Rome in coronatijd: tips gezocht!

18-08-2021 11:15 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Volgend weekend ga ik naar Rome voor een paar dagen. Heel veel zin in!! Vroeger (pré corona) was het handig om alvast tickets te kopen voor van alles. Weet iemand hoe het nu met de drukte is bij bijvoorbeeld het Vaticaan en het Colosseum? Ik vind het zelf niet fijn om overal al aan vast te zitten. Heb daarentegen al helemaal geen zin om in de bloedhitte uren in de rij te staan... die uurtjes ben ik liever in een bezienswaardigheid.

En kent iemand een goede betrouwbare en voordelige site om alvast een ticket te kopen?

Weet iemand ook een fijn hotel met zwembad waar ik eventueel een ochtend/namiddag kan zonnen?

Alvast bedankt!
Even een terugkoppeling:

Een heel mooi weekend gehad. Het was veel te kort dus ik ga zeker een keer terug om meer van de stad te zien.

Als je onder de 26 jaar oud bent, krijg je overal een hele grote korting. Colosseum+forum kost dan bijv. maar 4 euro. Een Rome pas kan daar niet tegen op.

Ik heb veel gebruik gemaakt van elektrische stepjes om te verplaatsen. Bij Dott kan je voor 6 euro 24 uur gebruik maken van de stepjes.

Bus en metro trouwens ook erg goedkoop. Vaak maar 1,20 voor een enkeltje.

Neem een sjaal/doek mee voor de kerken om jezelf te bedekken.

Restaurants waren vaak helemaal vol+ een wachtrij van een half uur of langer. Toch wel in de rij gaan staan, omdat ik goede verhalen had gehoord en het geen straf is om in de gezellige straten te wachten.
- Tonnarello (deze was echt goed!! en gezellig om te zitten)
- Osteria Fortunata

Vaticaan en dan de st. Pietesbasiliek is leuk om te bezoeken als de Paus gaat spreken om 12 uur op de zondag.

Ik ben ook een avond uitgegaan bij Bar Magick. Een openlucht club/bar aan de Tiber met lekkere cocktails en goede muziek (techno/house).

Ik verbleef vlakbij het centraal station en ik vond de bereikbaarheid een groot pluspunt. Nadeel was dat het 's avonds nogal grimmig was. Veel mannen die onder invloed waren en zwervers overal. Werd duidelijk veel drugs gedeald en je werd als vrouw vaak aangesproken.
Wat leuk dat je een update geeft en dat je het zo fijn hebt gehad! Mijn ervaring is dat je in een week nog het gevoel hebt dat je tijd tekort komt.. heerlijke plek, mijn favo stad <3
Bedankt voor je update!
Hoe druk en hoe warm is Rome in de winter?
viamia schreef:
19-08-2021 07:49
Ik ben vorig jaar geweest! ik was toen met nog 4 mensen bij de trevi fontein haha)

Oh wow!!! Ik heb een tijdje in Rome gestudeerd en toen gingen we wel eens 's nachts na het stappen naar de Trevi fontein, zelfs dan was het nog druk, het was sowieso 's nachts op heel veel plekken in Rome :-x druk
@Lieve020, ben jij wezen vliegen naar Rome? Wij vliegen op Rome Fiumicino, was benieuwd of jij kon vertellen wat jou ervaring was qua controle en dergelijke wat betreft corona en of je veel tijd nu kwijt bent op het vliegveld daarmee.
motorbloemetje schreef:
08-09-2021 10:44
@Lieve020, ben jij wezen vliegen naar Rome? Wij vliegen op Rome Fiumicino, was benieuwd of jij kon vertellen wat jou ervaring was qua controle en dergelijke wat betreft corona en of je veel tijd nu kwijt bent op het vliegveld daarmee.
Ik ben niet Lieve, maar was 4 weken geleden in Rome, vloog vanaf FCO. Qua tijd alleen dat je sowieso langs de incheck balie moet, ook al heb je alleen handbagage, je vaccinatie certificaat laten zien en klaar. Vergeleken met normaal inchecken totaal geen extra tijd. Maar als je van plan was met alleen handbagage te reizen, dan wel extra tijd dat je langs de balie moet.
Thanks voor je reactie rianneplaya! We vliegen met alleen handbagage. Maar neem aan dat de twee uur van te voren voor het inchecken dan genoeg is? Vliegen terug op een zondag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven