te gevoelig of...
zaterdag 28 augustus 2021 om 01:00
Komen net terug van een etentje met zus van mijn man en alle kinderen. Was gezellig alleen heb ik er een rotgevoel aan overgehouden.
Wij betaalden de (hoge) rekening van 850 euro voor 8 personen, helemaal prima.
Aan het einde werd mijn man tot 3x toe met naam bedankt voor het etentje terwijl ik er ook naast stond. Dat vond ik zo raar eigenlijk.. Het is ook mijn geld en dat betekent voor mij ook dat ik deze maand zuiniger moet doen hierdoor.
Stel ik me aan dat ik hier een vervelend gevoel van kreeg??
Aan het einde werd mijn man tot 3x toe met naam bedankt voor het etentje terwijl ik er ook naast stond. Dat vond ik zo raar eigenlijk.. Het is ook mijn geld en dat betekent voor mij ook dat ik deze maand zuiniger moet doen hierdoor.
Stel ik me aan dat ik hier een vervelend gevoel van kreeg??

zaterdag 28 augustus 2021 om 01:10
Jeuzus 850 euro voor een etentje? Dat is een hele maand huur
Terecht dat je je er vervelend over voelt, zou ik ook hebben.
Het lijkt mij een gevalletje van ouderwets seksisme, alsof de inkomsten van de man hetgene is dat ertoe doet, als de vrouw al verdiend natuurlijk.
Ik ben de enige die alleen woont van alle directe buren en mijn buurman denkt nog steeds dat mijn vriend (die hier 1 a 2 keer per week is) zijn buurman is, want het kan er volgens mij nog steeds niet bij hem in dat ik hier echt alleen woon en het echt zelf helemaal betaal.

Terecht dat je je er vervelend over voelt, zou ik ook hebben.
Het lijkt mij een gevalletje van ouderwets seksisme, alsof de inkomsten van de man hetgene is dat ertoe doet, als de vrouw al verdiend natuurlijk.
Ik ben de enige die alleen woont van alle directe buren en mijn buurman denkt nog steeds dat mijn vriend (die hier 1 a 2 keer per week is) zijn buurman is, want het kan er volgens mij nog steeds niet bij hem in dat ik hier echt alleen woon en het echt zelf helemaal betaal.

zaterdag 28 augustus 2021 om 01:24
Ik kan het me goed voorstellen Doedels. Toch merk ik dat ik zelf ook wel wat meningen/ideeen heb over de financiele verdeling bij bepaalde stellen in mijn omgeving. Al weet ik absoluut niet of dat het geval is bij jullie.
Ik heb 1 vriendin en 1 kennis die beiden getrouwd zijn en een man hebben met een aardig inkomen en daar met hun gezin van leven. En dan hebben ze beiden 1 kind boven de 10 jaar en zij zijn huisvrouw (maar daarvan doet ook een groot deel de schoonmaakster). Helemaal prima dat ze zo leven. Maar stiekem heb ik wel het gevoel dat het het geld vd man is en niet van haar, ook al hebben ze deze verdeling samen besloten. Ding is alleen dat ik dat nooit hardop zou zeggen in tegenstelling tot jouw familie.
Als je ook werkt, dan slaat het nergens op en zou ik daar toch eens een vraag over stellen hoe zij denken over jullie.
Ik heb 1 vriendin en 1 kennis die beiden getrouwd zijn en een man hebben met een aardig inkomen en daar met hun gezin van leven. En dan hebben ze beiden 1 kind boven de 10 jaar en zij zijn huisvrouw (maar daarvan doet ook een groot deel de schoonmaakster). Helemaal prima dat ze zo leven. Maar stiekem heb ik wel het gevoel dat het het geld vd man is en niet van haar, ook al hebben ze deze verdeling samen besloten. Ding is alleen dat ik dat nooit hardop zou zeggen in tegenstelling tot jouw familie.
Als je ook werkt, dan slaat het nergens op en zou ik daar toch eens een vraag over stellen hoe zij denken over jullie.
zaterdag 28 augustus 2021 om 01:34
Wat een onzin. De gezinseconomie van een stel onderling gaat een ander geen donder aan.diyer schreef: ↑28-08-2021 01:24Ik kan het me goed voorstellen Doedels. Toch merk ik dat ik zelf ook wel wat meningen/ideeen heb over de financiele verdeling bij bepaalde stellen in mijn omgeving. Al weet ik absoluut niet of dat het geval is bij jullie.
Als een stel jou mee uit eten neemt, dan zijn zij beiden de trakterende partij en dan bedank je allebei.

zaterdag 28 augustus 2021 om 01:42
Nee, natuurlijk is er geen man overboord.
Maar dat je zo een mening hebt over de gezinseconomie van een ander, daar vind ik dan wat van.
Wat weet jij nu van hun overeenstemming over hoe ze hun leven en de rollen inrichten?
Je hoeft er niks van te vinden hè, dat is ook een keuze.
zaterdag 28 augustus 2021 om 03:42
Over het met naam bedanken zou ik mij niet zo druk kunnen maken.
Maar wel over de rekening.
100 euro per volwassenen kan ik goed begrijpen maar hoe kun je 100 euro voor een kind betalen? Zonder alcohol zou ik geen restaurant weten waar ik zoveel zou moeten afrekenen.... en ik kan mij ook niet voorstellen dat je echt veel alcohol drinkt wanneer er kinderen bij zijn dus hoe is het mogelijk om 850 euro te betalen voor 8 personen?....
Ik zou eerder een rotgevoel over houden aan zo'n absurd hoge rekening, daar zou ik mij ook echt rot over voelen dat bedanken zou mij niets interesseren maar de volgende keer wel naar een goedkoper restaurant.
100 euro per volwassenen kan ik goed begrijpen maar hoe kun je 100 euro voor een kind betalen? Zonder alcohol zou ik geen restaurant weten waar ik zoveel zou moeten afrekenen.... en ik kan mij ook niet voorstellen dat je echt veel alcohol drinkt wanneer er kinderen bij zijn dus hoe is het mogelijk om 850 euro te betalen voor 8 personen?....
Ik zou eerder een rotgevoel over houden aan zo'n absurd hoge rekening, daar zou ik mij ook echt rot over voelen dat bedanken zou mij niets interesseren maar de volgende keer wel naar een goedkoper restaurant.
zaterdag 28 augustus 2021 om 03:45
Nou dat is best onattent. Zeker in 2021. Ik weet niet wat je relatie is met hen? Zakendiner of familie of vrienden?; Als je enkele van hen privé ziet kan je best het vragen: hoe komt het dat jij/jullie alleen Piet bedankten voor het etentje?
Wat vond je man ervan? Hij had ter plekke natuurlijk moeten corrigeren.

zaterdag 28 augustus 2021 om 04:43
nou dat dus. Ik heb laatst op een etentje getracteerd ivm een bijzondere gebeurtenis. Leuk restaurantje, een beter eetcafé zeg maar, met 5 volwassenen. Voor- hoofd en nagerecht en een flesje wijn/fris voor in totaal 200 euro en was lekker en supergezellig.Sunny-in-Perth schreef: ↑28-08-2021 03:42Over het met naam bedanken zou ik mij niet zo druk kunnen maken.
Maar idd, ik had er ter plekke iets over gezegd.
anoniem_67d31913d4817 wijzigde dit bericht op 28-08-2021 04:55
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
3.29% gewijzigd

zaterdag 28 augustus 2021 om 04:58
dat staat in de op. Met zus, man en alle kinderen.AnnaCara schreef: ↑28-08-2021 03:45Nou dat is best onattent. Zeker in 2021. Ik weet niet wat je relatie is met hen? Zakendiner of familie of vrienden?; Als je enkele van hen privé ziet kan je best het vragen: hoe komt het dat jij/jullie alleen Piet bedankten voor het etentje?
zaterdag 28 augustus 2021 om 05:03
Oh, ik zou net zo'n seksist zijn, vrees ik. Het hangt ervan af wie concreet de portemonnee trekt en afrekent, die persoon zou ik bedanken. Niet ook zijn of haar partner, ik zou namelijk nooit invullen dat het geld van hun samen is. Niet omdat ik het gek vind als mensen hun geld als gezamenlijk beschouwen, maar ik zou het gewoon niet bedenken.
zaterdag 28 augustus 2021 om 06:18
Ik zou bedanken wie betaalt en zie stellen niet als automatische financiële eenheid. Dat heeft dus niets met man/vrouw te maken.Athan schreef: ↑28-08-2021 05:03Oh, ik zou net zo'n seksist zijn, vrees ik. Het hangt ervan af wie concreet de portemonnee trekt en afrekent, die persoon zou ik bedanken. Niet ook zijn of haar partner, ik zou namelijk nooit invullen dat het geld van hun samen is. Niet omdat ik het gek vind als mensen hun geld als gezamenlijk beschouwen, maar ik zou het gewoon niet bedenken.

zaterdag 28 augustus 2021 om 06:28
Als het jouw man was die feitelijk betaalde, dan vind ik het niet zo raar. Zij weten natuurlijk niet of hij dat van een eigen of gezamenlijk rekening doet.
Daarnaast heb ik het gevoel dat je de rekening ook te hoog vond en wellicht dat het daarom steekt dat je en 425 euro kwijt bent en daar ook nog eens geen credit daarvoor kreeg.
En ja, jouw man had kunnen zeggen dat het van jullie samen was, maar goed: is dit echt belangrijk, of is een gezellige avond hebben met familie belangrijk? Je kan namelijk ook in hun dankbaarheid richting jouw man aflezen dat je hen blij hebt gemaakt hiermee en daar je aandacht op leggen. Je geeft immers iets om de ander blij te maken, niet om de dankbaarheid terug te ontvangen, nietwaar?
Daarnaast heb ik het gevoel dat je de rekening ook te hoog vond en wellicht dat het daarom steekt dat je en 425 euro kwijt bent en daar ook nog eens geen credit daarvoor kreeg.
En ja, jouw man had kunnen zeggen dat het van jullie samen was, maar goed: is dit echt belangrijk, of is een gezellige avond hebben met familie belangrijk? Je kan namelijk ook in hun dankbaarheid richting jouw man aflezen dat je hen blij hebt gemaakt hiermee en daar je aandacht op leggen. Je geeft immers iets om de ander blij te maken, niet om de dankbaarheid terug te ontvangen, nietwaar?
zaterdag 28 augustus 2021 om 06:46
Ik kan zo zat zaken aanwijzen waar je dit kwijt bent. Ook zonder alcohol.Sunny-in-Perth schreef: ↑28-08-2021 03:42Over het met naam bedanken zou ik mij niet zo druk kunnen maken.
Wat is er mis mee dat TO en man familie trakteren op een duur restaurant?
En de kinderen kunnen ook al groter zijn, toch?
En idd niet leuk dat ze dan alleen man bedanken.
Nope
zaterdag 28 augustus 2021 om 06:57
zaterdag 28 augustus 2021 om 07:07
Heb je vaker dat je dingen negatief interpreteert terwijl wanneer je het objectief terug kijkt het eigenlijk vrij logisch is en niet tegen jou is gericht?
Wanneer je man heeft betaald dan bedanken zij hem.
Zij kunnen verder helemaal niet weten hoe jullie financien zijn geregeld en dat jullie beiden op een houtje bijten door de gulheid.
Ik geloof niet dat jij die hoge rekening helemaal prima vindt. Ik heb het gevoel dat je niet blij bent dat het zoveel gekost heeft en dat het vooral daar wringt.
Ik zou eerder denken, bewaak je eigen grenzen wat beter, want jullie lijken meer te geven dan je kwijt kan. Ik geef deze maand ook een etentje, maar gewoon in een strandtent met saté en pannekoeken en niet in het Okura. Schat in dat de rekening de helft is van wat jullie uitgeven.
Ik word vaak verlegen van gebedank...1x is genoeg, heb liever dat iedereen een leuke avond heeft.
Wanneer je man heeft betaald dan bedanken zij hem.
Zij kunnen verder helemaal niet weten hoe jullie financien zijn geregeld en dat jullie beiden op een houtje bijten door de gulheid.
Ik geloof niet dat jij die hoge rekening helemaal prima vindt. Ik heb het gevoel dat je niet blij bent dat het zoveel gekost heeft en dat het vooral daar wringt.
Ik zou eerder denken, bewaak je eigen grenzen wat beter, want jullie lijken meer te geven dan je kwijt kan. Ik geef deze maand ook een etentje, maar gewoon in een strandtent met saté en pannekoeken en niet in het Okura. Schat in dat de rekening de helft is van wat jullie uitgeven.
Ik word vaak verlegen van gebedank...1x is genoeg, heb liever dat iedereen een leuke avond heeft.
viva-amber wijzigde dit bericht op 28-08-2021 07:17
22.16% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 28 augustus 2021 om 07:12
Ik zie stellen wel als eenheid. Of ze nou beiden een inkomen hebben of slechts één maakt voor mij niet uit. Wie de rekening betaald heeft voor het eten maakt voort mij ook geen verschil. Als ik uitgenodigd wordt door een stel dan bedankt ik beiden.
Hoeveel moeite is het nu om twee keer je dankbaarheid uit te spreken?
Hoeveel moeite is het nu om twee keer je dankbaarheid uit te spreken?
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 28-08-2021 07:17
1.72% gewijzigd

zaterdag 28 augustus 2021 om 07:15
zaterdag 28 augustus 2021 om 07:19
Als een koppel je mee uiteten vraagt, bedank je beide partners. Zo hoort dat toch? Ongeacht wie de betaling uitvoert. Hun interne financiën blijven hun eigen zaak.
Een vriendin van mij had vroeger een relatie met de grootste tafelschuimer in de streek. Toen zij ons uitnodigden, betaalde hij met veel flair de rekening. Achteraf vertelde mijn vriendin dat zij hem al vooraf thuis geld moest geven. Zo zie je maar: niets is wat het lijkt.
Een vriendin van mij had vroeger een relatie met de grootste tafelschuimer in de streek. Toen zij ons uitnodigden, betaalde hij met veel flair de rekening. Achteraf vertelde mijn vriendin dat zij hem al vooraf thuis geld moest geven. Zo zie je maar: niets is wat het lijkt.
joséphine wijzigde dit bericht op 28-08-2021 07:21
4.15% gewijzigd
zaterdag 28 augustus 2021 om 07:21
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 28 augustus 2021 om 07:28
Waar lees jij dat ik daar iets mee zou te maken hebben? Deze anekdote toont gewoon aan dat je nooit met zekerheid kan weten wie wat betaalt.