Nog samen met eerste partner?
zaterdag 28 augustus 2021 om 23:20

zaterdag 28 augustus 2021 om 23:23
Wat een mooi en bijzonder verhaal. Het valt niet te verklaren, maar prijs je maar gelukkig
zaterdag 28 augustus 2021 om 23:37
Je hebt gelijk. En soms neem ik de dingen zo voor lief in het leven. Tot er zo’n mooi topic voorbij komt.Koffieverkeerd schreef: ↑28-08-2021 23:23Wat een mooi en bijzonder verhaal. Het valt niet te verklaren, maar prijs je maar gelukkig![]()
Ook leuk om andere bijzondere verhalen te lezen. Het lijkt inderdaad een simpele kwestie van geluk hebben, als het mag lukken in de liefde. Dat realiseer ik me steeds meer.
zaterdag 28 augustus 2021 om 23:38
Wat wordt er bedoeld met ‘partner’? Ik zie een partner als iemand in een volwassen relatie. De paar maandjes verkering op m’n 15e zou ik daar niet onder tellen.
Daarna verkering gekregen met m’n man en nu al heeel lang samen. Ik zie hem dus als mn eerste echte partner.
Daarna verkering gekregen met m’n man en nu al heeel lang samen. Ik zie hem dus als mn eerste echte partner.
Lach hard, duik diep, kom terug..
zaterdag 28 augustus 2021 om 23:43
Eerste partner is eerste partner tochbumbly schreef: ↑28-08-2021 23:38Wat wordt er bedoeld met ‘partner’? Ik zie een partner als iemand in een volwassen relatie. De paar maandjes verkering op m’n 15e zou ik daar niet onder tellen.

zaterdag 28 augustus 2021 om 23:47
Had ik mijn man dan de eerste jaren niet als partner moeten zien? Denk dat onze connectie vóór ons achttiende al sterker en dieper is dan bij sommige op hun veertigste na een twintigjarige relatie.bumbly schreef: ↑28-08-2021 23:38Wat wordt er bedoeld met ‘partner’? Ik zie een partner als iemand in een volwassen relatie. De paar maandjes verkering op m’n 15e zou ik daar niet onder tellen.
zaterdag 28 augustus 2021 om 23:54
Denk dat elkaar tegen komen geluk is. Echt op zoek gaan, ik vraag me af of dat werkt. Al begrijp ik het wel. Maar naast geluk is een goede relatie in mijn ogen ook afhankelijk van verschillende factoren. Kun je luisteren naar elkaar? Elkaar vrij laten. Er echt voor elkaar zijn. Shit momenten samen doormaken. Lol hebben. Zelfde dromen hebben maar ook los van elkaar dromen hebben. En zo zijn er voor onze relatie nog verschillende factoren. Zal voor iedereen anders zijn. Maar in mijn ogen ben je er met alleen geluk niet.Saivash schreef: ↑28-08-2021 23:37Je hebt gelijk. En soms neem ik de dingen zo voor lief in het leven. Tot er zo’n mooi topic voorbij komt.
Ook leuk om andere bijzondere verhalen te lezen. Het lijkt inderdaad een simpele kwestie van geluk hebben, als het mag lukken in de liefde. Dat realiseer ik me steeds meer.
zaterdag 28 augustus 2021 om 23:56
Nee ik heb meerdere relaties gehad voor mijn partner was zelfs ooit getrouwd en heb kinderen. Maar mijn huidige partner is wel echt de leukste. Bij hem kan ik voor het eerst helemaal mezelf zijn zonder ook maar iets te verbergen of veranderen. Dus ik zou het niet erg vinden als hij mijn laatste partner is.

zaterdag 28 augustus 2021 om 23:58
Zegt iedereen dat niet standaard over élke huidige partnerabracadabra schreef: ↑28-08-2021 23:56Nee ik heb meerdere relaties gehad voor mijn partner was zelfs ooit getrouwd en heb kinderen. Maar mijn huidige partner is wel echt de leukste. Bij hem kan ik voor het eerst helemaal mezelf zijn zonder ook maar iets te verbergen of veranderen. Dus ik zou het niet erg vinden als hij mijn laatste partner is.

Zou erger zijn dat je zegt "ja, mijn huidige partner is eigenlijk helemaal niet zo leuk, de vorige was leuker".
Dan blijf je er toch niet mee samen

Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 29 augustus 2021 om 00:04
Ja herkenbaar. Van samen lessen voor onze rijbewijzen (we schelen nauwelijks iets in leeftijd), samen diploma.s halen, samenwonen, eerste vakanties zonder ouders, eerste keer samen naar buitenland, enz. Veel eerste keren samen beleefd, samen volwassen geworden. Er wordt me regelmatig gevraagd of ik het niet gemist heb om verschillende partners te hebben gehad. Gelukkig niet. Ik vind het juist fijn zoals het gelopen is.eneriirene schreef: ↑28-08-2021 23:58Jazeker.
In 4 havo verkering gekregen op mijn 15e.
Nu zijn we 33, getrouwd en een kind en nog steeds samen. We zijn wat dat betreft exht samen volwassen geworden en dat vind ik echt super leuk waardevol!
zondag 29 augustus 2021 om 08:58
Ik zag mijn huidige man op m’n 16e echt nog niet als m’n partner hoor. Gewoon als m’n vriendje.
Ben het wel met je eens dat jong bij elkaar komen en ook blijven een hele bijzondere band geeft. Je hebt dan al zoveel samen meegemaakt.
Lach hard, duik diep, kom terug..
zondag 29 augustus 2021 om 09:52
Helemaal mee eens. Natuurlijk moet je geluk hebben dat je iemand tegenkomt die goed bij je past. Ik had dat geluk al op jonge leeftijd, puur toeval dat we elkaar ontmoet hebben op een camping in Frankrijk. We woonden hier in Nederland niet ver van elkaar, daardoor was het ook makkelijker om elkaar te blijven zien. Dat het nu al zo lang stand houdt tussen ons heeft inderdaad te maken met dingen als luisteren naar elkaar, deels dezelfde dromen hebben, elkaar steunen als er moeilijke dingen gebeuren, eigenlijk precies wat jij hier schrijft Apiejapie.apiejapie schreef: ↑28-08-2021 23:54Denk dat elkaar tegen komen geluk is. Echt op zoek gaan, ik vraag me af of dat werkt. Al begrijp ik het wel. Maar naast geluk is een goede relatie in mijn ogen ook afhankelijk van verschillende factoren. Kun je luisteren naar elkaar? Elkaar vrij laten. Er echt voor elkaar zijn. Shit momenten samen doormaken. Lol hebben. Zelfde dromen hebben maar ook los van elkaar dromen hebben. En zo zijn er voor onze relatie nog verschillende factoren. Zal voor iedereen anders zijn. Maar in mijn ogen ben je er met alleen geluk niet.
Op mijn werk was er toevallig een periode waarin de ene na de andere collega vanalles meemaakte op relatie-gebied. Soms leuk (grote liefde ontmoet), soms absoluut niet leuk (vrouw heeft me verlaten, diep verdriet), en ook nog eens twee getrouwde collega's die een relatie met elkaar bleken te hebben (werd uiteraard flink over geroddeld, toen dat uitkwam). Toen hebben we wel eens verzucht "Wat zijn wij toch ontzettend saai..... . Maar stiekem ben ik toch wel heel blij met dit saaie leventje!
...

zondag 29 augustus 2021 om 10:04
Ja, we hebben elkaar leren kennen toen ik vijftien was en allebei op slag verliefd. Maar hij was een heel ander type dan ik dus verwachtte niet dat het lang zou duren. Inmiddels ruim 21 jaar een relatie, kinderen en heel gelukkig dat we samen zijn. We hebben met z’n tweeën allerlei fases doorlopen, onze gezamenlijke herinneringen gaan heel ver terug en dat geeft inderdaad een heel sterke en bijzondere band. Heb geluk gehad dat ik zo jong al de juiste persoon ben tegengekomen.