FWB of LAT relatie
maandag 6 september 2021 om 09:14
Sinds enkele maanden date ik een onwijs leuke man. We zien elkaar bijna ieder weekend en hebben uitgesproken exclusief te zijn. We vinden elkaar ook echt heel leuk en de klik is super.
Waar ik heb aangegeven dat ik wel veel gevoelens voor hem heb zegt hij de verliefdheid nog niet te voelen en niet weet of dat ooit komt. Ook zei hij dat hij dat ook niet bij zijn exen had dus ik hoefde me er niet zo’n zorgen over te maken.
Gisteren was hij bij mij en hebben een hele leuke dag gehad. ‘S avonds ook lekker wezen uiteten en het was echt heel gezellig. Ik heb hem ook naar de trein gebracht en hij zei dat hij nog even zou bellen al ie thuis zou komen.
Toen hij belde kwam het gesprek op het onderwerp relaties. Voor hem is het hoogst haalbare in een relatie samenwonen, voor mij hoeft dat niet zo perse en dat weet hij ook. Been there done that.
Dus nu zei hij dat hij ons meer in een FWB relatie ziet en ik vond het meer een Lat relatie.
Ik vind een labeltje erop plakken niet zo belangrijk, maar ik vind FWB toch wel wat platter dan een Lat relatie. Hoe zouden jullie dit zien?
Waar ik heb aangegeven dat ik wel veel gevoelens voor hem heb zegt hij de verliefdheid nog niet te voelen en niet weet of dat ooit komt. Ook zei hij dat hij dat ook niet bij zijn exen had dus ik hoefde me er niet zo’n zorgen over te maken.
Gisteren was hij bij mij en hebben een hele leuke dag gehad. ‘S avonds ook lekker wezen uiteten en het was echt heel gezellig. Ik heb hem ook naar de trein gebracht en hij zei dat hij nog even zou bellen al ie thuis zou komen.
Toen hij belde kwam het gesprek op het onderwerp relaties. Voor hem is het hoogst haalbare in een relatie samenwonen, voor mij hoeft dat niet zo perse en dat weet hij ook. Been there done that.
Dus nu zei hij dat hij ons meer in een FWB relatie ziet en ik vond het meer een Lat relatie.
Ik vind een labeltje erop plakken niet zo belangrijk, maar ik vind FWB toch wel wat platter dan een Lat relatie. Hoe zouden jullie dit zien?
maandag 6 september 2021 om 09:17
Het verschil zit misschien ook in het gevoel, jij bent verliefd en hij (nog) niet dus voelt het voor jou als een LAT relatie en voor hem als FWB, wat is volgens hem het verschil tussen LAT en FWB, misschien zien jullie het gewoon anders in maar wat maakt het uit als je beiden tevreden bent met hoe het nu loopt?
maandag 6 september 2021 om 09:19
Als hij uitspreekt exclusief te zijn en samenwonen als serieuze optie noemt, vind ik het vreemd om het direct daarna als FWB te benoemen. Is hij niet gewoon gekrenkt dat samenwonen voor jou niet zo hoeft en dat hij je op de een of andere manier even op je plek wilde zetten of zo?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 6 september 2021 om 09:22
Dat ligt er natuurlijk ook aan wat jullie onder die termen verstaan. Voor mij, en dat is echt puur mijn eigen gevoel, zit het verschil tussen FWB en latten dat bij latten er meer sociale “verplichtingen” zitten. Dus als ik zou latten, dan vind ik het wel fijn als mijn partner meegaat naar familie/vrienden dingetjes. En zelfs niet eens altijd, want dat doen mijn partner en ik nu ook niet.
En iedere relatie heeft weer eigen regels. En tijdens de relatie veranderen daar ook weer dingen in. Dat maakt het ook leuk.
En iedere relatie heeft weer eigen regels. En tijdens de relatie veranderen daar ook weer dingen in. Dat maakt het ook leuk.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig

maandag 6 september 2021 om 09:22
Omdat hij al een tijd niet gedate heeft en deze term voorbij zag komen dacht hij dat dat wel van toepassing was. Hij kende de term ook niet goed. Een LAT was dan weer niet nieuw maar anders dan hij “gewend” iskes49240 schreef: ↑06-09-2021 09:17Het verschil zit misschien ook in het gevoel, jij bent verliefd en hij (nog) niet dus voelt het voor jou als een LAT relatie en voor hem als FWB, wat is volgens hem het verschil tussen LAT en FWB, misschien zien jullie het gewoon anders in maar wat maakt het uit als je beiden tevreden bent met hoe het nu loopt?
maandag 6 september 2021 om 09:23
Voor mij persoonlijk is er wel een verschil tussen fwb en een lat relatie.
Fwb: samen leuke dingen doen en intimiteit delen, maar geen exclusiviteit. Beide mogen indien gewenst ook intimiteit delen met anderen. De ‘partner’ wordt niet als zijnde relatiepartner voorgesteld aan vrienden en familie.
Lat: samen leuke dingen doen en intimiteit delen op exclusieve basis. Partner is ook echt benoemd als relatie naar vrienden en familie toe. Het is een relatie, maar met als uitgangspunt dat je beide een eigen woning behoudt.
Een fwb zou ik geen relatie noemen, maar gewoon een vriendschap. Met als grootste verschil dat een relatie exclusief is en een fwb niet.
*ja uiteraard kan je ook een open relatie hebben en een exclusieve fwb, maar ik ga even uit van de standaard.
Fwb: samen leuke dingen doen en intimiteit delen, maar geen exclusiviteit. Beide mogen indien gewenst ook intimiteit delen met anderen. De ‘partner’ wordt niet als zijnde relatiepartner voorgesteld aan vrienden en familie.
Lat: samen leuke dingen doen en intimiteit delen op exclusieve basis. Partner is ook echt benoemd als relatie naar vrienden en familie toe. Het is een relatie, maar met als uitgangspunt dat je beide een eigen woning behoudt.
Een fwb zou ik geen relatie noemen, maar gewoon een vriendschap. Met als grootste verschil dat een relatie exclusief is en een fwb niet.
*ja uiteraard kan je ook een open relatie hebben en een exclusieve fwb, maar ik ga even uit van de standaard.
maandag 6 september 2021 om 09:24
Precies dat. Bij lat zitten ook wat lasten en niet alleen de lustenOpenHaardVuur schreef: ↑06-09-2021 09:22Dat ligt er natuurlijk ook aan wat jullie onder die termen verstaan. Voor mij, en dat is echt puur mijn eigen gevoel, zit het verschil tussen FWB en latten dat bij latten er meer sociale “verplichtingen” zitten. Dus als ik zou latten, dan vind ik het wel fijn als mijn partner meegaat naar familie/vrienden dingetjes. En zelfs niet eens altijd, want dat doen mijn partner en ik nu ook niet.

maandag 6 september 2021 om 09:26
Het zijn wel exen. Misschien heeft hij gewoon meerdere malen de fout gemaakt met mensen waar hij niet verliefd op was een relatie te beginnen.Waar ik heb aangegeven dat ik wel veel gevoelens voor hem heb zegt hij de verliefdheid nog niet te voelen en niet weet of dat ooit komt. Ook zei hij dat hij dat ook niet bij zijn exen had dus ik hoefde me er niet zo’n zorgen over te maken.
maandag 6 september 2021 om 09:26
Dit is dus precies hoe ik dat ook zie. En hij heeft al over mij verteld aan z’n beste vriend die ik waarschijnlijk over 2 weken ook ga ontmoetenIntie schreef: ↑06-09-2021 09:23Voor mij persoonlijk is er wel een verschil tussen fwb en een lat relatie.

maandag 6 september 2021 om 09:27
Het zijn 2 verschillende dingen.
Hij wil neuken en wat vrienden dingen doen en verder niets, je hebt dus geen relatie en exclusief is het ook niet. Hij heeft geeneens gevoelens voor je.
Wil jij dat?
Latten is alleen dat je niet samenwoont maar wel een relatie hebt. Tenminste voor mij en in het algemeen.
Latten kan ook in die vorm die hij heeft bedacht maar dan heeft het latten er niet zo veel mee te maken.
Hij wil neuken en wat vrienden dingen doen en verder niets, je hebt dus geen relatie en exclusief is het ook niet. Hij heeft geeneens gevoelens voor je.
Wil jij dat?
Latten is alleen dat je niet samenwoont maar wel een relatie hebt. Tenminste voor mij en in het algemeen.
Latten kan ook in die vorm die hij heeft bedacht maar dan heeft het latten er niet zo veel mee te maken.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 06-09-2021 09:29
4.76% gewijzigd
maandag 6 september 2021 om 09:27

maandag 6 september 2021 om 09:28
maandag 6 september 2021 om 09:30
ik vind het goed, dat ze het uitspreekt, het is nu heel duidelijk, dat zij liefde wil, en hij alleen maar lustFeeLucifer01 schreef: ↑06-09-2021 09:28Waar ik heb aangegeven dat ik wel veel gevoelens voor hem heb zegt hij de verliefdheid nog niet te voelen en niet weet of dat ooit komt.
Waarom wil je dit?
Ben je zo wanhopig?

maandag 6 september 2021 om 09:32
Dat denk ik ook.
Sowieso een beetje een gekke situatie. Je bent exclusief maar FWB betekent geen relatie. Jij hebt gevoelens, hij niet. Dat had hij ook niet bij zijn exen dus je hoeft je geen zorgen te maken. Eh... exen... dat is altijd voltooid verleden tijd.
Deze man geeft jou verschillende signalen. Ik denk dat hij de gezelligheid en seks wel leuk vindt en verder niet. Maar ja, als hij dat zo uitspreekt dan ben jij, en de seks, weg natuurlijk.
Ik zou hier verder niets van verwachten.
maandag 6 september 2021 om 09:33
Hij is niet het type dat iemand bespeelt voor lust. Er zijn ook zat keren geweest dat er helemaal geen sex was en we gewoon een leuke dag hebben. Dat we gezellig ergens heen gaan. En hij doet echt veel moeite om mij te leren kennen en het echt wel een kans te gevenFeeLucifer01 schreef: ↑06-09-2021 09:28Waar ik heb aangegeven dat ik wel veel gevoelens voor hem heb zegt hij de verliefdheid nog niet te voelen en niet weet of dat ooit komt.
Waarom wil je dit?
Ben je zo wanhopig?
En eerlijk hij klinkt niet als een leuke man. Hij weet dat je gevoelens voor hem hebt, hij bespeelt je gewoon voor seks.
maandag 6 september 2021 om 09:34
hij is duidelijk ze wil het niet horen
gelukkig opent ze een topic, en kan ze nu niet meer ontkennen, dat deze man niet de man voor haar is
Ik gok, dat het überhaupt een eikel s, met zijn gezeik over exen, waar hij ook niet verliefd op was)
maandag 6 september 2021 om 09:35
Blijkbaar heeft hij bij andere vrouwen ook nooit op die manier verliefdheid ervaren. Ik denk niet dat hij haar bespeelt, ik vind het wel vreemd dat hij er opééns mee komt dat het een FWB-relatie is terwijl hij het net daarvoor blijkbaar nog over samenwonen had.
Don't waste your time on jealousy,
maandag 6 september 2021 om 09:37
hij heeft niet gezegd, dat hij het TO wil samenwonen
Hij vindt het het hoogst haalbare, überhaupt met een vrouw, net perse TO

Jij hebt gevoelens en verwachtingen, hij wil seks. Dat zegt hij op een lieve manier maar dat zijn de feiten, welke naam je het ook geeft. Natuurlijk weet hij heus wel het verschil tussen latten en fwb, hij komt toch niet uit een ei.
De vraag is vooral wat je zelf wilt. De kans is groot dat je met een gebroken hart achterblijft.
De vraag is vooral wat je zelf wilt. De kans is groot dat je met een gebroken hart achterblijft.