Narcistische man help

woensdag 25 augustus 2021 om 19:30
Hallo dames,
Wie heeft een narcistische man en weet niet van hem af te komen? Ik heb een narcistische man en leef met een leugenaar en manipulatie in mijn leven, hij bedreigd chanteert en mishandeld mij. Mijn kinderen leiden er letterlijk en psychische onder en ben bang dat ze dit als normaal gaan zien.
Wat moet ik doen? Ik verlang zo naar een normale liefde in mijn leven die mij oprecht een compliment geeft en oprecht zegt dat hij van mij houdt en zonder dat het een leugen is maar echte liefde. Narcistische mensen kennen geen waarheid en geen oprechte gevoel en houden van.
Wie heeft ervaring met narcisme en hoe zijn jullie van hem af gekomen ?
Ik verlies ook mensen om mij heen die het vertrouwen in mij kwijt zijn omdat ik hem continue weer een kans geef wanneer het even goed gaat. Maar ik weet dat het weer over 3 maanden weer goed mis is.
Helppp
Wie heeft een narcistische man en weet niet van hem af te komen? Ik heb een narcistische man en leef met een leugenaar en manipulatie in mijn leven, hij bedreigd chanteert en mishandeld mij. Mijn kinderen leiden er letterlijk en psychische onder en ben bang dat ze dit als normaal gaan zien.
Wat moet ik doen? Ik verlang zo naar een normale liefde in mijn leven die mij oprecht een compliment geeft en oprecht zegt dat hij van mij houdt en zonder dat het een leugen is maar echte liefde. Narcistische mensen kennen geen waarheid en geen oprechte gevoel en houden van.
Wie heeft ervaring met narcisme en hoe zijn jullie van hem af gekomen ?
Ik verlies ook mensen om mij heen die het vertrouwen in mij kwijt zijn omdat ik hem continue weer een kans geef wanneer het even goed gaat. Maar ik weet dat het weer over 3 maanden weer goed mis is.
Helppp
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 26-08-2021 15:07
Reden: Hoofdletters verwijderd uit TT
Reden: Hoofdletters verwijderd uit TT
0.00% gewijzigd

vrijdag 27 augustus 2021 om 13:33
Dat deed hij jou niet aan... jij deed dat zelf. En jij laat hem zelf in je leven. Neem verantwoordelijkheid voor je leven in plaats van je de hele tijd slachtoffer te voelen. Als iemand je slecht behandelt dan verbreek je de relatie. En als hij vervelend blijft doet ben je de politie.Vlinder1971 schreef: ↑27-08-2021 09:31Ik ga van hem scheiden en heb de huisarts ingelicht en heeft mij door verwezen naar maatschappelijke werk. Het is inderdaad heel ziek om in deze relatie te blijven. Ik ben hierdoor mijn beste vriendin kwijt geraakt waar ik zoveel van hou en mij goed bedoelde adviezen alleen gaf. Ik merk door een te lange huwelijk met een narcist dat ik ook trekjes en gewoonten heb aangenomen waardoor ik ook te koppig en eigenwijs was richting haar. Ondanks dat gaven ze mij zoveel kansen en steunde mij. Ik ben zo verdrietig en dat richt hij mij aan door dat ik gebukt en onderdanig leef door hem. Wat 1 persoon iemand kan aanrichten. 1 persoon waar ik amper van hou. Dank jullie wel voor de goede adviezen. Ik ga proberen mijn beste vriendin terug te winnen want ik kan namelijk niet zonder haar dit oplossen.
Ik snap jou vriendin echt. Niemand heeft zin om altijd maar naar drama van een ander te luisteren. En als je je ook nog rot gedraagt naar haar heeft ze helemaal gelijk. Je houdt helemaal niet van haar. Je hield er alleen van dat je kon klagen bij haar. Als je van haar had gehouden had je haar niet zo behandelt.
Ik merk het ook bij een vriendin van mij die al jaren in een slechte relatie zit. Ik app haar niet meer uit mezelf. En als zij appt dan denk ik... pfff wat voor drama is er nu weer. En dan zegt ze dat ze deze keer echt echt weg gaat en doe ik moeite om haar te steunen. En vervolgens gaat ze toch niet. Ondertussen is er nooit ruimte voor mijn leven of mijn verhalen want als ik iets vertel over mijn leven (meestal iets leuks) lult ze er gewoon over heen of reageert super lauwtjes. Ik begin daar steeds meer op af te knappen. Ze creert haar eigen drama net zoals jij.
vrijdag 27 augustus 2021 om 13:36
Het heeft na mijn scheiding ook een paar jaar geduurd voor ik weer gelukkig was. En sterk word je vanzelf als je geen keuze hebt. Vroeger dacht ik ook dat ik het allemaal niet kon en dat anderen sterker waren. Maar als je geen keuze hebt dan moet je wel sterk zijn. En dan gaat het vanzelf.Vlinder1971 schreef: ↑27-08-2021 11:02Veel gescheiden vrouwen zijn ook heel gelukkig. Scheiden is eigenlijk een stap naar het geluk. Maar waarom is het zo zwaar? Ik ben zo jaloers op die zelfstandige gescheiden moeders. Hoe zij hun leven oppakken. Werken er ook nog bij. Hoe doen jullie dit toch? Zijn hier ook gescheiden ervaren vrouwen die mij een bericht kunnen sturen? Ik heb een pgb voor mijn autistische zoon. Ik zorg ( werk) voor mijn zoon thuis. Het huis is aangepast op mijn zoon. Ik weet dat ik bij de scheiding niet uit huis moet, omdat het gebonden aan leef omgeving van mijn zoon.
vrijdag 27 augustus 2021 om 21:34
Ik niet. Ik zou er na de zoveelste keer gebruikt te zijn wel klaar mee zijn. Ga eerst maar eens laten zien dat je een half jaar bij die vent weg kan blijven, dan praten we wel verder. Tot die tijd verwijs ik je naar professionele hulpverlening.
zondag 29 augustus 2021 om 11:57
Ik ook niet. Ze belt dan precies weer alleen als ze haar drama kwijt wil en niet omdat ze mij mist. Dan zit je weer een uur lang iemand te steunen die zich heel zielig voelt en amper naar jouw leven vraagt.
Want ze mist haar vriendin niet... ze wil niet weten hoe het met haar vriendin gaat en iets leuks ondernemen. Ze mist alleen een praat en klaagpaal want ze heeft haar vriendinnen "hard nodig". Dat is bullshit. Ze heeft een therapeut nodig. En af en toe je verhaal kwijt kunnen bij een vriendin is wat anders dan je afhankelijk opstellen en je vrienden claimen.
Ik heb er in ieder geval geen zin meer in. Iemand moet zelf weten of diegene in een relatie wil blijven of niet. Maar de hele tijd bij bij mij huilen hoe zielig je bent en een claim leggen op mijn leven omdat je het zo zwaar hebt zonder dat mijn leven je interesseert dat gebeurt niet meer. Dan kap ik t heel snel af. Dan zeg ik gewoon dat ik geen vriendin ben om drama mee te delen. Als ze dan door gaan is de vriendschap wel klaar voor mij. Dan hoeven ze overigens ook niet na een half jaar weer terug te komen als ze wel weg zijn gegaan.
zondag 29 augustus 2021 om 11:59
dinsdag 31 augustus 2021 om 12:48
Hij maakt jullie nu al kapot, toch?Vlinder1971 schreef: ↑26-08-2021 11:10Ja ik ben ook bang dat mijn kinderen geen contact meer willen. Ik besef dit heel goed. Hier gaat het mis. Waarom kinderen afstand nemen van hun moeder. Hij chanteert mij heel erg als ik bij hem weg ga dat hij mij en mijn familie kapot gaat maken.. wat moet ik doen? Ik hou niet van hem.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
dinsdag 31 augustus 2021 om 13:30
Je bent geen slachtoffer. Jij kiest dit leven voor jezelf en je kinderen. Je bent medeplichtig aan kindermishandeling. Ook doe je alsof je man jouw dwingt tegen je kind te schreeuwen.. Ik vraag me af of je dit wel op zo'n normale-ik-ben-ook-maar-mens manier doet. Je bent even toxisch als je man. Ik heb medelijden met de kinderen.
dinsdag 31 augustus 2021 om 15:29
dinsdag 31 augustus 2021 om 15:36
Dit lijken mij goede tips!KooktMetKnoflook schreef: ↑27-08-2021 11:18Tsja, wat zeg je nu?
Het gaat beter met je narcistische man én de problemen van je zoon, dan wanneer de ene helft van die problemen verdwijnt?
Antwoord op je vraag 'hoe doen jullie dit toch' geef ik je uit mijn omgeving. De eerste stappen zijn echt niet moeilijk. En ze helpen om het probleem kleiner en overzichtelijker te maken.
1. Zorg dat je veilig op internet kunt. Een telefoon waar hij niet op kan. Een tablet of laptop waar hij niet van weet, of nooit op gaat. Met een wachtwoord uiteraard. Een abonnement is niet eens nodig, met wifi kom je heel ver.
2. Wordt lid van een FB groep voor lotgenoten. Zoek maar, er is genoeg.
3. Praat mee, vraag tips om eruit te stappen. En vraag daar een naam van een goede advocaat.
4. Ga met die advocaat praten. Voor jou is dit de 1e keer, voor haar (hem?) is dit dit de 200e keer. Jouw man gaat je advocaat niet kunnen verrassen.
5. Maak een overzicht van jullie bezittingen. Schermprintjes. Kopiën. Salaris, pensioen, bankrekening, spaarrekening, beleggingen, hypotheek. Bewaar het veilig. Misschien zelfs bij een vriendin (moet je opletten hoe blij die is als je eindelijk iets doet).
Bespreek je angsten met de advocaat. Als je zeker van je zaak bent, en alles voorbereid hebt, leg je een verzoek tot echtscheiding voor hem neer. Door je advocaat ben je allang voorbereid op zijn reactie.
Oftewel: Zoek ervaring, Bereid voor en neem de leiding over.
En laat je niet chanteren! Hij kan filmpjes maken, maar iedereen begrijpt dat je niet altijd zo bent.
(en dat hij jou filmt in plaats van te helpen betekent al dat hij jouw/jullie zoon ook niet helpen gaat).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
dinsdag 31 augustus 2021 om 15:43
Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik heb in eenzelfde situatie gezeten. Hij dreigde ook dat hij me kapot zou maken als ik weg zou gaan. Dat hij ervoor zou zorgen dat ik mijn baan en mijn kind kwijt zou raken, omdat hij instanties op mij af zou sturen. Maar onthoud ook dat blaffende honden niet bijten.
Je vraagt in je OP hoe je ervan af moet komen. Dat doe je door 'gewoon' weg te gaan. Klinkt makkelijker dan het is, maar dit heb ik uiteindelijk ook gedaan. Met hulp van de wijkagent en veilig thuis. Ook ben ik bij de huisarts geweest en heb contact met maatschappelijk werk. Ik heb alle hulp aangepakt die ik krijgen kon.
Ik ben op 22-4 weggegaan. Had ik veel eerder moeten doen!
Ik hoop dat je de moed voor jezelf, maar vooral voor je kinderen kunt vinden om weg te gaan.
Begin bij de huisarts en veilig thuis, om te bespreken wat je opties zijn. Veilig thuis kun je ook anoniem bellen. Ik heb iig hele goeie ervaring met deze instantie.
Ik wens je veel sterkte en succes!
Je vraagt in je OP hoe je ervan af moet komen. Dat doe je door 'gewoon' weg te gaan. Klinkt makkelijker dan het is, maar dit heb ik uiteindelijk ook gedaan. Met hulp van de wijkagent en veilig thuis. Ook ben ik bij de huisarts geweest en heb contact met maatschappelijk werk. Ik heb alle hulp aangepakt die ik krijgen kon.
Ik ben op 22-4 weggegaan. Had ik veel eerder moeten doen!
Ik hoop dat je de moed voor jezelf, maar vooral voor je kinderen kunt vinden om weg te gaan.
Begin bij de huisarts en veilig thuis, om te bespreken wat je opties zijn. Veilig thuis kun je ook anoniem bellen. Ik heb iig hele goeie ervaring met deze instantie.
Ik wens je veel sterkte en succes!