Nutteloze man/vrouw associaties
woensdag 8 september 2021 om 23:14
Mijn man vertelde net, bij thuiskomst na een werkgerelateerd etentje, dat hij nog net niet uitgelachen, maar wel vreemd aangekeken was door ober en door collega's omdat hij... Een witte wijn bestelde. En dat is een vrouwendrankje.
Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?

Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?
zaterdag 18 september 2021 om 11:17
FeeLucifer01 schreef: ↑18-09-2021 11:06Duh, ze gaan namelijk gewoon amper de straat op en letten heel goed op als ze dat wel doen. En die dingen zijn heel normaal.
Zo druk je de cijfers wel.
Dit. Er lopen natuurlijk veel meer mannen s’avonds laat en s’nachts op straat.
Is imo een beetje hetzelfde als zeggen dat het aantal aanrandingen en verkrachtingen gedaald is wanneer er op het politiebureau afgeraden wordt om aangifte van te doen.
zaterdag 18 september 2021 om 11:23
Dit snap ik op zich nog wel als de vrouw in kwestie een heel stuk onbekender is dan haar man. Ik had iig nog nooit van deze vrouwen gehoord, en zou het artikel waarschijnlijk niet hebben gelezen als hun eigen naam erboven stond. Wanneer ze eenmaal een gevestigde naam hebben is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik neem aan dat een onbekende man van een bekende vrouw ook op deze manier wordt aangeduid.
zaterdag 18 september 2021 om 11:38
Blijkbaar veel minder vaak dan andersom.Metallover schreef: ↑18-09-2021 11:23
Ik neem aan dat een onbekende man van een bekende vrouw ook op deze manier wordt aangeduid.
Ik vind hier dingen van.
zaterdag 18 september 2021 om 11:50
Vind ik niet. Ten eerste hebben deze 2 genoemde vrouwen wel degelijk al een gevestigde naam en ten tweede gaat het artikel juist over hunzelf en hun beroep. Dat de iets bekendere partner later ergens in een bijzin zou worden genoemd zou al genoeg moeten zijn.Metallover schreef: ↑18-09-2021 11:23Dit snap ik op zich nog wel als de vrouw in kwestie een heel stuk onbekender is dan haar man. Ik had iig nog nooit van deze vrouwen gehoord, en zou het artikel waarschijnlijk niet hebben gelezen als hun eigen naam erboven stond. Wanneer ze eenmaal een gevestigde naam hebben is het natuurlijk een ander verhaal.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 18 september 2021 om 11:58
Man en ik hebben beiden gewoon onze eigen naam gehouden, maar toen we nieuwe paspoorten moesten gevraagd om dat e/v erop. Kregen we eerst formulieren voor naamswijziging voor onze neuslemoos2 schreef: ↑13-09-2021 14:38Dat hebben wij ook. Mij werd het aangeboden (‘Dat is handig als u eens alleen moet reizen met uw zoon’). Man wilde dat ook. Vraagt die ambtenaar: ‘Maar waarom? Uw zoon heeft uw naam toch?’ En man: ‘Waarom niet?’
Ambtenaar bleef even kijken of hij water zag branden en vulde toen braaf in e/v Lemoos in op zijn PC. Was in Italië hartstikke handig toen ik het voor elkaar kreeg in een ziekenhuis te eindigen en man aan de receptie moest bewijzen dat hij familie was. Volgens de Italianen was ik niet getrouwd want er stond op hun kopie van mijn ID alleen de voorkant, zonder dat e/v op de achterkant.

zaterdag 18 september 2021 om 12:03
Grappige naam ivm dit Topic:-)MrsNiceGuy schreef: ↑18-09-2021 09:58Mijn vriend en ik latten. Toen ik laatst een nieuwe bank nodig had voor in mijn flat, ging hij wel mee.
Natuurlijk was ik degene die koos welke bank het werd. Toen zei de verkoper knipogend naar mijn vriend dat het belangrijk is dat het "vrouwtje gelukkig is", dat maakte hun leven zoveel gemakkelijker. Vriend mompelde nog dat hij niets met de aankoop te maken had.
Aan de balie betaalde ik het voorschot en gaf mijn telefoonnummer i.v.m. de levering. Toch wilde de verkoper de bon laten ondertekenen door mijn vriend...
zaterdag 18 september 2021 om 12:26
Ja, je hebt gelijk. Helemaal niet bij stilgestaan destijds. Alle namen die ik wou als viva-lid waren bezet en dit was de naam van een coverband jaren geleden waarvan ik de naam wel leuk vond.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
zaterdag 18 september 2021 om 19:08
Oh, dat hadden wij met de aankoop van onze tuinset ook. Wij wonen dan weliswaar wel samen, maar ik doe de gezamenlijke financiën en betaal en teken daardoor ook eigenlijk altijd. Wij troffen ook zo'n haantje die alleen maar met mannen zaken wilde doen, zo leek het.MrsNiceGuy schreef: ↑18-09-2021 09:58Mijn vriend en ik latten. Toen ik laatst een nieuwe bank nodig had voor in mijn flat, ging hij wel mee.
Natuurlijk was ik degene die koos welke bank het werd. Toen zei de verkoper knipogend naar mijn vriend dat het belangrijk is dat het "vrouwtje gelukkig is", dat maakte hun leven zoveel gemakkelijker. Vriend mompelde nog dat hij niets met de aankoop te maken had.
Aan de balie betaalde ik het voorschot en gaf mijn telefoonnummer i.v.m. de levering. Toch wilde de verkoper de bon laten ondertekenen door mijn vriend...
zondag 19 september 2021 om 00:47
Moest vandaag aan dit topic denken. Met vrijwilligers een rommelmarkt gerund en na afloop nazitten in de tuin. Er komt een krat bier en ik zeg" doe er mij ook maar 1" Geen probleem, hoewel er wel n stel vrouwen vreemd keken dat ik dat wilde) maar de man die mij mijn biertje aangaf zei wel meteen (met de nadruk op jij) Jij wilt er een glas bij zeker?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 19 september 2021 om 12:46
De docent die van de week vol verbazing reageerde op het feit dat mijn dochter bij de roboticaclub zit was ook weer tenenkrommend. Ze heeft les gehad van de man en scoort al jaren boven de 8 op zijn betavak en dan tocu verbaasd zijn. Gelukkig is mijn dochter een felle dus die ging meteen uitleg vragen en hem met een uberpuberblik aankijken. En toon bood hij zijn excuses aan. Eikel.
De moeder langs de hockeylijn die het nodig vonden één van de meiden met nepnagels en nepwimpers af te branden daarop, vond ik nog schokkender. Geen van de meiden in de spits deed pogingen om te scoren, daar werden wat opmerkingen over gemaakt in de trant van ' ze moeten wat feller spelen', maar bij dit meisje moest er op zure toon bijgemeld worden dat ze vast bang is haar nagels en wimpers te breken. Echt hoor, als volwassen vrouw een meisje van 15 op haar uiterlijk afkraken. Zo erg. Heb er wat van gezegd. Stomme trutten.
De moeder langs de hockeylijn die het nodig vonden één van de meiden met nepnagels en nepwimpers af te branden daarop, vond ik nog schokkender. Geen van de meiden in de spits deed pogingen om te scoren, daar werden wat opmerkingen over gemaakt in de trant van ' ze moeten wat feller spelen', maar bij dit meisje moest er op zure toon bijgemeld worden dat ze vast bang is haar nagels en wimpers te breken. Echt hoor, als volwassen vrouw een meisje van 15 op haar uiterlijk afkraken. Zo erg. Heb er wat van gezegd. Stomme trutten.
maandag 20 september 2021 om 11:51
Goed dat jullie er wat van zeiden! Anders komt het besef nooit!dannas schreef: ↑19-09-2021 12:46De docent die van de week vol verbazing reageerde op het feit dat mijn dochter bij de roboticaclub zit was ook weer tenenkrommend. Ze heeft les gehad van de man en scoort al jaren boven de 8 op zijn betavak en dan tocu verbaasd zijn. Gelukkig is mijn dochter een felle dus die ging meteen uitleg vragen en hem met een uberpuberblik aankijken. En toon bood hij zijn excuses aan. Eikel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 20 september 2021 om 11:57
maandag 20 september 2021 om 12:08
Terechte vraag, ik zou eigenijk ook niet weten wat een passende reactie is op zulk gedrag.
Andere situatie, maar als iemand mij iets onbehoorlijks/ achterlijks vraagt of zegt en ik weet geen goede reactie dan vraag ik vaak even om een toelichting. Of wat zeg je, of wat bedoel je precies? Meestal als zo'n stomme opmerking in de volle aandacht van iedereen herhaald en toegelicht moet worden slaat hij opeens terug op de ander/ op de maker er van. Des te aardiger en geïnteresseerden je het vraagt, des te beter het werkt.
Maar in dit geval zou ik eerlijk gezegd eigenlijk ook niet weten wat beter is.
ldp wijzigde dit bericht op 20-09-2021 12:52
1.96% gewijzigd
maandag 20 september 2021 om 12:36
LeslieKnope schreef: ↑13-09-2021 13:28Ik gebruik om die reden mijn voornaam. Naam van mijn moeder en die van mijn partner moet ik ook spellen. Ik zou wel de achternaam van mijn schoonmoeder kunnen gebruiken![]()
Van Lippe-Biesterfeld?
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
maandag 20 september 2021 om 12:37
Oh wat stom die opmerkingen. Stel je voor dat een man tegen je zegt 'je hebt een goeie reet in die broek', dan is het (terecht) een seksistische opmerking. Maar van een verkoopster is het ineens normaal en iets waar we blijkbaar naar streven als we een nieuwe broek passen?
Ik had ook niet geweten hoe te reageren hoor.
maandag 20 september 2021 om 12:39
Te normaal? Als een verkoper woorden als reet gebruikt en je moet ‘slank’ zijn zo houden, dan is die af voor mij. En dat zal ik ook laten weten ook.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 20 september 2021 om 12:50
Chienandalou schreef: ↑20-09-2021 12:39Te normaal? Als een verkoper woorden als reet gebruikt en je moet ‘slank’ zijn zo houden, dan is die af voor mij. En dat zal ik ook laten weten ook.
Hoe zou je dat doen?
Voor de duidelijkheid: ze zei deze zaken niet tegen mij, maar tegen andere klanten. Het was maar een kleine winkel. Ik vond het uitermate ongepast om zulke opmerkingen te maken (want inderdaad, van een man wil je dat niet horen, en tegen een man zou zoiets nooit gezegd worden), maar om nou in een winkel een discussie aan te gaan over nutteloze vrouwassociaties terwijl ik geen onderdeel ben van het gesprek, vond ik ook niet passend.
maandag 20 september 2021 om 13:14
Misschien waren verkoopster en klant wel vriendinnen of familie. Dan kun je toch, volgens mij, andere dingen zeggen dan tegen onbekende klanten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 20 september 2021 om 13:46
dinsdag 21 september 2021 om 19:40
Inderdaad. Ik had daar zeker wel op gereageerd. Dat is echt niet normaal.Chienandalou schreef: ↑20-09-2021 12:39Te normaal? Als een verkoper woorden als reet gebruikt en je moet ‘slank’ zijn zo houden, dan is die af voor mij. En dat zal ik ook laten weten ook.
donderdag 23 september 2021 om 09:38
Als een verkoopster dat tegen mij zou zeggen dan zou ik haar vertellen dat het hoogst ongepast is en vervolgens haar leidinggevende informeren over de ongepaste gang van zaken.
Als ik slechts toehoorder ben zou ik alleen opmerken dat het een zeer ongepaste opmerking is. Als ze elkaar kennen, jammer dan. Ze kennen mij toch niet.
zondag 26 september 2021 om 10:48
*steekt hand op* ik ben gelukkig nog nooit nagelopen, ongewenst/ongevraagd aangeraakt oid. En het is niet zo dat ik aartslelijk ben en nooit de deur uit ga, denk meer pure mazzel?Thalas schreef: ↑15-09-2021 08:50Ik vind 73% nog weinig eigenlijk. Ik kan me haast niet voorstellen dat een vrouw er níet mee te maken krijgt, als ik kijk hoe vaak ik ben nagelopen, opmerkingen heb gekregen en ben aangeraakt op intieme delen door wildvreemden op straat en in het OV. Dat zou betekenen dat een kwart van de vrouwen zoiets nog nooit heeft meegemaakt. Zou dat echt zo zijn of zouden die vrouwen het zien als een soort normaal en niet noemen als seksuele intimidatie?