Vroege miskraam, denk ik

15-09-2021 12:10 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik wist dat ik mogelijk zwanger kon zijn. Ik moest officieel maandag 13 september ongesteld worden. Zaterdag een vroege test gedaan, omdat ik medicijnen wilde innemen en zeker wilde zijn dat ik niet zwanger was.

Test zaterdag was negatief. Maandag werd ik niet ongesteld, dus dinsdag een testje gedaan. Die was positief, echter geen knaller.

Nu begin ik te vloeien. Dus ik vermoed een vroege miskraam. Tja, dat is helaas de natuur. :(
Ik ken het van mijn vorige zwangerschap maar daar begon het bloeden me vijf a zes weken, en daar zit ik nu nog lang niet op natuurlijk (net overtijd gisteren). Overigens bleef die kleine zitten.

Ik vraag me af wat ik in dit soort gevallen kan doen. Afwachten en eind deze week nog test doen oid, denk ik. Ik hoop dat het lichaam het zelf afhandelt en dat het daarmee klaar is.
afwachten en een beetje lief zijn voor jezelf, dit is rot!
:hug: Veel sterkte.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Ach wat rot en wat een spanning. Het rottige is: je kunt er nog niks van zeggen. Het kan nog alle kanten op gaan. Ben je echt aan het bloeden als een ongesteldheid inclusief krampen? Dan is het waarschijnlijk foute boel. Maar alleen bloed is spannend, maar hóeft niks te betekenen.

Sterkte!
Dank voor de steunreacties.
Ik wacht het dus af, ga fijn verder met werken ter afleiding.

Ik had het liever niet geweten, dan had ik gewoon gedacht dat mijn menstruatie aan de late kant was en daarmee klaar.
beetjebl schreef:
15-09-2021 12:24
Ach wat rot en wat een spanning. Het rottige is: je kunt er nog niks van zeggen. Het kan nog alle kanten op gaan. Ben je echt aan het bloeden als een ongesteldheid inclusief krampen? Dan is het waarschijnlijk foute boel. Maar alleen bloed is spannend, maar hóeft niks te betekenen.

Sterkte!
Ik vind de hoeveelheid bloed lijken op een ongesteldheid, de krampen zijn minimaal. Maar ook dat zegt niet zo veel. Het kan gaandeweg d komende uren/dagen erger worden.

Zaterdag een vroege test gedaan en die was negatief, dus misschien wel een te late innesteling.
Beetje bloeden zegt nog niets. Ook een test zegt niets. Dat meet alleen HCG en vertelt niet hoe het in de buik er aan toe gaat. Ik zou de verloskundige bellen.
Ik had geen krampen en elke dag wel wat bloedverlies soms meer en soms minder, maar nooit meer dan een half maandverband. Dit is een miskraam geweest, omdat ik niet goed wist hoe het zat heb ik wel een echo laten doen bij de verloskundige. Dit kun jij ook aanvragen of even met de lokale verloskundige bellen?
Misschien kun je over twee dagen nog een zwangerschapstest doen, bij mij liepen die af.

Ik duim dat het goed zit en veel sterkte met afwachten. De onzekerheid is het ergste. En ook herkenbaar dat je het liever niet had geweten. :hug:
Wat klote. Ik zit hier ook middenin. Vermoedelijk rond de 4/5 weken zwanger. Sinds 1.5 week een positieve test maar ook al 1.5 aan het bloeden. Vandaag toch maar de verloskundige gebeld en een afspraak voor over 2 weken kunnen maken. Ik ga er vanuit dat het een miskraam is

Bloed je heftig?
Dalarna schreef:
15-09-2021 13:05

Zaterdag een vroege test gedaan en die was negatief, dus misschien wel een te late innesteling.

Die vroege testen pikken lang niet alles op hè. De percentages staan meestal ook wel in de bijsluiter. Dus aan die (negatieve) uitslag zou ik inderdaad niet te veel waarde hechten (vooral niet als het gaat om het nemen van een besluit over medicijngebruik). Kan ook gewoon zijn dat je te vroeg was.

Verder duim ik voor je, die onzekerheid van niet weten waar je aan toe bent is heel rot!
stoepkrijt wijzigde dit bericht op 15-09-2021 13:22
0.90% gewijzigd
Het kan misschien ook nog goed gaan?
Ik had kramp en kreeg een menstruatie, alleen stopte het bloeden na 3 dagen Ipv 7. Toen na twee dagen een test gedaan en ik bleek zwanger. Alles is goed verlopen daarna
Dalarna schreef:
15-09-2021 12:58
Dank voor de steunreacties.
Ik wacht het dus af, ga fijn verder met werken ter afleiding.

Ik had het liever niet geweten, dan had ik gewoon gedacht dat mijn menstruatie aan de late kant was en daarmee klaar.
Gek is dat hè? Je weet het pas zo kort, en toch kan het zo een groot gevoel van teleurstelling geven als zoiets gebeurt. Ik snap dat echt heel goed.

Als dit ook echt fout is, is het gewoon simpelweg klote.
Maar ik hoop ergens toch voor je dat het nog goed zit. Het kan wel, ik ken verschillende gevallen waarbij het bloedverlies erg veel was, met de verwachting dat het niet goed zat. Maar daar zijn twee prachtige kinderen uit geboren.

Hoe het ook zij, ik wens je sterkte en succes toe :hug: :rose:
Sterkte ten eerste.

Ik heb dit een keer of vijf gehad toen we probeerden zwanger te worden. Positief testen en dan een paar dagen later een soort verlate menstruatie. Ik wist dat altijd, omdat ik mijn cyclus bijhield (temperaturen/ cervixslijm monitoren). Ik testte altijd door tot de test weer wit was, meestal was mijn cyclus dan van af dat bloeden begon een week langer dan normaal.
Update

De menstruatie zet echt goed door. Heb overigens nauwelijks ongemak/buikpijn.. daar kom ik relatief goed mee weg. Het voelt desalniettemin wel sneu.

Nu maar afwachten hoe de cyclus zich gaat herstellen en wanneer ik weer vruchtbaar ben.
Ah wat vervelend, dikke knuffel :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven