Nutteloze man/vrouw associaties
woensdag 8 september 2021 om 23:14
Mijn man vertelde net, bij thuiskomst na een werkgerelateerd etentje, dat hij nog net niet uitgelachen, maar wel vreemd aangekeken was door ober en door collega's omdat hij... Een witte wijn bestelde. En dat is een vrouwendrankje.
Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?

Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?
donderdag 9 september 2021 om 19:16
ldp schreef: ↑09-09-2021 19:12Al die voorbeelden komen uit dit topic hoor, maar ik neem aan dat je zelf ook wel kunt bedenken dat ik met 'we' niet perse jou en mij bedoelde maar iets algemener? Al die flauwekul is juist wat ik hier lees, wat ik in de praktijk zie gebeuren en waar 'we' last van hebben. Maar als 'we' onzelf niet anders gaan gedragen dan gaat er ook niks veranderen. Vanzelfsprekend zijn jij en ik al een lichtend voorbeeld voor onze broeders en zusters in deze strijd, maar dit topic laat volgens mij juist zien dat het vrij treurig gesteld is in 'onze' maatschappij met de wederzijdse verwachtingen.
Oh, goed dat je het verduidelijkt. Ik dacht inderdaad dat je mij en jou bedoelde toen ik je bijdrage interpreteerde als doelend op het hele vrouwelijke geslacht, maar je bedoelt het gelukkig breder.
Ik krijg helemaal zo'n 'verschil tussen een dood vogeltje vibe'. Kafka was ook mijn favoriete schrijver. Tot Haruki Murakami natuurlijk.

donderdag 9 september 2021 om 19:20
Dat heb ik laatst ook gedaan. Zelfde hardloopshort, bij de vrouwen kostte het 50 euro, bij de mannen 30.TsumTsum schreef: ↑09-09-2021 16:48Oja, ik zocht laatst een kort sportbroekje. Bij de dames hing niet echt wat ik precies zocht, zat niet lekker, was net iets te kort naar mijn zin of ik vond het net iets te duur voor een simpel sportbroekje. Toen viel mijn oog op een sportbroekje van de mannen afdeling, veel goedkoper, niet te kort en zat prima. Ben later nog voor een sportshirt naar die winkel gegaan en toen hing er wel zo'n broekje bij de dames wat ik zocht maar dat was alsnog duurder dan de heren variant. Het is dat ik weet dat ik een heren broekje heb maar verder ziet niemand het volgens mij.
Ik heb gepast en ze zaten exact hetzelfde, dus toch maar voor de mannenvariant gegaan.

donderdag 9 september 2021 om 19:29
Damesfietsen komen volgens mij voort uit dat je niet met een rok op zo’n stang kan. De herenfiets is de ‘default’, geen extra stang dus maar een aangepaste stang voor vrouwen.Sabeltandcavia schreef: ↑09-09-2021 17:49Opkoper van oud ijzer belde aan, omdat hij in het voorbijrijden een radiator bij mij had zien liggen en die wilde hij wel meenemen: "Is de baas thuis?", was het eerste wat hij zei.
Waarom zijn er dames- en herenfietsen? Er zijn toch ook geen brommers met een extra stang?
Waarom niet tegenwoordig iedereen op damesfietsen rijdt is me wel een raadsel. De meeste mannen vinden dat ook makkelijker opstappen en het doet tegenwoordig niet af aan de stevigheid.

donderdag 9 september 2021 om 19:33
Die extra stang maakt hem sterker, daarom hebben vrouwen-wielren-fietsen er ook eentje.Sabeltandcavia schreef: ↑09-09-2021 17:49Waarom zijn er dames- en herenfietsen? Er zijn toch ook geen brommers met een extra stang?
Tegenwoordig is de scooter standaard, maar vroeger had je wel degelijk damesbrommers en herenbrommers. Hier ga je niet op met je rok:

donderdag 9 september 2021 om 20:13
Dit wijkt iets af van het onderwerp maar ik wou het toch delen.
Wat ik grappig vind is als je met een random buurman, kennis of collega mee gaat naar een winkel dat je daar automatisch als stel wordt aangesproken ("waar gaan jullie de wasmachine neerzetten?").
En dat zowel ik als de man in kwestie zoiets eigenlijk nooit corrigeert, waardoor je even het gevoel hebt van binnen dat je echt als stel daar bent.
Toen ik nog wat meer alternatief was en een vriendin van mij ook, werden we echt altijd voor lesbisch stel aangezien.
Zelf heb ik opvallend vaak dat ik twijfel of ik nu naar een stel zit te kijken of een vader + dochter of moeder + zoon. Soms kom ik er gewoon echt niet achter.
Wat ik grappig vind is als je met een random buurman, kennis of collega mee gaat naar een winkel dat je daar automatisch als stel wordt aangesproken ("waar gaan jullie de wasmachine neerzetten?").
En dat zowel ik als de man in kwestie zoiets eigenlijk nooit corrigeert, waardoor je even het gevoel hebt van binnen dat je echt als stel daar bent.
Toen ik nog wat meer alternatief was en een vriendin van mij ook, werden we echt altijd voor lesbisch stel aangezien.
Zelf heb ik opvallend vaak dat ik twijfel of ik nu naar een stel zit te kijken of een vader + dochter of moeder + zoon. Soms kom ik er gewoon echt niet achter.

donderdag 9 september 2021 om 20:18
De buurvrouw stuurt steeds appjes aan mij of mijn man kan kijken naar de tv die het niet doet, het internet, de waterdruk enz. Ze gaat ervan uit dat hij alles weet omdat hij een man is. Wel lekker rustig voor mij.
Zijn ouders vragen hem ook voor van alles met de pc enzo en zijn dan verbaasd dat ik hun foto’s ook van het toestel af kan halen en in een mapje kan stoppen….
Zijn ouders vragen hem ook voor van alles met de pc enzo en zijn dan verbaasd dat ik hun foto’s ook van het toestel af kan halen en in een mapje kan stoppen….

donderdag 9 september 2021 om 20:35
O ja, ik vind dat juist best vervelend. Ik corrigeer het altijd wel. Het is toch een heel gekke aanname dat een man en vrouw samen altijd een stel is? Broer en zus, neef en nicht, vader en dochter, collega's, vrienden, huisgenoten, studiegenoten, kan allemaal gemengd zijn.Avage schreef: ↑09-09-2021 20:13Dit wijkt iets af van het onderwerp maar ik wou het toch delen.
donderdag 9 september 2021 om 20:51
Dat mensen het maar heel vreemd vinden dat ik als vrouw zijnde het onderhoud en de APK van de auto regel en dat ik de koelvloeistof, olie en ruitenwisservloeistof bijvul. Mijn man weet niet eens waar onze garage is gevestigd.
Dat mensen het maar heel raar vinden dat ik degene ben wie het meeste in de auto rijdt. Schijnt echt een mannending te zijn.
De verkoper van onze huidige auto zag mij zogenaamd niet staan toen ik bij de dealer kwam om 'm (onze huidige auto) te kopen, want hij dacht dat ik alleen maar kwam kijken. Hij stond helemaal verbaasd te kijken dat ik - weliswaar in overleg met man vanwege de financiën - de onderhandeling deed en de proefrit deed.
Dat mensen het maar heel raar vinden dat ik degene ben wie het meeste in de auto rijdt. Schijnt echt een mannending te zijn.
De verkoper van onze huidige auto zag mij zogenaamd niet staan toen ik bij de dealer kwam om 'm (onze huidige auto) te kopen, want hij dacht dat ik alleen maar kwam kijken. Hij stond helemaal verbaasd te kijken dat ik - weliswaar in overleg met man vanwege de financiën - de onderhandeling deed en de proefrit deed.
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 09-09-2021 21:00
1.52% gewijzigd
In this mad house we must all survive
donderdag 9 september 2021 om 20:56
Kan allemaal maar in de praktijk is het meestal een stel.Freya schreef: ↑09-09-2021 20:35O ja, ik vind dat juist best vervelend. Ik corrigeer het altijd wel. Het is toch een heel gekke aanname dat een man en vrouw samen altijd een stel is? Broer en zus, neef en nicht, vader en dochter, collega's, vrienden, huisgenoten, studiegenoten, kan allemaal gemengd zijn.
Twee vrouwen die gearmd lopen? Kan van alles zijn. Twee mannen die gearmd lopen?
donderdag 9 september 2021 om 21:02
Maar in dit soort situaties, hoe repareren jullie?
Ik word er vooral opstandig van, dus als iemand belt en vraagt: spreek ik met Mevrouw Mansachternaam?
Dan ontken ik en hang ik op
Als garage mijn man aanspreekt, dan vraag ik hem of we ook voor hem een auto gaan uitzoeken?
Ik word er puberaal opstandig van
Ik word er vooral opstandig van, dus als iemand belt en vraagt: spreek ik met Mevrouw Mansachternaam?
Als garage mijn man aanspreekt, dan vraag ik hem of we ook voor hem een auto gaan uitzoeken?

donderdag 9 september 2021 om 21:10
Ik vind dit zo vreemd. Vrouwen rijden toch gewoon hun eigen auto en rijden daarmee naar hun werk? Je hebt toch niet altijd een man bij je? Dan moeten ze toch inmiddels gewend zijn aan vrouwen die een auto kopen?Zijdehoentje schreef: ↑09-09-2021 20:51Dat mensen het maar heel vreemd vinden dat ik als vrouw zijnde het onderhoud en de APK van de auto regel en dat ik de koelvloeistof, olie en ruitenwisservloeistof bijvul. Mijn man weet niet eens waar onze garage is gevestigd.

donderdag 9 september 2021 om 21:12
Volgens mij is dat helemaal niet meestal zo. Je bent toch op allerlei andere plekken en met andere mensen de hele dag? Toch niet altijd met je eigen man/vriend?

donderdag 9 september 2021 om 21:18
Ja maar ja maar, je weet toch dat condooms echt zoooveel vervelender zijn dan de bijwerkingen van hormonen of pijn van een spiraal? Dat zit niet zo lekker, duh. (Ja, ik weet dat juist veel vrouwen deze mening dragen) Arme mannen...Pindakaasjes schreef: ↑09-09-2021 09:50Ja echt he!
Je verhaal komt me zo' bekend voor!
Ik had een periode ook even geen zin in hormonale anticonceptie. Mijn lijf moest (voor mijn gevoel) echt weer even zichzelf herpakken en na de horror bevallingen die ik achter de rug had zag ik het echt nog even zitten om weer met de benen in de beugels te mogen voor een spiraal. Dus condooms.
"Oh' vind je man dat niet erg vervelend?"
Serieus jongens!![]()

donderdag 9 september 2021 om 21:19
lilalinda schreef: ↑09-09-2021 21:02Maar in dit soort situaties, hoe repareren jullie?
Ik zou het echt knap vinden als een monteur je aanspreekt met "mevrouwtje" en je blijft kalm. Kom op zeg, het is geen 1920.

donderdag 9 september 2021 om 21:19
Doe ik ook.lilalinda schreef: ↑09-09-2021 21:02Maar in dit soort situaties, hoe repareren jullie?
En een autoverkoper die alleen auto's verkoopt aan iemand met een piemel en mij erbij laat staan verkoopt maar lekker aan iemand anders.

donderdag 9 september 2021 om 21:25
Mijn baas ziet me al met de auto naar het werk komen

Maar zonder dollen. Niet iedereen heeft twee auto's (was het maar zo'n feest, heb nogal een wensenlijstje

donderdag 9 september 2021 om 21:26
Ligt er een beetje aan hoe ik reageer. Had bij de dealer al wel tussen neus en lippen door geopperd om dan maar naar een ander te gaan, als ze het zo niet belangrijk vonden om een auto te verkopen.
Ik ben verder verre van assertief, dus ergens iets van zeggen zal ik niet zo snel doen. Merk namelijk bij mezelf dat ik in bepaalde gevallen iets door een man of door een vrouw wordt gedaan, terwijl dat in de praktijk anders blijkt te zijn (alleen zeg ik daar verder weinig of helemaal niets van).
Ik ben verder verre van assertief, dus ergens iets van zeggen zal ik niet zo snel doen. Merk namelijk bij mezelf dat ik in bepaalde gevallen iets door een man of door een vrouw wordt gedaan, terwijl dat in de praktijk anders blijkt te zijn (alleen zeg ik daar verder weinig of helemaal niets van).
donderdag 9 september 2021 om 21:30
Op zich vermakelijk topic, maar eigenlijk dieptriest. Zo'n dertig jaar geleden gebeurden dit soort dingen ook bij auto's en hypotheken. Je zou toch zeggen dat er wel eens iets veranderd is, maar kennelijk nog steeds niet.
Het wordt tijd dat we met z'n allen onze mond open trekken, anders gaat er niets veranderen. Heel mooi dat bij dergelijke garages geen auto wordt gekocht, maar als niemand iets zegt verandert het niet.
Ik weet niet welke verkooptrainingen autoverkopers krijgen, maar je zou zeggen dat ze dit inmiddels wel eens weten en dat het onderdeel is van. Het kost ze verkopen, dat is hartstikke dom. Maar het zegt alles hoe mannen, en ook vrouwen in elkaar zitten.
Ik ben zelf redelijk geemancipeerd, en echt niet extreem ofzo, maar ik verbaas me erover dat bij simpele klussen als schilderen veel vrouwen dan ineens niets kunnen. Of een boormachine willen hanteren. Of de cv ontluchten. En dan wordt bewonderend naar me opgekeken, maar kom op zeg, het is niet hogere wiskunde ofzo.
Er is nog veel te doen op dit gebied.
Het wordt tijd dat we met z'n allen onze mond open trekken, anders gaat er niets veranderen. Heel mooi dat bij dergelijke garages geen auto wordt gekocht, maar als niemand iets zegt verandert het niet.
Ik weet niet welke verkooptrainingen autoverkopers krijgen, maar je zou zeggen dat ze dit inmiddels wel eens weten en dat het onderdeel is van. Het kost ze verkopen, dat is hartstikke dom. Maar het zegt alles hoe mannen, en ook vrouwen in elkaar zitten.
Ik ben zelf redelijk geemancipeerd, en echt niet extreem ofzo, maar ik verbaas me erover dat bij simpele klussen als schilderen veel vrouwen dan ineens niets kunnen. Of een boormachine willen hanteren. Of de cv ontluchten. En dan wordt bewonderend naar me opgekeken, maar kom op zeg, het is niet hogere wiskunde ofzo.

donderdag 9 september 2021 om 21:37
Creatieveling schreef: ↑09-09-2021 21:30Ik ben zelf redelijk geemancipeerd, en echt niet extreem ofzo, maar ik verbaas me erover dat bij simpele klussen als schilderen veel vrouwen dan ineens niets kunnen. Of een boormachine willen hanteren. Of de cv ontluchten. En dan wordt bewonderend naar me opgekeken, maar kom op zeg, het is niet hogere wiskunde ofzo.
Die discussie had ik toevallig van de week met mijn moeder. Die zei ook dat ze dat niet kan (bijvoorbeeld een gat boren in de muur) en ik vind dat zo'n onzin. Natuurlijk kun je dat wel.
Dat zit er zo ingeramd hè, dat mannen klussen en vrouwen huishouden. Echt totaal niet meer van deze tijd.
Bij mijn pas gescheiden zus zie ik nu dat ze zelf is gaan klussen, dat vind ik mooi om te zien. En ze laat haar kinderen helpen.

donderdag 9 september 2021 om 21:45
Alles is op YouTube te vinden, dus zelfs als je niks kunt, dan kun je het leren. In die filmpjes wordt alles exact uitgelegd, met de materialen en alles erbij.RikM schreef: ↑09-09-2021 21:37Die discussie had ik toevallig van de week met mijn moeder. Die zei ook dat ze dat niet kan (bijvoorbeeld een gat boren in de muur) en ik vind dat zo'n onzin. Natuurlijk kun je dat wel.
Dat zit er zo ingeramd hè, dat mannen klussen en vrouwen huishouden. Echt totaal niet meer van deze tijd.
Bij mijn pas gescheiden zus zie ik nu dat ze zelf is gaan klussen, dat vind ik mooi om te zien. En ze laat haar kinderen helpen.