FWB of LAT relatie
maandag 6 september 2021 om 09:14
Sinds enkele maanden date ik een onwijs leuke man. We zien elkaar bijna ieder weekend en hebben uitgesproken exclusief te zijn. We vinden elkaar ook echt heel leuk en de klik is super.
Waar ik heb aangegeven dat ik wel veel gevoelens voor hem heb zegt hij de verliefdheid nog niet te voelen en niet weet of dat ooit komt. Ook zei hij dat hij dat ook niet bij zijn exen had dus ik hoefde me er niet zo’n zorgen over te maken.
Gisteren was hij bij mij en hebben een hele leuke dag gehad. ‘S avonds ook lekker wezen uiteten en het was echt heel gezellig. Ik heb hem ook naar de trein gebracht en hij zei dat hij nog even zou bellen al ie thuis zou komen.
Toen hij belde kwam het gesprek op het onderwerp relaties. Voor hem is het hoogst haalbare in een relatie samenwonen, voor mij hoeft dat niet zo perse en dat weet hij ook. Been there done that.
Dus nu zei hij dat hij ons meer in een FWB relatie ziet en ik vond het meer een Lat relatie.
Ik vind een labeltje erop plakken niet zo belangrijk, maar ik vind FWB toch wel wat platter dan een Lat relatie. Hoe zouden jullie dit zien?
Waar ik heb aangegeven dat ik wel veel gevoelens voor hem heb zegt hij de verliefdheid nog niet te voelen en niet weet of dat ooit komt. Ook zei hij dat hij dat ook niet bij zijn exen had dus ik hoefde me er niet zo’n zorgen over te maken.
Gisteren was hij bij mij en hebben een hele leuke dag gehad. ‘S avonds ook lekker wezen uiteten en het was echt heel gezellig. Ik heb hem ook naar de trein gebracht en hij zei dat hij nog even zou bellen al ie thuis zou komen.
Toen hij belde kwam het gesprek op het onderwerp relaties. Voor hem is het hoogst haalbare in een relatie samenwonen, voor mij hoeft dat niet zo perse en dat weet hij ook. Been there done that.
Dus nu zei hij dat hij ons meer in een FWB relatie ziet en ik vond het meer een Lat relatie.
Ik vind een labeltje erop plakken niet zo belangrijk, maar ik vind FWB toch wel wat platter dan een Lat relatie. Hoe zouden jullie dit zien?
maandag 6 september 2021 om 10:21
Maar al is het exclusief, hij geeft aan dat die emotionele verbintenis, verliefd zijn/houden van (voor mij de basis van een relatie) er (zeer waarschijnlijk) niet inzit. Hij is aan het voorsorteren op lekker de lusten en niet de lasten en als er wat beters langskomt is het doei. jij wil dit niet horen, perfect voor hem, hij heeft je goed uitgezocht.

maandag 6 september 2021 om 10:27
Ik lees toch echt dat omdat to niet wil samenwonen dat hij vervolgens weet dat er geen relatie met haar inzit, maar hij de seks leuk genoeg vindt om daar nog even mee door te gaan.
Het is echt een kwestie van twee mensen die andere doelen nastreven. Ik geef hem groot gelijk trouwens, ik zou ook afhaken als ik hem was.
maandag 6 september 2021 om 10:30
het zou hem sieren, als hij dit met TO nu verbreektDS1971 schreef: ↑06-09-2021 10:27Ik lees toch echt dat omdat to niet wil samenwonen dat hij vervolgens weet dat er geen relatie met haar inzit, maar hij de seks leuk genoeg vindt om daar nog even mee door te gaan.
Het is echt een kwestie van twee mensen die andere doelen nastreven. Ik geef hem groot gelijk trouwens, ik zou ook afhaken als ik hem was.
ik ben altijd eerlijk geweest en zodra er gevoelens kwamen bij de andere-partij, de verdere "relatie" verbroken

maandag 6 september 2021 om 10:38
Ik denk niet dat je dat goed leest. Het hoogst haalbare staat niet gelijk aan per se willen samenwonen en niet per se willen samenwonen staat niet gelijk aan pertinent niet samen willen wonen.DS1971 schreef: ↑06-09-2021 10:27Ik lees toch echt dat omdat to niet wil samenwonen dat hij vervolgens weet dat er geen relatie met haar inzit, maar hij de seks leuk genoeg vindt om daar nog even mee door te gaan.

maandag 6 september 2021 om 11:03
Maar hij haakt niet af.DS1971 schreef: ↑06-09-2021 10:27Ik lees toch echt dat omdat to niet wil samenwonen dat hij vervolgens weet dat er geen relatie met haar inzit, maar hij de seks leuk genoeg vindt om daar nog even mee door te gaan.
maandag 6 september 2021 om 11:10
Dit. Hij heeft geen gevoelens. Als je hiermee doorgaat en jouw gevoel wordt meer eindigt dit met een hele hoop tranen.
Daarnaast is een FWB natuurlijk iets heel anders dan een LAT-relatie. Dat weet hij heus wel, maar doet waarschijnlijk alsof in de hoop dat jij niet door hebt dat het iets heel anders is.
maandag 6 september 2021 om 12:52
Op het moment kan ze de enige voor hem zijn en dus exclusief. Maar ondertussen kijkt hij misschien verder terwijl TO ondertussen voorziet in zijn behoeftes. Klinkt wel alsof TO er meer in ziet en van hoopt als hij. Wil je geen spijt en valse hoop dan zou ik ermee kappen. En dat hij op zijn exen ook niet verliefd was zegt ook iets natuurlijk. Het zijn nu exen en dat word jij dus ook. Wat jij wil gaat hij je nooit geven.

maandag 6 september 2021 om 13:02
Hij is toch eerlijk in de zin van dat hij op dit moment niets meer ziet dan een FWB?
Het is dan aan to om daarmee te doen wat ze wil. Doorgaan voor nu, of nu al afscheid nemen.

maandag 6 september 2021 om 13:04
Precies. Maar TO wil dat niet horen.
Als jij dan als de andere partij weet dat die persoon gevoelens voor je heeft zal een leuke man/mens/vrouw afscheid nemen.
Een niet leuk persoon boeit dat dus niet blijkbaar.
maandag 6 september 2021 om 13:07
Exclusief voor de seks tot er iets beters voorbij komt lopen. In dat opzicht pakt die kerel het slim aan, een relatie wordt het niet en dat staat los van wel/niet samenwonen. Hij heeft nu een maatje om leuke dingen mee te doen en om seks mee te hebben zonder de lasten van een relatie te hebben. Dates betalen etc. zegt helemaal niks en het exclusief zijn ook niet, hij heeft niks anders achter de hand momenteel en vermoedelijk weinig ambitie voor een relatie in het algemeen op dit moment. Hij rekt alleen de termijn nog wat om deze constructie houdbaar te houden en ik moet eerlijk zeggen dat die opzet goed lijkt te lukken.ririanneke schreef: ↑06-09-2021 12:52Op het moment kan ze de enige voor hem zijn en dus exclusief. Maar ondertussen kijkt hij misschien verder terwijl TO ondertussen voorziet in zijn behoeftes. Klinkt wel alsof TO er meer in ziet en van hoopt als hij. Wil je geen spijt en valse hoop dan zou ik ermee kappen. En dat hij op zijn exen ook niet verliefd was zegt ook iets natuurlijk. Het zijn nu exen en dat word jij dus ook. Wat jij wil gaat hij je nooit geven.
Het is aan TO om te bepalen hiermee om te gaan. Een relatie wordt het niet, als je 'm afpoeiderd is het gebeurd met de leuke uitjes en seks. Keuzes...

maandag 6 september 2021 om 13:07
Been there done that klinkt als dat de deur dicht zit.
Ik ben zelf wel eens in de valkuil getrapt van daten met een superleuke meid die best wel duidelijk was dat ze zichzelf niet als moeder zag, zowel niet van zichzelf als de rol die je erbij krijgt als je een serieuze relatie krijgt met iemand die al kinderen heeft, maar uiteindelijk kom je dan alsnog op dat punt waarbij je gewoon moet concluderen dat je niet bij elkaar past.
Dat is alleen heel lastig om te concluderen als het op het moment zelf gewoon superleuk is.

maandag 6 september 2021 om 13:14
Jawel hoor.
Hij haakt af in de zin van dat hij niet gaat investeren in een liefdesrelatie. Maar als je het leuk hebt samen kan je daar toch verder mee doorgaan?
Beetje afhankelijk van hoe je in elkaar steekt. Als een FWB niet bij je past moet je daar niet aan gaan beginnen. En als de een hoop houdt op meer is dat ook onverstandig. Maar goed volwassen mensen moeten zichzelf kunnen beschermen lijkt mij.
maandag 6 september 2021 om 13:23
Hij is behoorlijk transparant, zie geen reden waarom hij de keuze zou moeten maken om het contact te verbreken. De bal ligt bij to, die zal een keuze moeten maken of ze met deze constructie door wil of niet...

maandag 6 september 2021 om 13:38
Ik denk dat het in FWB besloten zit dat het meestal eindigt met hartzeer voor een van de partijen.FeeLucifer01 schreef: ↑06-09-2021 13:04Precies. Maar TO wil dat niet horen.
Als jij dan als de andere partij weet dat die persoon gevoelens voor je heeft zal een leuke man/mens/vrouw afscheid nemen.
Een niet leuk persoon boeit dat dus niet blijkbaar.
Ik denk ook dat veel mensen zichzelf iets anders wijsmaken. Korte termijndenken.
maandag 6 september 2021 om 13:41
maandag 6 september 2021 om 13:48
Wat mij betreft zou die "rol" die je erbij krijgt als partner van iemand met wel kinderen moeten afhangen van de leeftijd van die kinderen. Hoe oud waren die van jou dan? Ik wil geen kinderen, en vind dat mijn rol maar klein hoeft te zijn in het leven van de kinderen van mijn partner. Kinderen zijn 10+. Partner zou de verzorging prima zelf moeten aankunnen, dat kon hij immers zonder relatie ook. Waarom wordt er dan een "rol" verwacht van die nieuwe partner? (Bij samenwonen snap ik dat het anders is, dan leef je echt samen)DS1971 schreef: ↑06-09-2021 13:07Been there done that klinkt als dat de deur dicht zit.
Ik ben zelf wel eens in de valkuil getrapt van daten met een superleuke meid die best wel duidelijk was dat ze zichzelf niet als moeder zag, zowel niet van zichzelf als de rol die je erbij krijgt als je een serieuze relatie krijgt met iemand die al kinderen heeft, maar uiteindelijk kom je dan alsnog op dat punt waarbij je gewoon moet concluderen dat je niet bij elkaar past.
Dat is alleen heel lastig om te concluderen als het op het moment zelf gewoon superleuk is.
Klaar mee
maandag 6 september 2021 om 14:19
maar als je merkt, dat de andere partij hoop houdt, en je woorden verkeerd interpreteert, neem je toch afscheid?
Ik wel
Deels uit extreme duidelijkheid richting de ander, maar ook om veel gezeik voor te zijn.
lilalinda wijzigde dit bericht op 06-09-2021 20:51
0.54% gewijzigd

maandag 6 september 2021 om 14:28
Jong (ze zijn nu 8 en 5 en het is enkele jaren geleden).Buffie schreef: ↑06-09-2021 13:48Wat mij betreft zou die "rol" die je erbij krijgt als partner van iemand met wel kinderen moeten afhangen van de leeftijd van die kinderen. Hoe oud waren die van jou dan? Ik wil geen kinderen, en vind dat mijn rol maar klein hoeft te zijn in het leven van de kinderen van mijn partner. Kinderen zijn 10+. Partner zou de verzorging prima zelf moeten aankunnen, dat kon hij immers zonder relatie ook. Waarom wordt er dan een "rol" verwacht van die nieuwe partner? (Bij samenwonen snap ik dat het anders is, dan leef je echt samen)
Een rol kan ook zijn dat je deels aanwezig bent in hun leven. En daar ontkom je niet aan op zeker moment.

maandag 6 september 2021 om 14:28

maandag 6 september 2021 om 15:00
Dat is wel netjes, maar doen maar weinigen. De benefits vallen dan weg en de friendship hangt hiermee samen dus is de benefits zo lang mogelijk behouden vaak gunstig.
maandag 6 september 2021 om 16:09