Nog samen met eerste partner?
zaterdag 28 augustus 2021 om 19:47
Ik heb een paar "vriendjes" gehad voor de relatie met mijn partner, en wat scharrels / ons maar ik zie dit als mijn eerste serieuze relatie. Ik ben zijn eerste partner in het algeheel. Rond de 20 toen we iets kregen en inmiddels in de dertig, ik zie ons wel oud worden samen en tot nu toe willen we beiden ook graag monogaam blijven, maar herken wel het gevoel dat het best een gek idee is nooit meer die eerste kus / eerste keer seks etc te hebben. Het heeft toch iets speciaals - maar dat heeft mijn relatie ook en ik zou mijn partner dan zeker niet ervoor inruilen

zaterdag 28 augustus 2021 om 19:53
Als het gaat om serieuze relatie, dan is mijn huidige partner mijn enige partner en ik die van hem (al had hij voor mij al wel een andere sekspartner).
Daarvoor had ik wat vriendjes op de middelbare school, maar meer dan wat zoenen was dat niet.
Ik leerde mijn man kennen tijdens onze studie, toen we net 20 waren een relatie gekregen en we zijn nu ruim 12 jaar verder ( en 2 kinderen, een bruiloft en een bouw van koophuis verder).
Soms denk ik ook wel eens aan dat hij mijn enige echte ervaring is op seksueel vlak, maar dat is tot nu toe geen enkel probleem en het is wel een onderwerp wat ter sprake kan en mag komen in onze relatie.
Daarvoor had ik wat vriendjes op de middelbare school, maar meer dan wat zoenen was dat niet.
Ik leerde mijn man kennen tijdens onze studie, toen we net 20 waren een relatie gekregen en we zijn nu ruim 12 jaar verder ( en 2 kinderen, een bruiloft en een bouw van koophuis verder).
Soms denk ik ook wel eens aan dat hij mijn enige echte ervaring is op seksueel vlak, maar dat is tot nu toe geen enkel probleem en het is wel een onderwerp wat ter sprake kan en mag komen in onze relatie.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 28-08-2021 21:24
0.78% gewijzigd
zaterdag 28 augustus 2021 om 19:58
Voor mijn man heb ik een soort van scharrel van anderhalf jaar gehad die de naam relatie niet mag hebben. Al hoopte ik een tijdje dat dat meer zou worden. Achteraf heel blij dat dat niet gebeurd is, zou zijn mis gegaan. Dus voor mij voelt mijn man als eerste echte relatie.
Nu 10 jaar samen met hem en voelt nog steeds heel goed. Hij heeft wel een langdurige relatie gehad voor ons.
Nu 10 jaar samen met hem en voelt nog steeds heel goed. Hij heeft wel een langdurige relatie gehad voor ons.
zaterdag 28 augustus 2021 om 20:24

zaterdag 28 augustus 2021 om 21:29
Ik ontmoete hem via internet toen ik 17 was en ik wist gelijk dat ik hem wilde om mijn leven mee te delen. Hij woonde aan de andere kant van de wereld dus meer dan vriendschap zat er op dat moment niet in. Jaren lang telefonisch contact gehouden, allebei andere scharrels gehad, maar samen altijd die toekomst droom gehouden. Altijd geweten dat ik deze man wilde, altijd alleen maar aan hem gedacht bij andere ‘vriendjes’. Elkaar in het echt ontmoet toen ik 22 was en vanaf toen samen verder gegaan.
Dat ik de gene kon krijgen van wie ik al jarenlang droomde, was als een wonder voor mij.
Het zijn altijd roerige tijden geweest en zeker niet altijd makkelijk.
Maar goed. Het is de liefde van mijn leven, sinds de dag dat ik hem kende.
Dat ik de gene kon krijgen van wie ik al jarenlang droomde, was als een wonder voor mij.
zaterdag 28 augustus 2021 om 21:44
What a love-story.Saivash schreef: ↑28-08-2021 21:29Ik ontmoete hem via internet toen ik 17 was en ik wist gelijk dat ik hem wilde om mijn leven mee te delen. Hij woonde aan de andere kant van de wereld dus meer dan vriendschap zat er op dat moment niet in. Jaren lang telefonisch contact gehouden, allebei andere scharrels gehad, maar samen altijd die toekomst droom gehouden. Altijd geweten dat ik deze man wilde, altijd alleen maar aan hem gedacht bij andere ‘vriendjes’. Elkaar in het echt ontmoet toen ik 22 was en vanaf toen samen verder gegaan.
Maar wisten al die scharrels onderweg dat ze 2de keuze waren?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 28 augustus 2021 om 21:44
Ik heb in mijn puberjaren 2 vriendjes gehad. Hoewel ik enorm gek was op vooral de 1e zie ik dat dus als vriendjes. Van ‘partner’ kon je toen eigenlijk nog niet spreken.
Daarna toen ik 21 was een relatie gekregen en voor ons allebei de eerste keer samenwonen, daar nu na bijna 11 jaar nog steeds mee.
Daarna toen ik 21 was een relatie gekregen en voor ons allebei de eerste keer samenwonen, daar nu na bijna 11 jaar nog steeds mee.

The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous

zaterdag 28 augustus 2021 om 22:20
Saivash schreef: ↑28-08-2021 21:29Ik ontmoete hem via internet toen ik 17 was en ik wist gelijk dat ik hem wilde om mijn leven mee te delen. Hij woonde aan de andere kant van de wereld dus meer dan vriendschap zat er op dat moment niet in. Jaren lang telefonisch contact gehouden, allebei andere scharrels gehad, maar samen altijd die toekomst droom gehouden. Altijd geweten dat ik deze man wilde, altijd alleen maar aan hem gedacht bij andere ‘vriendjes’. Elkaar in het echt ontmoet toen ik 22 was en vanaf toen samen verder gegaan.

Zelf ken ik mijn man al sinds ons veertiende. Hij zag me en wist het meteen. Ik had niks door, had hem die avond niet eens gezien.
Nu ruim 27 jaar verder. Zal nooit meer iemand kunnen vinden waarmee het zó klopt als met hem. We zijn erg verschillend maar in de wezenlijke dingen liggen we blindelings op 1 lijn.
zaterdag 28 augustus 2021 om 22:49
Bij mij absoluut. En het waren er maar een paar hoor

Maar zelfs als niet zo, had ik me daar niet schuldig over gevoeld, want op dat moment, vóór dat ik mijn partner in het echt ontmoette, wist ik natuurlijk niet dat we een leven zouden delen in de toekomst. Ik hoopte het alleen.
Ik had iemand anders op dat moment niet als tweede keus beschouwd om die reden.
zaterdag 28 augustus 2021 om 22:56
Dat zijn gekke dingen, onwerkelijk bijna. En ik herken het. Ik geloof niet in soulmates, nooit gedaan. Maar hoe en waarom mij dit zo overkomen is, begrijp ik nog steeds niet goed.apiejapie schreef: ↑28-08-2021 22:20![]()
![]()
Zelf ken ik mijn man al sinds ons veertiende. Hij zag me en wist het meteen. Ik had niks door, had hem die avond niet eens gezien.
Nu ruim 27 jaar verder. Zal nooit meer iemand kunnen vinden waarmee het zó klopt als met hem. We zijn erg verschillend maar in de wezenlijke dingen liggen we blindelings op 1 lijn.
zaterdag 28 augustus 2021 om 23:10
Ik begrijp het ook niet. Maar weet wel dat wat ik voel, ook niet hoef te begrijpen. Hoef alleen gevoel te volgen.
zaterdag 28 augustus 2021 om 23:11