in de verdeling van taken etc

Maar goed, ik zal erover ophouden, ik maak jullie romantische beeld van daten nog kapot
Dit klopt helemaal. Het idee dat de man betaald is niet “romantisch”, maar komt doordat vrouwen vroeger niet werkten en mannen wel.

Persoonlijk vind ik [|b]ook dat je als vrouw niet gelijkwaardigheid kan opeisen als je niet voor jezelf betaald. Dat is juist het in stand houden van oude gender rollen. Je stelt je ook op als zwakker, maar in mijn optiek ook als iemand met een slechtere economische positie, minder wereldwijs en het hebben van minder ambitie.

Er is niks “galants” aan, anno 2021 is het hooguit gênant. In mijn kring merk ik ook ook dat het door mannen steeds onaantrekkelijker wordt gevonden. Het oogt ook enigszins oppervlakkig en alsof je jezelf niet hebt ontwikkeld de afgelopen 100 jaar.
Wel grappig dat je als man een date dus op het laatst nog kunt verkloten. De date ging hartstikke goed, maar:

Je betaalt de rekening - niet goed.
Je biedt aan om de rekening te delen - niet goed.
Je vraagt aan de ober om de rekening te splitten - niet goed.
Je laat haar betalen - ook niet goed.

Het is eigenlijk gewoon een soort Russisch roulette met geld. :sarcastic:
RikM schreef:
26-08-2021 10:44
Wel grappig dat je als man een date dus op het laatst nog kunt verkloten. De date ging hartstikke goed, maar:

Je betaalt de rekening - niet goed.
Je biedt aan om de rekening te delen - niet goed.
Je vraagt aan de ober om de rekening te splitten - niet goed.
Je laat haar betalen - ook niet goed.

Het is eigenlijk gewoon een soort Russisch roulette met geld. :sarcastic:

juist wel aanbieden de rekening te betalen hoor (en je jas over de plas) en zodra ze over tien jaar gaat zeiken over jouw papadag... en de derde shift
Sla je haar ermee om de oren
Doen vrouwen zelf ook graag, oude-koeien-uit-de-sloot-halen
Perkele schreef:
26-08-2021 10:43
Dit klopt helemaal. Het idee dat de man betaald is niet “romantisch”, maar komt doordat vrouwen vroeger niet werkten en mannen wel.

Persoonlijk vind ik [|b]ook dat je als vrouw niet gelijkwaardigheid kan opeisen als je niet voor jezelf betaald. Dat is juist het in stand houden van oude gender rollen. Je stelt je ook op als zwakker, maar in mijn optiek ook als iemand met een slechtere economische positie, minder wereldwijs en het hebben van minder ambitie.

Er is niks “galants” aan, anno 2021 is het hooguit gênant. In mijn kring merk ik ook ook dat het door mannen steeds onaantrekkelijker wordt gevonden. Het oogt ook enigszins oppervlakkig en alsof je jezelf niet hebt ontwikkeld de afgelopen 100 jaar.

Het gaat hier over de EERSTE DATE. Niet over dat de man de rest van ALLE dates betaald.

En wat een onzekerheid dat je moet bewijzen dat je je wel hebt ontwikkeld en daarom wil betalen.
Snoesje83 schreef:
26-08-2021 10:50
Het gaat hier over de EERSTE DATE. Niet over dat de man de rest van ALLE dates betaald.

En wat een onzekerheid dat je moet bewijzen dat je je wel hebt ontwikkeld en daarom wil betalen.
dit heeft nou werkelijk niks met onzekerheid te maken, waarom zie jij dat er in?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven