Speld in hooiberg
maandag 27 september 2021 om 12:59
Kennelijk zoek ik een speld in de hooiberg. Want ik wil graag een man naast me, die bij me past en waarmee ik seks zou willen. Of ik kom (voor mij) seksueel aantrekkelijke mannen tegen die niet bij me passen, of ik kom mannen tegen die wél zouden kunnen passen, omdat ze een beetje op me lijken in voor mij relevante zaken en ongeveer hetzelfde met hun leven willen, maar dan vind ik ze seksueel afstotelijk. Dan zou je kunnen denken…heb je seks met de lekkere man, en vriendschap met de leuke. Maar zo werkt de wereld niet, en ik evenmin. Met casual seks heb ik niets. De mannen die ik tot dusverre tegenkwam waren absoluut niet uit op platonische vriendschap met mij en zodra duidelijk was dat ik er nooit seks mee ging hebben verdween de hele man, of slechts de vriendelijkheid. Ik heb het wel geprobeerd, een paar keer, seks met iemand die goed bij me paste, maar die ik niet seksueel aantrekkelijk vond. Vond het vreselijk. Voor mij is het met seks ‘ja graag’ of ‘ieuwww, nee’. Niks ertussenin. Hoe is dat voor jullie? Kwam je iemand tegen die en bij je past en waarmee je vrijen wil, of koos je voor het een of het ander?
maandag 27 september 2021 om 14:19
Geloof dat daarbij mijn zwart wit gevoel over seks meewerkt. Het maakt mij dus echt niet uit wat voor wonderbaarlijke bedtechnieken iemand zou hebben, dwz wel fijn als iemand geen egoïst is en wel een beetje wat kan, maar als ik iemand onaantrekkelijk vind kan het de beste minnaar ter wereld zijn, maar krijg ik het er niet warm van.Ttroeteltje schreef: ↑27-09-2021 14:09Hier de ervaring dat iemand die ik woest aantrekkelijk vond in bed een sneuneus bleek. En iemand die aardig, attent en vwb uiterlijk wel ok was in bed helemaal wauwie was.

maandag 27 september 2021 om 14:33
Ik gun iedereen zo'n leuke relatie. Wat ik je mee wil geven is dat je je niet moet laten aanpraten dat je moeilijk of te kieskeurig bent. Dat ben je niet. Je hebt het volste recht pas aan iemand te willen blijven plakken voor wie je 100% wil gaan. Wanneer dat is voel je dat vanzelf. Het komt echt wel voorbij.
Ik heb de mijne overigens bij elkaar getinderd.
maandag 27 september 2021 om 14:59
Dan heb je de juiste man nog niet gevonden. Want tuurlijk wil je dat allebei; dat je iemand een fijne levenspartner vindt en een fijne sekspartner. Kijk, dat betekent niet dat het een man met een goddelijk lijf hoeft te zijn die zo uit een modeblad stapt, maar natuurlijk wil je iemand die wat seksueels in je losmaakt. Bij mij duurde het een paar jaar single zijn voordat ik die combinatie vond.
bbubbels wijzigde dit bericht op 27-09-2021 15:00
Reden: Foutje
Reden: Foutje
0.25% gewijzigd
maandag 27 september 2021 om 15:04
Wow zeg, via Tinder notabene…had het idee dat daar echt iedere man slechts voor seks rondhangt. Geloof dat ik op Tinder werkelijk nog nooit een normaal gesprek met iemand heb kunnen voeren.meisje22 schreef: ↑27-09-2021 14:33Ik gun iedereen zo'n leuke relatie. Wat ik je mee wil geven is dat je je niet moet laten aanpraten dat je moeilijk of te kieskeurig bent. Dat ben je niet. Je hebt het volste recht pas aan iemand te willen blijven plakken voor wie je 100% wil gaan. Wanneer dat is voel je dat vanzelf. Het komt echt wel voorbij.
Ik heb de mijne overigens bij elkaar getinderd.
Thnx voor je goede tip. Die leef ik al overigens. Ik ga niet (meer) voor een man die niet echt bij me past. Want ik hoef geen man om een man te hebben, dat zou al snel een blok aan mijn been worden. Niet omdat dat niet op zich een prima mens kan zijn, maar wel omdat het een prima mens is wat totaal niet past bij mij.
Ik hoop maar dat dat een keer op mijn pad komt, weet ik veel, ow zow romantisch net toevallig naar dezelfde sinaasappel rijken in de supermarkt ofzo, hahaha, misschien moet ik even wat minder romcoms kijken

maandag 27 september 2021 om 15:06
Ha, bij mij duurt het al wat langer dan een paar jaar. En vraag ik me dus ook af of het er überhaupt nog wel in zit. Denk zeker wel dat ook voor mij wel ergens op de wereld wat passende mannen rondlopen, maar ja, die moet je maar net tegen komen…Bbubbels schreef: ↑27-09-2021 14:59Dan heb je de juiste man nog niet gevonden. Want tuurlijk wil je dat allebei; dat je iemand een fijne levenspartner vindt en een fijne sekspartner. Kijk, dat betekent niet dat het een man met een goddelijk lijf hoeft te zijn die zo uit een modeblad stapt, maar natuurlijk wil je iemand die wat seksueels in je losmaakt. Bij mij duurde het een paar jaar single zijn voordat ik die combinatie vond.

maandag 27 september 2021 om 15:14

maandag 27 september 2021 om 15:32
Ik begrijp dat iemand die je echt als onaantrekkelijk ervaart in je hoofd niet kan veranderen in een lekker ding. Maar iemand die niet woest aantrekkelijk is naar jouw smaak, maar ook niet giga onaantrekkelijk kan misschien wel overtuigen door karakter en bedprestaties. En in dat laatste geval heb ik het niet zozeer over technieken, maar over chemie. Er kan tussen de lakens een klik zijn, die je pas zult ervaren wanneer je op dat punt komt. Daar staat tegenover dat ik ook niet het type ben dat kiest voor ONS of zonder nadenken met iemand naar bed gaan. Ik zit zelf veel in mijn hoofd en heb tijd nodig om iemand toe te laten. Ik heb dat wel geprobeerd overigens, echter last minute haakte ik dan af. Meermaals, met verschillende jongens/mannen.BeauCis schreef: ↑27-09-2021 14:19Geloof dat daarbij mijn zwart wit gevoel over seks meewerkt. Het maakt mij dus echt niet uit wat voor wonderbaarlijke bedtechnieken iemand zou hebben, dwz wel fijn als iemand geen egoïst is en wel een beetje wat kan, maar als ik iemand onaantrekkelijk vind kan het de beste minnaar ter wereld zijn, maar krijg ik het er niet warm van.
In mijn geval is mijn huidige partner overigens de persoon die ooit mijn beste mannelijke vriend was. Hij is zeer zeker niet onaantrekkelijk, echter hij is wel heel anders dan de mannen waar ik doorgaans op viel. En gaandeweg de tijd, ook nu hij/wij zelf geen jonkies meer zijn, vind ik hem steeds aantrekkelijker. Hem staat de tijd echt mega goed en er zijn momenten dat ik me met moeite in bedwang hou, dat zeg ik hem overigens ook.
Zit jij veel in je hoofd?
Heb jij in bepaalde mate issues met intimiteit?
Mocht dat zo zijn, dat zou kunnen meespelen.

maandag 27 september 2021 om 15:52
Uit wat je omschrijft met festivals en reizen even wat psychologie van de koude grond: vind je dan de omstandigheden niet interessanter dan de man zelf? En zijn daardoor mannen die je onder "normale" omstandigheden tegenkomt ineens veel minder aantrekkelijk?
Ik bedoel zo'n strandliefde ergens op de wereld is altijd wel makkelijk en onder de sterren urenlang in elkaars ogen staren geeft je al snel een gevoel van stevige diepgang.
Maar als je in het dagelijks leven gewoon naar kantoor moet en de kinderen van de BSO moet halen en er nog wat tijd voor elkaar in moet proppen is het al snel oppervlakkig en banaal allemaal.
Ik bedoel zo'n strandliefde ergens op de wereld is altijd wel makkelijk en onder de sterren urenlang in elkaars ogen staren geeft je al snel een gevoel van stevige diepgang.
Maar als je in het dagelijks leven gewoon naar kantoor moet en de kinderen van de BSO moet halen en er nog wat tijd voor elkaar in moet proppen is het al snel oppervlakkig en banaal allemaal.
maandag 27 september 2021 om 15:53
Ik snap je! En ik hoop echt dat je iemand tegen gaat komen. Ondanks dat je jezelf prima redt alleen (had ik ook) is het leven samen gezelliger en, zeker op moeilijke momenten, makkelijker.BeauCis schreef: ↑27-09-2021 15:04Wow zeg, via Tinder notabene…had het idee dat daar echt iedere man slechts voor seks rondhangt. Geloof dat ik op Tinder werkelijk nog nooit een normaal gesprek met iemand heb kunnen voeren.
Thnx voor je goede tip. Die leef ik al overigens. Ik ga niet (meer) voor een man die niet echt bij me past. Want ik hoef geen man om een man te hebben, dat zou al snel een blok aan mijn been worden. Niet omdat dat niet op zich een prima mens kan zijn, maar wel omdat het een prima mens is wat totaal niet past bij mij.
Ik hoop maar dat dat een keer op mijn pad komt, weet ik veel, ow zow romantisch net toevallig naar dezelfde sinaasappel rijken in de supermarkt ofzo, hahaha, misschien moet ik even wat minder romcoms kijkenmaar heel eerlijk, eigenlijk verwacht ik het niet meer. Ik ben vijftig, in de overgang, oog nu nog fris en fruitig en beduidend jonger dan ik ben, maar de ouwe dame ligt wel op de loer…dat betekent niet dat het niet kán, maar ik heb het idee dat per seconde de kansen kleiner worden. Als ik reis of naar een festival ga vermaak ik me ook wel zonder verkering naast me, maar helaas zijn dat dure uitstapjes die je niet iedere dag kunt doen, en in de rest van mijn bestaan mis ik het wel. Iemand naast me, waarmee je ter plekke een goed gesprek kunt aangaan, wat leuks kunt ondernemen, waarvan je alle knuffels van de wereld krijgt en waarmee je regelmatig een fijn potje vrijt. Maar hey, that’s life he…soms zit het mee en soms zit het tegen.
Verlies niet de moed

maandag 27 september 2021 om 16:14
Lief van jou, je zit me even een stevig potje te ontroeren met dit commentaar…thx
maandag 27 september 2021 om 16:31
Ik vind die omstandigheden zeker aangenaam, maar dat is niet de reden. Die maken iemand niet mooier of lekkerder. Ik denk dat het meer is..,in mijn normale sociale leven kom ik erg weinig single mannen tegen. Ik woon niet in de grote stad, waar ik woon is sowieso de meerderheid niet single. Kom je daar al eens een verdwaalde single tegen, is het niet je type. Verder zie je daar steeds dezelfde koppen. In je buurtje, op je werk, bij de sportclub.Dautz38 schreef: ↑27-09-2021 15:52Uit wat je omschrijft met festivals en reizen even wat psychologie van de koude grond: vind je dan de omstandigheden niet interessanter dan de man zelf? En zijn daardoor mannen die je onder "normale" omstandigheden tegenkomt ineens veel minder aantrekkelijk?
Mannen die bij mij passen, of waarmee ik een klik ervaar vind ik eerder op reis, want daar zijn en relatief veel singles, dus meer keuze, in het algemeen ligt het denkniveau wat hoger dan in mijn woon en werkomgeving. Ook vind ik er wat vrijere geesten. Doe maar normaal dan doe je gek genoeg is daar veel minder aan de hand. Daar heb ik in elk geval het idee dat er nog een vijver is. Voor festivals geldt dat ook, daar zijn nu eenmaal vaker wat meer singles. Daarbij scheelt dan ook dat voor beide geldt dat ik er zelf in mijn element ben. Dat ben ik veel minder in mijn dagelijks leven, waar ik me vooral die vreemde eend voel, die eeuwige kinderloze single in een wereld waar de meeste mensen van mijn leeftijd en niet single zijn en wel kinderen hebben. Dan ben ik ook nog een wat vrijere geest, die meer introvert is en dus geen energie krijgt van iedereen, maar juist energie nodig heeft voor sociale interactie. En dat klinkt dan raar, want zowel bij reizen als festivals zit je wel tussen bosjes mensen. Maar…wat voor mij zeker bij reizen, maar ook bij festivals echt zeer aangenaam is…niemand vind het gek wanneer je wél ergens bij bent, maar niet actief meedoet, of wanneer je het ene moment keihard meedoet en even later jezelf terug trekt. Daardoor ben ik zelf zoveel meer in mijn element en daardoor ben ik ook meer een magneet voor mensen die bij me passen, niet slechts mannen. En daardoor is de kans op meer kloppend groter. In de normale wereld, in het normale leven kom ik zelf heel vaak totaal niet uit de verf, en ik geloof dat ik dan ook precies een uithangbord ben voor aandacht van precies de verkeerde mannen.
Sorry, veel te lang en wazig verhaal.
maandag 27 september 2021 om 16:47
Vooralsnog heb ik geen ervaring met mannen die ik niet afstotelijk vind, maar ook niet superlekker, want dat deel is voor mij echt heel erg zwart wit. Zelden of nooit vind ik daarin grijswaarden. Wél heb ik eens zomaar spontaan in een niét op iets relationeels gerichte setting iemand ontmoet, die ik leerde kennen en naarmate de tijd vorderde ineens wél aantrekkelijk vond, juist omdat hij superintelligent was en hartstikke grappig. Maar dat is slechts een keer gebeurt, en die man was bezet en daardoor een no go area. Geloof dat daarin het probleem vooral is…ik ontmoet veel te weinig nieuwe mensen in situaties die absoluut niet relatie gericht zijn, waardoor ik zomaar iemand kan leren kennen die ik bij nader inzien een stuk leuker vind dan ik in eerste instantie dacht.Ttroeteltje schreef: ↑27-09-2021 15:32Ik begrijp dat iemand die je echt als onaantrekkelijk ervaart in je hoofd niet kan veranderen in een lekker ding. Maar iemand die niet woest aantrekkelijk is naar jouw smaak, maar ook niet giga onaantrekkelijk kan misschien wel overtuigen door karakter en bedprestaties. En in dat laatste geval heb ik het niet zozeer over technieken, maar over chemie. Er kan tussen de lakens een klik zijn, die je pas zult ervaren wanneer je op dat punt komt. Daar staat tegenover dat ik ook niet het type ben dat kiest voor ONS of zonder nadenken met iemand naar bed gaan. Ik zit zelf veel in mijn hoofd en heb tijd nodig om iemand toe te laten. Ik heb dat wel geprobeerd overigens, echter last minute haakte ik dan af. Meermaals, met verschillende jongens/mannen.
In mijn geval is mijn huidige partner overigens de persoon die ooit mijn beste mannelijke vriend was. Hij is zeer zeker niet onaantrekkelijk, echter hij is wel heel anders dan de mannen waar ik doorgaans op viel. En gaandeweg de tijd, ook nu hij/wij zelf geen jonkies meer zijn, vind ik hem steeds aantrekkelijker. Hem staat de tijd echt mega goed en er zijn momenten dat ik me met moeite in bedwang hou, dat zeg ik hem overigens ook.
Zit jij veel in je hoofd?
Heb jij in bepaalde mate issues met intimiteit?
Mocht dat zo zijn, dat zou kunnen meespelen.
Een beste mannelijke vriend heb ik nooit gehad. Wel mannelijke vrienden, maar die waren of erg leuk en bezet, of single, en iets minder leuk en al vrij snel hoteldebotel van mij, met alle geflirt en ongewenst aan me zitten (niet in de zin van aanranden of zoiets, maar wel, zoals mannen kunnen zijn wanneer ze iemand wel heel leuk vinden, en ik moet daar dus niks van hebben), puppyogen waartegen ik niet kon, omdat ik het zielig voor ze vond etc….
Ja, ik ben introverter, denker, voeler. Minder spontaan, behalve wanneer ik op mijn gemak ben. Ik analyseer en observeer voor de lol

Nee, ik heb geen intimiteitsproblemen. Dwz, wel negatieve bagage in de richting van mannen, maar volgens mij heb ik daaraan genoeg gewerkt en bestaan die issues niet meer of herken ik iig de valkuilen en trap ik daar niet meer in.
maandag 27 september 2021 om 17:05
Het lijkt of je de lat te hoog legt. Niet dat je nu elke beetje leuke man die ook maar enige interesse toont meteen mee moet gaan daten, maar een datingsite is helemaal niet zo slecht. Maar je moet zelf een goed profiel hebben waaruit meteen blijkt dat het voor geile, alleen op sex beluste mannen geen zin heeft om op jou te reageren. En een beetje door de rommel heen kijken en dan zijn er nog genoeg leuke. Festivals en reizen klinkt leuk, maar die zijn niet bedoeld om je droomman tegen te komen, die kans is erg klein. Zelf ben ik mijn vriendin ook op een datingsite tegengekomen met wie ik al meer dan tien jaar samen ben. En, ja, ik ben ook de jongste niet meer en kwam daar ook veel alleen op sex beluste vrouwen tegen. Ja die waren er ook, tegen mijn verwachting in, zelfs op 'premium' sites als Parship kwam ik ze tegen maar daar heb ik doorheen gekeken.
Dus die leukerd komt er zeker, ook al bij je 50+.

maandag 27 september 2021 om 17:23
Volgens mij is dit een heel belangrijk onderdeel van je verhaal. Als ik je beste vriendin was zou ik tegen je zeggen dat ik het je gun om je leven anders in te richten dan je nu doet. Niemand kan het volhouden om altijd het buitenbeentje te zijn. Omdat je toevallig ergens vandaan komt betekent het niet dat je op die plek per se moet aarden. Ik weet niet of je per se zou moeten verhuizen, maar in elk geval een cirkel mensen om je heen die goed bij passen bij wie jij bent en wat jou drijft. Een relatie is dan ook een logisch gevolg.BeauCis schreef: ↑27-09-2021 16:31Dat ben ik veel minder in mijn dagelijks leven, waar ik me vooral die vreemde eend voel, die eeuwige kinderloze single in een wereld waar de meeste mensen van mijn leeftijd en niet single zijn en wel kinderen hebben. Dan ben ik ook nog een wat vrijere geest, die meer introvert is en dus geen energie krijgt van iedereen, maar juist energie nodig heeft voor sociale interactie.
...
In de normale wereld, in het normale leven kom ik zelf heel vaak totaal niet uit de verf, en ik geloof dat ik dan ook precies een uithangbord ben voor aandacht van precies de verkeerde mannen.
Kortom, ik zou die vriendschappen die je op festivals en op andere plekken opdoet harder verstevigen en uitbouwen, en daar je energie in steken. Als je dan een bredere en stabielere vriendenkring hebt van mensen die goed passen, is de kans dat er in hun cirkels iemand rondloopt om je leven (een tijd) mee te delen aanzienlijk.
maandag 27 september 2021 om 17:44
Ha, ik ga er van uit dat je een man bent. En dus andere context hebt. In mijn profiel stond letterlijk dat ik een relatietype ben, geen casual seks wil, geen ONS of FWB etc…ik stond volledig gekleed op de foto’s, zonder een schijn van ook maar iets seksueels. En dan nog kreeg ik om de haverklap berichtjes met seksueel getinte opmerkingen. Durfde op een gegeven moment amper nog wat te schrijven, want het leek wel of voor sommigen iedere opmerking een bruggetje was naar een ranzige opmerking. En dan waren er nog die types waarmee je een paar keer een date had die nog wel gezellig was, die dan zonder enige vorm van beleefdheid gewoon verdwenen (ghosting) Natuurlijk waren er ook uitzonderingen, maar door ál die ranzige rotopmerkingen, plus het feit dat je uren spendeert aan ál die gesprekken, waaruit zelden of nooit kliks komen, en dates met nóg minder kliks weet ik…niks voor mij, leuk wanneer mensen er wel iemand vinden, ik doe het niet meer, voor mij werkt die manier van doen totaal niet. Ik denk dat voor mij de kans dat ik iemand tegenkom op een festival of tijdens een reis groter zijn. Sowieso heb je bij live ontmoetingen veel meer context. Bij online daten mis je álle context.creativeguy schreef: ↑27-09-2021 17:05Het lijkt of je de lat te hoog legt. Niet dat je nu elke beetje leuke man die ook maar enige interesse toont meteen mee moet gaan daten, maar een datingsite is helemaal niet zo slecht. Maar je moet zelf een goed profiel hebben waaruit meteen blijkt dat het voor geile, alleen op sex beluste mannen geen zin heeft om op jou te reageren. En een beetje door de rommel heen kijken en dan zijn er nog genoeg leuke. Festivals en reizen klinkt leuk, maar die zijn niet bedoeld om je droomman tegen te komen, die kans is erg klein. Zelf ben ik mijn vriendin ook op een datingsite tegengekomen met wie ik al meer dan tien jaar samen ben. En, ja, ik ben ook de jongste niet meer en kwam daar ook veel alleen op sex beluste vrouwen tegen. Ja die waren er ook, tegen mijn verwachting in, zelfs op 'premium' sites als Parship kwam ik ze tegen maar daar heb ik doorheen gekeken.
maandag 27 september 2021 om 17:57
Nee hoor, beide niet. Ik herken je speld in hooiberg denkwijze/ probleem en heb daar ook mee geworsteld toen er nog geen dating sites waren.
Om mij heen hoor ik de meeste relaties ontstaan via een dating site omdat vanaf een leeftijd zomaar iemand tegenkomen minder kans maakt. Ook mensen die een stuk extraverter zijn en meer mensen kennen dan ik. Nu is het hier geen dating site (de praktijk is soms anders) maar je laat in dit topic veel van je innerlijke wereld zien en ik denk dat dit heel goed is.
Maar het is dus geen advies om dan toch maar weer dating sites te proberen want ik geloof echt wel dat dat niet meevalt. Misschien werkt mijn bibliotheek boek idee wel voor jou? Misschien heeft mijn overtuiging -als ik maar creatief genoeg ben- het wel gedaan. Ik heb mijn huidige partner in de supermarkt gevonden..
maandag 27 september 2021 om 17:59
Ook als niet beste vriendin mag je dat best zeggen hoorDautz38 schreef: ↑27-09-2021 17:23Volgens mij is dit een heel belangrijk onderdeel van je verhaal. Als ik je beste vriendin was zou ik tegen je zeggen dat ik het je gun om je leven anders in te richten dan je nu doet. Niemand kan het volhouden om altijd het buitenbeentje te zijn. Omdat je toevallig ergens vandaan komt betekent het niet dat je op die plek per se moet aarden. Ik weet niet of je per se zou moeten verhuizen, maar in elk geval een cirkel mensen om je heen die goed bij passen bij wie jij bent en wat jou drijft. Een relatie is dan ook een logisch gevolg.
Kortom, ik zou die vriendschappen die je op festivals en op andere plekken opdoet harder verstevigen en uitbouwen, en daar je energie in steken. Als je dan een bredere en stabielere vriendenkring hebt van mensen die goed passen, is de kans dat er in hun cirkels iemand rondloopt om je leven (een tijd) mee te delen aanzienlijk.

Verhuizen is een ding, de grote stad, waar meer singles en meer vreemde eendjes wonen is te duur, en de meer betaalbare alternatieven, als een pand delen met anderen zie ik niet zo zitten. Heb al wel eens gekeken naar bv digitale nomade worden, mijn beroep kan online, over werk gedoe heb ik een andere topic lopen. Dan zou ik reizen kunnen combineren met werken.
Work in progress he…

maandag 27 september 2021 om 18:03
Dat lijkt me nou een voorbeeld van een niet-helpende gedachte. Echte vriendschappen zijn altijd waardevol en moet je koesteren.BeauCis schreef: ↑27-09-2021 17:59Pas tijdens het reizen ging dat zo ontzettend vanzelf, maar functioneel is dat natuurlijk totaal niet…hartstikke leuk hoor, nieuwe potentiële vrienden op de hele wereld, maar heel veel heb je daar natuurlijk niet aan. Op het moment zelf was het wel het warmste bad dat ik in jaren heb gehad.
Verhuizen is een ding, de grote stad, waar meer singles en meer vreemde eendjes wonen is te duur, en de meer betaalbare alternatieven, als een pand delen met anderen zie ik niet zo zitten. Heb al wel eens gekeken naar bv digitale nomade worden, mijn beroep kan online, over werk gedoe heb ik een andere topic lopen. Dan zou ik reizen kunnen combineren met werken.
Work in progress he…
Je redeneert heel erg vanuit de gewenste uitkomst, maar je lijkt te vergeten dat de weg er naartoe net zo belangrijk is.
maandag 27 september 2021 om 18:08
Fladder, ah, dat boek heb ik vaker voorbij zien komen. Maar nog niet gelezen. Ik heb overigens niet het idee dat ik het per ongeluk expres doe. Niet meer in ieder geval. Want er is een periode geweest dat ik zelf nog in de reparatie zat en behalve toch wel erg graag een man naast me te willen, eigenlijk ook ontzettend bang ervoor was, want stel je voor dat het er weer zo een zou zijn. Maar dat gedrag heb ik aangepast, de gedachtes herken ik en kan ik omzetten of relativeren etc. Maarrrrrr ik hou dat boek in gedachten.
maandag 27 september 2021 om 18:14
Ahhh, maar dat doe ik ook hoor, die nieuwe vrienden met wie er echt een klik was spreek ik via w’app geregeld. De oude vrienden, met wie ik wel een klik heb, maar wiens vriendschapswensen anders zijn dan de mijne ook.
De weg zelf waarderen vind ik erg lastig. Zelfs langs die weg groeit wel af en toe een mooi bloemetje, maar in het algemeen is het een rottig pad, waarop ik me bevind. En dan vind ik het wel cool dat ik er nog steeds op loop en zijstraten insla, zelfs aan dat oude pad nieuwe dingen ontdek, mooi wel al die hobbels en kronkels pak, en weet ik veel wat voor mooie metaforen, maar het pad zelf, vind ik echt stomvervelend.
maandag 27 september 2021 om 18:17
Wat is jouw boek idee? Ik zie in de hele draad maar 1 boek, en dat komt niet van jou. Of ben jij dat ook, of kijk ik verkeerd?ooitverlegen schreef: ↑27-09-2021 17:57Nee hoor, beide niet. Ik herken je speld in hooiberg denkwijze/ probleem en heb daar ook mee geworsteld toen er nog geen dating sites waren.
Om mij heen hoor ik de meeste relaties ontstaan via een dating site omdat vanaf een leeftijd zomaar iemand tegenkomen minder kans maakt. Ook mensen die een stuk extraverter zijn en meer mensen kennen dan ik. Nu is het hier geen dating site (de praktijk is soms anders) maar je laat in dit topic veel van je innerlijke wereld zien en ik denk dat dit heel goed is.
Maar het is dus geen advies om dan toch maar weer dating sites te proberen want ik geloof echt wel dat dat niet meevalt. Misschien werkt mijn bibliotheek boek idee wel voor jou? Misschien heeft mijn overtuiging -als ik maar creatief genoeg ben- het wel gedaan. Ik heb mijn huidige partner in de supermarkt gevonden..
Ha dus het bestaat echt, mensen die elkaar spontaan in de supermarkt tegen komen…;)
maandag 27 september 2021 om 18:26
Uit je verhaal leid ik af dat je valt op knappe mannen met een vrije geest, en dan met name op festivals of vakanties. Dat zijn natuurlijk (vaak) de plekken wqar mensen niet zoeken naar een serieuze relatie. En sja, tis natuurlijk een stereotype, maar dat soort mannen is ook niet altijd het meest betrouwbaar. Ik trapte daar vroeger ook altijd in. Misschien moet je wat minder focus leggen op de zoektocht. Of toch eens een datingsite proberen. En je proberen open te stellen voor de persoon. Want tuurlijk moer je iemand in basis wel aantrekkelijk vinden, maar dat je alleen seksueel aqngetrokken bent door mannen die een 10 zijn zegmaar, lijkt me onwaarschijnlijk. Aantrekkingskracht zit in meer dan looks alleen.
maandag 27 september 2021 om 18:46
Ah, nee, dan heb ik dat niet goed uitgelegd. Ik val helemaal niet op slechts tienen, qua looks. Zoals eerder ergens gezegd, bv humor en intelligentie vind ik ook eigenschappen die iemand een stuk aantrekkelijker maken. Daarnaast een leuke lach. En dat iemand wat te vertellen heeft. En zijn uitstraling. Het is meer een totaalpakketje. Maar dan is het nog steeds zwart wit. Ja of nee. Niet misschien.Bbubbels schreef: ↑27-09-2021 18:26Uit je verhaal leid ik af dat je valt op knappe mannen met een vrije geest, en dan met name op festivals of vakanties. Dat zijn natuurlijk (vaak) de plekken wqar mensen niet zoeken naar een serieuze relatie. En sja, tis natuurlijk een stereotype, maar dat soort mannen is ook niet altijd het meest betrouwbaar. Ik trapte daar vroeger ook altijd in. Misschien moet je wat minder focus leggen op de zoektocht. Of toch eens een datingsite proberen. En je proberen open te stellen voor de persoon. Want tuurlijk moer je iemand in basis wel aantrekkelijk vinden, maar dat je alleen seksueel aqngetrokken bent door mannen die een 10 zijn zegmaar, lijkt me onwaarschijnlijk. Aantrekkingskracht zit in meer dan looks alleen.