Werk & Studie alle pijlers

Camerabeelden

22-09-2021 13:39 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus sinds drie maanden een nieuwe baan en het bevalt me prima. het enige wat ik lastig vind, is dat ik totaal geen goede relatie heb met mijn baas. Ik heb heel vaak het gevoel dat ik dingen fout doe (want zo brengt hij dat over). Ik word vaak op de maandagavond ingepland, dat is het het drukste moment van de week. Nu heb ik afgelopen maandag een paar kleine foutjes gemaakt, en gisteren (dinsdag) werd er geen woord tegen mij gezegd. Nu kom ik net op mijn werk en ik hoor van een collega dat mijn baas vanochtend had gezegd “oh ik ga even kijken hoe laat ze naar huis is gegaan via de camerabeelden”. En nu vroeg ik mij af, mag dit überhaupt? Ik heb gisteren mijn werk goed gedaan en ik ben nu best wel boos over het feit dat hij dus via de camerabeelden is gaan kijken hoe laat ik naar huis ben gegaan…
Waarom zou je daar boos om zijn?
Als je niets te verbergen hebt, is er toch ook geen probleem?
Surebaby schreef:
22-09-2021 13:43
Waarom zou je daar boos om zijn?
Euh..Ik zou me daar ook niet prettig bij voelen hoor. Sowieso dat je baas je zo wantrouwt. Ten tweede dat ie dat ook nog tegen je collega zegt en ten derde dat ie zonder aanleiding beveiligingscameras gebruikt om het personeel te controleren. Het is misschien niet illegaal maar toch minstens een beetje raar.
Jouw baas klinkt als een bully to, die niet eerlijk communiceert. Weet je zeker dat je daar wilt blijven?
Ik ben meer boos over het feit dat ik niet vertrouwd word op mijn werkplek. Waarom zou je anders camerabeelden bekijken?
Honingdropje2 schreef:
22-09-2021 13:49
Euh..Ik zou me daar ook niet prettig bij voelen hoor. Sowieso dat je baas je zo wantrouwt. Ten tweede dat ie dat ook nog tegen je collega zegt en ten derde dat ie zonder aanleiding beveiligingscameras gebruikt om het personeel te controleren. Het is misschien niet illegaal maar toch minstens een beetje raar.
Jouw baas klinkt als een bully to, die niet eerlijk communiceert. Weet je zeker dat je daar wilt blijven?

Nou nee… daar twijfel ik dus heel erg over na alles wat er de afgelopen dagen gebeurd is
Dit klinkt als een hele rare en onprettige werkomgeving. Run forrest run!
Het mag niet.

Kijk maar even op de website van de autoriteitpersoonsgegevens en daarbij naar cameratoezicht.

Het gaat om jouw recht op privacy. Je baas mag wel camera's gebruiken voor een groter goed zoals het beveiligen van personeel. Niet om jou op je functioneren te beoordelen.

Er is genoeg werk op het moment: mijn advies is dan ook inderdaad zoek zo snel mogelijk een andere baan. Deze baas voelt zich boven de wet staan.

Voor de rest die zegt: wat maakt het uit? Wat heb je te verbergen?
Privacy is een groot goed, dat moeten we niet zomaar weggeven.
Ik neem aan dat je ook graag onder je huidige nickname actief blijft op het forum in plaats van je echte naam?
kattenkop wijzigde dit bericht op 22-09-2021 13:58
40.86% gewijzigd
mb1986 schreef:
22-09-2021 13:46
Wat mij betreft wel hoor. Ook als je niks te verbergen hebt, hoef je het toch niet leuk of nodig te vinden dat er naar je gekeken wordt?
Zeker in dit geval, met een baas die op mij nogal wantrouwend overkomt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Je baas is knettergek, ga zsm wat anders zoeken.
Wat een nare wantrouwende baas. Bah. Zsm ander werk zoeken.
ik geef mn bek ook maar een douw
tonkje schreef:
22-09-2021 13:56
Wat mij betreft wel hoor. Ook als je niks te verbergen hebt, hoef je het toch niet leuk of nodig te vinden dat er naar je gekeken wordt?
Zeker in dit geval, met een baas die op mij nogal wantrouwend overkomt.
zeker dit!
Don't cry, buy a bag and move on.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... e-werkplek
Dankjewel voor de reacties! Ik voel me nu niet meer fijn op mijn werkplek en denk dat ik inderdaad op zoek ga naar iets anders. Ik vind mijn baas gewoon geen fijne werkgever en communicatie is iets wat mist tussen ons.
mb1986 schreef:
Jawel, het mag wettelijk gezien niet. Je hebt recht op privacy. Je werkgever mag alleen die beelden bekijken als daar een hele goede reden heeft. Controleren hoe laat een werknemer naar huis gaat mag niet.

Ik zou dus proberen dit zwart op wit te krijgen zodat je iets ander de hand hebt mochten juridische stappen op een later moment nodig zijn.
mb1986 schreef:

Naar een wijze spreuk:
ik heb niks te verbergen.
Maar dat hoeft niet iedereen te weten.

Loesje.
En voor TO: lekker verder kijken naar iets anders!
Bubbel° schreef:
22-09-2021 14:58
Naar een wijze spreuk:

Loesje.
Dat is een goeie idd
mb1986 schreef:
Bubbel° schreef:
22-09-2021 14:58
Naar een wijze spreuk:

Loesje.
Doet me denken aan een vrije vertaling van een beroemd gedicht van de Duitse verzetsheld Martin Niemöller:

Eerst kwamen ze voor de moslims.
En ik hield mijn mond, want ik was geen moslim.

Toen pakten ze de studiefinanciering af, zodat studeren alleen voor de rijken werd.
En ik hield mijn mond, want ik was geen student.

Toen verdeelden ze de vakbond. De bazen kregen meer en meer macht.
En ik hield mijn mond, want ik was geen vakbondslid.

Toen pakten ze alle tegenstanders van het regime op. Want het zouden ‘terroristen’ zijn.
En ik hield mijn mond, want ik was geen tegenstander.

Toen ze mij kwamen halen,
hield iedereen zijn mond.
PaulP schreef:
22-09-2021 15:12
Doet me denken aan een vrije vertaling van een beroemd gedicht van de Duitse verzetsheld Martin Niemöller:

Eerst kwamen ze voor de moslims.
En ik hield mijn mond, want ik was geen moslim.

Toen pakten ze de studiefinanciering af, zodat studeren alleen voor de rijken werd.
En ik hield mijn mond, want ik was geen student.

Toen verdeelden ze de vakbond. De bazen kregen meer en meer macht.
En ik hield mijn mond, want ik was geen vakbondslid.

Toen pakten ze alle tegenstanders van het regime op. Want het zouden ‘terroristen’ zijn.
En ik hield mijn mond, want ik was geen tegenstander.

Toen ze mij kwamen halen,
hield iedereen zijn mond.
Dat is wel een hele vrije vertaling
Het originele gedicht uit 1946

Als die Nazis die Kommunisten holten,
habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Kommunist.

Als sie die Sozialdemokraten einsperrten,
habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Sozialdemokrat.

Als sie die Gewerkschafter holten,
habe ich nicht protestiert;
ich war ja kein Gewerkschafter.

Als sie die Juden holten,
habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Jude.

Als sie mich holten,
gab es keinen mehr,
der protestieren konnte.
anoniem_6666bc69b907a wijzigde dit bericht op 22-09-2021 15:45
1.86% gewijzigd
Ik zou hier zeker werk van maken, gesprek aangaan (opnemen!) en refereren aan de regels over cameratoezicht. Kijk maar eens hoe hij daar op reageert. En als je iets nieuws gevonden hebt zou ik al je collega's ook hiervan op de hoogte stellen.
Aimeex schreef:
22-09-2021 14:29
Dankjewel voor de reacties! Ik voel me nu niet meer fijn op mijn werkplek en denk dat ik inderdaad op zoek ga naar iets anders. Ik vind mijn baas gewoon geen fijne werkgever en communicatie is iets wat mist tussen ons.
Lijkt me een goede.
Nee, dat mag niet zomaar.

https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... e-werkplek
mb1986 schreef:
Koekkoek.
Ik zou er wat van zeggen en als een gek verder solliciteren. Er zijn veel wel leuke en normale werkgevers op moment op zoek naar personeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven