Apart slapen

10-09-2021 00:05 44 berichten
Dit is toch iets waarvan ik onzeker wordt en benieuwd ben wat jullie er van vinden.

Mijn vriend en ik wonen sinds april dit jaar samen..en sinds een paar weken slaap ik op de logeerkamer. Dit omdat ik snurk, waardoor ik hem de hele nacht wakker hield.

Goede logeerkamer, goed bed en alle ruimte in bed om ook heerlijk de hele nacht door te slapen. Dus dat is niet verkeerd, ik wordt zelf ook een stuk uitgeruster wakker. Maar toch voelt het soms wat gek dat wij niet samen slapen en ik wordt er ook onzeker van.

Zijn er onder jullie meer stellen die apart slapen ivm snurken? En hoe voelen jullie je daarbij?
Alle reacties Link kopieren
He wat een verademing dit topic.
Vorig keer snurkte er een date die moest maar allerlei onderzoeken laten doen en die date was meteen een lul etc, moest hij er maar voor over hebben.
TO lekker apart slapen als het goed is voor de nachtrust

Hier het ander topic.
relaties/date-snurkt-verschrikelijk/lis ... ges/481178
Wij gaan ook kijken voor een extra bed. Man is door ziekte vrij beweeglijk en snurkt ook een beetje. Veel nachten kan ik er tegen maar sommige nachten kan ik het gewoon niet hebben. Ook een combi dat ik fulltime werk, altijd onder de mensen ben en soms snak naar een uurtje alleen. Een nacht alleen slapen lijkt me ook heerlijk om een nacht te ontprikkelen
Man vindt dat ik te veel draai, hij snurkt en daarnaast kruipen de kinderen graag in ons bed. Wij hebben dus op twee kamers een twee persoonsbed staan. Slaap is heilig hoor.
Het schijnt trouwens heel gezond te zijn om apart te slapen.

Misschien is het een idee om de oorzaak van het snurken te achterhalen. Laatste was bij rtldoc een documentaire over snurken en een deel is te oplossen.
Misschien de moeite waard om met de huisarts te bespreken.
Freya schreef:
10-09-2021 07:43
Waarom noem je het een logeerkamer? Jullie hebben gewoon allebei een eigen kamer en dat is prima. Doe wat voor jullie goed voelt.
Dit.
Al zou ik wel even laten checken want zo hard snurken kan ook door medische oorzaak komen. Hier is mam geopereerd. Neus was wat dicht. Nu snurkt hij niet en heeft hij meer adem.
Wat een verademing om te lezen. Man en ik slapen sinds enkele jaren ook apart. Ik heb last van slapeloosheid en elk geluidje is voor mij een trigger om uren wakker te liggen. Sinds we apart slapen zijn we beiden veel uitgeruster. Vind het ook heerlijk, een eigen bed. Maar wat je zegt, naar anderen toe schaam ik me altijd en zal het niet snel vertellen aan iemand.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Hier een lat-relatie en slaap zelf minimaal 4 nachten per week in mijn eigen huis en hij in zijn huis. Als we wel in 1 huis slapen, dan slapen we ook meestal apart omdat we elkaar wakker houden.
Na Bv seks knuffelen we nog even en dan vertrekt 1 van ons naar de andere kamer. In de ochtend drinken we vaak wel samen koffie in bed.
Het is misschien ongezellig maar niet uitgerust zijn, is nog veel ongezelliger. Wij kregen op een gegeven moment echt ruzie omdat we moe waren.
Ik zou willen dat we een kamer over hadden. Ik slaap vaker op de bank dan me lief is (man kan vre-se-lijk snurken of onrustig zijn). Nu ligt die bank op zich redelijk, maar lekker slaap ik er niet op.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Juniper_ schreef:
10-09-2021 10:45
Wat een verademing om te lezen. Man en ik slapen sinds enkele jaren ook apart. Ik heb last van slapeloosheid en elk geluidje is voor mij een trigger om uren wakker te liggen. Sinds we apart slapen zijn we beiden veel uitgeruster. Vind het ook heerlijk, een eigen bed. Maar wat je zegt, naar anderen toe schaam ik me altijd en zal het niet snel vertellen aan iemand.
Ja hè. Mijn vriend is n lichte slaper en ik schijn veel te bewegen in mijn slaap.
Goed slapen is zo belangrijk.
Ik ben iemand die zich niet veel aantrekt van wat anderen zeggen, maar ik realiseer me dat ik het ook gênant vind om het te zeggen. Omdat het geassocieerd wordt met dat er iets niet goed zit in de relatie, terwijl dat juist niet het geval is.
Cum non tum age
Juniper_ schreef:
10-09-2021 10:45
Wat erg dat je je ervoor schaamt want het komt echt heel vaak voor, ik denk alleen dat veel mensen er niet echt over praten tenzij wellicht het onderwerp snurken aan bod komt. Daardoor blijft het dus een beetje taboe of gênant terwijl dat nergens voor nodig is. Ik hoor ook wel eens mensen die maar blijven klagen over slecht slapen omdat partner snurkt en dan absoluut niet apart willen slapen. Dan denk ik wat doe je jezelf aan?!
Due-scimmie schreef:
10-09-2021 09:35
Man vindt dat ik te veel draai, hij snurkt en daarnaast kruipen de kinderen graag in ons bed. Wij hebben dus op twee kamers een twee persoonsbed staan. Slaap is heilig hoor.
Dit. Ik heb onze logeerkamer gezellig gemaakt en aangekleed en dat is echt niet alleen voor logees. Als ik wakker lig door zijn gesnurk of gepieker of whatever ga ik daar meestal naar toe. In covid tijd toen we extreem veel samen thuis waren ging ik er regelmatig een film in bed kijken met iets lekkers voor mezelf en bleef er daarna ook. Letterlijk ruimte voor mezelf, heel ontspannend.
Wij slapen niet apart wel hebben we na dik 30 jaar samen op een matras van 1.60 nu allebei een matras van 80 cm omdat ik door mijn ziekte ook heel veel beweeg en woel en nu heeft mijn man er minder last van . Ook allebei ons eigen dekbed ik zit vol in de overgang en heb het altijd bloedheet en mijn man heeft het altijd koud. En ik heb een kleine duux ventilator naast mij staan waar hij geen last van heeft en ik heel veel plezier .
noa schreef:
10-09-2021 13:45

Ik ben iemand die zich niet veel aantrekt van wat anderen zeggen, maar ik realiseer me dat ik het ook gênant vind om het te zeggen. Omdat het geassocieerd wordt met dat er iets niet goed zit in de relatie, terwijl dat juist niet het geval is.
Ja dit. Ik vind het ook niet zo fijn om erover te praten.
Terwijl ik ook wel weet dat er meer mensen zijn die apart slapen.

Bij ons is het gewoon echt geen doen. En als ik om de haverklap vent moet aanstoten omdat hij zijn adem in houdt, snurkt, praat of weer alle dekens pakt, slaapt hij ook veel slechter.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben blij dat mijn vriend niet snurkt want dan zou ik ook echt niet in dezelfde ruimte kunnen slapen! Wij slapen wel met aparte dekens. Dit omdat mijn vriend rusteloze benen heeft, en ik eigenlijk alleen kan slapen als ik me helemaal in kan wikkelen. In het begin vond ik dat wel 'ongezellig' maar ik slaap veel beter met een eigen deken.
Wat fijn om zoveel berichten te lezen met jullie verhalen.

En ja wat ik eigenlijk al dacht is dat wij gelukkig dus niet de enigen zijn :)
Want ja wat ook meerdere van jullie zeggen schaam mij ervoor om het tegen anderen te zeggen. Terwijl het misschien nodig is. Maar toch is het een soort van ‘normaal’ dat je samen slaapt en niet apart.

Ik probeer de kamer nu ook wat gezelliger te maken zodat het ook gewoon mijn slaapkamer kan zijn. Wij hebben allebei wisseldiensten en zijn ook beweeglijke slapers en dan ben ik ook nog eens de snurker haha dus ja. Maar nogmaals thanks voor jullie reacties!!
AeonOfWinter schreef:
10-09-2021 11:14
Ik zou willen dat we een kamer over hadden. Ik slaap vaker op de bank dan me lief is (man kan vre-se-lijk snurken of onrustig zijn). Nu ligt die bank op zich redelijk, maar lekker slaap ik er niet op.
Heb je wellicht een mogelijkheid om een 1 persoon bed in een andere kamer te plaatsen? al is het zo`n vouwbed, zal allicht comfortabeler zijn dan de bank?

https://www.matrasdirect.nl/matrassen/v ... gJu4fD_BwE
Viva (was ooit een blad ;-) ) -- maart 2008
Volgens relatietherapeute Leidie Niemeijer zou het normaal moeten zijn voor man en vrouw om een aparte slaapkamer te hebben. Of neemt dit dan weer de intimiteit in de relatie weg? Nee hoor, dan kruip je toch even bij hem in bed en ga je daarna weer lekker alleen liggen.
Wij slapen nu ook apart. Ik kan niet slapen met baby op de kamer en baby kan niet alleen slapen...

Nu al een week of 6. En eerlijk... ik vind dit veel fijner.

Ik ken ook stellen die apart slapen, vanwege snurken meestal.
Ik vind het normaal om een eigen slaapkamer te hebben.

Samen slapen is soms leuk, maar wordt door de maatschappij verheerlijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven