te gevoelig of...

28-08-2021 01:00 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komen net terug van een etentje met zus van mijn man en alle kinderen. Was gezellig alleen heb ik er een rotgevoel aan overgehouden.

Wij betaalden de (hoge) rekening van 850 euro voor 8 personen, helemaal prima.

Aan het einde werd mijn man tot 3x toe met naam bedankt voor het etentje terwijl ik er ook naast stond. Dat vond ik zo raar eigenlijk.. Het is ook mijn geld en dat betekent voor mij ook dat ik deze maand zuiniger moet doen hierdoor.

Stel ik me aan dat ik hier een vervelend gevoel van kreeg??
Het is een beetje vreemd om hier al direct seksisme te roepen. Ik vind het net als anderen hier vreemd om een stel als financiële eenheid te zien. Bovendien is het normaal om degene te bedanken die zijn of haar portemonnee trekt, niet degene die ook van die portemonnee leeft.
Het blijft onduidelijk of je zelf ook werkt. Als TO ook een flink deel van de huishoudpot vult en jullie hebben gezamenlijk afgesproken te trakteren, dan is het wel zo netjes als jullie beiden bedankt worden. Het moet dan wel duidelijk zijn dat het van jullie beiden is.
Als je zelf niet werkt en leeft van het geld van partner, dan is het wat vreemd om ook bedankt te willen worden voor traktaties die je partner doet.
quadrupel schreef:
28-08-2021 07:28
Het is een beetje vreemd om hier al direct seksisme te roepen. Ik vind het net als anderen hier vreemd om een stel als financiële eenheid te zien. Bovendien is het normaal om degene te bedanken die zijn of haar portemonnee trekt, niet degene die ook van die portemonnee leeft.
Het blijft onduidelijk of je zelf ook werkt. Als TO ook een flink deel van de huishoudpot vult en jullie hebben gezamenlijk afgesproken te trakteren, dan is het wel zo netjes als jullie beiden bedankt worden. Het moet dan wel duidelijk zijn dat het van jullie beiden is.
Als je zelf niet werkt en leeft van het geld van partner, dan is het wat vreemd om ook bedankt te willen worden voor traktaties die je partner doet.
Je bedankt voor een leuke avond (met elkaar) lijkt mij. Het gaat toch niet om geld mag ik hopen!?
Lololoco schreef:
28-08-2021 07:30
Je bedankt voor een leuke avond (met elkaar) lijkt mij. Het gaat toch niet om geld mag ik hopen!?
To is zelf de gene die de hoge rekening ermee verbindt en het zuinig moeten doen, dat hebben wij niet verzonnen.

Zij zegt niet: ze hebben mij niet bedankt voor de gezeligheid.

Daarbij gaan al TO's topics over een zuurgevoel dat is verbonden aan een hoge rekening of het nu gaat om de loodgieter of schoonfamilie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quadrupel schreef:
28-08-2021 07:28
Eens.
Heb jij afgerekend of liet je dat je man doen? Volgende keer zelf afrekenen en kijken wie ze dan bedanken?

Ik zou niet eens op het idee komen om een koppel te bedanken als de man betaalt. Ik weet toch niet hoe jullie de finaciën verdeeld hebben, ik ben de belastingdienst niet.
viva-amber schreef:
28-08-2021 07:33
To is zelf de gene die de hoge rekening ermee verbindt en het zuinig moeten doen, dat hebben wij niet verzonnen.

Zij zegt niet: ze hebben mij niet bedankt voor de gezeligheid.

Daarbij gaan al TO's topics over een zuurgevoel dat is verbonden aan een hoge rekening of het nu gaat om de loodgieter of schoonfamilie.
Dat gevoel bekroop mij dus al: het gaat om het geld…
Wie stelde voor om het te betalen? En wie is er uiteindelijk naar het pinapparaat gegaan? Ik zou vooral degene bedanken die de kaart getrokken heeft.
Je kan natuurlijk wel zeggen: dankje wel Rob en Doedel bedankt voor de gezelligheid.

Maar goed dan ben je wel echt aan het mieren. Schoonzus weet toch niet dat beide nu de rest van de maand zuinig moeten doen.

Het is ook raar om dat uit te spreken. Zo betaald, dat wordt droog brood de rest van de maand: alsof dat aanleiding zou zijn voor: Rob en Doedel bedankt allebei; we mailen je het nog het adres van de voedselbank.

Ga dan goedkoper uiteten wanneer het je zo irriteert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
xynix schreef:
28-08-2021 07:49
Heb jij afgerekend of liet je dat je man doen? Volgende keer zelf afrekenen en kijken wie ze dan bedanken?

Ik zou niet eens op het idee komen om een koppel te bedanken als de man betaalt. Ik weet toch niet hoe jullie de finaciën verdeeld hebben, ik ben de belastingdienst niet.

Tja, ik zou me dan weer niet voor kunnen stellen dat je ze niet beiden bedankt. Voor mij is het belangrijkste door wie ik uitgenodigd ben.

Door de en alleen of door hen samen. In zulke gevallen zoek ik zelf juist vaak in de wijk vorm. 'Wij willen jullie uitnodigen voor.....'

En meestal worden we dan ook samen bedankt.
Maar toch hè, waarom zou je niet beiden bedanken. Als je niet weet hoe ze de financiën geregeld hebben en je bedankt beiden dan kan degene die niet bedankt hoefde/wilde worden ook alsnog de credits aan haar/zijn partner geven.

Ik bedank liever iemand te veel dan te weinig.
Andersom schreef:
28-08-2021 08:02
Tja, ik zou me dan weer niet voor kunnen stellen dat je ze niet beiden bedankt. Voor mij is het belangrijkste door wie ik uitgenodigd ben.
Ik zo beiden bedanken voor de gezelligheid, of ze nou betalen of niet.

Maar ja, ik heb onlangs geld gekregen van mijn moeder. Zou ik haar partner daar nu ook voor moeten bedanken? Het is haar geld.
xynix schreef:
28-08-2021 08:09
Ik zo beiden bedanken voor de gezelligheid, of ze nou betalen of niet.

Maar ja, ik heb onlangs geld gekregen van mijn moeder. Zou ik haar partner daar nu ook voor moeten bedanken? Het is haar geld.

Als haar partner niet jouw vader is zou ik haar alleen bedanken voor de gulle gift.

Nemen zij samen jou mee uit eten zou ik ze beiden bedanken ook al betaalt je moeder. Ze hebben dan immers samen besloten jou uit te nodigen.
En als je bij iemand thuis bent uitgenodigd? Bedank je alleen beiden of bedank je degene die gekookt heeft nog een keertje extra?
mijn moeder heeft nooit gewerkt maar toch bedank ik beiden als pa mij iets betaald of geeft. vind ik niet meer dan logisch. ik vind het dus ook best gek dat to niet werd bedankt terwijl ze er wel naast stond. op een verjaardag of na een avondje visite bij een stel bedank je toch ook beiden?
KamilleT schreef:
28-08-2021 06:18
Ik zou bedanken wie betaalt en zie stellen niet als automatische financiële eenheid. Dat heeft dus niets met man/vrouw te maken.
Ook niet als ze getrouwd zijn? Ongetrouwd ben ik het met je eens, maar getrouwd zou ik ze toch allebei bedanken.
xynix schreef:
28-08-2021 08:17
En als je bij iemand thuis bent uitgenodigd? Bedank je alleen beiden of bedank je degene die gekookt heeft nog een keertje extra?

Inderdaad!
Zowel mijn vader als mijn man zeggen dan op het moment dat ze bedankt worden wel vaak dat ze zelf weinig hebben bijgedragen en dat de credits voor moeder/mij zijn.
montblanc schreef:
28-08-2021 08:23
Ook niet als ze getrouwd zijn? Ongetrouwd ben ik het met je eens, maar getrouwd zou ik ze toch allebei bedanken.

Ook dat zou voor mij niet uitmaken. Samen is samen.
Bizar duur etentje. Meer dan 100 euro pp en dat terwijl er ook kinderen bij waren. Waar hebben jullie gegeten? Amstel Hotel?
Iedere dag is gehaktdag
Hangt er vanaf of zij in gemeenschap van goederen getrouwd zijn of niet, natuurlijk.
DeSlager schreef:
28-08-2021 08:38
Bizar duur etentje. Meer dan 100 euro pp en dat terwijl er ook kinderen bij waren. Waar hebben jullie gegeten? Amstel Hotel?

TO en haar man, zwager en schoonzus gingen uit eten met hún kinderen. Staat nergens dat die kinderen niet volwassen zijn. Dus mogelijk ging het wel om acht volwassenen.
Als je samen uit 1 portemonnee leeft, en je zijn geld als jouw geld ziet (en omgekeerd?) Dan kun je dankjes aan hem ook als dankjes aan jullie zien.
Andersom schreef:
28-08-2021 08:41
TO en haar man, zwager en schoonzus gingen uit eten met hún kinderen. Staat nergens dat die kinderen niet volwassen zijn. Dus mogelijk ging het wel om acht volwassenen.
Dan nog is het bizar duur. In een gemiddelde tent heb je een driegangenmenu voor ongeveer € 35. Knap als je die overige € 65 in je eentje wegzuipt.
Iedere dag is gehaktdag
Andersom schreef:
Er staat ook nergens dat er een zwager mee was. Zoals ik het lees ging het om 3 volwassenen en 5 kinderen. Dan vind ik de rekening bizar hoog en zou mij dat ook een rot gevoel geven na een leuk avondje. Dat persoonlijk bedanken zou mij dan echt niets meer interesseren. Schoonzus heeft immers al 3 keer bedankt, ze hoeft toch niet te blijven bedanken.
Andersom schreef:
Dan nog.
DeSlager schreef:
28-08-2021 08:46
Dan nog is het bizar duur. In een gemiddelde tent heb je een driegangenmenu voor ongeveer € 35. Knap als je die overige € 65 in je eentje wegzuipt.
Dat zijn 3 flessen wijn pp.

Ik denk dat jullie ergens zijn gaan eten wat boven jullie budget ligt. Zo rond Kerst doen wij ook wel eens iets speciaals maar dat zit op sterrenniveau, dan is een menu van de chef 80 en komt daar het wijnarrangement bij. Maar waar je gaat eten daar ben je zelf bij. Je kan ook ergens gaan eten waar met menu 37,50 is of waar de hoofdgerechten tussen de 15 en 20 euro kosten. Dan komt je niet aan 100 pp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven