Hoeveel contact ouder(s)
dinsdag 31 augustus 2021 om 12:28
Ik ben 40 heb een gezin en een parttime baan. Mijn moeder is overleden. Mn vader woont nu alleen in het ouderlijk huis. Hij heeft een baan en wat vrienden. Ik zie hem 1 keer pw om koffie te drinken bij ons. En af en toe komen we bij hem, zien we hem op een verjaardag van familie of past hij op. Ik vraag me steeds af is het contact wel voldoende? Zou ik niet meer naar hem om moeten kijken? Het lijkt alsof dit zo wel voldoende voor hem is… hoevaak hebben julle contact met je ouder(s)? En wat doen jullie dan?
donderdag 2 september 2021 om 13:16
Ik ben vooral verbaasd dat sommige mensen hun ouders zo weinig zien. Al snap ik natuurlijk dat er veel zaken kunnen spelen. En wat werkt is ook voor iedereen anders
Ik zie mijn moeder gemiddeld 2 keer per week. Vaak na mijn werk, want ik kom dan bijna langs haar huis. Soms 1 keer, maar 4 keer komt sporadisch ook voor. Ik heb jarenlang in een ver buitenland gewoond, dus ik haal mijn schade in, destijds zag ik ze (mijn vader is inmiddels overleden) maar 1 keer per jaar. Maar ik geniet ervan om mijn moeder te zien en haar verhalen te horen, ze is 86 en gelukkig nog best actief. Mijn schoonouders heb ik nog nooit gezien, ze wonen in een ver en vrij gevaarlijk buitenland. We hadden afgelopen jaar willen gaan, maar toen gooide corona roet in het eten. Maar hopelijk deze winter (zomer is veel te heet).
Ik zie mijn moeder gemiddeld 2 keer per week. Vaak na mijn werk, want ik kom dan bijna langs haar huis. Soms 1 keer, maar 4 keer komt sporadisch ook voor. Ik heb jarenlang in een ver buitenland gewoond, dus ik haal mijn schade in, destijds zag ik ze (mijn vader is inmiddels overleden) maar 1 keer per jaar. Maar ik geniet ervan om mijn moeder te zien en haar verhalen te horen, ze is 86 en gelukkig nog best actief. Mijn schoonouders heb ik nog nooit gezien, ze wonen in een ver en vrij gevaarlijk buitenland. We hadden afgelopen jaar willen gaan, maar toen gooide corona roet in het eten. Maar hopelijk deze winter (zomer is veel te heet).
donderdag 2 september 2021 om 14:51
donderdag 2 september 2021 om 16:09
Nou, dat. Ik had de tijd niet om dat wekelijks of maandelijks te doen. 1,5 uur heen, 1,5 uur terug, en dan moest je daar ook nog eens een acceptabele tijd blijven (want dan was er onafgesproken op je gerekend met een of andere maaltijd).
Maar goed, dat had ik al toen ik op kamers zat. Het kostte zoveel tijd, werd altijd gerekt tot langer dan ik wilde, en ik had ook gewoon dingen te doen in mijn studentenstad. Al was het maar de schoonmaakbeurt of het cryptogram van het u-blad.

donderdag 2 september 2021 om 18:11
AgirlnamedSue schreef: ↑31-08-2021 21:02Wauw wat veel mensen zien hun ouders iedere week.. Dat vind ik verbazingwekkend.
Ik vind het dan weer verbazingwekkend dat veel mensen hun ouders veel minder vaak zien. Want te ver, te druk, te…
Dan heb ik het dus nadrukkelijk niet over mensen met een slechte band met hun ouders. Been there, done that. Ik zie een van mijn ouders niet meer. En daar heb een een verdomd goede reden voor.
Maar bij een normale relatie en band tussen ouders en kinderen, vind ik het dus bijzonder dat er weinig contact is en andere prioriteiten voorrang hebben. Bijzonder als constatering overigen. Niet als oordeel.