2,5 dag naar Parijs

woensdag 15 september 2021 om 08:32
In oktober gaan mijn vriend en ik 2,5 dag naar Parijs, met de trein. Ik ben zelf in Parijs geweest toen ik een jaar of 16 was en ik weet dat het me toen een beetje tegenviel, maar juist daarom wil ik het er graag nog een keer op wagen. Vriend is er nog nooit geweest. De grootste/bekendste highlights weten we wel te vinden, maar zijn deze ook de moeite waard? Het tijdsbestek is natuurlijk best kort. Of hebben jullie nog tips voor dingen die minder bekend zijn en wel echt heel erg leuk zijn? Alvast bedankt!
woensdag 15 september 2021 om 08:40
Eiffeltoren, Louvre, Sacré Coeur en Montmartre, Lafayettes. Mijn kinderen willen altijd nog naar Ladurée op de Champs Elysees om veel te dure macarons te kopen 
Kortom, voor 2,5 dag zou ik echt voor de toeristische highlights gaan. Die vind ik trouwens nog steeds heel leuk en als je voor het eerst bent moet je natuurlijk gewoon de Arc de Triomphe, de Eiffeltoren en het Louvre zien.

Kortom, voor 2,5 dag zou ik echt voor de toeristische highlights gaan. Die vind ik trouwens nog steeds heel leuk en als je voor het eerst bent moet je natuurlijk gewoon de Arc de Triomphe, de Eiffeltoren en het Louvre zien.
woensdag 15 september 2021 om 08:41
woensdag 15 september 2021 om 08:43
Dat is niet meer, volgens mij. Toen ik er vorig jaar was, ging bijna niemand naar boven. Wij ook niet, want dat hadden we al eens gezien.

woensdag 15 september 2021 om 08:49
Hangt helemaal van je smaak af. Er zijn prachtige musea, maar welke jij leuk zult vinden is heel smaakafhankelijk.
Iedereen gaat naar Louvre of Orsay en zeker Pompidou, maar daarnaast zijn er veel meer minder bekende musea zoals Guimet, Institut du Monde Arabe, Jacquemart Andrré, Nissim de Camondo, Quai Branly.
Ik ga graag tijdens een paar dagen Parijs:
- wandelen langs de Seine tussen Louvre en Pont de Sully - gezellig wandel/fietsgebied met terrasjes en zo (tip: neem je lunch mee en eet die zittend langs de Seine).
Pompidou kan je geloof ik in zonder betalen en naar boven met de roltrap voor prachtig uitzicht (maar museum is ook prachtig).
Ik vind het gebied rond Pantheon fijn, wandeling in Jardin de Luxembourg.
Vermijd Rue de Rivoli / St Antoine in de Marais (te druk), maar de straten eromheen zijn leuk (François Miron - Village St Paul en ook Roi de Sicile en natuurlijk Place des Vosges).
Restaurant Au Temps de Cerise in de Maris is superschattig (heb er alleen al een aantal jaar niet meer gegeten) en vermijd Chartier (veel te druk afgelopen week).
Ben je er toevallig met Nuit Blanche? https://en.parisinfo.com/paris-show-exh ... e-in-paris
Iedereen gaat naar Louvre of Orsay en zeker Pompidou, maar daarnaast zijn er veel meer minder bekende musea zoals Guimet, Institut du Monde Arabe, Jacquemart Andrré, Nissim de Camondo, Quai Branly.
Ik ga graag tijdens een paar dagen Parijs:
- wandelen langs de Seine tussen Louvre en Pont de Sully - gezellig wandel/fietsgebied met terrasjes en zo (tip: neem je lunch mee en eet die zittend langs de Seine).
Pompidou kan je geloof ik in zonder betalen en naar boven met de roltrap voor prachtig uitzicht (maar museum is ook prachtig).
Ik vind het gebied rond Pantheon fijn, wandeling in Jardin de Luxembourg.
Vermijd Rue de Rivoli / St Antoine in de Marais (te druk), maar de straten eromheen zijn leuk (François Miron - Village St Paul en ook Roi de Sicile en natuurlijk Place des Vosges).
Restaurant Au Temps de Cerise in de Maris is superschattig (heb er alleen al een aantal jaar niet meer gegeten) en vermijd Chartier (veel te druk afgelopen week).
Ben je er toevallig met Nuit Blanche? https://en.parisinfo.com/paris-show-exh ... e-in-paris
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 15-09-2021 08:56
4.81% gewijzigd

woensdag 15 september 2021 om 08:57
Ik zie al wat goede tips voorbij komen, bedankt daarvoor!
Waar wij van houden: lekker slenteren, sfeer proeven, sowieso eten op leuke plekjes, bij musea ligt het eraan wat er te zien is. Ik vond het Prado-museum in Madrid bijvoorbeeld heel tof, dus ik vermoed dat ik het Louvre ook wel kan waarderen. We hoeven niet per sé alles te zien, ik heb liever een paar relaxte dagen met hier en daar wat uitjes dan dat beide dagen helemaal volgepland zijn.
Waar wij van houden: lekker slenteren, sfeer proeven, sowieso eten op leuke plekjes, bij musea ligt het eraan wat er te zien is. Ik vond het Prado-museum in Madrid bijvoorbeeld heel tof, dus ik vermoed dat ik het Louvre ook wel kan waarderen. We hoeven niet per sé alles te zien, ik heb liever een paar relaxte dagen met hier en daar wat uitjes dan dat beide dagen helemaal volgepland zijn.
woensdag 15 september 2021 om 08:58
woensdag 15 september 2021 om 09:09
het Louvre is alleen al een dag (hoewel ik er op mijn 17e, met school in een kwartier wee uit wist te zijn)CharlotteCcc schreef: ↑15-09-2021 08:57Ik zie al wat goede tips voorbij komen, bedankt daarvoor!
woensdag 15 september 2021 om 09:21
De Grande Mosque en het theehuis dat er bij hoort schijnt ook heel fantastisch te zijn. Ik heb al behoorlijk wat zitten googlen en heb de volgende dingen genoteerd als opties voor drie dagen Parijs binnenkort. Ik heb de tips die hier al genoemd zijn meteen even toegevoegd
Stadsuitzichten:
• Tour de Montparnasse (lelijke flat maar wel hoog)
• Eiffeltoren
• Warenhuis Printemps en dat het terras bovenop (wel wat bestellen)
Parken en andere mooie groene plekken:
• Coulée verte René / Park Rene Dumont (over een oude spoorlijn), 4.5 km lang / Promenade Plantée
• Parc des Buttes-Chaumont
• Jardin les Plantes - Quartier Latin
Mooie straten & wijken
• Rue Crémieux - gekleurde huizen (12e)
• Le Marais
• Steppen langs de Seine - rechteroever afdalen naast Hotel de Ville, linkerover ter hoogte van Musée dÓrsay en Invalides
• wandelen langs de Seine tussen Louvre en Pont de Sully - gezellig wandel/fietsgebied met terrasjes en zo (tip: neem je lunch mee en eet die zittend langs de Seine).
Winkelen:
• Montmartre en SOPI:
○ Straten rond metrohalte Abbesses
○ Via Rue des Martyrs afdalen naar SOPI (South Pigalle)
○ Zijstraat Rue Condorcet
• Le Marais op zondag
○ Rue des Francs-Boutgois, Rue des Rosiers, Rue Vieille du Temple = klassiekers, mooie herenhuizen
○ Straten rond Rue de Bretagne in Haut Marais (noordelijk deel Rue des Archives, Rue du Vieille du Temple) - hip
○ Vermijd Rue de Rivoli / St Antoine in de Marais (te druk), maar de straten eromheen zijn leuk (François Miron - Village St Paul en ook Roi de Sicile en natuurlijk Place des Vosges).
○ Wijkje rond metrohalte Filles du Calvaire
• Shakespeare & Company - boekhandel in Quartier Latin
• Ketens en een beetje chique: Boulevard Saint-Germain en Rue de Rennes
• Heel chique - Rue Saint Honoré tot aan Palais Royal - vanuit daar Galerie Vivienne, overdekte galerij met winkels
Bijzondere gebouwen & bruggen:
• Grand Mosque - 3 euro entree en ernaast een leuk theehuis - Quartier Latin
• Lavirotte - bijzondere gevel - vlakbij Eiffeltoren
• Pont Alexandre III - tussen Champs Elysees en de Eiffeltoren
• Fluctuarts - street art museum, drijvend in de Seine
•de tuin en het museum van Rodin
Eten & drinken:
• Salon Angelina voor warme choco - vlakbij het Louvre - wel druk in de weekends
• Pizza bij Pink Flamingo - Canal Saint Martin - afhalen en buiten opeten langs het kanaal
• Breizh Café voor de beste crèpes
• Du Pain et des Idées - beste bakker
• Berko - cheesecake
• Brunchen in Le Marais
○ Marché des Enfants Rouges
• Les Parigots - 5 Rue du Chateau d'Eau - echte bistrot met hele goede entrecote
• Macarons bij La Duree of de Rue Royale

Stadsuitzichten:
• Tour de Montparnasse (lelijke flat maar wel hoog)
• Eiffeltoren
• Warenhuis Printemps en dat het terras bovenop (wel wat bestellen)
Parken en andere mooie groene plekken:
• Coulée verte René / Park Rene Dumont (over een oude spoorlijn), 4.5 km lang / Promenade Plantée
• Parc des Buttes-Chaumont
• Jardin les Plantes - Quartier Latin
Mooie straten & wijken
• Rue Crémieux - gekleurde huizen (12e)
• Le Marais
• Steppen langs de Seine - rechteroever afdalen naast Hotel de Ville, linkerover ter hoogte van Musée dÓrsay en Invalides
• wandelen langs de Seine tussen Louvre en Pont de Sully - gezellig wandel/fietsgebied met terrasjes en zo (tip: neem je lunch mee en eet die zittend langs de Seine).
Winkelen:
• Montmartre en SOPI:
○ Straten rond metrohalte Abbesses
○ Via Rue des Martyrs afdalen naar SOPI (South Pigalle)
○ Zijstraat Rue Condorcet
• Le Marais op zondag
○ Rue des Francs-Boutgois, Rue des Rosiers, Rue Vieille du Temple = klassiekers, mooie herenhuizen
○ Straten rond Rue de Bretagne in Haut Marais (noordelijk deel Rue des Archives, Rue du Vieille du Temple) - hip
○ Vermijd Rue de Rivoli / St Antoine in de Marais (te druk), maar de straten eromheen zijn leuk (François Miron - Village St Paul en ook Roi de Sicile en natuurlijk Place des Vosges).
○ Wijkje rond metrohalte Filles du Calvaire
• Shakespeare & Company - boekhandel in Quartier Latin
• Ketens en een beetje chique: Boulevard Saint-Germain en Rue de Rennes
• Heel chique - Rue Saint Honoré tot aan Palais Royal - vanuit daar Galerie Vivienne, overdekte galerij met winkels
Bijzondere gebouwen & bruggen:
• Grand Mosque - 3 euro entree en ernaast een leuk theehuis - Quartier Latin
• Lavirotte - bijzondere gevel - vlakbij Eiffeltoren
• Pont Alexandre III - tussen Champs Elysees en de Eiffeltoren
• Fluctuarts - street art museum, drijvend in de Seine
•de tuin en het museum van Rodin
Eten & drinken:
• Salon Angelina voor warme choco - vlakbij het Louvre - wel druk in de weekends
• Pizza bij Pink Flamingo - Canal Saint Martin - afhalen en buiten opeten langs het kanaal
• Breizh Café voor de beste crèpes
• Du Pain et des Idées - beste bakker
• Berko - cheesecake
• Brunchen in Le Marais
○ Marché des Enfants Rouges
• Les Parigots - 5 Rue du Chateau d'Eau - echte bistrot met hele goede entrecote
• Macarons bij La Duree of de Rue Royale
woensdag 15 september 2021 om 09:23
En nee, ik ga niet alles doen. Maar ik houd niet zo van plannen, dus ik neem een heleboel opties mee en bedenk dan terplekke waar mijn hoofd naar staat.
Sowieso een tip om een app te downloaden om de stepjes die overal staan te kunnen gebruiken. Heb gehoord dat dat supermakkelijk werkt en met een stepje kom je wat verder dan alleen maar lopend en kan je eventueel de metro vermijden.
Sowieso een tip om een app te downloaden om de stepjes die overal staan te kunnen gebruiken. Heb gehoord dat dat supermakkelijk werkt en met een stepje kom je wat verder dan alleen maar lopend en kan je eventueel de metro vermijden.
woensdag 15 september 2021 om 10:31
Zat jij bij mij op school? Wij hadden tijdens de schoolreis na een bezoek aan het Louvre, de rest van de dag ter vrije besteding. Dat werd dus voor de meesten een sprintje langs de Mona Lisa en de Venus van Milo, en daarna snel de stad in.
woensdag 15 september 2021 om 10:33
Grande mosquée de Paris.
Cimetière Père Lachaise
Jardin des plantes / jardin des Tuileries/ jardin de Luxembourg
Château de Vincennes
Église Américain
Catacombes
Hotel de la marine
Eiffeltoren, wel van te voren tickets boeken
Montmartre , met de mur de je t'aime en in begin oktober fête de vendange
https://www.fetedesvendangesdemontmartre.com/
Als je op de 1e zondag van de maand er bent zijn veel musea en monumenten gratis
http://www.exposition-paris.info/musees ... s-a-paris/
Cimetière Père Lachaise
Jardin des plantes / jardin des Tuileries/ jardin de Luxembourg
Château de Vincennes
Église Américain
Catacombes
Hotel de la marine
Eiffeltoren, wel van te voren tickets boeken
Montmartre , met de mur de je t'aime en in begin oktober fête de vendange
https://www.fetedesvendangesdemontmartre.com/
Als je op de 1e zondag van de maand er bent zijn veel musea en monumenten gratis
http://www.exposition-paris.info/musees ... s-a-paris/
woensdag 15 september 2021 om 11:48
ja zo ja, rennend langs de Mona Lisa, en toen naar buiten. Zonde eigenlijk, van al die kaartjes die zo'n school inkoopt
woensdag 15 september 2021 om 13:24
Als je relaxte dagen in Parijs had willen hebben, dan zijn 2,5 dag echt te kort. Jullie zullen keuzes moeten maken. Trek voor het Louvre gerust een dag uit. Heb je dus nog 1,5 dag over. Tip: ga in de avond naar de Eiffeltoren. Prachtig uitzicht over de verlichte stad, zo mooi en toen mijn man en ik gingen, veel minder druk dan overdag. Voor het uitzicht over de stad kan je terecht bij tour Montparnasse. Een prachtige 360 graden view of the city inc. Eiffeltoren.CharlotteCcc schreef: ↑15-09-2021 08:57Ik zie al wat goede tips voorbij komen, bedankt daarvoor!
woensdag 15 september 2021 om 14:08
woensdag 15 september 2021 om 14:35
Ik vind dat ook echt suoerleuk. Vorig jaar zat ik in een hotel op twee metrohaltes vanaf Montmartre, dus toen de kinderen in het hotel wilden chillen, ben ik nog even heen en weer gegaan om rond te lopen en koffie te drinken.
dinsdag 21 september 2021 om 18:24
Ik hou zelf van het Musée d’ Orsay maar ook van de Orangerie met de waterlelies van Monet. Verder het gebied rond Panthéon en Jardin du Luxembourg— het is echt een mooi park om door heen te wandelen en bij de uitgang richting Panthéon zitten leuke restaurantjes. Shakespeare & Co is een iconische boekenwinkel. Musée Rodin heeft ook nog een mooie tuin. Verder: Conciergerie (waar Marie-Antoinette gevangen heeft gezeten) met daarbij La Sainte Chapelle.
maandag 27 september 2021 om 09:20
Met een gezin zou ik sowieso voor een appartement kiezen en niet voor een hotel