te gevoelig of...
zaterdag 28 augustus 2021 om 01:00
Komen net terug van een etentje met zus van mijn man en alle kinderen. Was gezellig alleen heb ik er een rotgevoel aan overgehouden.
Wij betaalden de (hoge) rekening van 850 euro voor 8 personen, helemaal prima.
Aan het einde werd mijn man tot 3x toe met naam bedankt voor het etentje terwijl ik er ook naast stond. Dat vond ik zo raar eigenlijk.. Het is ook mijn geld en dat betekent voor mij ook dat ik deze maand zuiniger moet doen hierdoor.
Stel ik me aan dat ik hier een vervelend gevoel van kreeg??
Wij betaalden de (hoge) rekening van 850 euro voor 8 personen, helemaal prima.
Aan het einde werd mijn man tot 3x toe met naam bedankt voor het etentje terwijl ik er ook naast stond. Dat vond ik zo raar eigenlijk.. Het is ook mijn geld en dat betekent voor mij ook dat ik deze maand zuiniger moet doen hierdoor.
Stel ik me aan dat ik hier een vervelend gevoel van kreeg??
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:29
Ja denk je dat? Ik weet niet hoe lang jij al weg bent uit Nederland, maar je denkt dat mensen die bij de voedselbank hun eten moeten halen naar Parijs kunnen?Sunny-in-Perth schreef: ↑28-08-2021 10:28Het begon dat iemand reageerde dat een weekend Parijs niet mogelijk is voor 850 euro.
Blijkbaar kunnen wij allebei concluderen dat dit zeker wel mogelijk is. Je kunt natuurlijk met je eigen auto reizen of een privé vliegtuig afhuren, maar een weekend Parijs is voor iedereen mogelijk.
Honey, you should see me in a crown
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:29
Die parkeer ik dan in mijn hotelkamer. En Ik bezoek alle musea: Daar struin ik heerlijk omheen! Onderweg een meegenomen beschuitje met pindakaas als lunch. Lekker goedkoop!

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zaterdag 28 augustus 2021 om 10:32
Ach, mijn ex vrouw kon (en kan) ook dat soort uitspraken doen, terwijl de situatie daar bepaald niet naar was.DeSlager schreef: ↑28-08-2021 10:17Ze moet die maand zuiniger aan doen. Dat betekent in mijn ogen dat je het niet kan betalen. Als ik mensen tracteer dan doe ik dat van mijn spaartegoeden en niet van mijn maandelijkse uitgavenpotje. Een uitgave uit het spaartpotje leidt dus nooit tot ‘zuinig aan doen’.
Voor hetzelfde geldt kan to nu minder uitgeven aan andere uitjes, omdat ze krampachtig € 1.000 per maand wil sparen. Het is maar hoe je iets wil oormerken.
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:32

zaterdag 28 augustus 2021 om 10:35
Ik kan je niet goed volgen....
Het ging om een rekening van 850 euro en wat er anders met 850 euro mogelijk is.
Wat heeft de voedselbank ermee te maken want nee wanneer je die 850 euro niet hebt kun je het ook niet uitgeven. Maar dan ga je heel ver off topic.
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:36
Je schrijft letterlijk: 'een weekend Parijs is voor iedereen mogelijk'.Sunny-in-Perth schreef: ↑28-08-2021 10:35Ik kan je niet goed volgen....
Het ging om een rekening van 850 euro en wat er anders met 850 euro mogelijk is.
Wat heeft de voedselbank ermee te maken want nee wanneer je die 850 euro niet hebt kun je het ook niet uitgeven. Maar dan ga je heel ver off topic.
Maar inderdaad; on topic. Ja TO, ik vind je behoorlijk gevoelig.
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:39

zaterdag 28 augustus 2021 om 10:40
Sunny-in-Perth schreef: ↑28-08-2021 10:39Met een budget van 850 euro is het voor iedereen mogelijk.

zaterdag 28 augustus 2021 om 10:42
Wat betreft TO: het betekent dat zij het gezelschap het geld niet waard vindt en dat zij niet zo gul is als haar man en dan wordt zij ook nog eens niet bedankt: dat doet een ego dubbel pijn.
Dat is met jouw vrouw ook, het is heel Hollands om er even fijntjes op te wijzen hoe duur het allemaal was. Calvinisme; niet mogen genieten van verdiend geld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:42
Eens. Ben heel benieuwd wat er gegeten/gedronken is trouwens voor dat bedrag.

zaterdag 28 augustus 2021 om 10:44
Heel krap met reizen, overnachting, eten, drankjes en de dingen die je daar nog wil doen en dat voor 2 personen.Sunny-in-Perth schreef: ↑28-08-2021 10:39Met een budget van 850 euro is het voor iedereen mogelijk.
(Sorry voor de verwarring die ik bij jou veroorzaakte)
zaterdag 28 augustus 2021 om 10:52
TO, vertel eens, hoe is dit precies gegaan?Creatieveling schreef: ↑28-08-2021 10:47Ik vind het heel normaal om beiden te bedanken. Daarbij maakt het voor mij niet uit wie het geld verdiend, maar ik ga er vanuit dat jullie ze beiden uitgenodigd hebben, dan lijkt een bedankje aan beiden mij op z'n plaats.

zaterdag 28 augustus 2021 om 11:38
Ik ben het met je eens dat de kern hier zit in een ongezonde verhouding met geld hebben.viva-amber schreef: ↑28-08-2021 10:42Wat betreft TO: het betekent dat zij het gezelschap het geld niet waard vindt en dat zij niet zo gul is als haar man en dan wordt zij ook nog eens niet bedankt: dat doet een ego dubbel pijn.
Dat is met jouw vrouw ook, het is heel Hollands om er even fijntjes op te wijzen hoe duur het allemaal was. Calvinisme; niet mogen genieten van verdiend geld.

zaterdag 28 augustus 2021 om 11:55
Of de rekening kwam, manlief zegt spontaan: ik trakteer! en to keek hem aan met een blik die kan doden... Dan zou ik haar ook niet bedanken.

zaterdag 28 augustus 2021 om 11:57
Wie zegt dat? Het kan zijn dat dit een etentje is vanwege een 25 jarig huwelijk of zoiets. Dan zou het in mijn ogen ook wat meer mogen zijn.
Persoonlijk vind ik niet dat TO had moeten schrijven de (hoge) rekening, maar gewoon 'de rekening'. Of het nu 25 euro of 125 euro is, waarop je bent getrakteerd, je bedankt als iemand iets voor je betaalt. En zelfs al was het vanwege een promotie man, dan nog zeg je tegen de vrouw: en jij ook bedankt he.
Mijn idee.

zaterdag 28 augustus 2021 om 12:17