Man met bindingsangst
zondag 29 augustus 2021 om 17:48
Zij: vrouw van 32. Ik: man van 38.
Status: ongeveer 4 maanden samen.
Na ongeveer een maand app/videobellen contact hebben we elkaar ergens in maart in real-life ontmoet. De vonken spatten er vanaf. Misschien wel too much en too fast... Seks op de eerste avond. Blijven slapen. Dit tempo. Ik had hier geen enkele moeite mee. Maar de woorden “ik hou van jou” kwamen al vrij snel uit haar mond.
Dit tempo was ook al zo vanaf het eerste moment dat we met elkaar appten. Het was zij die al vrij snel erotische foto’s stuurde van haarzelf (ik denk na dag 2 of 3). Ik moet erbij zeggen dat ik zelf ook wel in de gesprekken destijds die sfeer erin gooide. Soort van seksuele geprikkelde appjes wat natuurlijk vraagt om reactie.
Nu dus wat maanden verder en een steeds grotere vorm van ‘bindingsangst’ begint bij mij op te spelen. Dit gaat gepaard met hoge pieken en diepe dalen in onze relatie. Het lijkt wel of we elkaar niet goed kunnen vertrouwen, waardoor het ontspannen sfeertje er steeds minder is. Hoewel mijn angst om mij emotioneel te binden aan iemand niet nieuw voor me is, zit het me nu wel erg in de weg! Erger dan bij mijn vorige relaties. Maar daar was het tempo vanaf de start dan ook niet zo hoog (snel naar het seksuele en soule-mate achtige taferelen).
Hoe kijken jullie naar een relatie die zo snel en intens van start gaat? Hebben jullie hier zelf ook ervaringen mee gehad? Wellicht niet bij jezelf, maar ook bij jullie vrienden/vriendinnen.
Status: ongeveer 4 maanden samen.
Na ongeveer een maand app/videobellen contact hebben we elkaar ergens in maart in real-life ontmoet. De vonken spatten er vanaf. Misschien wel too much en too fast... Seks op de eerste avond. Blijven slapen. Dit tempo. Ik had hier geen enkele moeite mee. Maar de woorden “ik hou van jou” kwamen al vrij snel uit haar mond.
Dit tempo was ook al zo vanaf het eerste moment dat we met elkaar appten. Het was zij die al vrij snel erotische foto’s stuurde van haarzelf (ik denk na dag 2 of 3). Ik moet erbij zeggen dat ik zelf ook wel in de gesprekken destijds die sfeer erin gooide. Soort van seksuele geprikkelde appjes wat natuurlijk vraagt om reactie.
Nu dus wat maanden verder en een steeds grotere vorm van ‘bindingsangst’ begint bij mij op te spelen. Dit gaat gepaard met hoge pieken en diepe dalen in onze relatie. Het lijkt wel of we elkaar niet goed kunnen vertrouwen, waardoor het ontspannen sfeertje er steeds minder is. Hoewel mijn angst om mij emotioneel te binden aan iemand niet nieuw voor me is, zit het me nu wel erg in de weg! Erger dan bij mijn vorige relaties. Maar daar was het tempo vanaf de start dan ook niet zo hoog (snel naar het seksuele en soule-mate achtige taferelen).
Hoe kijken jullie naar een relatie die zo snel en intens van start gaat? Hebben jullie hier zelf ook ervaringen mee gehad? Wellicht niet bij jezelf, maar ook bij jullie vrienden/vriendinnen.
zondag 29 augustus 2021 om 19:52
En echt hoor: ruzies passen niet in een goeie, beginnende relatieAn_Dre_Hash_Dag schreef: ↑29-08-2021 19:46Ja dat vrees ik dus ook. Dit hadden we in een ruzie wel eens naar elkaar geroepen. Het voelde voor mij al meteen als raak.
Daar is de wolk te roze voor.
zondag 29 augustus 2021 om 19:56
Ja dat. Sowieso moet een beginnende relatie een aaneenrijging van leuke dingen zijn. Niet dit soort gedoe.
Zegt de therapeut niet dat het handiger is om eerst aan jezelf te werken?
Cum non tum age
zondag 29 augustus 2021 om 19:57
Oh, dat accepteerde ik ook nietKlingklokje schreef: ↑29-08-2021 19:55Je kon wat mij betreft echt de boom in met je twee weken geen contact. Wat een drama zeg, hier heb je toch geen zin in.
zondag 29 augustus 2021 om 19:57
Wat is saai en wat is daar erg aan? Heb je een korte spanningsboog of kan je niet verdiepen en moet je dus altijd op zoek naar nieuwe aandacht?An_Dre_Hash_Dag schreef: ↑29-08-2021 19:50Nee nu heb ik daar totaal geen behoefte aan. Ik bedoelde als ik in een saaie relatie zou zitten.
Iedere dag is gehaktdag
zondag 29 augustus 2021 om 20:06
Zij insinueerde dat wel, maar ik denk dat ze het ook meteen goede leerschool voor me vindt. Ik heb haar dat nooit gevraagd en dan is zij wel het type die dat ook niet direct op tafel legt. Wel indirect, via mij. Ze praat natuurlijk met mij.
zondag 29 augustus 2021 om 20:22
Hihi

Ja in korte tijd zijn we al van onze roze wolk gevallen lijkt wel. We lijmen het nog steeds aan elkaar met mooie intense momenten en liefdesverklaringen. Ik snap je.
Ik heb veel stof om over na te denken. Ik heb het wel heel leuk met haar, maar het kost mij en ik denk haar de laatste tijd te veel energie. Als we verder gaan - vandaar nu ff een stap terug - dan is het wel verstandig dat we hier goed met elkaar over hebben.
zondag 29 augustus 2021 om 20:25
Jullie doen alsof je in een fijne relatie zit. Jullie weten allebei wat je hoort te doen, maar je voelt het nietAn_Dre_Hash_Dag schreef: ↑29-08-2021 20:22Hihi![]()
Ja in korte tijd zijn we al van onze roze wolk gevallen lijkt wel. We lijmen het nog steeds aan elkaar met mooie intense momenten en liefdesverklaringen. Ik snap je.
Ik heb veel stof om over na te denken. Ik heb het wel heel leuk met haar, maar het kost mij en ik denk haar de laatste tijd te veel energie. Als we verder gaan - vandaar nu ff een stap terug - dan is het wel verstandig dat we hier goed met elkaar over hebben.
Jullie spelen een spel samen

zondag 29 augustus 2021 om 20:27
De komende weken kun je gebruiken om te voelen hoe het is zonder haar. Dat kan je al veel duidelijk maken. Mis je haar en zo ja, wat precies?
Heb je veel meer energie zonder haar? Meer rust in je hoofd etc.
En dan kun je daarna hopelijk weloverwogen een keuze maken. Tip: bedenk wat jij wil. Laat je niet meevoeren in haar stroming, blijf bij jezelf. Want het is misschien wel makkelijk, maar dan doe je jezelf tekort. Jouw behoefte is belangrijk en zij moet hetzelfde doen. En misschien sluit het dan aan.
En dan kun je daarna hopelijk weloverwogen een keuze maken. Tip: bedenk wat jij wil. Laat je niet meevoeren in haar stroming, blijf bij jezelf. Want het is misschien wel makkelijk, maar dan doe je jezelf tekort. Jouw behoefte is belangrijk en zij moet hetzelfde doen. En misschien sluit het dan aan.
zondag 29 augustus 2021 om 20:33
Dank je koffie! Heel fijn bericht en adviesKoffieverkeerd schreef: ↑29-08-2021 20:27De komende weken kun je gebruiken om te voelen hoe het is zonder haar. Dat kan je al veel duidelijk maken. Mis je haar en zo ja, wat precies?

zondag 29 augustus 2021 om 20:36
Intense liefdesverklaringen binnen vier maanden slaan nergens op. Liefde moet groeien.An_Dre_Hash_Dag schreef: ↑29-08-2021 20:22Hihi![]()
Iedere dag is gehaktdag

zondag 29 augustus 2021 om 20:42
Ik weet niet waar je dat normale gezonde gedrag bij hem leest. Ik zie drama aan beide kanten.
zondag 29 augustus 2021 om 20:55
zondag 29 augustus 2021 om 20:55
Dat gezonde gedrag zie ik ook niet. Leven in een fantasie, denken dat drama liefde is. Ik vind het allemaal emotioneel erg onvolwassen.
Iedere dag is gehaktdag

maandag 30 augustus 2021 om 11:44
Hier een man en ik heb ook een in relatie gezeten die zo begon. Meteen vanuit het niets een klik, meteen heel veel seks. Zij maakte vaart, meteen vakanties, samenwoon plannen etc. Ik had steeds meer moeite om bij mijzelf te blijven. Probleem is je wordt verslaafd aan de kick/stress/seks. Het best is om er zo snel mogelijk uit te stappen als je merkt dat jullie niet op één lijn zitten met normen/waarden/toekomstbeeld etc.
maandag 30 augustus 2021 om 11:52
woensdag 1 september 2021 om 06:16
Behoorlijk lang, ik heb ook een kind met hem gekregen. Die gedeelde beschadiging heeft te maken met ervaringen in het verleden (met een ouder) als kind en dat heeft natuurlijk impact op je ontwikkeling en dat heeft weer effect op hoe je met bijvoorbeeld relaties omgaat (hechting). Ik ben daar niet zozeer door een actie van mijzelf uitgekomen, ik dacht namelijk dat ik een goede keuze had gemaakt dus iemand die totaal niet op die ouder leek. Het tegenovergestelde bleek dus het geval te zijn, het is best verneukeratief hoe je je partners kiest (of hoe jij je laat kiezen). Wij gingen kort na de geboorte van mijn kind uit elkaar, het was niet mijn keuze hij bleek achteraf al heel lang iemand anders te hebben. Maar achteraf bekeken ben ik erg blij dat wij uit elkaar zijn gegaan, het was geen gezonde of fijne relatie.An_Dre_Hash_Dag schreef: ↑29-08-2021 19:26Hoe lang waren jullie bij elkaar gebleven? Hoe ben jij daar dan uitgekomen? En jullie gedeelde beschadiging: zat daar iets in van hoogsensitief & nps?
woensdag 1 september 2021 om 06:21
Dat gevoel is dus het gemeenschappelijke wat je denkt te hebben met deze vrouw, hier spreekt mi dus jullie 'beschadiging'. Dit gevoel heeft denk ik niets met deze vrouw van doen maar met iets in je verleden wat je nooit hebt gehad en wat je nu denkt te vinden in deze vrouw, maar dat heeft dus, mijn mening, niets te maken met liefde, eerder iets met in het zelfde schuitje voelen, een soort verwantschap. Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar dit is hoe het voor mij in de oren klinkt. Denk maar na, als dit je 'soulmate' dan zou het toch heel soepel tussen jullie moeten lopen, maar het tegendeel is waar.An_Dre_Hash_Dag schreef: ↑29-08-2021 19:34Heel eerlijk: dan voelt het net alsof ik dus echt mijn soulemate laat gaan. Kan ik weer op zoek en een ‘goede’ vrouw vinden en het uiteindelijk niks vinden. In deze relatie blijven en dan spanning buiten de deur zoeken. Iets wat ik noooooit meer wil doen!
woensdag 1 september 2021 om 06:22
Al vrij snel; ik hou van jou ........Run!!!
Je bent niet de enige in deze relatie die moeite heeft om zich op een gezonde manier te binden. De één te snel, de ander te laat (of nooit) en onderaan de streep komt het op hetzelfde neer, jullie missen allebei een basis om op een duurzame manier een relatie te creëren en uit te bouwen .
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2021 07:53
Reden: OP verwijderd, het quoten van de OP is niet toegestaan.
Reden: OP verwijderd, het quoten van de OP is niet toegestaan.
87.05% gewijzigd
woensdag 1 september 2021 om 06:41
Ik zou hard wegrennen van deze man.
2 weken 'pauze' terwijl je 4 maand date... Komaan! Hij duwt op Pauze? Ik op Stop.
Ik zou me sowieso niet gedragen zoals die vrouw maar waarom niet gewoon zeggen 'we zien elkaar vanaf nu in het weekend en 1 avond in de week' of zoiets...
'Liefde' en 'ik hou van jou' binnen de kortste keren, daar ren ik hard van weg.