Nooit met lege handen aankomen 

25-08-2021 17:01 367 berichten
Hoi dames🙋‍♂️,

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)

Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.

Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.

Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)

Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom ;)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
26-08-2021 10:44
Wel grappig dat je als man een date dus op het laatst nog kunt verkloten. De date ging hartstikke goed, maar:

Je betaalt de rekening - niet goed.
Je biedt aan om de rekening te delen - niet goed.
Je vraagt aan de ober om de rekening te splitten - niet goed.
Je laat haar betalen - ook niet goed.

Het is eigenlijk gewoon een soort Russisch roulette met geld. :sarcastic:
Als een man heel leuk is en hij wil splitten, zou ik alsnog wel met hem willen afspreken hoor. Ik zou het jammer vinden, toch een soort van afknapper maar ik begrijp ook dat het voor jullie mannen soms moeilijk is om te bedenken wat wijs is. En sommige mannen staan er gewoon anders is en dat mag. Ik vind het gewoon galant als de man dit bij de 1e date doet en daar scoort ie bij mij punten mee.

Dus doe gewoon wat bij je past en als je date je hierom niet meer zien dan is het misschien maar beter.
RikM schreef:
Wel grappig dat je als man een date dus op het laatst nog kunt verkloten. De date ging hartstikke goed, maar:

Dit punt speelt al sinds het begin van de emancipatie.
Ga je niet de autodeur voor haar open doen? Dan ben je een lompe hork.
Ga je het wel doen?
Dan ben je ook een hork; denk je dat ze dat niet zelf kan of zo?

Verder eens met de andere geëmancipeerde reacties hier: het zet meteen het patroon in voor de rest van de relatie. En het is natuurlijk heel persoonlijk wat voor een relatie je wil: een geëmancipeerde of een seksistische.
lilalinda schreef:
26-08-2021 07:54
en toch werkt het zo
in het begin van je relatie ontstaan al patronen, die later vreselijk moeilijk af te wissen zijn. Als je je nu afhankelijk van je date opstelt, is het niet raar, als hij later gaat zeiken dat hij echt niet minder kan gaan werken als de kinderen komen
Het leven is vrij eenvoudig, als je de patronen maar herkent.
Kadootjes geven, trakteren kan echt allemaal, maar wel wederzijds.

Ook tegen jou zeg ik het gaat hier om de 1e date.. niet om de rest van het leven TO en zijn date!

Wat een heisa. Wederzijds is toch ook goed?! Ik zeg niets anders maar er wordt van alles bij gehaald.
Ik vind TO leuk, zou hem zo daten :)

(en het maakt me geen reet of of hij wel of niet betaald maar ik zou het zeker waarderen waarna ik een volgende date met liefde betaal en we leefden nog lang en gelukkig in gemeenschap van goederen en met wederzijds respect en volwaardigheid)
I wanna live my life with the volume full!
Ik vind het ik leuk om wat te krijgen hoor. Gewoon doen!

Moest wel aan dit verhaal denken:
https://mobile.twitter.com/devilmeadow/ ... 98?lang=en

Vind ik dus echt fantastisch!

En wat betreft betalen: neemt iemand mij op dat mee, dan mag hij betalen, neem ik hem op date mee dan andersom.
Je moet jezelf zijn. Dus als niet met lege handen aankomen bij jou hoort: doen.

Een bosje bloemen is vrij onhandig als je afspreekt elders. Dan zit je daarmee in je maag. Dus wat je ook doet: breng iemand niet in verlegenheid (dus ook niet meteen iets wat honderden euro's kost b.v.).

Als het gaat om gewoon wat te drinken, dan is niets meenemen heel normaal. Bied gewoon aan om te betalen en als ze mee wil betalen: ook goed.

Terug naar het begin: wees gewoon jezelf, want een rol blijven spelen houdt toch niemand vol.
Maar waarom zou je dat waarderen? Waarom mag hij bv niet waarderen dat een vrouw de rekening betaalt.

Waarom moet een man galant zijn en een vrouw niet?

Ik heb dit altijd al bizar gevonden hoor. Ik zou zo graag totale gelijkheid van mannen/vrouwen/... willen.
Life is short. Eat dessert first.
lilalinda schreef:
26-08-2021 07:54
en toch werkt het zo
in het begin van je relatie ontstaan al patronen, die later vreselijk moeilijk af te wissen zijn. Als je je nu afhankelijk van je date opstelt, is het niet raar, als hij later gaat zeiken dat hij echt niet minder kan gaan werken als de kinderen komen
Het leven is vrij eenvoudig, als je de patronen maar herkent.
Kadootjes geven, trakteren kan echt allemaal, maar wel wederzijds.
Ik zie dat echt niet zo zwartwit hoor. Mijn man heeft onze eerste dates betaald omdat hij dat graag wilde. na een paar keer heb ik voorgesteld om te splitten of om en om te gaan betalen en daar ging hij mee akkoord. Nu voorzie ik al weer jaren grotendeels in ons levensonderhoud.

Ik kan me wel voorstellen dat het 'automatisch' laten betalen van de persoon-met-penis een onderdeel kan zijn van een traditioneel rollenpatroon, zo 1 waarbij hij al na een paar maanden altijd rijdt, beslist waar jullie afspreken en dingen zegt als 'mijn vriendin wil graag de tonijnsteak' - maar dat hoeft toch niet.
doornroosje9 schreef:
26-08-2021 11:14
Maar waarom zou je dat waarderen? Waarom mag hij bv niet waarderen dat een vrouw de rekening betaalt.

Ik heb dit altijd al bizar gevonden hoor. Ik zou zo graag totale gelijkheid van mannen/vrouwen/... willen.

Ja, gek is dat eigenlijk. Het is bijvoorbeeld ook altijd de man die de vrouw uitvraagt en zelden andersom.
doornroosje9 schreef:

Totale gelijkheid? Hoe dan? We zijn verschillend, we zitten anders in elkaar. En ik denk dat in Nederland de mannen en vrouwen al heel veel op elkaar lijken.

Ik vind trouwens ook wel dat een vrouw moeite moet doen voor een man. Dat vindt een man ook leuk maar zijn stoel aanschuiven hoort daar niet bij. Ik houd wel van een beetje ongelijkheid denk ik. Lijkt mij wel gezond.
RikM schreef:

Het is zó moeilijk om man te zijn tegenwoordig. Terwijl het leven voor vrouwen zo onwaarschijnlijk simpel is, op alle fronten.
RikM schreef:
26-08-2021 11:17
Ja, gek is dat eigenlijk. Het is bijvoorbeeld ook altijd de man die de vrouw uitvraagt en zelden andersom.
Niet altijd maar wel vaak. Ik zou proberen de situatie rondom betaling los te koppelen van de date, dat is eigenlijk het eerlijkst, voor t geval een goedbedoelende man per ongeluk een fauxpas maakt op dit gebied waar ieder zn eigen mening heeft.

Ontopic:

Ik zou bij date buitenshuis niets meenemen, tenzij je iets heel specifieks weet.

Wel doen naar mijn mening: aanbieden te betalen. Als ze aangeeft te willen splitten kun je zeggen 'ik wil graag betalen, dan mag jij de volgende keer. Vind je dat goed?' Als ze dat niet goed vindt, split je alsnog.
Snoesje83 schreef:
26-08-2021 11:19
Totale gelijkheid? Hoe dan? We zijn verschillend, we zitten anders in elkaar. En ik denk dat in Nederland de mannen en vrouwen al heel veel op elkaar lijken.

Ik vind trouwens ook wel dat een vrouw moeite moet doen voor een man. Dat vindt een man ook leuk maar zijn stoel aanschuiven hoort daar niet bij. Ik houd wel van een beetje ongelijkheid denk ik. Lijkt mij wel gezond.

Waarom zou je überhaupt iemands stoel aanschuiven, tenzij ze mindervalide zijn?

Of heb ik nu verklapt dat ik totaal niet romantisch ben?
MadameJean schreef:
26-08-2021 11:16
Ik zie dat echt niet zo zwartwit hoor. Mijn man heeft onze eerste dates betaald omdat hij dat graag wilde. na een paar keer heb ik voorgesteld om te splitten of om en om te gaan betalen en daar ging hij mee akkoord. Nu voorzie ik al weer jaren grotendeels in ons levensonderhoud.

Ik kan me wel voorstellen dat het 'automatisch' laten betalen van de persoon-met-penis een onderdeel kan zijn van een traditioneel rollenpatroon, zo 1 waarbij hij al na een paar maanden altijd rijdt, beslist waar jullie afspreken en dingen zegt als 'mijn vriendin wil graag de tonijnsteak' - maar dat hoeft toch niet.
:rofl:
RikM schreef:
Ja? Dat is niet mijn ervaring. Ik zie het ook niet bij mijn vriendinnen. En als mannen het vragen dan heeft de vrouw vaak al laten merken dat ze hem wel ziet zitten. Mannen zijn vaak zo voorzichtig.....
ludwina schreef:
26-08-2021 11:21
Het is zó moeilijk om man te zijn tegenwoordig. Terwijl het leven voor vrouwen zo onwaarschijnlijk simpel is, op alle fronten.
:D
RikM schreef:
26-08-2021 11:22

Hahah nee oke, dat hoeft van mij ook niet. Ik ben zo onhandig dat ik er dan wat ongemakkelijk van word maar vind het wel een lief gebaar. Het was eigenlijk maar gewoon een voorbeeld.

En romantisch kan toch ook in de andere dingen zitten? Heb je nooit wat liefs gedaan op liefdesgebied?
RikM schreef:
26-08-2021 11:22

Stoel aanschuiven is mijns inziens niet zozeer romantisch, maar wel netjes. In goede restaurants doen ze dat ook gewoon. Scheelt wel weer dat de man er niet over hoeft na te denken in die situatie. Maarja, duur restaurant, wie gaat dan de rekening betalen?
Snoesje83 schreef:

Zo verschillend zijn mannen en vrouwen niet hoor. En jeetje, dat stoel aanschuiven hoeft echt niet. Ga ik ook niet voor een ander doen en een ander hoeft dat ook niet voor mij te doen. En ongelijkheid vind ik zeer ongezond.
Life is short. Eat dessert first.
ludwina schreef:
26-08-2021 11:21
LOL!
doornroosje9 schreef:

er is niemand die dat zegt volgens mij, dat dat niet mag.

idem

Gelijke rechten, ja eens, natuurlijk.
Maar mannen en vrouwen zijn nou eenmaal verschillend. En ik omarm dat liever want ik vind het juist mooi.
Verschillend betekent niet ongelijkwaardig.
Snoesje83 schreef:
26-08-2021 11:27
Hahah nee oke, dat hoeft van mij ook niet. Ik ben zo onhandig dat ik er dan wat ongemakkelijk van word maar vind het wel een lief gebaar. Het was eigenlijk maar gewoon een voorbeeld.

En romantisch kan toch ook in de andere dingen zitten? Heb je nooit wat liefs gedaan op liefdesgebied?

Tuuuurlijk wel. ;-)

Maar stoelen aanschuiven en autodeuren openen dat is aan mij echt niet besteed. Dat vind ik zo'n flauwekul.
RikM schreef:

Oh, ik vraag heel vaak een man uit, misschien wel vaker dan andersom.
Volgens mij ben ik echt geen uitzondering, ik ken er meer zoals ik.
Ceder schreef:
26-08-2021 10:59

Verder eens met de andere geëmancipeerde reacties hier: het zet meteen het patroon in voor de rest van de relatie. En het is natuurlijk heel persoonlijk wat voor een relatie je wil: een geëmancipeerde of een seksistische.
Dus als iemand voor jou betaalt op de eerste date verwacht je dat diegene altijd betaald? Nee toch?
Waarom andersom dan wel?
Snoesje83 schreef:

prima, als jij van ongelijkheid houdt, dat kan bij je passen
Maar dat betekent wel, dat je altijd ongelijkheid zal houden in je relatie en ook na de scheiding. Dat vind ik (mijn mening is duidelijk anders dan de jouwe) best rot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven