Wel of niet PCR test?

28-08-2021 19:17 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar vraag het toch even voor de zekerheid voordat ik voor verrassingen kom te staan.

Ik vlieg over een week naar Ibiza en wilde weten of ik een PCR test moet afnemen. Ik heb binnen de afgelopen 6 maanden corona gehad en één vaccinatie (Pfizer). In mijn corona check-app heb ik dus én een herstel bewijs én een vaccinatiebewijs (er staat nml 1 uit 1). Moet ik dan alsnog een PCR uitslag aantonen?

Op nederlandwereldwijd haal ik uit van niet en enkel het formulier in te vullen als je naar Spanje afreist.

Dank alvast!
https://www.spth.gob.es/faq?tab=0

Een herstelbewijs zou genoeg moeten zijn:
Certificate of Recovery: corresponds to a test no more than 180 days after the date of the first positive NAAT test result

Zou je willen testen, dan wordt een antigeentest ook geaccepteerd. Het hoeft niet persé een PCR test te zijn.
PCR test hoeft niet

Wat moet ik niet vergeten voor de heenreis naar Spanje?
‘Als je naar Spanje reist, is het belangrijk om een Coronabewijs mee te nemen. Iedereen vanaf 12 jaar moet kunnen aantonen:

dat je 14 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd bent, of;
dat je bent hersteld van corona,
of;
dat je met een PCR-test (maximaal 72 uur oud) of met een antigeentest (maximaal 48 uur oud) negatief op corona bent getest.

bron: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... zomer-2021
Iedere dag is gehaktdag
Jezus, wat een angst!
Doe er anders nog 10 voor de zekerheid.
Steranijs78 schreef:
28-08-2021 21:33
Jezus, wat een angst!
Doe er anders nog 10 voor de zekerheid.
Doe ff normaal. Ze stelt gewoon een vraag
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ga lekker op de fiets naar de Veluwe, geen gedoe met wel/niet/bijna ergens naartoe mogen met/zonder qr-codes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nou Snoes, die Veluwe is vast best leuk met kinderen en kamperen of zo. Maar die heeft geen 25+ graden, volop zon en de cultuur die ik zoek. De groeten vanuit Spanje! :cheer:
Jemig, wat een verbitterende reacties weer van sommige. Zijn dit mensen die zelf niet op vakantie kunnen / durven?

Burrito, mijn zus is net terug uit Spanje en een vaccinatiebewijs was voldoende, ze had nergens moeten testen.

Fijne vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven