Waar is het nog warm eind oktober (+\- 3 uur vliegen)

12-09-2021 19:49 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil in de herfstvakantie graag nog even naar de zon, en dan het liefst ergens waar we ook nog buiten kunnen zwemmen. De herfstvakantie in Zuid valt laat, dus we kunnen echt pas eind oktober. Waar zou het dan nog redelijk warm zijn overdag op niet al te ver vliegen. Ik las iets over Portugal, ben ik nog nooit geweest, dus geen idee. Eind september op Mallorca werd het ‘s avonds al echt fris dus ik denk dat het eind oktober daar te koud is. Canarische eilanden vind ik eigenlijk net iets te ver vliegen. Dus tips???
Overal in Zuid Europa kun je geluk hebben of net niet. In Griekenland, Zuid Spanje, Portugal etc. Kan het eind oktober nog prima boven de 25 graden komen.
Maar dat is bepaald geen zekerheid. Er zitten in die tijd ook gerust weken met 15 graden tussen.

Als je zekerheid wilt kun je echt beter naar de Canarische eilanden gaan.
Ik kwam om Canarische eilanden te noemen maar dat vind je te ver vliegen? Je geeft aan +/- 3 uur. Canarische eilanden is 4 uur.
Kaapverdië, maar dat is nog verder vliegen.
Of Israël, 4 uur vliegen.
jo12345 schreef:
12-09-2021 19:55
Overal in Zuid Europa kun je geluk hebben of net niet. In Griekenland, Zuid Spanje, Portugal etc. Kan het eind oktober nog prima boven de 25 graden komen.
Maar dat is bepaald geen zekerheid. Er zitten in die tijd ook gerust weken met 15 graden tussen.

Als je zekerheid wilt kun je echt beter naar de Canarische eilanden gaan.
Ik ben een keer eind oktober naar Zakynthos geweest. Wij hadden prachtig weer maar de week ervoor en erna was het alleen maar aan het regenen. Wil je echt de zekerheid moet je denk ik toch wat verder vliegen. Misschien Turkije een optie?
Ik ben eind oktober naar Portugal (Lissabon) geweest. Erg genoten, ook heerlijk weer gehad, maar toch wel net te fris om echt te zwemmen. Ook merkte wij dat het toeristen seizoen echt op z'n eind liep. Veel restaurants waren doordeweeks al dicht bijvoorbeeld. Dat was wel jammer. Wij waren ook de laatste bezoekers bij onze accommodatie, dus daar was verder ook alles al opgeruimd. Dat zal je bij een iets zonzekere (en dus verdere) bestemming wellicht minder hebben?
Sevilla. Gemiddeld 27 graden in oktober.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Sevilla, half oktober heb ik t een paar jaar geleden boven de 30 gehad.
ludwina schreef:
12-09-2021 19:56

Of Israël, 4 uur vliegen.
Daar kom je in oktober nog niet binnen. Land zit sinds maart 2020 al hermetisch op slot voor toeristen. Geen idee wanneer dit versoepeld gaat worden.
Wij zijn twee keer eind oktober naar Kreta geweest. Je hebt daar een koele en een warme kant (althans, toen wel). Aan de warme kant was het echt tussen de 25 en 30 graden en heerlijk aan het strand. Aan de andere kant van het eiland regende het de hele tijd. Dus scheelde veel. Tweede keer zaten wij aan de regenkant, maar met een huurauto zaten we zo in de zon.

Ik vond trouwens wel dat er eind oktober al veel dicht was, restaurants maar ook het zwembad bij ons appartement was gesloten. Dus even goed checken
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Malaga, Malta, Cyprus of Can. eilanden wel iets verder vliegen.
Ik lees even mee, ook op zoek naar iets voor de laatste week oktober!

Mallorca en Ibiza zijn dan niet zonzeker meer heb ik begrepen dus die vallen voor ons af.
Heb Turkije of Egypte overwogen. Zeker Egypte is dan nog mooi weer maar vind ik toch lastig qua gedoe/terugkomen bij Corona-ellende omdat beide landen buiten de EU vallen. Dus die ook maar niet.

Het valt inderdaad heel laat dit jaar, das wat jammer.
Malta is in oktober erg lekker. Zee is dan ook nog goed warm. Niets mis mee.
Ik zou naar Lanzarote of Tenerife vliegen.
Uur langer vliegen, maar wel grotere kans op warmte dan in "het echte Europa" (Spanje, Portugal, Griekenland, ...).

Of check eens of je Tunesië al inraakt.

Voor de kust van Turkije, maar niet Turkije zelf (dus geen gedoe met niet-EU-land als je in 't juiste deel blijft): Cyprus.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Egypte
In Rhodos is de zee eind oktober nog steeds gemiddeld 26 graden, en met de zomer die ze daar dit jaar gehad hebben, wij hadden er eind augustus non stop rond de 38 graden, zal het nog wel warmer zijn. Gemiddeld 6 dagen in de maand neerslag, dus redelijk zonzeker. Ik zou het zelf wel aandurven om daar eind oktober nog naar toe te gaan.
Am Yisrael Chai!
Madeira!
3,5 uur vliegen ✈️
Gemiddelde tussen de 23-25 graden.
Als je echt wat warmer wil zul je toch iets veder moeten vliegen bijv Canarische eilanden.
Jordanie
Ik zou naar Cyprus gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven