Gezocht: Camper reismaatje alleenstaand met kinderen

05-09-2021 10:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik ben een alleenstaande moeder met 2 kinderen 10 en 9 die op het punt staat een camper te kopen. Ik wil graag meer buiten zijn, genieten met mijn kinderen, mooie dingen meemaken, van het leven genieten. Ik merk dat ik het ook erg spannend vind en dat ik heel graag samen met een maatje zou willen reizen. Misschien ook een moeder die zich aan het oriënteren is en naar hetzelfde op zoek is. Ik zie het dan voor me als eerst samen een weekendje ergens heen met de campers en wie weet dan volgende zomer samen een lange reis maken! Het is fijner om samen te reizen, voor de gezelligheid en voor mocht er iets gebeuren onderweg. Daarvoor moet het natuurlijk wel een beetje klikken, dus zou graag in contact komen met andere alleenstaande moeders (eventueel vaders) of singles die ook alleen reizen, maar liever samen gaan. Heb op internet wel van alles gevonden voor reismaatjes te zoeken, maar niet echt tegengekomen wat ik specifiek zoek, dus dacht probeer het gewoon een zo 😊
Ben je al eens eerder met je kinderen op vakantie geweest en/of op vakantie met een huurcamper? Zo’n camper lijkt mij op zichzelf juist een hele zorg en veel gedoe. Weer iets wat onderhouden moet worden en stuk kan gaan. Misschien is een vouwwagen wel handiger als je ter plaatse iets wilt gaan ondernemen met de kinderen. Dan heb je een gewone auto bij je.
Sorry, dit is natuurlijk niet je vraag, maar ik heb ruime ervaring als alleenstaande moeder (19 jaar), dus ook heel wat vakanties achter de rug :)
Een camper geeft ontzettend veel vrijheid, omdat je elke dag ergens anders heen en langs kunt rijden.

Samen met een ander reizen lijkt mij zeer beperkend.

Als je elke nacht op een camping verblijft zul je geheid mensen tegenkomen die je wel willen helpen met het een en ander. Ik heb vaak genoeg iemand geholpen met het opzetten van een tent, het uitlenen van materiaal, uitwisselen van tips en adviezen of het openmaken van een flesje wijn.
Als je niet kunt sleutelen zou ik in ieder geval niet zo'n stokoud ding kopen die je de laatste tijd overal ziet rijden.
Je ziet ze steeds meer, van die al lang geleden afgeschreven campertjes uit de jaren 60/70/80. Dat ziet er heel erg leuk uit natuurlijk. Maar dat is echt meer een hobby voor mensen die van sleutelen aan oude auto's houden, dan dat het een betrouwbaar vervoermiddel is.
jo12345 schreef:
05-09-2021 12:04
Als je niet kunt sleutelen zou ik in ieder geval niet zo'n stokoud ding kopen die je de laatste tijd overal ziet rijden.
Je ziet ze steeds meer, van die al lang geleden afgeschreven campertjes uit de jaren 60/70/80. Dat ziet er heel erg leuk uit natuurlijk. Maar dat is echt meer een hobby voor mensen die van sleutelen aan oude auto's houden, dan dat het een betrouwbaar vervoermiddel is.
Die zijn ook peperduur. Maar moderne volkswagenbusjes zijn ook leuk hoor. (En ook niet goedkoop;)
https://reisgenoot-zoeken.nl/blog/reisg ... et-camper/

Hier ook gezocht ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Reismaatjes lijken mij de hel, het is voor stellen en vrienden soms al moeilijk om samen op vakantie te gaan. Ga jij met vreemde mensen/kinderen in een camper zitten? Lijkt mij recept voor gedoe.
FeeLucifer01 schreef:
05-09-2021 13:03
Reismaatjes lijken mij de hel, het is voor stellen en vrienden soms al moeilijk om samen op vakantie te gaan. Ga jij met vreemde mensen/kinderen in een camper zitten? Lijkt mij recept voor gedoe.
Ze wil met ieder een eigen camper. Dan kun je volgens mij ook gewoon op de camping afspreken.
Dank jullie wel voor de reacties. Ik zie het juist als een gezellige aanvulling. Daarom ook eerst korte uitjes om te kijken of er een klik is. Het moet goed voelen anders lijkt het mij idd ook niets. Het gaat mij idd meer om het samen reizen. Als er iets gebeurt onderweg, sta je in je eentje bij een verlaten parkeerplaats. Meer dat idee. Op de camping kan je elkaar bij wijze van ook gewoon ieder zijn eigen gang laten gaan. Het is meer echt een soort reismaatje die ook liever een soort back up bij zich heeft, waarvan het natuurlijk heel leuk is als het nog beter klikt en je echt samen optrekt. Ik ben verder heel zelfstandig, dus zoek het niet voor hulp op de camping oid
Dank voor de tip! Die ga ik eens goed bekijken 😃
jo12345 schreef:
05-09-2021 12:04
Haha nee zo een oudje, was ik om precies die reden zeker niet van plan!
Leen32 schreef:
05-09-2021 14:25
Dank jullie wel voor de reacties. Ik zie het juist als een gezellige aanvulling. Daarom ook eerst korte uitjes om te kijken of er een klik is. Het moet goed voelen anders lijkt het mij idd ook niets. Het gaat mij idd meer om het samen reizen. Als er iets gebeurt onderweg, sta je in je eentje bij een verlaten parkeerplaats. Meer dat idee. Op de camping kan je elkaar bij wijze van ook gewoon ieder zijn eigen gang laten gaan. Het is meer echt een soort reismaatje die ook liever een soort back up bij zich heeft, waarvan het natuurlijk heel leuk is als het nog beter klikt en je echt samen optrekt. Ik ben verder heel zelfstandig, dus zoek het niet voor hulp op de camping oid
Ik vind dit eigenlijk meer klinken alsof je medewerker van de wegenwacht zoekt. Abonnementje bij de ANWB afsluiten een idee?
Heb je al gekeken wat voor camper je wil, of je die kunt vinden en wat de prijs daarvan is? Campers zijn flink is prijs gestegen afgelopen 2 jaar. Straks heb je wel een reismaatje, maar valt de aanschaf van een camper flink tegen.
Kijk eens bij de bic, die hebben een speciale afdeling voor alleenstaanden met camper. De meesten zijn 65 plus, maar misschien heb je er toch iets aan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Voor een eerste keer kun je ook een camper huren, om even te ervaren of het überhaupt wat voor je is.
hikikomori schreef:
05-09-2021 15:00
Ik vind dit eigenlijk meer klinken alsof je medewerker van de wegenwacht zoekt. Abonnementje bij de ANWB afsluiten een idee?
Dit. Bij een reisverzekering (ANWB misschien ook, geen idee) kun je je ook verzekeren voor vervangend vervoer en transport naar Nederland. Eventueel ook een vervangende bestuurder als je dat zelf niet meer kunt.

Hoe groot is de kans dat je alleen op een parkeerplaats komt te staan?
Dahlia74 schreef:
05-09-2021 15:04
Heb je al gekeken wat voor camper je wil, of je die kunt vinden en wat de prijs daarvan is? Campers zijn flink is prijs gestegen afgelopen 2 jaar. Straks heb je wel een reismaatje, maar valt de aanschaf van een camper flink tegen.
Ik heb de laatste maanden ook georiënteerd op campers in de prijsklasse tot 15.000 euro.
Conclusie: met elke camper is wel wát aan de hand, en anders is de kans groot dat dat alsnog gebeurt op korte termijn.
De maandelijkse kosten zijn ook heel hoog, zelfs al die je niks met dat ding.

Plan is in de prullenbak belandt voor rijkere tijden. :proud:
Bovendien, de meeste kinderen wíllen niet elke paar dagen van camping wisselen, dan zijn ze juist net gesetteld.
Frizz schreef:
05-09-2021 23:24
Ik heb de laatste maanden ook georiënteerd op campers in de prijsklasse tot 15.000 euro.
Conclusie: met elke camper is wel wát aan de hand, en anders is de kans groot dat dat alsnog gebeurt op korte termijn.

Bovendien, de meeste kinderen wíllen niet elke paar dagen van camping wisselen, dan zijn ze juist net gesetteld.
Trekvakanties of rondreisvakanties zijn gewoon andere vakanties en kinderen vinden gewoon helemaal ok hoor.
Ik vergis me misschien, maar het komt op me over dat je het toch een beetje te gemakkelijk en zonnig ziet.

Heb je geen alleenstaande vriendin die tijdens de vakantie mee wil reizen?

Als je toch met je idee verder gaat, zou IK al beginnen met een namiddag bij mekaar. Jij en zij/hij. Dan met kinderen erbij. Dan een dagje weg (pretpark oid), dan een weekendje weg.

Mij lijkt het dat je het snel, snel wil geregeld hebben, louter om een back-up te hebben. Maar denk er ook aan dat je in geval van moeilijkheden (ik lees een beetje dat je dat bedoelt), je met sommige mensen nog meer problemen hebt, dan dat ze je mee van hulp zijn. Je moet mekaar al heel goed kennen vooraleer je met alle kinderen naar een vreemd land gaat voor enkele weken.

Maar aan jou te bewijzen dat mijn scepsis ongegrond is.

Succes!
Leuk plan hoor TO! Ik heb zelf geen camper, geen kinderen en ik woon niet in NL maar anders zou ik me misschien wel aanmelden :-D
Ik hoop dat je wat gelijkgestemden vindt, dan kan je misschien wel op pad met een clubje. Je hoeft niet de hele dag met elkaar op te trekken, heb je eigen huisje bij je, maar heb wel (hopelijk) de gezelligheid. En inderdaad steun als er wat is. Succes!
Mevrouw75 schreef:
06-09-2021 10:50
Trekvakanties of rondreisvakanties zijn gewoon andere vakanties en kinderen vinden gewoon helemaal ok hoor.
Het is dan vast heel toevallig dat ik dit van meerdere trekkende ouders heb gehoord op de camping.
huisduif schreef:
05-09-2021 21:12
Dit. Bij een reisverzekering (ANWB misschien ook, geen idee) kun je je ook verzekeren voor vervangend vervoer en transport naar Nederland. Eventueel ook een vervangende bestuurder als je dat zelf niet meer kunt.

Hoe groot is de kans dat je alleen op een parkeerplaats komt te staan?
Ja misschien hebben jullie gelijk!
Frizz schreef:
05-09-2021 23:24

Ik ga gewoon een (ik weet je weet het nooit zeker) goede kopen is het plan
Mevrouw75 schreef:
06-09-2021 10:50
Ja mijn kinderen zouden dat ook juist gaaf vinden. Je stelt je daar ook vooraf op in, dus ze weten dat de plekken tijdelijk zijn. En lijkt me dus ook ideaal voor gewoon weekenden mee weg te gaan.
hagelslagjes schreef:
05-09-2021 16:06
Voor een eerste keer kun je ook een camper huren, om even te ervaren of het überhaupt wat voor je is.
Dank voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven