FWB of LAT relatie
maandag 6 september 2021 om 09:14
Sinds enkele maanden date ik een onwijs leuke man. We zien elkaar bijna ieder weekend en hebben uitgesproken exclusief te zijn. We vinden elkaar ook echt heel leuk en de klik is super.
Waar ik heb aangegeven dat ik wel veel gevoelens voor hem heb zegt hij de verliefdheid nog niet te voelen en niet weet of dat ooit komt. Ook zei hij dat hij dat ook niet bij zijn exen had dus ik hoefde me er niet zo’n zorgen over te maken.
Gisteren was hij bij mij en hebben een hele leuke dag gehad. ‘S avonds ook lekker wezen uiteten en het was echt heel gezellig. Ik heb hem ook naar de trein gebracht en hij zei dat hij nog even zou bellen al ie thuis zou komen.
Toen hij belde kwam het gesprek op het onderwerp relaties. Voor hem is het hoogst haalbare in een relatie samenwonen, voor mij hoeft dat niet zo perse en dat weet hij ook. Been there done that.
Dus nu zei hij dat hij ons meer in een FWB relatie ziet en ik vond het meer een Lat relatie.
Ik vind een labeltje erop plakken niet zo belangrijk, maar ik vind FWB toch wel wat platter dan een Lat relatie. Hoe zouden jullie dit zien?
Waar ik heb aangegeven dat ik wel veel gevoelens voor hem heb zegt hij de verliefdheid nog niet te voelen en niet weet of dat ooit komt. Ook zei hij dat hij dat ook niet bij zijn exen had dus ik hoefde me er niet zo’n zorgen over te maken.
Gisteren was hij bij mij en hebben een hele leuke dag gehad. ‘S avonds ook lekker wezen uiteten en het was echt heel gezellig. Ik heb hem ook naar de trein gebracht en hij zei dat hij nog even zou bellen al ie thuis zou komen.
Toen hij belde kwam het gesprek op het onderwerp relaties. Voor hem is het hoogst haalbare in een relatie samenwonen, voor mij hoeft dat niet zo perse en dat weet hij ook. Been there done that.
Dus nu zei hij dat hij ons meer in een FWB relatie ziet en ik vond het meer een Lat relatie.
Ik vind een labeltje erop plakken niet zo belangrijk, maar ik vind FWB toch wel wat platter dan een Lat relatie. Hoe zouden jullie dit zien?
maandag 6 september 2021 om 09:39
Als je even met gezond verstand nadenkt over het gesprek an sich, zou je op zich al je conclusie moeten trekken..
Ik vind het haast wel een beetje respectloos hoe hij dit brengt.
Als je een richting een relatie zou gaan (lat of niet), is dit toch wel een aparte move?
Vrees dat hij zich idd indekt..
TO, denk aan je eigen waarde en stel je grenzen!
Als je een richting een relatie zou gaan (lat of niet), is dit toch wel een aparte move?

maandag 6 september 2021 om 09:40
Precies. Dat gelul me die exen waar hij ook niet verliefd op was is alleen maar om to in slaap te sussen. Juist als zo'n man zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, is het zaak om dat wel te doen.
maandag 6 september 2021 om 09:43
Ik lat maar dat is gewoon een volwaardige relatie hoor. Met alles er op en eraan. Alleen hebben we 2 huizen.
Een fwb is een gewone vriend waar je ook swx mee hebt. Als iemand tijdens daten dat woord laat vallen ben ik gelijk weg. Dat is gewoon neuken zonder verplichtingen en als je zelf verliefd bent moet je daar al helemaal niet aan beginnen.
Ik zou zeggen... next
Een fwb is een gewone vriend waar je ook swx mee hebt. Als iemand tijdens daten dat woord laat vallen ben ik gelijk weg. Dat is gewoon neuken zonder verplichtingen en als je zelf verliefd bent moet je daar al helemaal niet aan beginnen.
Ik zou zeggen... next
maandag 6 september 2021 om 09:43
Eens.Mikiniki schreef: ↑06-09-2021 09:39Als je even met gezond verstand nadenkt over het gesprek an sich, zou je op zich al je conclusie moeten trekken..
susan wijzigde dit bericht op 06-09-2021 09:44
0.80% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

maandag 6 september 2021 om 09:44
Zie het haar net doen, helaas.

maandag 6 september 2021 om 09:45
Nou, als jij dat echt gelooft ben je heel erg verliefd en toch echt wanhopig daarom.HutjeOpDeHei schreef: ↑06-09-2021 09:33Hij is niet het type dat iemand bespeelt voor lust. Er zijn ook zat keren geweest dat er helemaal geen sex was en we gewoon een leuke dag hebben. Dat we gezellig ergens heen gaan. En hij doet echt veel moeite om mij te leren kennen en het echt wel een kans te geven
maandag 6 september 2021 om 09:46
Ach dat zijn ze nooit... of tenminste dat denk je. Over fwb beginnen terwijl je weet dat diegene verliefd op je is is iemand bespelen. En dat betekent gewoon dat jullie het niet zijn voor elkaar. Hij wil sex en leuke dingen doen. Meer niet. Ik zou me er echt niet voor lenen.HutjeOpDeHei schreef: ↑06-09-2021 09:33Hij is niet het type dat iemand bespeelt voor lust. Er zijn ook zat keren geweest dat er helemaal geen sex was en we gewoon een leuke dag hebben. Dat we gezellig ergens heen gaan. En hij doet echt veel moeite om mij te leren kennen en het echt wel een kans te geven
maandag 6 september 2021 om 09:47
hij zal je vast leuk vinden, vast leuker dan alleen een piemelgatHutjeOpDeHei schreef: ↑06-09-2021 09:33Hij is niet het type dat iemand bespeelt voor lust. Er zijn ook zat keren geweest dat er helemaal geen sex was en we gewoon een leuke dag hebben. Dat we gezellig ergens heen gaan. En hij doet echt veel moeite om mij te leren kennen en het echt wel een kans te geven
Maar hij wil GEEN relatie met je! En als jij dat wel wil, wordt het dus janken. Stop nu met investeren in hem
maandag 6 september 2021 om 09:50
Je moet soms ook kijken naar de acties die iemand doet en niet alleen maar z’n woorden geloven.FeeLucifer01 schreef: ↑06-09-2021 09:45Nou, als jij dat echt gelooft ben je heel erg verliefd en toch echt wanhopig daarom.
Bijvoorbeeld dat we over 2 weken een uitje hebben die voor mij veel te ver uit budget ligt en hij aangeboden heeft om het te betalen. Dit is van een hobby waar hij mij graag kennis mee wil laten maken. Hij vind het ook gewoon belangrijk dat we elkaar goed leren kennen. En dat heeft niets met sex te maken. Hij kwam er trouwens zelf mee dat hij exclusief met mij wil zijn
maandag 6 september 2021 om 09:50
Hij weet al dat het niks wordt maar als hij dat zegt is hij de sex en de gezelligheid ook kwijt. Dus hij verpakt het mooi met een lintje eromheen en noemt het fwb. In de hoop dat hij haar niet kwetst en toch nog lekker kan neuken. Anders moet hij daar weer iemand anders voor zoeken.
To als je het nog niet ziet... stel dan voor om een paar stappen terug te doen en leuke dingen te doen samen maar niet meer met hem te neuken. Dan kan hij ook kijken of het wat wordt en of de liefde groeit. Daar is geen sex voor nodig. Wedden dat hij heel snel weg is?
maandag 6 september 2021 om 09:52
Ja hij wil niet dat zijn speeltje met iemand anders neukt. Zelf heeft hij denk ik weinig andere opties. Als je met andere neukt kan ie de zo de sex kwijt zijn en dat wil hij niet. Dit heeft heel weinig met jou te maken.HutjeOpDeHei schreef: ↑06-09-2021 09:50Je moet soms ook kijken naar de acties die iemand doet en niet alleen maar z’n woorden geloven.
Bijvoorbeeld dat we over 2 weken een uitje hebben die voor mij veel te ver uit budget ligt en hij aangeboden heeft om het te betalen. Dit is van een hobby waar hij mij graag kennis mee wil laten maken. Hij vind het ook gewoon belangrijk dat we elkaar goed leren kennen. En dat heeft niets met sex te maken. Hij kwam er trouwens zelf mee dat hij exclusief met mij wil zijn
Maar nogmaals als het niet om sex gaat... Waarom dan niet een tijdje alleen daten zonder sex? Hij wil daten zonder gevoelens dan stel jij voor te daten zonder sex (want door sex groeien jouw gevoelens alleen maar). Als de liefde dan wel komt dan kan je altijd weer beginnen met neuken. De bal ligt nu bij hem denk ik.
maandag 6 september 2021 om 09:53
geniet er van zolang het duurtHutjeOpDeHei schreef: ↑06-09-2021 09:50Je moet soms ook kijken naar de acties die iemand doet en niet alleen maar z’n woorden geloven.
en daarna hebben we tips voor je liefdesverdriet
maandag 6 september 2021 om 09:56
Precies en hij wil haar opdit moment nog niet kwijt. Anders kan het wel eens afgelopen zijn en daarom geeft hij ook verschillende signalen.
Om toch een beetje hoop je geven.
Blijf in jezelf geloven !

maandag 6 september 2021 om 09:56
Hoe je het ook wendt of keert, hij is niet verliefd maar jij wel. Dat is geen gelijkwaardige situatie. Denk je dat dit op deze manier werkelijk toekomst heeft? Wat als hij iemand tegenkomt op wie hij wél verliefd wordt?HutjeOpDeHei schreef: ↑06-09-2021 09:50Je moet soms ook kijken naar de acties die iemand doet en niet alleen maar z’n woorden geloven.
maandag 6 september 2021 om 09:57

maandag 6 september 2021 om 09:59
Tsja. Leuk en gezellig. En seks. Het kan natuurlijk best dat hij die combi voorlopig prima vindt. Maar hij zegt ook letterlijk dat hij geen gevoelens voor je heeft en dat die ook niet gaan komen en voor de verzachting houdt ie dan nog een lulverhaal over zijn exen. Die roze olifant staat levensgroot in de kamer. Ook al negeer je 'm kapot, hij is er.HutjeOpDeHei schreef: ↑06-09-2021 09:50Je moet soms ook kijken naar de acties die iemand doet en niet alleen maar z’n woorden geloven.

maandag 6 september 2021 om 09:59
Eens. FWB is geen relatie, dat is gewoon voor de leuk, zonder toekomstplannen.
Geloof je werkelijk dat hij niet weet wat de term inhoudt?

maandag 6 september 2021 om 10:00
Nee, je moet goed luisteren en naar zijn acties kijken, in beide gevallen lees jij iets wat je graag wil zien en wil horen.HutjeOpDeHei schreef: ↑06-09-2021 09:50Je moet soms ook kijken naar de acties die iemand doet en niet alleen maar z’n woorden geloven.
Terwijl iedereen hier wel ziet en hoort wat hij echt zegt.
Je wil gewoon dingen zien die er niet zijn.

maandag 6 september 2021 om 10:03
Ik zeg misschien iets heel raars, maar volgens mij moet je hier een tweede gesprek aan wijden.
Alles wat hier nu gezegd wordt is interpretatie. Jij interpreteert gedrag, reacties in het topic interpreteren wat jij schrijft.
Het is toch logisch dat je dit soort gesprekken in kleine brokjes voert? Tenzij je er echt super duidelijk uit bent voor jezelf, maar wie is dat nu na een paar dates?
Jij hebt nu aan hem uitgesproken dat je gevoelens hebt. Dus hij is nu pas in staat om daar naar te handelen. Als hij vanaf nu zo doorgaat als je de afgelopen weken deed als hij deed, dan is het aan jou om over een week of wat nog eens terug te komen op dit gesprek en dan te vragen hoe hij dat nu eigenlijk bedoelde met die FWB opmerking.
Of als het je hoog zit bel je hem vanavond al en vraag je wat hij daar precies mee bedoelde.
Alles wat hier nu gezegd wordt is interpretatie. Jij interpreteert gedrag, reacties in het topic interpreteren wat jij schrijft.
Het is toch logisch dat je dit soort gesprekken in kleine brokjes voert? Tenzij je er echt super duidelijk uit bent voor jezelf, maar wie is dat nu na een paar dates?
Jij hebt nu aan hem uitgesproken dat je gevoelens hebt. Dus hij is nu pas in staat om daar naar te handelen. Als hij vanaf nu zo doorgaat als je de afgelopen weken deed als hij deed, dan is het aan jou om over een week of wat nog eens terug te komen op dit gesprek en dan te vragen hoe hij dat nu eigenlijk bedoelde met die FWB opmerking.
Of als het je hoog zit bel je hem vanavond al en vraag je wat hij daar precies mee bedoelde.
maandag 6 september 2021 om 10:09
Speciaal voor deze topic heb ik me hier aangemeld om een antwoord te kunnen geven. Ik (man van inmiddels 40) was precies hetzelfde als die onwijs leuke man van TO.
En nee ik was niet lief. Ik zal het even uitleggen.
Ik heb in het verleden veel vriendinnen gehad, in relaties. Die vriendinnen waren vaak verliefd op mij (tenminste dat zeiden ze) maar ik voelde het vaak niet zo. Ik wilde voornamelijk in een relatie zitten om niet alleen te zijn en leuke dingen te kunnen doen. Mijn salaris was erg hoog dus vaak betaalde ik de uitjes dan. Het was gezellig en erg leuk telkens, maar ik zag mij nog niet samenwonen of kinderen hebben met die vriendinnen en meestal als ze gingen duwen om samen te gaan wonen of verder te gaan dan nam ik afstand of maakte ik het uit. Ik ging dan de vrijheid missen en voelde me dan ineens te gebonden en beperkt. De meeste relaties duurde dan ook maximaal 1 jaar.
Ik heb dit toen al eens met een vriend besproken en die zei: Als je echt verliefd bent dan wil je juist heel graag samenwonen en voel je je helemaal niet beperkt of te veel gebonden.
Nu ben ik sinds 3 jaar wel verliefd en inmiddels woon ik ook samen wat prima gaat. Mijn huidige vriendin weet van mijn exen af en hoe ik er voorheen in stond. Er zijn al concrete trouwplannen voor begin volgend jaar en ik sta dus nu ook heel anders in deze relatie dan wat ik ooit in het verleden heb gehad.
Ik weet dit overigens pas sinds ik echt verliefd ben geweest, dat heeft me dus altijd tegengehouden om een stap verder te gaan dan een relatie. Ik deed het absoluut niet alleen voor de seks, dat was wel fijn voor erbij, maar deed het voornamelijk om een vriendin te hebben en leuke dingen samen te doen.
Nu weet ik ook dat de instelling die ik in het verleden had met betrekking tot het hebben van een relatie totaal verkeerd was, maar op dat moment wist ik niet beter. Ik ben voorheen nooit echt verliefd geweest, maar vond het wel fijn om een relatie te hebben.
Hopelijk begrijpt TO nu een beetje de (waarschijnlijke) denkwijze van haar date.
En nee ik was niet lief. Ik zal het even uitleggen.
Ik heb in het verleden veel vriendinnen gehad, in relaties. Die vriendinnen waren vaak verliefd op mij (tenminste dat zeiden ze) maar ik voelde het vaak niet zo. Ik wilde voornamelijk in een relatie zitten om niet alleen te zijn en leuke dingen te kunnen doen. Mijn salaris was erg hoog dus vaak betaalde ik de uitjes dan. Het was gezellig en erg leuk telkens, maar ik zag mij nog niet samenwonen of kinderen hebben met die vriendinnen en meestal als ze gingen duwen om samen te gaan wonen of verder te gaan dan nam ik afstand of maakte ik het uit. Ik ging dan de vrijheid missen en voelde me dan ineens te gebonden en beperkt. De meeste relaties duurde dan ook maximaal 1 jaar.
Ik heb dit toen al eens met een vriend besproken en die zei: Als je echt verliefd bent dan wil je juist heel graag samenwonen en voel je je helemaal niet beperkt of te veel gebonden.
Nu ben ik sinds 3 jaar wel verliefd en inmiddels woon ik ook samen wat prima gaat. Mijn huidige vriendin weet van mijn exen af en hoe ik er voorheen in stond. Er zijn al concrete trouwplannen voor begin volgend jaar en ik sta dus nu ook heel anders in deze relatie dan wat ik ooit in het verleden heb gehad.
Ik weet dit overigens pas sinds ik echt verliefd ben geweest, dat heeft me dus altijd tegengehouden om een stap verder te gaan dan een relatie. Ik deed het absoluut niet alleen voor de seks, dat was wel fijn voor erbij, maar deed het voornamelijk om een vriendin te hebben en leuke dingen samen te doen.
Nu weet ik ook dat de instelling die ik in het verleden had met betrekking tot het hebben van een relatie totaal verkeerd was, maar op dat moment wist ik niet beter. Ik ben voorheen nooit echt verliefd geweest, maar vond het wel fijn om een relatie te hebben.
Hopelijk begrijpt TO nu een beetje de (waarschijnlijke) denkwijze van haar date.

maandag 6 september 2021 om 10:15
Exclusiviteit zegt niet zo veel. Niet exclusief zijn is voor hem nadelig: je kan ermee stoppen, of zomaar wat rondneuken, seks is met condoom en je hebt minder tijd voor hem. Je hangt daar teveel aan op. Het belangrijkste is dat hij niet verliefd is.HutjeOpDeHei schreef: ↑06-09-2021 09:50Je moet soms ook kijken naar de acties die iemand doet en niet alleen maar z’n woorden geloven.
Ik denk ook dat hij zich indekt.
maandag 6 september 2021 om 10:17
en hij zal best nu exclusief zijn, maar dat is garantie tot aan de deur. Want ze hebben geen relatie.safrat schreef: ↑06-09-2021 10:15Exclusiviteit zegt niet zo veel. Niet exclusief zijn is voor hem nadelig: je kan ermee stoppen, of zomaar wat rondneuken, seks is met condoom en je hebt minder tijd voor hem. Je hangt daar teveel aan op. Het belangrijkste is dat hij niet verliefd is.
Ik denk ook dat hij zich indekt.
maandag 6 september 2021 om 10:19
Wat is dan het probleem, waarom open jij dan dit topic?HutjeOpDeHei schreef: ↑06-09-2021 09:50Je moet soms ook kijken naar de acties die iemand doet en niet alleen maar z’n woorden geloven.