Man heeft affaire met vriendin

27-09-2021 07:16 59 berichten
Het ergste wat je kan overkomen is mij overkomen.

We gaan nu 8 jaar met elkaar, ik dacht dat we gelukkig waren, we hadden goede sex, deden veel leuke dingen samen zonder kind en toch is mijn man er voor gezwicht.

Het was een bevriend stel waar we mee om gingen, zij werd verliefd op mijn man en hij vond de aandacht en spanning blijkbaar geil.

Ik voelde het al vanaf dag 1. Zoiets voel je gewoon en zie je. Alles is altijd van beide kanten ontkent en ik ben er uiteindelijk zelf achter moeten komen dat ze al 2 maanden elke dag stiekem bellen met elkaar. Er is toegegeven dat dit ook over sex ging en dat er ook whatsapp gesprekken zijn gewist. Ze houden beide vol dat er niets fysieks gebeurd is maar dat geloof ik eigenlijk niet en daar zal ik ook nooit achter komen.

Ik ben er kapot van. Mijn man wil nu vechten voor ons gezin en heeft opeens enorme spijt ,maar ik weet niet of ik het nog kan. We hebben een kleintje van 4 jaar en waren bezig voor een tweede. Voel me zo ontzettend bedrogen.
Alle reacties Link kopieren
Gebrokenhart123 schreef:
28-09-2021 07:49
Aan de ene kant is dit een goed idee , maar ik weet niet of ik het allemaal wel wil lezen. Ben al dagen kots misselijk
Dit is een slecht idee en brengt je nergens. Als je niks vind helpt het niet als je wel wat vind helpt het niet.

Wil jij met een man die gewoon geil was?
Oepsie…..
Neem je genoegen met die verklaring?
Is er überhaupt een senario voor een doorstart? Zo ja wat heb je daarvoor nodig? Niet nog meer berichten in elk geval
Zo niet…. Plan maken het te stoppen
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Als jij en/of hij meer inzicht wil in de situatie, dan denk ik dat therapie aangewezen is. Maar zowel hij als jij moet dat natuurlijk echt willen.
Esther Perel heeft veel goeie inzichten vind ik. Er zijn veel filmpjes en podcasts te vinden van haar. bv hier:
https://www.ted.com/talks/esther_perel_ ... ever_loved
Patatje15 schreef:
28-09-2021 08:13
Ik zou dit echt niet doen, dit gaat je echt meer dwarszitten dan dat het je iets opbrengt. Je weet dat die berichten ver over de schreef gaan voor jou en die woorden zullen echt jaren door je hoofd blijven spoken. Ga er gewoon vanuit dat het worst case scenario waar is en baseer daar je keuzes op.
Nou ja, je komt er dan wel achter of het alleen berichten sturen was of dat ze ook in het echt seks hebben gehad. Ik zou dat denk ik toch wel graag willen weten. Er maar gewoon vanuit gaan dat hij maximaal over de schreef is gegaan lijkt me ook niet heel nuttig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
28-09-2021 10:42
Nou ja, je komt er dan wel achter of het alleen berichten sturen was of dat ze ook in het echt seks hebben gehad. Ik zou dat denk ik toch wel graag willen weten. Er maar gewoon vanuit gaan dat hij maximaal over de schreef is gegaan lijkt me ook niet heel nuttig.

Ik denk dat je daar niet perse achter komt, misschien wel, misschien ook niet. En als je niks daarover vindt, weet je nog niks. Ik spreek uit eigen ervaring dat die woorden zwart op wit keiharde impact maken, ook al is er misschien niks fysieks gebeurd. En ik heb toen ooit alleen toevallig een paar niet expliciete berichtjes gelezen. Zeker als er ergens nog een deur op een kier staat om het weer te proberen zou ik niet gaan graven. Dan er maar vanuit gaan dat het wel gebeurd is en op basis daarvan beslissen of ik door zou willen.
Nou ja, ik vind het wel raar om je partner te beschuldigen van iets omdat het voor jezelf makkelijker is om er gewoon vanuit te gaan dat hij all the way is gegaan. Hoe stom het ook van hem is om intiem te appen met die vriendin, feit is gewoon dat het niet zeker is dat hij "dus" ook met haar naar bed is geweest. Ik zou er dus niet klakkeloos vanuit gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het gaat mij niet om beschuldigen, het gaat om je keuze baseren op iets waar je wellicht geen 100% zekerheid over gaat krijgen. Als je niks vindt, en hij blijft bij zijn verhaal, denk ik namelijk niet dat je dat opeens gelooft, dus die onzekerheid blijft. Dat ontbreken van vertrouwen zegt natuurlijk al een heleboel, maar daar ontkom je niet aan in deze situatie.
Misschien scheelt het ook dat voor mij die grens van wel fysiek/niet fysiek geweest niet de factor zou zijn waarmee het zou staan of vallen. Ik denk wel dat het moeilijker is om door te gaan als je exact op je netvlies hebt wat er gezegd is in alle details. Ik vind dat ook niet je kop in het zand steken maar dat soort details roepen alleen pijn op en dragen verder aan niks bij in je proces of dat nou blijven of weggaan is.
Gebrokenhart123 schreef:
27-09-2021 12:25
Ongeveer 2 jaar vriendschap. En vanaf dat het stiekeme gedoe begon 2 maanden geleden voelde ik het aan. Ik wilde ook niet meer afspreken, en heb 2x aangegeven aan mijn man dat ik hun band veel te ver vind gaan. Maar dan stelde ik me aan en moest ik niet zo jaloers doen. Je gaat ook aan jezelf twijfelen.
Oh getver, zo'n ex heb ik ook. Die mij ging aanpraten dat ik te bezitterig was of haar niet genoeg ruimte gaf. Terwijl ze een maand naar Australië ging waar haar ex ook woonde, hallo hoeveel ruimte wil je hebben? En met die ex is ze dus ook weer in bed beland en erger nog: ging ze weer bespreken of ze het nog een kans wilden geven. En ondertussen tegen mij via Skype (als ik haar dan eindelijk na een week weer eens mocht spreken) maar de schone schijn ophouden, dat er niks aan de hand was, dat IK degene was die spoken zag. Oftewel dat ik een overdreven jaloerse bitch was en waanvoorstellingen in mijn hoofd had.

En ondertussen had ik sjans van een leuke vrouw maar ik was de brave trouwe hond die daar geen gevolg aan gaf natuurlijk (mijn hoofd stond daar ook niet naar want ik zat zelf al in een relatie dacht ik). Achteraf was ik ook dáárover zo kwaad: die leugenares had mij ook nog een leuke fling ontnomen! (Want ook daar speelde grote afstand en het was dus later niet meer mogelijk om alsnog die fling te hebben.)
Als iemand gewoon eerlijk is, dan kan je tenminste op basis van de feiten je eigen conclusies trekken en keuzes maken, bijvoorbeeld verder met je eigen leven of met een andere persoon. Maar dat wil zo'n leugenaar natuurlijk niet. Die wil lekker van 2 walletjes blijven eten.

Oh wat haat ik dat stiekeme gedoe en dat liegen. Nogmaals: neem dan een open relatie, denk ik dan altijd.

Inmiddels heb ik ook geleerd dat er een term is voor dat liegen en manipuleren en de ander laten denken dat ze gek is en spoken ziet: gaslighting. Zoek maar eens op.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Kun je je man niet even naar zijn ouders sturen? Kun jij even tot rust komen en nadenken in plaats van elke dag met hem geconfronteerd te worden. Kan hij ook even nadenken.
Patatje15 schreef:
28-09-2021 10:57
Het gaat mij niet om beschuldigen, het gaat om je keuze baseren op iets waar je wellicht geen 100% zekerheid over gaat krijgen. Als je niks vindt, en hij blijft bij zijn verhaal, denk ik namelijk niet dat je dat opeens gelooft, dus die onzekerheid blijft. Dat ontbreken van vertrouwen zegt natuurlijk al een heleboel, maar daar ontkom je niet aan in deze situatie.
Misschien scheelt het ook dat voor mij die grens van wel fysiek/niet fysiek geweest niet de factor zou zijn waarmee het zou staan of vallen. Ik denk wel dat het moeilijker is om door te gaan als je exact op je netvlies hebt wat er gezegd is in alle details. Ik vind dat ook niet je kop in het zand steken maar dat soort details roepen alleen pijn op en dragen verder aan niks bij in je proces of dat nou blijven of weggaan is.
Maar is dat dan niet juist goed? Want in jouw beleving helpt dat je niet verder, maar ik vind juist dat het goed is om volledig met de keiharde waarheid geconfronteerd te worden. Ook niet voor waarheidsvinding perse, maar vooral om te zien dat het ‘echt’ is en dat hij dus echt zo respectloos is geweest naar jou toe. Dat dat potentieel je relatie kan kosten vind ik juist volkomen terecht. Anders steek je toch alsnog soort van je kop in het zand, en kun je in je eigen hoofd bagatelliseren wat er tussen hen gebeurd is.

Maar goed het zal geen verrassing zijn dat ik mijn vreemdgaande ex zonder pardon eruit heb getrapt, wat is het nut van een monogame relatie als 1 besluit vreemd te gaan, dan is toch je hele fundament weg. En ik heb geen zin om die met zo’n persoon weer op te bouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven