PLF formulier Griekenland

12-09-2021 20:12 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net eens naar dat formulier gekeken maar klopt het dat alleen de vaccinatiegegevens van de hoofdaanvrager ingevuld hoeven te worden en dat er niet naar de vaccinatiegegevens van de medereizigers (zelfde huishouden) wordt gevraagd?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
misvrolijk schreef:
12-09-2021 22:14
Na het invullen van de gegevens van de hoofdpersoon. Moet je een contact persoon invullen voor in het geval van nood. En daar is het misgegaan bij vrienden van ons echt lullig. Maar als je de filmpje bekijkt. Is het makkelijk. Zolang iedereen erop staat is het goed.
Ik heb geen filmpje gezien, want het is vrij eenvoudig allemaal.
Ik heb even gekeken, er staat echt heel duidelijk Emergency Contact Information boven dat veld.
eckano schreef:
12-09-2021 20:26
Dat is de vraag ook niet want dat heb ik wel gedaan; ik vind het alleen zo raar dat er dan blijkbaar niet naar de vaccinatiegegevens van de anderen wordt gevraagd.
Zoals ik al zei. Als je het formulier volgt dan hoef je niet van allemaal al die gegevens in te vullen.
1 formulier per verblijfsadres! Dus per familie. Het is niet bedoeld om de vaccinatiestatus te controleren maar om je te kunnen vinden indien nodig. Bijv als er een besmetting in het vliegtuig geconstateerd is en alle passagiers getest moeten worden.
Klopt het dat je het formulier zowel geprint als digitaal moet kunnen tonen?

Die gezondheidsverklaringen van het RIVM zie ik trouwens niet staan bij het reisadvies van BuZa; zal ook weinig zin hebben want we vliegen vanaf Duitsland.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
13-09-2021 09:32

Die gezondheidsverklaringen van het RIVM zie ik trouwens niet staan bij het reisadvies van BuZa; zal ook weinig zin hebben want we vliegen vanaf Duitsland.
Important: please carry the PLF document with you when entering Greece, either electronically or in print, in order to be permitted entry.

Geprint óf digitaal dus.
eckano schreef:

Klopt die staan alleen bij terug vliegen naar Nederland
eckano schreef:
12-09-2021 20:26
Dat is de vraag ook niet want dat heb ik wel gedaan; ik vind het alleen zo raar dat er dan blijkbaar niet naar de vaccinatiegegevens van de anderen wordt gevraagd.
Yep, dat viel mij ook op. Wij hebben ook een tweede PLF formulier ingevuld, maar dan omgekeerd.

Als ik dit op voorhand geweten had, hadden we gewoon ieder één formulier apart ingevuld.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
14-09-2021 13:45
Yep, dat viel mij ook op. Wij hebben ook een tweede PLF formulier ingevuld, maar dan omgekeerd.

Als ik dit op voorhand geweten had, hadden we gewoon ieder één formulier apart ingevuld.
Nogmaals: het doel van het formulier is NIET ter controle van de vaccinatiestatus maar slechts om vakantiegangers te kunnen vinden bij calamiteiten.
Ook pre-corona moest in veel landen zo'n formulier worden ingevuld. Heb bij al onze bezoeken aan Canada en de VS al zoiets ingevuld. En ook bij reizen naar Cuba, Kenia en Marokko.
amarna schreef:
14-09-2021 13:51
Nogmaals: het doel van het formulier is NIET ter controle van de vaccinatiestatus maar slechts om vakantiegangers te kunnen vinden bij calamiteiten.
Ook pre-corona moest in veel landen zo'n formulier worden ingevuld. Heb bij al onze bezoeken aan Canada en de VS al zoiets ingevuld. En ook bij reizen naar Cuba, Kenia en Marokko.
Ah zo, dan is het logisch natuurlijk. Nou ja, we hebben de codes al, alles is correct ingevuld.
eckano schreef:

Wij vliegen vanuit Nederland als Belgen en dan moeten we op de heenreis en terugreis zo'n document invullen, neem ik aan?

En ook een PLF van België, alleen bij de terugreis.
eckano schreef:
12-09-2021 20:44
Ah kijk, daar was ik naar op zoek, dank!
Best wel gek eigenlijk, of lijkt dat maar zo?
Waarom gek? Volgens mij een People Locator Form, dus zolang je samen blijft is één formulier prima. Bij de grens wordt individueel gecheckt op de vaccinatie..
Ik moet het formulier nog invullen.
Krijg je de QR code per mail ofzo?
mamaonbekend schreef:
23-09-2021 11:04
Ik moet het formulier nog invullen.
Krijg je de QR code per mail ofzo?
Yep, ik kreeg 'm onmiddellijk.
Oké!
En is een maand vantevoren invullen te vroeg (i.h.k.v. afvinken) of moet dat enkele dagen vantevoren pas?
mamaonbekend schreef:
23-09-2021 11:23
Oké!
En is een maand vantevoren invullen te vroeg (i.h.k.v. afvinken) of moet dat enkele dagen vantevoren pas?
Ik heb het ook een maand op voorhand gedaan. We vertrekken pas midden oktober. :proud:
👍🏻 Dan ga ik er ook een dezer dagen es naar kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven