Jullie mening: je moeder vertrouwt je niet

04-09-2021 00:35 103 berichten
Situatieschets:

Je bent opgegroeid in een ander land, in een groot huis. Jij en je moeder wonen al tig jaren hier, altijd een goede band gehad samen. Het huis waar je bent opgegroeid, is nog steeds in bezit van je moeder, die tegenwoordig alle kamers verhuurt. Jij gaat voor een langere periode terug naar je geboorteland, voordat je vertrekt zegt je moeder dat je in een van die kamers kan verblijven. Eenmaal daar settle je in de kamer, maar dan zegt je moeder dat ze wil dat je naar een hotel gaat. De reden is dat ze het toch wil verhuren, jij geeft aan huur + borg te willen betalen zodat je niet stel op sprong naar een hotel of familielid moet ( het land heeft geen goede hotels überhaupt). Je moeder geeft aan het niet te willen, ze vertrouwt er niet op dat je de huur zal betalen. Je bent een volwassen vrouw van 50+, welvarend en al jaren een vaste baan, je hebt nooit geld geleend van je moeder of andere financiële problemen gehad.

Dit gaat niet over mijzelf maar wel in mijn directe omgeving. Als jij diegene was, hoe zou je reageren? In dit geval is diegene naar een familielid vetrokken maar is ontzettend boos op haar moeder.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
05-09-2021 09:23
De moeder woont in Nederland… dus met het Nederlandse vangnet, hoogstens iets minder AOW.

Waar maak je dat uit op?
Trouwens dames, wat ik graag wil weten: is het terecht dat diegene boos is op haar moeder? haar moeder had liever een verhuurder in de kamer ipv haar dochter die ook zou betalen ( de moeder had het zelf voorgesteld ook ) en dochter was er al.
viva-life22 schreef:
05-09-2021 13:38
Waar maak je dat uit op?
Ze woont in Nederland inderdaad, al 20 jaar
Hoofdstuk2021 schreef:
05-09-2021 13:40
Trouwens dames, wat ik graag wil weten: is het terecht dat diegene boos is op haar moeder? haar moeder had liever een verhuurder in de kamer ipv haar dochter die ook zou betalen ( de moeder had het zelf voorgesteld ook ) en dochter was er al.
Waarom wil je dat weten? Het enige wat telt is of 'je vriendin' het terecht vindt, die kent moeder het beste.

Of wil je die vriendin dit topic geven zodat zij tegen hij moeder kan zeggen, van pagina 4 tot 8 op het vivia-forum zegt men dat het onterecht is?

Dit hele topic is kul.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou, ja omdat het allemaal zo duidelijk is met huis in the middle of nowhere , gooi ik er ook een fantasietje in.
Kamers zijn verhuurd aan arme sloebers, ontheemd, gevlucht die geen huis hebben of kunnen huren. Dan komt dochter met in haar koffer leuke outfit, douchespulletjes en gedraagt zich als dochter van. Zij eerst in de douche, commentaar op de bonenlucht in de keuken, het wasgoed op de binnenplaats, muziek, verzin maar wat.
Huurders appen moeder en klagen over veeleisende dochter. Het halve dorp is al op de hoogte, daar zit ze ook niet gezellig op een gammel stoeltje thee te drinken. Kortom moeder wil geen gezeik met haar huurders, jammer voor dochter.
Zo iets :)
Alles sal reg kom
oke blijkbaar kunnen jullie dit niet geloven, heel vreemd, het gaat over mijn moeder ej oma. We komen uit een arm land ergens in Afrika, mijn oma heeft dit huis in bezit en verhuurt de kamers als een soort airbnb. sommige mensen daar hebben geen geld voor appartementen of huizen, en huren dus een kamer. Zoals studenten hier een kamer huren in een huis. Zijn jullie echt zo verwend dat deze situatie volslagen vreemd klinkt? Ik wilde weten of mijn moeders boosheid terecht is. Jeetje wat zijn sommige van jullie zuur!
Sharing* schreef:
05-09-2021 15:03
Nou, ja omdat het allemaal zo duidelijk is met huis in the middle of nowhere , gooi ik er ook een fantasietje in.
Kamers zijn verhuurd aan arme sloebers, ontheemd, gevlucht die geen huis hebben of kunnen huren. Dan komt dochter met in haar koffer leuke outfit, douchespulletjes en gedraagt zich als dochter van. Zij eerst in de douche, commentaar op de bonenlucht in de keuken, het wasgoed op de binnenplaats, muziek, verzin maar wat.
Huurders appen moeder en klagen over veeleisende dochter. Het halve dorp is al op de hoogte, daar zit ze ook niet gezellig op een gammel stoeltje thee te drinken. Kortom moeder wil geen gezeik met haar huurders, jammer voor dochter.
Zo iets :)
Jij hebt echt niets te doen met je leven, wauw..
viva-amber schreef:
05-09-2021 13:56
Waarom wil je dat weten? Het enige wat telt is of 'je vriendin' het terecht vindt, die kent moeder het beste.

Of wil je die vriendin dit topic geven zodat zij tegen hij moeder kan zeggen, van pagina 4 tot 8 op het vivia-forum zegt men dat het onterecht is?

Dit hele topic is kul.

Ik wil weten of mijn moeders gedachtegang terecht is. Dit topic is niet kul, jouw mentaliteit is kul.
Laat in ieder geval maar, de mensen die het over beginnende dementie en delerium hadden, bedankt voor dit inzicht. De rest die niet buiten hun verwesterde welvarende gedachtegang kunnen denken, ik heb medelijden met jullie simpelheid.
Hoofdstuk2021 schreef:
05-09-2021 15:46
mijn moeders gedachtegang terecht is.
Misschien moet je dan het hele verhaal eens opschrijven vanuit de ik-vorm en niet doen alsof het niet over jou gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
05-09-2021 16:21
Misschien moet je dan het hele verhaal eens opschrijven vanuit de ik-vorm en niet doen alsof het niet over jou gaat.
Nee, die gaat over mijn moeder en haar moeder. Dus niet over mij.
Hoofdstuk2021 schreef:
05-09-2021 15:47
De rest die niet buiten hun verwesterde welvarende gedachtegang kunnen denken, ik heb medelijden met jullie simpelheid.
Beste TO. wees dan duidelijk.
Je vraagt of moeder onterecht dochter de deur wijst.
Je kunt medelijden hebben met mijn simpelheid, ik schrijf je vanuit Tanzania, een simpel dorp.
Je bent zo defensief, waarom?

Stel je vraag anders op een lokale community fb site in het desbetreffende land.
Hun gedachtengang is ws nuchterder dan het VF.
Alles sal reg kom
Of praat gewoon eens met je moeder ipv zo omslachtig te doen.
Beetje raar dat je met een half waar verhaal over een vriendin wil ontdekken of je moeder misschien dement is.
Hoofdstuk2021 schreef:
05-09-2021 16:29
Nee, die gaat over mijn moeder en haar moeder. Dus niet over mij.
Praat met die mensen ipv over die mensen of schrijf een eerlijke OP.
Hoofdstuk2021 schreef:
04-09-2021 00:35
Eenmaal daar settle je in de kamer, maar dan zegt je moeder dat ze wil dat je naar een hotel gaat.
Weet oma dan niet dat in haar geboorteland geen hotels zijn?

En je zegt dat oma jouw moeder niet vertrouwt qua betalen. Ze had het toch gelijk over kunnen maken?

En heb jij al met oma gepraat? Of alleen met moeder?
Pelle schreef:
05-09-2021 17:04
Weet oma dan niet dat in haar geboorteland geen hotels zijn?

En je zegt dat oma jouw moeder niet vertrouwt qua betalen. Ze had het toch gelijk over kunnen maken?

En heb jij al met oma gepraat? Of alleen met moeder?
Jawel, maar we hebben vrij veel familie daar waar mijn moeder kon verblijven. Dat doet ze normaal ook, maar oma gaf dus aan dat ze een kamer kon betrekken. Dat is fijner voor moeder omdat het ze dan geen familie hoeft te bezwaren en niet steeds op en neer hoeft. Ze was verplicht lang te blijven en je kan niet drie maanden bij familie wonen, dus normaliter ging ze om de twee weken naar iemand anders. Daar heeft ze ook geen auto dus dit alternatief was veel beter. Geld overmaken van een buitenlandse rekening naar het buitenland kan daar ook niet zomaar ivm sancties. En voordat jullie dat in twijfel trekken, het is nou eenmaal zo en ik kan er ook niets aan doen. Oma geloofde niet dat moeder het geld van de huur plus borg zou betalen bij terugkomst in Nederland. Dat is de hele kern en probleem.
Hoofdstuk2021 schreef:
05-09-2021 15:43
oke blijkbaar kunnen jullie dit niet geloven, heel vreemd, het gaat over mijn moeder ej oma. We komen uit een arm land ergens in Afrika, mijn oma heeft dit huis in bezit en verhuurt de kamers als een soort airbnb. sommige mensen daar hebben geen geld voor appartementen of huizen, en huren dus een kamer. Zoals studenten hier een kamer huren in een huis. Zijn jullie echt zo verwend dat deze situatie volslagen vreemd klinkt? Ik wilde weten of mijn moeders boosheid terecht is. Jeetje wat zijn sommige van jullie zuur!
Goh.
viva-amber schreef:
05-09-2021 16:46
Praat met die mensen ipv over die mensen of schrijf een eerlijke OP.
En waarom kan je moeder niet gewoon al wat geld overmaken, of meteen bij aankomst betalen voor gehele maand.
Dan is dat probleem ook opgelost. Of is dat te simpel gedacht?

Het is een vage OP en raar geschreven en wat je nu eigenlijk wil met dit topic is me ook niet duidelijk.
Hoofdstuk2021 schreef:
05-09-2021 18:04
Jawel, maar we hebben vrij veel familie daar waar mijn moeder kon verblijven. Dat doet ze normaal ook, maar oma gaf dus aan dat ze een kamer kon betrekken. Dat is fijner voor moeder omdat het ze dan geen familie hoeft te bezwaren en niet steeds op en neer hoeft. Ze was verplicht lang te blijven en je kan niet drie maanden bij familie wonen, dus normaliter ging ze om de twee weken naar iemand anders. Daar heeft ze ook geen auto dus dit alternatief was veel beter. Geld overmaken van een buitenlandse rekening naar het buitenland kan daar ook niet zomaar ivm sancties. En voordat jullie dat in twijfel trekken, het is nou eenmaal zo en ik kan er ook niets aan doen. Oma geloofde niet dat moeder het geld van de huur plus borg zou betalen bij terugkomst in Nederland. Dat is de hele kern en probleem.
Dus je moeder wil in een arm land maanden gratis verblijven?
Moeder is toch ook familie die zij bezwaart?

Ik vind het idee van de last verdelen door op verschillende plekken te logeren helemaal niet zo raar. Zij neemt 20% van het inkomen van haar moeder voor 3 maanden in beslag.

Of je regelt wat via western union en je moeder betaalt jou terug.

Als je moeder een zelfstandige rijke vrouw is, dan begrijp ik sowieso niet wat zij daar doet zonder geld. Moeder van moeder schaamt zich misschien wel voor de situatie of verwacht dat zij op een leeftijd is dat er eens voor haar wordt gezorgd. 3 maanden blijven zonder bij te dragen vind ik ook best raar. Je kan toch op veel manieren helpen.

Een vrouw van 75-80 die nog een B&B, gasthuis moet draaien omdat zij anders niet overleefd, daar ga je toch niet met lege handen heen.
he wat vervelend voor je moeder TO. Snap goed dat zij erg teleurgesteld is in hoe dit is gegaan.

Oma woont ook in NL? zou het dan geen oplossing zijn als jij of iemand anders hier de maanden huur vooruit betaald? heb jij oma al gesproken? misschien dat er nog wat gladgestreken kan worden?
Maar gaat het nu op het feit dat ze moet betalen voor verblijf of dat er betaald zou worden en oma denkt dat moeder dat niet gaat doen?

Ik denk als ik dit zo lees dat oma precies door heeft wat je moeder niet wil betalen eigenlijk?

Of komt dat beeld ook door je rare manier van posten?
Je moeder woont toch normaal gesproken ook in Nederland? Dan heeft ze toch een NL bankrekening en oma ook? Of jij?

En heb jij oma nu al gesproken?

En als je moeder zo welvarend is, waarom heeft ze niet vooraf betaald?
Idd, alle relevante info is weggelaten zoals wie, waar, hoe lang, ...etc.
En het meest blij met de antwoorden waarbij de oude vrouw die om geld vraagt voor dement en gestoord wordt uitgemaakt.

Ik snap oma wel. Het was niet handig om het niet van te voren te vragen, maar misschien schaamde zij zich of verwachte zij niet dat haar dochter die 3 maanden blijft met lege handen aan komt zetten, terwijl oma in een arm land nog moet werken voor haar geld.

Gratis bij je oude ouders blijven is trouwens een westers principe. In heel veel andere landen zorgen kinderen op latere leeftijd voor hun ouders.
Zolang jij oma’s kant van het verhaal niet hebt gehoord, kun jij (en wij) niet beoordelen of moeder terecht boos is. Moeder had verwacht daar gratis te kunnen verblijven?
viva-amber schreef:
05-09-2021 19:22
Idd, alle relevante info is weggelaten zoals wie, waar, hoe lang, ...etc.
En het meest blij met de antwoorden waarbij de oude vrouw die om geld vraagt voor dement en gestoord wordt uitgemaakt.

Ik snap oma wel. Het was niet handig om het niet van te voren te vragen, maar misschien schaamde zij zich of verwachte zij niet dat haar dochter die 3 maanden blijft met lege handen aan komt zetten, terwijl oma in een arm land nog moet werken voor haar geld.

Gratis bij je oude ouders blijven is trouwens een westers principe. In heel veel andere landen zorgen kinderen op latere leeftijd voor hun ouders.
Oma woont in NL. En moeder ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven