Eind september uitgeteld.. wie schrijft mee?
maandag 9 augustus 2021 om 13:47
Hallo allemaal,
Ik ben vandaag 33 weken zwanger en wilde meeschrijven in het laatste loodjes topic maar dat ligt al even stil plus wanneer gaan de laatste loodjes eigenlijk in?
Ik ben 27 september uitgeteld, in de week ervoor wordt de 3e keizersnede ingepland. Heb er dus al 2 rondlopen van 4 en 6. Ik mag deze week nog 3x een paar uurtjes werken en dan gaat mijn verlof in, ik kijk ernaar uit!
Wie heeft er zin om mee te schrijven?
Ik ben vandaag 33 weken zwanger en wilde meeschrijven in het laatste loodjes topic maar dat ligt al even stil plus wanneer gaan de laatste loodjes eigenlijk in?

Ik ben 27 september uitgeteld, in de week ervoor wordt de 3e keizersnede ingepland. Heb er dus al 2 rondlopen van 4 en 6. Ik mag deze week nog 3x een paar uurtjes werken en dan gaat mijn verlof in, ik kijk ernaar uit!
Wie heeft er zin om mee te schrijven?
~ It takes a rad mama to be a father too ~

vrijdag 10 september 2021 om 11:33
Ohh 39.2 is wel echt echt aftellen dan ja! Ik ben “pas” 37+4 maar krijg de 20e keizersnede dus ook het einde in zicht. Spannend als je niet weet wanneer het gaat gebeuren. Hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten
beterschap naamloosjes! hoe voelen jullie je verder?

vrijdag 10 september 2021 om 12:11
Dankjewel! Oh spannend hoor!bam_1984 schreef: ↑10-09-2021 11:33Ohh 39.2 is wel echt echt aftellen dan ja! Ik ben “pas” 37+4 maar krijg de 20e keizersnede dus ook het einde in zicht. Spannend als je niet weet wanneer het gaat gebeuren. Hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachtenbeterschap naamloosjes! hoe voelen jullie je verder?
Ja, het wachten is wel een beetje onrustig. Ik heb vooral moeite met slapen.
vrijdag 10 september 2021 om 12:16
Ik slaap normaal altijd heel goed, ik slaap nu ook gewoon meteen weer in elke keer maar word echt elk uur, twee uur wakker omdat ik moet plassen en zo’n dorst heb. Ik probeer dan echt alleen maar een klein slokje te drinken maar het liefst zou ik een liter water drinken (dat doe ik smorgens dus meteen zodra ik opsta
). Ik herinner me dit niet van de vorige zwangerschappen… Maar goed, nog 1,5 week…!

vrijdag 10 september 2021 om 13:22
Hier bevallen op 2 september met 36+5. Begonnen met gebroken vliezen om 4.30 met lichte weeën waar geen regelmaat in zat. Om 8.00 verloskundige gebeld, die kwam direct. Ondertussen bijna geen weeën meer. We moesten naar het ziekenhuis aangezien ik nog geen 37 weken was. Daar aangekomen gewacht tot de weeën weer begonnen. Rond 14.00 even gecontroleerd of er wel iets gebeurde, zat toen op 5 cm dus mochten door naar de verloskamer. Uiteindelijk op 7 cm en nog voor de morfinepomp gekozen. Die haalde net de scherpe randjes weg. Om 18.35 mogen beginnen met persen en om 18.56 was Flynn er! Doordat hij te vroeg was en in de gaten gehouden moest worden hebben we tot zondagochtend in het ziekenhuis gelegen. Mijn man mocht gelukkig gewoon blijven slapen. Gisteren was de laatste dag van de kraamzorg en hij zit al een paar daagjes boven zijn geboortegewicht dus het gaat allemaal goed, maar sommige momentjes nog wel onwerkelijk dat hij er al is. Had hem nog langniet verwacht!
vrijdag 10 september 2021 om 13:51

vrijdag 10 september 2021 om 13:59
Ah leuk, gefeliciteerd!Falathiel schreef: ↑10-09-2021 13:22Hier bevallen op 2 september met 36+5. Begonnen met gebroken vliezen om 4.30 met lichte weeën waar geen regelmaat in zat. Om 8.00 verloskundige gebeld, die kwam direct. Ondertussen bijna geen weeën meer. We moesten naar het ziekenhuis aangezien ik nog geen 37 weken was. Daar aangekomen gewacht tot de weeën weer begonnen. Rond 14.00 even gecontroleerd of er wel iets gebeurde, zat toen op 5 cm dus mochten door naar de verloskamer. Uiteindelijk op 7 cm en nog voor de morfinepomp gekozen. Die haalde net de scherpe randjes weg. Om 18.35 mogen beginnen met persen en om 18.56 was Flynn er! Doordat hij te vroeg was en in de gaten gehouden moest worden hebben we tot zondagochtend in het ziekenhuis gelegen. Mijn man mocht gelukkig gewoon blijven slapen. Gisteren was de laatste dag van de kraamzorg en hij zit al een paar daagjes boven zijn geboortegewicht dus het gaat allemaal goed, maar sommige momentjes nog wel onwerkelijk dat hij er al is. Had hem nog langniet verwacht!
donderdag 16 september 2021 om 15:46
Jammer dat dit topic niet loopt 
Ik ben nu 38+3 en as maandag is de keizersnede. Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet en hoe het zal gaan de komende tijd met 3 kinderen. Zal blij zijn als ik weer kan liggen zoals ik wil, lekker op m’n buik slapen Etc.. heb ook veel last van maagzuur, dat zal ik ook niet missen
hoe gaat het met jullie?

Ik ben nu 38+3 en as maandag is de keizersnede. Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet en hoe het zal gaan de komende tijd met 3 kinderen. Zal blij zijn als ik weer kan liggen zoals ik wil, lekker op m’n buik slapen Etc.. heb ook veel last van maagzuur, dat zal ik ook niet missen

donderdag 16 september 2021 om 16:30
oh spannend bam!! Dat vind ik ook zo heerlijk, dat ik weer op mijn buik kan liggen, geen last meer heb van maagzuur en nog wat van die dingetjes. Lastige vind ik wel mijn herstel.
Ik heb ontzettend last van mijn bekken waardoor ik enorm veel pijn krijg als ik 5 minuten sta. Lopen gaat beter, maar zodra ik dan stil sta voel ik het. Dat had ik niet verwacht. Je ziet anderen na een week al achter de kinderwagen lopen, maar dat kan ik echt nog niet. Voor de rest doet de kleine het wel goed, hij begon op 2585 gram en was afgelopen dinsdag 3020 gram en zit op dit moment compleet op borstvoeding
. Korte nachtjes, maar gek genoeg trek ik dat nu beter dan voor die kleine er was.
Ik heb ontzettend last van mijn bekken waardoor ik enorm veel pijn krijg als ik 5 minuten sta. Lopen gaat beter, maar zodra ik dan stil sta voel ik het. Dat had ik niet verwacht. Je ziet anderen na een week al achter de kinderwagen lopen, maar dat kan ik echt nog niet. Voor de rest doet de kleine het wel goed, hij begon op 2585 gram en was afgelopen dinsdag 3020 gram en zit op dit moment compleet op borstvoeding

donderdag 16 september 2021 om 16:42
Lang leve de hormonen, falathiel. De eerste tijd kan je er goed tegen, de korte nachten, daarna wordt dat weer minder Haha. Wat vervelend dat je zo’n last hebt van je bekken! Krijg je daar fysio voor ofzo of moet dat vanzelf overgaan? Hopelijk kan je binnenkort lekker gaan wandelen met je kleintje

donderdag 16 september 2021 om 17:00
Ik denk dat ik morgen de verloskundige even ga bellen wat normaal is en of fysio nu al verstandig is en of dat al mag.bam_1984 schreef: ↑16-09-2021 16:42Lang leve de hormonen, falathiel. De eerste tijd kan je er goed tegen, de korte nachten, daarna wordt dat weer minder Haha. Wat vervelend dat je zo’n last hebt van je bekken! Krijg je daar fysio voor ofzo of moet dat vanzelf overgaan? Hopelijk kan je binnenkort lekker gaan wandelen met je kleintje![]()
vrijdag 17 september 2021 om 15:25
Volgens mij kan je redelijk snel met fysio starten hoor. Die houden er rekening mee dat je net bevallen bent. Dat is iets anders dan zelfstandig gaan sporten natuurlijk. Maar kan geen kwaad om even na te vragen bij de verloskundige.
Hier gaat alles nog goed, bijna met verlof! Kan ik alle spulletjes voor de baby in orde gaan maken (de kamer is nu vooral nog opslagplaats voor babyspullen).
Succes maandag BAM! Hopelijk valt de keizersnede mee en heb je een spoedig herstel. Zal even wennen zijn met 3 kinderen. Maar hopelijk heb je genoeg hulp de eerste periode om lekker te kunnen genieten.
Hier gaat alles nog goed, bijna met verlof! Kan ik alle spulletjes voor de baby in orde gaan maken (de kamer is nu vooral nog opslagplaats voor babyspullen).
Succes maandag BAM! Hopelijk valt de keizersnede mee en heb je een spoedig herstel. Zal even wennen zijn met 3 kinderen. Maar hopelijk heb je genoeg hulp de eerste periode om lekker te kunnen genieten.

Keep on dreaming!
vrijdag 17 september 2021 om 17:58
Hahaha herkenbaar Sammo. Mijn moeder was hier van de week, ze was helemaal verontwaardigd dat ik het wasrek op de babykamer had staan vol met was. Verder alles aardig op orde hier maar moest er wel om lachen. Ik moet mn koffer nog inpakken, en de flessen nog uitkoken. Morgen komt er een nieuwe glazenwasser. Mooi op tijd voor het bezoek komt vd week en ik heb van die roze raam slingers dus wel fijn als het dan schoon is! Vorige keren ging het herstel heel voorspoedig, de 2e keer nog sneller dan de 1e keer…. Het kan eigenlijk alleen maar tegenvallen (zei ik de vorige keer dus ook). Ik kreeg een schemaatje mee naar huis 2 weken geleden. Ze halen 6 uur na de operatie het catheter al eruit en dan moet je al stukjes gaan lopen…. Lang leve Corona en overvolle afdelingen, ze willen duidelijk snel van me af! Helemaal prima wat mij betreft maar het voelt wel vreemd. De vorige keer mocht ik echt mijn bed niet uit diezelfde dag.. nu moet het. Anyway, het zal allemaal wel weer goed verlopen. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.
maandag 20 september 2021 om 19:00
Dank je wel Sammo! Lief van je. Alles is goed gegaan, vanmorgen is mijn dochter geboren om 8.53u We moeten een nachtje blijven, morgenochtend naar huis. Ze doet het echt super goed, ligt heel de dag te slapen en ik moet haar steeds wakker maken voor de fles. Vanmiddag om 15u infuus en catheter eruit gehaald, daarna uit bed gegaan en ruim een uur op een stoel gezeten. Net zelfstandig geplast en mag zo even douchen voor ik ga slapen. Ben wel moe maar voel me goed. Vannacht 5 x een uur geslapen, hopelijk vanaf nu weer minder vaak wakker snachts

maandag 20 september 2021 om 19:53
Gefeliciteerd! Fijn dat alles voorspoedig is verlopen. Hopelijk een goede nacht, met alleen wat voedingen tussendoorbam_1984 schreef: ↑20-09-2021 19:00Dank je wel Sammo! Lief van je. Alles is goed gegaan, vanmorgen is mijn dochter geboren om 8.53u We moeten een nachtje blijven, morgenochtend naar huis. Ze doet het echt super goed, ligt heel de dag te slapen en ik moet haar steeds wakker maken voor de fles. Vanmiddag om 15u infuus en catheter eruit gehaald, daarna uit bed gegaan en ruim een uur op een stoel gezeten. Net zelfstandig geplast en mag zo even douchen voor ik ga slapen. Ben wel moe maar voel me goed. Vannacht 5 x een uur geslapen, hopelijk vanaf nu weer minder vaak wakker snachts![]()

Keep on dreaming!
maandag 20 september 2021 om 21:57
Dank jullie wel.
Nee ik heb alleen even gefacetimed want ik denk dat ze niet meer met opa mee zouden gaan als ze hier weer weg moesten
morgen thuis lekker in het echt kennis maken. Ben zo benieuwd, zal mn moeder vragen om het te filmen
Net lekker gedoucht en nu lekker slapen
Nee ik heb alleen even gefacetimed want ik denk dat ze niet meer met opa mee zouden gaan als ze hier weer weg moesten

dinsdag 28 september 2021 om 18:59
Hoe ging het na thuiskomst bam? Ik hoop dat je een fijne kraamweek gehad hebt!bam_1984 schreef: ↑20-09-2021 21:57Dank jullie wel.
Nee ik heb alleen even gefacetimed want ik denk dat ze niet meer met opa mee zouden gaan als ze hier weer weg moestenmorgen thuis lekker in het echt kennis maken. Ben zo benieuwd, zal mn moeder vragen om het te filmen
Net lekker gedoucht en nu lekker slapen
![]()
Hier pittig momenteel. Peuter ziek en dus niet naar de opvang, maar wel 24 uur per dag aandacht vragen en dan bij voorkeur van mama natuurlijk. Hopen dus dat de baby nog even blijft zitten! Kan ik zodra ze beter is de laatste dingen nog afronden en ff bijtanken.
Keep on dreaming!
dinsdag 28 september 2021 om 20:59
Ja het gaat goed. Ik neem te weinig rust maar dat is ook bijna niet te doen met nog 2 kids van 4 en 6. Ik herstel wederom goed dus dan kan ik niet dagenlang op de bank/ in bed blijven zitten… Maar de kraamweek zit erop en nu echt weer “langzaamaan” alles zelf gaan doen. Ik heb de dag van ontslag al weer groen licht gekregen om na 6 tot 12 mnd weer zwanger te mogen raken, mwahhhh laten we dat maar niet doen
Beterschap met je kleintje, Sammo. Niet leuk als ze ziek zijn
Succes met de laatste loodjes!

Beterschap met je kleintje, Sammo. Niet leuk als ze ziek zijn

donderdag 30 september 2021 om 16:14
Haha, ik vind het sowieso stoer met nu weer een baby erbij als de oudsten 'al' 4 en 6 zijn. Geeft toch weer een heel andere dynamiek. Fijn dat je herstel voorspoedig verloopt!
Peuter is gelukkig weer beter, dus hopelijk nu nog even wat rust voordat de baby komt. Komend weekend de babykamer afmaken en box neerzetten, dan is het belangrijkste wel gereed.
Peuter is gelukkig weer beter, dus hopelijk nu nog even wat rust voordat de baby komt. Komend weekend de babykamer afmaken en box neerzetten, dan is het belangrijkste wel gereed.

Keep on dreaming!