Maak ik het te groot?
maandag 6 september 2021 om 15:45
Vriend A introduceerde mij een jaar terug aan een muziekband die ik superleuk ben gaan vinden. Nu zag ik dat deze artiesten een optreden gaan geven eind dit jaar. Ik heb vriend A daarom gevraagd of we samen konden gaan. Dat leek hem ook leuk.
Gister zat ik lekker op een terras met vriend A en ook vriend B. Toen vriend B naar de wc ging vroeg vriend A of we vriend B ook zouden uitnodigen. Mij leek dat leuk dus toen vriend B weer aan tafel kwam zitten hebben we dat gevraagd. Vriend B leek het ook leuk. Plots zei vriend A: Dan vraag ik Bob ook mee.
Ik vind Bob op zich aardig maar hij en vriend A zitten in een vriendengroep met nog meer mensen waar ik me hoogst onprettig bij voel. Ik vrees dat als vriend A Bob meeneemt, het niet meer aan hem is wie er nog meer meegaat uit die vriendengroep en dat ik met mensen zit waar ik me ongemakkelijk bij voel. Bovendien wordt ik dan ineens een buitenstaander.
Ik ben al aan het kampen met een burnout dus wil vooral mijn eigen pad kiezen.Ik dacht er zelf aan om te zeggen dat ik niet meer kan zonder uit te leggen dat het komt omdat vriend A Bob wil meevragen. En dan ga ik gewoon alleen of met een andere vriend of vriendin.
Wat denken jullie hiervan? Maak ik het te groot?
Gister zat ik lekker op een terras met vriend A en ook vriend B. Toen vriend B naar de wc ging vroeg vriend A of we vriend B ook zouden uitnodigen. Mij leek dat leuk dus toen vriend B weer aan tafel kwam zitten hebben we dat gevraagd. Vriend B leek het ook leuk. Plots zei vriend A: Dan vraag ik Bob ook mee.
Ik vind Bob op zich aardig maar hij en vriend A zitten in een vriendengroep met nog meer mensen waar ik me hoogst onprettig bij voel. Ik vrees dat als vriend A Bob meeneemt, het niet meer aan hem is wie er nog meer meegaat uit die vriendengroep en dat ik met mensen zit waar ik me ongemakkelijk bij voel. Bovendien wordt ik dan ineens een buitenstaander.
Ik ben al aan het kampen met een burnout dus wil vooral mijn eigen pad kiezen.Ik dacht er zelf aan om te zeggen dat ik niet meer kan zonder uit te leggen dat het komt omdat vriend A Bob wil meevragen. En dan ga ik gewoon alleen of met een andere vriend of vriendin.
Wat denken jullie hiervan? Maak ik het te groot?
maandag 6 september 2021 om 15:48
Ik zou gewoon eerlijk zijn en uitleggen waarom
Liegen en dan alsnog gaan vind ik raar. Het is niet alleen niet netjes naar hem toe, maar als jullie elkaar daar tegen komen (wat vrij realistisch is) ook niet goed voor de vriendschap.
Liegen en dan alsnog gaan vind ik raar. Het is niet alleen niet netjes naar hem toe, maar als jullie elkaar daar tegen komen (wat vrij realistisch is) ook niet goed voor de vriendschap.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 6 september 2021 om 15:48
Dankjewel. Heb je ook nog advies voor me hoe ik het weer klein maak voor mezelf?

maandag 6 september 2021 om 15:51
Ik ben bang dat ik dat ik dat dit hem boos maakt. Ik denk dat hij eigenlijk liever met Bob gaat. Bob en hij gaan vaker naar dit soort concerten. Dus ik ben bang dat hij zich voor het blok gezet voelt en mij zal gaan beschuldigen dat ik hem in de positie plaats waarin hij moet kiezen tussen mij en Bob.Kersensnoep schreef: ↑06-09-2021 15:47Wat vreemd dat hij er dan ineens zonder overleg meer mensen bij haalt. Ik zou eerlijk zijn tegen vriend A.
maandag 6 september 2021 om 15:52
tja, daar is het nu te laat voor.FeeLucifer01 schreef: ↑06-09-2021 15:49Je had dat toen gewoon moeten zeggen. Of neem iemand mee die uit je eigen kring komt en ga elders staan.

maandag 6 september 2021 om 15:53
Oke, waarom wil je dan omgaan met zulke mensen?Bijnasoms schreef: ↑06-09-2021 15:51Ik ben bang dat ik dat ik dat dit hem boos maakt. Ik denk dat hij eigenlijk liever met Bob gaat. Bob en hij gaan vaker naar dit soort concerten. Dus ik ben bang dat hij zich voor het blok gezet voelt en mij zal gaan beschuldigen dat ik hem in de positie plaats waarin hij moet kiezen tussen mij en Bob.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 06-09-2021 15:54
0.81% gewijzigd
maandag 6 september 2021 om 15:53
Misschien moet je even ophouden voor anderen te denken en het vragen.Bijnasoms schreef: ↑06-09-2021 15:51Ik ben bang dat ik dat ik dat dit hem boos maakt. Ik denk dat hij eigenlijk liever met Bob gaat. Bob en hij gaan vaker naar dit soort concerten. Dus ik ben bang dat hij zich voor het blok gezet voelt en mij zal gaan beschuldigen dat ik hem in de positie plaats waarin hij moet kiezen tussen mij en Bob.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

maandag 6 september 2021 om 15:57
Je moet altijd vanuit jezelf redeneren. Allerlei scenario's bedenken die er op neerkomen dat jouw vriend anderen beter vindt dan jij, slaat echt nergens op. Dat zit echt in je eigen hoofd.
Tegen een echte vriend kan je gewoon precies zeggen wat je hier zegt, dat je Bob ansich heel aardig vindt, maar bang bent dat het einde nu zoek is en er straks met een hele grote groep gegaan wordt, en je daar geen zin in hebt want je voelt je niet thuis in de groep. En dan zie je wel wat je voor antwoord krijgt. En als dat antwoord niet is wat je wilde (het wordt toch die grote niet leuke groep) kan je altijd nog afzeggen of besluiten toch mee te gaan.
Maar nu maak je het groot door vanalles in te vullen, onzekere gedachten (hij deed vast alleen maar aardig maar wil eigenlijk niet met mij) de overhand te laten nemen en vanalles voor een ander in te vullen.
Klein houden doe je door het bij jezelf te houden en gewoon uit te spreken wat je dwars zit. Groot maken doe je door er allerlei gedachten en verzinsels bij te halen. Daar dus mee stoppen en gewoon bespreken.
Tegen een echte vriend kan je gewoon precies zeggen wat je hier zegt, dat je Bob ansich heel aardig vindt, maar bang bent dat het einde nu zoek is en er straks met een hele grote groep gegaan wordt, en je daar geen zin in hebt want je voelt je niet thuis in de groep. En dan zie je wel wat je voor antwoord krijgt. En als dat antwoord niet is wat je wilde (het wordt toch die grote niet leuke groep) kan je altijd nog afzeggen of besluiten toch mee te gaan.
Maar nu maak je het groot door vanalles in te vullen, onzekere gedachten (hij deed vast alleen maar aardig maar wil eigenlijk niet met mij) de overhand te laten nemen en vanalles voor een ander in te vullen.
Klein houden doe je door het bij jezelf te houden en gewoon uit te spreken wat je dwars zit. Groot maken doe je door er allerlei gedachten en verzinsels bij te halen. Daar dus mee stoppen en gewoon bespreken.
maandag 6 september 2021 om 16:00
Maar hij hoeft helemaal niet te kiezen. Jij moet kiezen. Ik zou ook niet blij zijn als je mij dwingt te gaan kiezen. Maar door gewoon aan te geven 'joh, Bob mee is helemaal prima want leuke vent, maar ok als we het niet nog een grotere groep maken want dat trek ik ff niet qua burn out enzo' dan dwing je hem toch helemaal niet om te kiezen?
Want als ik je goed begrijp is Bob mee helemaal prima, maar ben je nu vooral bang dat Bob nog meer mensen gaat uitnodigen en zit je daar niet op te wachten. Dat kan je toch gewoon uitspreken?

maandag 6 september 2021 om 16:03
Wat een rare vriendschap tussen jou en A. Je vraagt hem mee te gaan naar een concert. Hij zegt ja. Toch denk je dat hij liever met iemand anders was gegaan. Eerlijk zijn tegen A durf je niet, omdat je bang bent dat hij boos wordt (?!) en met Bob gaat.
A heeft eerst aan jou gevraagd om B ook uit te nodigen en dat vond je wel oké. Het moment lijkt me nu voorbij om hier nog iets aan te veranderen, ik zou het nu gewoon nemen zoals het komt. Maar ik zou serieus gaan nadenken over je vriendschap met A. Je lijkt wel bang voor A
A heeft eerst aan jou gevraagd om B ook uit te nodigen en dat vond je wel oké. Het moment lijkt me nu voorbij om hier nog iets aan te veranderen, ik zou het nu gewoon nemen zoals het komt. Maar ik zou serieus gaan nadenken over je vriendschap met A. Je lijkt wel bang voor A
maandag 6 september 2021 om 16:05
Ja, vriend A en vriend B zijn mensen met wie ik spontaan kan afspreken. Die ook graag leuke dingen ondernemen. Mijn andere vrienden zijn ook leuk maar hebben jonge gezinnen waar ze de leuke dingen mee ondernemen. Afspreken is vaak weken, soms zelfs maanden, vantevoren mogelijk en alleen een paar uurtjes.
Ik ben het wel met je eens dat ik niet zou moeten willen omgaan met mensen die zo makkelijk boos op me worden. Maar ja... sommige mensen zijn gewoon zo.

maandag 6 september 2021 om 16:06
Ik denk dat the een optie vergeet: meegaan met wie er dan nog meegaat, en wat verder weg gaan staan.
'oeps te druk', 'oh ik kan hier echt niks zien'.
Je gaat toch voor de muziek.
Ik ga nooit bij groepen staan als ik met meer mensen ben, ik ben klein en sneak gewoon richting naar voren.
Zie ze wel weer bij de uitgang.
Veel plezier!
'oeps te druk', 'oh ik kan hier echt niks zien'.
Je gaat toch voor de muziek.
Ik ga nooit bij groepen staan als ik met meer mensen ben, ik ben klein en sneak gewoon richting naar voren.
Zie ze wel weer bij de uitgang.
Veel plezier!

maandag 6 september 2021 om 16:08
Dit inderdaad. Ik begrijp best dat het niet leuk is als je iets met iemand wil gaan doen, en je eindigt dan als aanhangsel van een hele vriendengroep waar jij niet bij hoort. Dat zou ik ook niet leuk vinden. Sowieso ben ik geen groepsmens, en het is wel raar dat anderen er ongevraagd allemaal mensen bij gaan uitnodigen. Ik snap best dat je dat niet wil.dannas schreef: ↑06-09-2021 16:00Maar hij hoeft helemaal niet te kiezen. Jij moet kiezen. Ik zou ook niet blij zijn als je mij dwingt te gaan kiezen. Maar door gewoon aan te geven 'joh, Bob mee is helemaal prima want leuke vent, maar ok als we het niet nog een grotere groep maken want dat trek ik ff niet qua burn out enzo' dan dwing je hem toch helemaal niet om te kiezen?
Want als ik je goed begrijp is Bob mee helemaal prima, maar ben je nu vooral bang dat Bob nog meer mensen gaat uitnodigen en zit je daar niet op te wachten. Dat kan je toch gewoon uitspreken?
Ik begrijp alleen niet wat er zo moeilijk is aan dat gewoon aangeven.

maandag 6 september 2021 om 16:08
Oke.Bijnasoms schreef: ↑06-09-2021 16:05Ja, vriend A en vriend B zijn mensen met wie ik spontaan kan afspreken. Die ook graag leuke dingen ondernemen. Mijn andere vrienden zijn ook leuk maar hebben jonge gezinnen waar ze de leuke dingen mee ondernemen. Afspreken is vaak weken, soms zelfs maanden, vantevoren mogelijk en alleen een paar uurtjes.
Ik ben het wel met je eens dat ik niet zou moeten willen omgaan met mensen die zo makkelijk boos op me worden. Maar ja... sommige mensen zijn gewoon zo.

maandag 6 september 2021 om 16:14
Ik durf vriend A nu niet meer te vertrouwen met dit concert omdat hij Bob meevraagt zonder overleg.Jufjoke schreef: ↑06-09-2021 16:08Dit inderdaad. Ik begrijp best dat het niet leuk is als je iets met iemand wil gaan doen, en je eindigt dan als aanhangsel van een hele vriendengroep waar jij niet bij hoort. Dat zou ik ook niet leuk vinden. Sowieso ben ik geen groepsmens, en het is wel raar dat anderen er ongevraagd allemaal mensen bij gaan uitnodigen. Ik snap best dat je dat niet wil.
Ik begrijp alleen niet wat er zo moeilijk is aan dat gewoon aangeven.
maandag 6 september 2021 om 16:16
uhm het is toch een concert waar de hele wereld kan komen?
Jij gaat met vriend A en B en wellicht komt Bob en zijn vriendgroep ook.
Dat kan ook gewoon gebeuren zonder dat A Bob mee vraagt he.
en anders vraag jij ook nog een vriend of vriendin mee zodat je je niet verloren voelt in de grote groep.
Jij gaat met vriend A en B en wellicht komt Bob en zijn vriendgroep ook.
Dat kan ook gewoon gebeuren zonder dat A Bob mee vraagt he.
en anders vraag jij ook nog een vriend of vriendin mee zodat je je niet verloren voelt in de grote groep.
hoi