Tips omgeving Vaals

23-09-2021 22:29 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de komende herfst vakantie gaan puber dochter van 13 en ik twee nachtjes naar een hotel in Vaals.

Hebben jullie nog tips voor leuke dingen in de omgeving om te zien/doen?
In ieder geval de Wilhelinatoren op zou ik zeggen. Maar wat zijn de interesses van jou en dochter? Dat denkt wat makkelijker mee.
anoniem_6614e4907d5a0 wijzigde dit bericht op 23-09-2021 22:41
0.78% gewijzigd
We staan voor van alles open! Van shoppen, tot natuur en musea…
Vanuit Vaals zou ik voor shoppen naar Aachen gaan. In Vijlen ligt een bos waar ook een heel leuk boscafé is ('t hijgend hert) voor een leuke wandeling door de natuur. Discoverymuseum ligt in Kerkrade, dus is iets verder weg maar is ook leuk.
Drielandenpunt, uitkijktoren en het labyrinth in Vaals. In Valkenburg de grotten, leuke kroegen/restaurants, kabelbaan en rodelbaan. Bovenop de Cauberg zit ook Thermae 2000. In Margraten de Amerikaanse begraafplaats.
liane77 schreef:
23-09-2021 22:45
Drielandenpunt, uitkijktoren en het labyrinth in Vaals. In Valkenburg de grotten, leuke kroegen/restaurants, kabelbaan en rodelbaan. Bovenop de Cauberg zit ook Thermae 2000. In Margraten de Amerikaanse begraafplaats.
Deze dingen ikde ik ook net schrijven
Ah top, leuke tips!
Valkenburg is wel enorm toeristisch. Moet je van houden, maar als inwoner van Zuid-Limburg rijd ik er daarom met een grote boog omheen. Al moet ik zeggen dat het nu in coronatijd wel wat minder is. Dagje Thermae2000 blijft uiteraard wel heerlijk.
Aken, ben je zo en echt leuk om te winkelen
Let op als je met de auto naar Aken wilt dan moet je een milieuvignet hebben die je kan aanvragen bij de ANWB maar dat duurt 5 werkdagen. Maar met de bus vanuit Vaals ben je zo in Aken.
Bedankt voor het meedenken en delen! We gaan vast leuke dagen hebben.
Met de bus naar Aachen is heel makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven