Uitgerekend mei 2022

04-09-2021 10:44 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vijf weken zwanger en ik vind deze weken zo spannend!

Ben je ook uitgerekend in mei 2022, schrijf je dan gezellig mee?

Edit:
11-10 echo
NaamHoeveelste kindjeUD HartjeGeslacht babyBijzonderheden
june. (33jr)2e28 mei:heart:
koekie44e5 mei :heart:
Viviette:heart:
MamaAlice0303e19 mei1-10 echo
Cookie-Enthusiast (34jr)
Neilra (34jr)5e26 mei:heart:
Honingbij1e27 april:heart:
345louise2e20 mei
Letmeholdyou1-10 echo
Anoniem_3375731e25 mei11-10 echo
Baby123452e25 mei11-10 echo
koekie4 wijzigde dit bericht op 21-10-2021 13:10
82.47% gewijzigd
Welkom nieuwe dames! :)

Heel veel sterkte Followyourdreams en Honingbij_. Ik hoop dat jullie snel weer een positieve test in jullie handen mogen hebben.

Ik herken je onzekerheid letmeholdyou. Ik durf en kan ook nog niet echt blij zijn. Nog iets meer dan een week tot de echo.. pff zo spannend.
Hallo dames,
Ik schrijf ook voorzichtig mee. Wij zijn nu 5 weken zwanger van ons derde kindje. Volgens eigen berekening rond 19 mei uitgerekend. Ongeveer 6 maanden geleden verloren wij ons zoontje met 24 weken zwangerschap dus het is erg spannend om nu weer zwanger te zijn. Onze eerste afspraak is 1 oktober, voelt echt als nog 10 jaar weg. Misschien leuk om een tabelletje te maken?
Mama van 2 jongens geboren in 2018 en 2021★ (stil geboren 24 weken)
Ik schrijf ook graag mee! Vanochtend positief getest. Ik heb best wat bloedverlies, dus de blijdschap zal bij de echo komen denk ik.. Zal ons 2e kindje worden. Miskraam vorig jaar gehad in september dus hoop dat deze wel blijft plakken..
Seriously?
Hoe gaat het bij iedereen?
Ik vind deze eerste fase maar superspannend!

Heftig om te horen mamaAlice030. Wordt je dan nu extra in de gaten gehouden?

June, duim met je mee!
Wat jammer Honingbij_ en Followyourdreams :( het beste voor jullie :rose:

Welkom 345louise! Had je elke dag getest sinds NOD?

Viviette Volgende week is het zover! Ik duim voor je.

Welkom MamaAlice030, wat zal dat zwaar geweest zijn en waarschijnlijk nu nog/weer.

Welkom june. Ik had ook bloedverlies na mijn positieve test, maar daar is het bij gebleven. Maar uiteraard wil je dat niet zien na een miskraam, toen was ik er niet zo rustig onder als ik nu ben :)

Hier gaat het redelijk. De éne dag eet ik alles op wat ik tegen kom, de andere dag kan ik geen eten zien van de misselijkheid. Ben ook echt humeurig en nog steeds in spanning natuurlijk of de eerste echo nu wel goed zal zijn... Een roze wolk is dit niet, maar dat is oké ;)

Is er iemand handig met een tabel? Dan kunnen we inderdaad mooi mee kijken wie wanneer voor de eerste echo mag :sherlock:
Nou ik had zoveel bloedverlies dat het leek op een gewone menstruatie. Bizar. Alleen bij mijn eerste had ik ook bloedverlies voor de NOD datum dus nu ook maar getest. En dus knal positief!

Bloedverlies is sinds NOD gestopt dus ben benieuwd.
Seriously?
Mijn vriend en ik vinden het hartstikke spannend. Ben veel misselijk met af en toe wat kramp. Ik voel me alleen onzeker.

Ben bang dat er een miskraam gaat komen. Terwijl dat niet hoeft te gebeuren.

11 oktober hebben we onze eerste echo. Daar kijken wij erg naar uit.
@ Cookie hee wat leuk! Wij hebben ook 11 oktober de eerste echo
@letmeholdyou ja 1 dag voor de nod en elke dag erna. Uiteindelijk pas op dag 6 zekerheid door de CB.
345louise schreef:
20-09-2021 22:50
Hoe gaat het bij iedereen?
Ik vind deze eerste fase maar superspannend!

Heftig om te horen mamaAlice030. Wordt je dan nu extra in de gaten gehouden?

June, duim met je mee!
1 okt heb ik de eerste afspraak en dan bespreken we hoe het er verder uit gaat zien. Of ik bij de VK blijft of naar het zkh ga voor begeleiding. Of dat we rond 13 en 20 weken naar het ziekenhuis gaan voor guo's. We moeten even bespreken wat slim is, en wat we zelf fijn vinden. Veel heftige herinneringen in het ziekenhuis, misschien niet fijn om elke controle daar heen te moeten. Maar als het nodig is, is het nodig. Nog even afstemmen met de vk dus :)
Hoi dames, ik kom hier toch voorzichtig nog meeschrijven. Afgelopen zaterdag wist ik zeker dat mijn zwangerschap geëindigd was in een miskraam, maar vandaag bij controle bij de verloskundige toch ineens een intacte zwangerschap, precies op termijn, met hartactie! :heart: Totaal onverwacht. Ik ben er echt helemaal ondersteboven van. Maar wat een verrassing zeg! Wat de bloeding geweest is weten we niet, ik verlies ook nog steeds een beetje. Maar de verloskundige maakt zich geen enkele zorgen gelukkig.

@ Nieuwe dames, welkom!
Ik wil me hier ook (voorzichtig) melden. Na bijna twee jaar en meerdere bezoeken aan de gynaecoloog toch nog spontaan zwanger geworden. Hoewel ik nog steeds zeer sceptisch ben dat het dit keer wel goed blijft gaan (zo ben ik niet van mijzelf normaal gesproken :) maar door een eerdere miskraam vorig jaar) vind ik het wel fijn om mee te lezen en af en toe schrijven met jullie.
Mijn testen lopen niet super duidelijk op maar zijn wel duidelijk positief, dus daar stop ik ook maar mee, het zegt toch niet zo veel. De eerste twee dagen een weeïg gevoel gehad en sinds gister is dat weg, aan de ene kant fijn en aan de andere kant in een keer weer super onzeker. De wachtweken waren lang, maar dit is bijna nog erger.
Mijn uitgerekende datum is voor nu 29 mei 2022.
Welkom nieuwe dames'

Mijn echo is helaas verplaatst naar de 28e dus moet nog een dagje langer wachten.
@Senchagreen, wat spannend zeg. Als je er ook al zo lang over hebt gedaan en een nare ervaring hebt gehad. Je mag dan als het goed is wel een vroege echo toch?

@June, dat is dan vast een innestelingsbloeding geweest.

Hier vandaag 5 weken. Ik voel met echt al opgeblazen. Mijn darmen werken denk ik toch langzamer nu.
Durven jullie ook al te brainstormen over namen? Of eerst goede echo afwachten? Ben hier al wel lijstjes aan het doorspitten en zoeken daar de mooiste uit. Maar wel veel vrienden en familie met kleine kinderen in de omgeving. Dus dat maakt het lastiger. Ik wil niet dezelfde naam als mijn neefjes of nichtjes en ook niet als de kinderen van mijn vriendengroep. Dan valt er al heel veel af. En het moet ook nog passen bij de andere 4 zonder een Kwik, Kwek en Kwak-gehalte. En ik vind het handig als het niet eindigt op de letter van onze achternaam (wat een soort doorloop geeft waardoor je laatste letter dan niet meer hoort). Mooie betekenis is ook nog fijn. En alles waar je enorm je tong over breekt valt ook af. Dus ja, heleboel eisen hier haha.
@Neilra Ik weet niet of een vroege echo met 7+5 is, maar heb in elk geval dan de echo.. een 5e kindje, wauw!! Nee, om bovengenoemde reden denken wij nog niet over namen na… ik leef met de dag haha. Elke avond die ik ga slapen zonder buikpijn of bloedverlies vier ik stiekem een feestje :)

Viviette, balen een dagje langer wachten! Het is al bijna de 28ste gelukkig
@Senchagreen, ja dat is een vroege echo.
letmeholdyou schreef:
21-09-2021 11:33
Wat jammer Honingbij_ en Followyourdreams :( het beste voor jullie :rose:

Welkom 345louise! Had je elke dag getest sinds NOD?

Viviette Volgende week is het zover! Ik duim voor je.

Welkom MamaAlice030, wat zal dat zwaar geweest zijn en waarschijnlijk nu nog/weer.

Welkom june. Ik had ook bloedverlies na mijn positieve test, maar daar is het bij gebleven. Maar uiteraard wil je dat niet zien na een miskraam, toen was ik er niet zo rustig onder als ik nu ben :)

Hier gaat het redelijk. De éne dag eet ik alles op wat ik tegen kom, de andere dag kan ik geen eten zien van de misselijkheid. Ben ook echt humeurig en nog steeds in spanning natuurlijk of de eerste echo nu wel goed zal zijn... Een roze wolk is dit niet, maar dat is oké ;)

Is er iemand handig met een tabel? Dan kunnen we inderdaad mooi mee kijken wie wanneer voor de eerste echo mag :sherlock:

Niet heel handig perse maar hier een beginnetje, wil iemand hem bij houden?
NaamUitgerekende datumHoeveelste kindjeJ/MOverig
... ... ... ... ...
... ... ... ... ...
... ... ... ... ...
... ... ... ... ...
... ... ... ... ...
... ... ... ... ...
... ... ... ... ...
... ... ... ... ...
... ... ... ... ...
Ha mamaAlice, ik heb even een tabel gekopieerd uit een ander topic en mezelf toegevoegd:
NaamHoeveelste kindjeUitgerekende datumHartjeGeslacht babyBijzonderheden
june.(33jr)2e28 mei 2022 Eerste echo 14 oktober
Seriously?
Hoi allemaal, wat een hoop nieuwe dames, leuk! Jammer dat niet iedereen de zwangerschap mag voldragen. Ik loop een beetje achter, sorry voor de afwezigheid. Lig vandaag voor de 3e keer deze week in het ziekenhuis, uitgedroogd. Probeer vanaf nu het topic beter bij te houden hoor. Zal de tabel naar de openingspost kopiëren.

Hoe is het verder met iedereen?
Wow Honingbij wat een verrassing! Een leuke wel :)

Welkom senchagreen, herken je onzekerheid helaas, deze weken zijn inderdaad niet leuk en lijken eindeloos.

Viviette het is bijna zover!

Neilra wij hebben al een naam voor een jongen en voor een meisje, maar het is onze eerste dus ik kan me voorstellen dat dat veel makkelijker is ;)

Koekie4 wat verschrikkelijk. Wat dit bij je vorige zwangerschappen ook zo? Ik klaag al over misselijkheid en moe zijn, maar dat stelt niets voor daarbij. Voel je zeker niet verplicht om het bij te houden. Zorg vooral voor jezelf.
De tabel bekijk ik binnenkort vanaf mn laptop, lukt niet op m'n mobiel.

Wat handig, letmeholdyou, dat jullie al namen hebben. Liggen jullie qua smaak op een lijn?

Honingbij, wat fantastisch dat het toch allemaal goed lijkt te zijn. Yes!

Extra spannend voor jullie, senchagreen. Duim voor jou en voor alle anderen die aftellen naar de 1e echo.
Mijn ud is voorlopig 5 mei, bevrijdingsdag. Best ironisch
@Koekie4, oei ben je zo misselijk dat je uitdroogt? Hopelijk gaat het snel beter.

@ Namen, we kunnen ze in potloodlijntjes al noteren. Eerst wil ik een goede echo afwachten natuurlijk, maar we zijn een heel eind. We zitten aardig op 1 lijn en manlief is niet zo moeilijk wat dat betreft gelukkig :-D Lastige vind ik vooral dat het wel in het rijtje bij mijn andere 4 moet passen. Ik vind jongensnamen altijd wel een drama. Vind veel meer meisjesnamen mooi dan jongensnamen.
Wat een ellende koekie4.. Is er al weer zicht op of je eventueel weer richting huis mag?

Hier blijft het bloedverlies nog elke dag. Weliswaar een klein beetje, maar soms toch ook nog donkerrood/bruin. Dus toch nog wat onzekerheid hier, alhoewel ik me wel echt zwanger voel met de misselijkheid, pijnlijke borsten, opgeblazen buik etc. Paar dagen terug nog een testje gedaan, waarbij de teststreep nog eerder dan de controle tevoorschijn kwam - dus dat zit voorlopig nog wel goed.

Aan het einde van de dag is mijn buik zo opgeblazen dat ik al wel 20 weken zwanger lijk o_o
Seriously?
Ben weer thuis hoor, is meestal een dagopname. We hebben inmiddels toch maar wat mensen ingelicht. Weet bij jullie de omgeving het al?
Hier een kloppend hartje en volgens termijn! 19 oktober termijnecho. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven