WiFi thuis zonder internetabonnement
woensdag 15 september 2021 om 15:57
Mijn zoon vertelde mij dat het mogelijk is om WiFi thuis te ontvangen vanaf je telefoon met een andere telefoon als hotspot en dat het internetabonnement en de kabelaansluiting dan niet meer nodig zijn. Dat zou een flinke besparing kunnen opleveren.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
Werkt het internet dan goed bij het werken op een pc, bijv. bij gebruik van Teams?
Ik heb tv, met een chromecast. Zou ik dan nog kunnen streamen naar Netflix of andere streamingdiensten? Werkt de npo of kijk-app dan ook nog?
Wat is noodzakelijk voor een goede WiFi-ontvangst op deze manier?
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
Werkt het internet dan goed bij het werken op een pc, bijv. bij gebruik van Teams?
Ik heb tv, met een chromecast. Zou ik dan nog kunnen streamen naar Netflix of andere streamingdiensten? Werkt de npo of kijk-app dan ook nog?
Wat is noodzakelijk voor een goede WiFi-ontvangst op deze manier?
laatje wijzigde dit bericht op 15-09-2021 16:05
0.68% gewijzigd
.

woensdag 15 september 2021 om 16:10
Je kan idd van je telefoon een hotspot maken. Maar zelfs als je telefonisch onbeperkt internet hebt is dat niet vergelijkbaar met een regulier internetabbo. Er zittem (als het al mag van de provider) allerlei beperkingen aan. Na zoveel Gb wordt je internet bijv heel sloom. Of je moet via een app steeds “bijboeken”. Totaal niet werkbaar dus. Zeker niet voor Netflix oid.
woensdag 15 september 2021 om 16:10
Dan trek je het van je 4g af. Vereist een prijzig onbeperkt abbo (want het loopt dan wel hard met je mb verbruik natuurlijk) en een heel stabiele provider. Het zou vast kunnen (al moet je je contract nakijken) maar ik vrees dat je het nooit zo snel en stabiel krijgt als bij een normale wifi aansluiting
woensdag 15 september 2021 om 16:37
Het mag echt wel hoor. Je mag alleen niet 1 telefoon gebruiken als hotspot en met de rest van het gezin erop gaan zitten.
Ik heb een paar jaar lang een Unlimited abo gehad van Tele2 en waar ik woonde, in de rimboe, was geen wifi mogelijk. Het werkte echt heel goed. Mijn moeder internet al jaren zo. Als ik bij mijn vriend ben (rimboe) internet ik nog steeds via de hotspot. We gebruiken wel allebei onze eigen telefoon. Er wordt niets gedeeld.
De enige reden dat ik momenteel wel weer wifi heb is dat mijn mobiele bereik in huis erg slecht is (betonnen muren).
Ik heb een paar jaar lang een Unlimited abo gehad van Tele2 en waar ik woonde, in de rimboe, was geen wifi mogelijk. Het werkte echt heel goed. Mijn moeder internet al jaren zo. Als ik bij mijn vriend ben (rimboe) internet ik nog steeds via de hotspot. We gebruiken wel allebei onze eigen telefoon. Er wordt niets gedeeld.
De enige reden dat ik momenteel wel weer wifi heb is dat mijn mobiele bereik in huis erg slecht is (betonnen muren).
woensdag 15 september 2021 om 16:38
Ik doe dat alleen in noodgevallen.
Wanneer WiFi uitvalt bijvoorbeeld of als het eens traag is. Voor werk deed ik het ook als ik op locatie moest werken en ik lokaal geen verbinding kon maken.
Maar het vreet je databundel leeg, dus voor dagelijks gebruik - en zeker streamen - lijkt het me echt geen optie.
Wanneer WiFi uitvalt bijvoorbeeld of als het eens traag is. Voor werk deed ik het ook als ik op locatie moest werken en ik lokaal geen verbinding kon maken.
Maar het vreet je databundel leeg, dus voor dagelijks gebruik - en zeker streamen - lijkt het me echt geen optie.
woensdag 15 september 2021 om 16:38
woensdag 15 september 2021 om 16:47
Ik heb dit een tijdje geprobeerd na een verhuizing, maar ik had toen wel een telefoonabonnement met onbeperkt internet. Of het ook mocht? Geen idee, nooit opgezocht en ook nooit iets over gehoord.
Ik heb uiteindelijk toch een internetabonnement afgesloten, omdat ik er schijtziek van werd dat mijn telefoon iedere keer binnen no time leeg was. Bovendien werkte het op mijn laptop wel prima, maar was het met andere apparaten (televisie, gameconsoles) een drama.
Ik heb uiteindelijk toch een internetabonnement afgesloten, omdat ik er schijtziek van werd dat mijn telefoon iedere keer binnen no time leeg was. Bovendien werkte het op mijn laptop wel prima, maar was het met andere apparaten (televisie, gameconsoles) een drama.
woensdag 15 september 2021 om 17:13
Ik kijk op de camping gewoon tv en Netflix via mijn man zijn telefoon als hotspot. Na 8GB op 1 dag stopt hij inderdaad en moet je een sms sturen, dan krijg je er weer 2GB bij. Dit kan je onbeperkt doen. Valt best mee dat dat niet werkbaar is hoor. Ik heb zelfs het songfestival zitten kijken toenBbubbels schreef: ↑15-09-2021 16:10Je kan idd van je telefoon een hotspot maken. Maar zelfs als je telefonisch onbeperkt internet hebt is dat niet vergelijkbaar met een regulier internetabbo. Er zittem (als het al mag van de provider) allerlei beperkingen aan. Na zoveel Gb wordt je internet bijv heel sloom. Of je moet via een app steeds “bijboeken”. Totaal niet werkbaar dus. Zeker niet voor Netflix oid.