Het is uit

24-09-2021 00:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang twijfelen (ook al maanden terug) nu de knoop doorgehakt. Heb het uitgemaakt na 7,5 jaar. Woonden niet samen dus in die zin geen “gedoe”. (Wel samen vakantiehuis gekocht dus dat is een dingetje nog). Verstandelijk weet ik dat het juist is. De koek is op. Zijn broer en zus geworden. Geen intimiteit meer en geen diepgaande gesprekken.
Maar toch voelt het kut. Tis niet gelukt. Weer “opnieuw” beginnen.
Ben nog een beetje verdoofd merk ik. Verdrietig en opgelucht tegelijkertijd. Hoe nu verder?
Weet niet goed wat ik wil met dit topic. Even mijn verhaal kwijt denk ik😩
Altijd klote.. take your time.
Je weet dat je de juiste beslissing hebt genomen! Die opluchting voel je niet voor niets. Dat neemt niet weg dat je evengoed ook verdriet kunt voelen. Lijkt me niet meer dan menselijk.
Misschien vind je dit een dom vergelijk, maar ik heb recent geleden, vrij onverwacht mijn ontslag ingediend op mijn werkplek.
Ik miste uitdaging, variatie, alle dagen waren hetzelfde. Opeens wist ik het, ik kabbel al jaren zo voort. Ik ben er aan gewend geraakt. Het is niet persé slecht of heel vervelend, maar goed of leuk is het evenmin. Wil ik dat nog jaren lang? Of gun ik mezelf gewoon beter?
Toen heb ik de knoop dus doorgehakt.
De opluchting die ik voelde toen ik mijn laatste werkdag doorkreeg, bevestigde voor me dat ik de juiste beslissing had genomen.
Toch heb ik thuis een potje zitten janken en heb ik ook die enorme steen op mijn maag gevoeld en was ik er met mijn hoofd niet bij.
Een deur dichttrekken, een periode uit je leven afsluiten, dat kan gewoon ontzettend moeilijk zijn. Ookal is het de juiste beslissing, dat hoeft niet meteen te betekenen dat het dus makkelijk is.
Sterkte. En dit soort gevoelens slijten echt weer :hug:
:hug:
Het wordt beter.
huisduif wijzigde dit bericht op 25-09-2021 19:10
96.12% gewijzigd
Het is toch ook een hele tijd wel gelukt?! Een relatie is niet alleen succesvol als je de tijd tot dood met elkaar uitzit. Zie het niet als mislukking maar als afsluiting van een fase.
Tuurlijk is het nu kut maar new adventures are waiting for you.
Ik kan je niet helpen, eigenlijk denk ik dat weinig tot geen mensen je kunnen helpen. Omdat het iets persoonlijks is dat je zelf moet verwerken.

Je hebt een goede beslissing genomen, maar dat ervaar je nu nog niet.

Geef het tijd en probeer je zinnen te verzetten, alhoewel hij de eerste tijd, bij alles wat je doet en laat, aanwezig zal zijn.

Sterkte en een dikke :hug:
Je hebt een dappere keuze gemaakt. Helaas komt er altijd veel pijn en verdriet bij kijken.
Maar probeer dat met lijf en leden te doorvoelen.
Je hebt er al langer tegenaan gehikt en nu komt alles eruit.

Velen van ons kennen dat gevoel heel goed.
Houd moed.
Ik weet hoe veel verdriet zoiets meebrengt.
Maar ik geloof zoals jij het verwoord dat je echt de juiste keuze hebt gemaakt.
Nu komt er dalijk ook weer ruimte voor mooie nieuwe ervaringen.
Heb daar vertrouwen in.
:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven