Nog samen met eerste partner?

28-08-2021 18:17 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die nog samen zijn met zijn of haar eerste partner. Ik ben samen met mijn eerste partner. Ik ben niet zijn eerste partner.

Is je huidige partner je eerste partner?

Totaal aantal stemmen: 343

ja (38%)
nee (62%)
Hij is mijn eerste echte serieuze partner. De vriendjes daarvoor zijn niet te vergelijken. En ik ben ook zijn eerste.
iones schreef:
28-08-2021 20:24
Ik wil eigenlijk eerst weten wat je eigenlijk met eerste partner bedoelt. Want ik heb verschillende vriendjes gehad voordat ik ging samenwonen.

Dat lijkt me toch meer dan duidelijk. Er staat toch partner in de openingspost. Dus duurzame relatie. Lijkt me logisch dat daar geen vriendjes, gescharrel en puberverkering mee wordt bedoeld.
Geloof niet alles wat je denkt.
Nee, mijn eerste relatie had ik vanaf mijn 16 de tot mijn 23 ste. Daarna een paar vriendjes gehad, en mijn man met 28 leren kennen... NU al 25 jaar samen.
Nee gelukkig niet.

Hij had het binnen een jaar al over trouwen en kinderen krijgen, brrr.
Mij niet gezien. Ik wil absolúút geen kinderen en trouwen boeit me niet zo.

Nu al ruim 15 jaar samen met mijn 'man' (officieel nooit getrouwd).
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Wat versta je onder een eerste partner? Mijn man is de eerste met wie ik een lange serieuze relatie heb en ben gaan samenwonen, trouwen en kinderen kreeg, maar ik had daarvoor al een paar keer verkering gehad en hij was zeker niet de eerste met wie ik seks had (dat kan ook zonder dat je een relatie, of verkering hebt).
40 jaar, jong getrouwd.
"Boring conversation anyway"
La-Gamine schreef:
30-08-2021 11:20
Dat lijkt me toch meer dan duidelijk. Er staat toch partner in de openingspost. Dus duurzame relatie. Lijkt me logisch dat daar geen vriendjes, gescharrel en puberverkering mee wordt bedoeld.
Ik vind het niet zo duidelijk. Wat is een duurzame relatie? Begint dat na een paar maanden, een half jaar, een jaar? Wanneer is iemand een vriendje en wanneer wort het een echte relatie?
Ja, hier 'highschool sweethearts'.
Felidaes schreef:
30-08-2021 11:43
Ja, hier 'highschool sweethearts'.
Hier ook, al meer dan 30 jaar en nog steeds samen gelukkig.
Ik heb nee geantwoord omdat ik voor mijn huidige partner twee maal een serieuze relatie heb gehad met intentie tot (heel) langdurig, eentje van zo'n 2 jaar en eentje van 4 jaar. Ik beschouw beide dames dan ook al ex-partners.
Yep. Wel 1 puberverkering gehad daarvoor (handje vasthouden). Maar mijn partner is inmiddels al 16 jaar de eerste en de enige voor mij.

Ik niet voor partner, we schelen 14 jaar qua leeftijd (ik jonger) en hij heeft 4 samenwoonrelaties gehad voor mij maar allemaal max 3 jaar.

We zijn wel samen allebei voor het eerst getrouwd, kinderen gekregen en een huis gekocht etc.
Not my circus, not my monkeys
Eerste serieuze relatie. We kregen verkering toen ik 19 jaar was. Nu bijna 10 jaar later, nog steeds heel gelukkig samen met 2 kinderen. :heart:
Freya schreef:
30-08-2021 11:41
Ik vind het niet zo duidelijk. Wat is een duurzame relatie? Begint dat na een paar maanden, een half jaar, een jaar? Wanneer is iemand een vriendje en wanneer wort het een echte relatie?
Oh echt? Ik vind dat zo duidelijk. Als je beslist je leven samen te delen en je een gezamenlijk leven hebt opgebouwd.

Ik heb ook relaties gehad waarin het echt nog aftasten was of die toekomst erin zat, dat bleek dan na 9-12 maanden ofzo niet zo te zijn. Logisch dat dit geen duurzaam partnerschap was. Ook al noemde ik hem wel ‘mijn vriend’.
Maar nee.

Eerste man (16 jaar samen geweest).
Tweede man (8 jaar samen).

En meerder korte relatie die ik dus niet meetel.
De stand staat nu op voor 37% op ja. Dat vind ik echt extreem hoog.
In dat geval vul ik 'ja' in. Ik heb een paar vriendjes gehad, maar dat was kortdurend en we zaten nog in de verteringsfase (zoals dat toen heette). Ik kwam er binnen het jaar achter dat die relaties niet bestendig waren.
PaulP schreef:
30-08-2021 12:02
ik vermoed dat dat komt, omdat je als je de "ware" treft, je ineens het gevoel hebt, dat dit anders is, dan wat je daarvoor kende
Ik heb echt wel verkeringen gehad, ook wel eens 1,5 jaar. Maar de man waarmee ik een gezin stichtte voelde toch anders. Alsof het mijn eerste echte relatie was
lilalinda schreef:
30-08-2021 12:13
PaulP schreef: ↑30-08-2021 12:02
ik vermoed dat dat komt, omdat je als je de "ware" treft, je ineens het gevoel hebt, dat dit anders is, dan wat je daarvoor kende
Ik heb echt wel verkeringen gehad, ook wel eens 1,5 jaar. Maar de man waarmee ik een gezin stichtte voelde toch anders. Alsof het mijn eerste echte relatie was

Ik denk dat het vooral response bias is ;)
Mensen die zich aangesproken voelen door het onderwerp vullen in, anderen scrollen door en denken, nee natuurlijk niet...
Patatje15 schreef:
30-08-2021 12:15
Mensen die zich aangesproken voelen door het onderwerp vullen in, anderen scrollen door en denken, nee natuurlijk niet...
ik was meer nieuwsgierig naar het Waarom van deze vraag, wat wil de TO met de uitslag?
Op een paar puberverkeringen na is hij wel de 1e echt serieuze relatie. Al begon die relatie ook toen ik 17 was.
Newbee2021 schreef:
30-08-2021 10:54
Na een kwart eeuw weer terug bij mijn eerste grote liefde!
Wat bijzonder!! Leuk!
Ik vind de vraagstelling wat beperkt.
IS JE HUIDIGE PARTNER JE EERSTE PARTNER?

- Ik heb nu géén partner.
- Mijn vorige partner was de eerste partner met wie ik samenwoonde / trouwde.
- Daarvoor heb ik ook wel een relatie van een paar jaar gehad, maar we woonden niet samen.
Als het om samenwonen/trouwen gaat dan ben ik samen met mijn eerste, maar ik heb voor mijn man meerdere serieuze relaties gehad, zelfs 1 van 7 jaar, dus voor mij gevoelsmatig nee. Samenwonen heb ik met hem niet gedaan, maar het was geen puberverkering en zeker een serieuze relatie.
Ja, het zij met een korte break. Met aftrek daarvan 10 jaar samen, waarvan 1 jaar getrouwd en nu een heerlijk kind van 10 maanden.
Patatje15 schreef:
30-08-2021 12:15
Nou, vergeet de factor 'ik mag niet stemmen want ik heb nu geen partner meer' niet. En statistisch gezien zitten er bij die groep héél veel mensen die níet meer samen zijn met hun eerste partner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven