Nog samen met eerste partner?

maandag 30 augustus 2021 om 11:20
Dat lijkt me toch meer dan duidelijk. Er staat toch partner in de openingspost. Dus duurzame relatie. Lijkt me logisch dat daar geen vriendjes, gescharrel en puberverkering mee wordt bedoeld.
Geloof niet alles wat je denkt.
maandag 30 augustus 2021 om 11:36
Nee gelukkig niet.
Hij had het binnen een jaar al over trouwen en kinderen krijgen, brrr.
Mij niet gezien. Ik wil absolúút geen kinderen en trouwen boeit me niet zo.
Nu al ruim 15 jaar samen met mijn 'man' (officieel nooit getrouwd).
Hij had het binnen een jaar al over trouwen en kinderen krijgen, brrr.
Mij niet gezien. Ik wil absolúút geen kinderen en trouwen boeit me niet zo.
Nu al ruim 15 jaar samen met mijn 'man' (officieel nooit getrouwd).
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

maandag 30 augustus 2021 om 11:40
Wat versta je onder een eerste partner? Mijn man is de eerste met wie ik een lange serieuze relatie heb en ben gaan samenwonen, trouwen en kinderen kreeg, maar ik had daarvoor al een paar keer verkering gehad en hij was zeker niet de eerste met wie ik seks had (dat kan ook zonder dat je een relatie, of verkering hebt).

maandag 30 augustus 2021 om 11:41
Ik vind het niet zo duidelijk. Wat is een duurzame relatie? Begint dat na een paar maanden, een half jaar, een jaar? Wanneer is iemand een vriendje en wanneer wort het een echte relatie?
maandag 30 augustus 2021 om 11:53
Yep. Wel 1 puberverkering gehad daarvoor (handje vasthouden). Maar mijn partner is inmiddels al 16 jaar de eerste en de enige voor mij.
Ik niet voor partner, we schelen 14 jaar qua leeftijd (ik jonger) en hij heeft 4 samenwoonrelaties gehad voor mij maar allemaal max 3 jaar.
We zijn wel samen allebei voor het eerst getrouwd, kinderen gekregen en een huis gekocht etc.
Ik niet voor partner, we schelen 14 jaar qua leeftijd (ik jonger) en hij heeft 4 samenwoonrelaties gehad voor mij maar allemaal max 3 jaar.
We zijn wel samen allebei voor het eerst getrouwd, kinderen gekregen en een huis gekocht etc.
Not my circus, not my monkeys

maandag 30 augustus 2021 om 11:58
Oh echt? Ik vind dat zo duidelijk. Als je beslist je leven samen te delen en je een gezamenlijk leven hebt opgebouwd.
Ik heb ook relaties gehad waarin het echt nog aftasten was of die toekomst erin zat, dat bleek dan na 9-12 maanden ofzo niet zo te zijn. Logisch dat dit geen duurzaam partnerschap was. Ook al noemde ik hem wel ‘mijn vriend’.
Geloof niet alles wat je denkt.

maandag 30 augustus 2021 om 12:13
ik vermoed dat dat komt, omdat je als je de "ware" treft, je ineens het gevoel hebt, dat dit anders is, dan wat je daarvoor kende
Ik heb echt wel verkeringen gehad, ook wel eens 1,5 jaar. Maar de man waarmee ik een gezin stichtte voelde toch anders. Alsof het mijn eerste echte relatie was
maandag 30 augustus 2021 om 12:15
lilalinda schreef: ↑30-08-2021 12:13PaulP schreef: ↑30-08-2021 12:02
De stand staat nu op voor 37% op ja. Dat vind ik echt extreem hoog.
ik vermoed dat dat komt, omdat je als je de "ware" treft, je ineens het gevoel hebt, dat dit anders is, dan wat je daarvoor kende
Ik heb echt wel verkeringen gehad, ook wel eens 1,5 jaar. Maar de man waarmee ik een gezin stichtte voelde toch anders. Alsof het mijn eerste echte relatie was
Ik denk dat het vooral response bias is

Mensen die zich aangesproken voelen door het onderwerp vullen in, anderen scrollen door en denken, nee natuurlijk niet...
maandag 30 augustus 2021 om 12:17
maandag 30 augustus 2021 om 13:12
Wat bijzonder!! Leuk!

maandag 30 augustus 2021 om 13:59
maandag 30 augustus 2021 om 14:06

maandag 30 augustus 2021 om 15:36
Nou, vergeet de factor 'ik mag niet stemmen want ik heb nu geen partner meer' niet. En statistisch gezien zitten er bij die groep héél veel mensen die níet meer samen zijn met hun eerste partner.