Reünie wel of niet gaan
donderdag 2 september 2021 om 21:41
Hoii allemaal!
Oeff, misschien maak ik mij nu zorgen om niks. Maar ik ben zo aan het dubben.
Een aantal jaar geleden deed ik een opleiding, daar ben ik na een periode mee gestopt. Toch was het een hele leuke klas en heb ik wel nog het e.e.a met ze ondernomen. De laatste keer dat ik ze zag was twee jaar geleden.
De meesten doen die opleiding nog steeds. En zelf zit ik nog wel in die groepsapp.
Iemand vroeg om weer eens wat te doen met z'n allen. Vrijwel iedereen reageerde vrij enthousiast.
Nu twijfel ik. De keren dat ik iedereen zag vond ik wel heel leuk. En het lijkt me echt leuk om iedereen weer eens te zien. Maar toch, ik doe die opleiding al zolang niet meer. En dan denk ik ook van ja, hoe goed ken ik ze nou. Zij kennen elkaar veel beter en misschien is het awkward als ik erbij ben. En dan komt die onzekerheid weer om de hoek: wie zit er op mijn gezelschap te wachten?
Anderzijds zit ik nog wel steeds in die groepsapp. Het was een algemene vraag... Is het gek als ik aangeef dat het mij leuk lijkt om weer mee te gaan?
Oeff, misschien maak ik mij nu zorgen om niks. Maar ik ben zo aan het dubben.
Een aantal jaar geleden deed ik een opleiding, daar ben ik na een periode mee gestopt. Toch was het een hele leuke klas en heb ik wel nog het e.e.a met ze ondernomen. De laatste keer dat ik ze zag was twee jaar geleden.
De meesten doen die opleiding nog steeds. En zelf zit ik nog wel in die groepsapp.
Iemand vroeg om weer eens wat te doen met z'n allen. Vrijwel iedereen reageerde vrij enthousiast.
Nu twijfel ik. De keren dat ik iedereen zag vond ik wel heel leuk. En het lijkt me echt leuk om iedereen weer eens te zien. Maar toch, ik doe die opleiding al zolang niet meer. En dan denk ik ook van ja, hoe goed ken ik ze nou. Zij kennen elkaar veel beter en misschien is het awkward als ik erbij ben. En dan komt die onzekerheid weer om de hoek: wie zit er op mijn gezelschap te wachten?
Anderzijds zit ik nog wel steeds in die groepsapp. Het was een algemene vraag... Is het gek als ik aangeef dat het mij leuk lijkt om weer mee te gaan?

zaterdag 4 september 2021 om 16:49
https://www.google.nl/amp/s/watbedoelje ... edaan/amp/
Hierbij een leuk artikel voor jou (en anderen). Mensen hebben meer spijt van wat ze niet hebben gedaan dan wat ze wel hebben gedaan.
Mijn oma wilde ooit eens met opa naar New York. Dit is nooit gebeurd omdat hij vroegtijdig overleed. Hier heeft ze nog steeds spijt van.
Wat jij nu noemt is (naar mijn idee) een klein iets, maar heel mooi om mee te beginnen. En uiteindelijk ga je doen wat je altijd al wilde doen; je begint een tehuis voor verlaten zebra’s in Zimbabwe.
Hierbij een leuk artikel voor jou (en anderen). Mensen hebben meer spijt van wat ze niet hebben gedaan dan wat ze wel hebben gedaan.
Mijn oma wilde ooit eens met opa naar New York. Dit is nooit gebeurd omdat hij vroegtijdig overleed. Hier heeft ze nog steeds spijt van.
Wat jij nu noemt is (naar mijn idee) een klein iets, maar heel mooi om mee te beginnen. En uiteindelijk ga je doen wat je altijd al wilde doen; je begint een tehuis voor verlaten zebra’s in Zimbabwe.
zondag 5 september 2021 om 17:59
Alsze haar niet willen, komt het volgende antwoordKnuddestudder schreef: ↑05-09-2021 17:56Denk je dat daar een eerlijk antwoord op komt? Of een sociaal gewenst?
Oh sorrySophie,dit is voor studenten, laten we snel iestvoor ons allemaal prikken
zondag 5 september 2021 om 18:01
Ik zou absoluut niet gaan. Ik spreek uit ervaring. Je hoort na zoveel tijd niet meer bij de groep, ook al wordt je "gedoogd" in de app-groep. Je zult best verwelkomd worden, maar je zult gaandeweg merken dat de anderen gemeenschappelijke ervaringen en herinneringen hebben die jij niet hebt en dat je je een soort buitenstaander zult voelen. Ik zou ook stoppen met actief bijdragen aan de app-groep, mocht je dat doen. Jij bent weggegaan, dan moet je niet half een beetje blijven hangen. Individueel contact is wat anders natuurlijk, maar contact met de groep zou ik niet meer onderhouden.
zondag 5 september 2021 om 20:15
Natuurlijk komt daar wel een eerlijk antwoord op. Heb ik zelf ook wel eens meegemaakt. Als mensen iemand er niet bij willen, zeggen ze dat gewoon. Zou jij toch ook doen? 'Dit is alleen voor de klas'. 'Dit is alleen voor de huidige collega's'. etc.Knuddestudder schreef: ↑05-09-2021 17:56Denk je dat daar een eerlijk antwoord op komt? Of een sociaal gewenst?
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
woensdag 8 september 2021 om 21:26
Goed, ik heb het wel gedaan. Omdat ik wel leuke herinneringen aan ze heb als groep en ik het idee heb dat zij elkaar allemaal ook niet dagelijks meer zien. Ze zeiden dat iedereen in de groep welkom was en dat ik ook mocht komen. Dus, ik ga maar wel heb ik besloten. En als het echt niks is, weet ik dat voor de volgende keer weer