Verkoopster via MP dilemma

03-10-2021 11:44 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Update: aangegeven dat ik af zie van het afspreken aangezien de insteek het verkopen is van het product.
Hi,

Op marktplaats heb ik een heel simpel ding voor een heel klein bedrag te koop staan. Een vrouw reageerde er op, en wilde het hebben. Ze komt één keer per week in mijn buurt dus het moest goed gepland worden. Ze gaf aan dat ze een visuele beperking heeft, dus stelde ik voor om ergens op haar route naar het adres waar ze wekelijks naar toe gaat te gaan staan met het product zodat ze mijn huis niet hoeft te zoeken.

Ze vond het heel sympathiek en ik gaf aan dat het voor mij een kleine moeite is. We raakten aan de praat en we kwamen erachter dat we wat raakvlakken hadden. Daar was ze erg in geïnteresseerd en stelde veel vragen. Ik gaf aan dat we dit allemaal misschien konden bespreken bij de 'overdracht' en misschien ergens wat kunnen drinken. Ze was daar heel blij mee en hoopte dat er misschien een vriendschap uit kon ontstaan. Ze bleef vragen stellen, maar ik zei dat we verder gaan kletsen als we elkaar zien.

Een paar dagen later stuurde ze een bericht dat ze gereageerd heeft op een andere advertentie met hetzelfde product, en dat ze dus mijn product niet meer wil, maar dat we elkaar binnenkort gaan zien. Dit vond ik heel vervelend, en wist niet hoe ik hierop moest reageren. Het gaat echt om een nietszeggend product wat ik ook zo weg kan gooien, maar die ik wel al 2 weken op 'gereserveerd' heb staan voor haar, héél veel berichten heen en weer om te kijken hoe we het zo handig mogelijk gaan plannen voor haar etc. Op één of ander manier heb ik nu dus helemaal geen zin meer in dat hele afspreken, maar weet niet hoe ik moet reageren. Ik wil haar ook niet kwetsen, maar vind dit echt heel raar. Wat moet ik doen?
sjottelsplakje wijzigde dit bericht op 03-10-2021 12:32
3.29% gewijzigd
Ik zou zeggen dat de afspraak dan niet doorgaat.
De insteek was de verkoop van je product, niet hoe vind ik een mogelijke vriendin.
Dat is ook raar.
Ik zou een bericht sturen dat ik inmiddels leuke raakvlakken heb met een andere mevrouw en daar mee ga afspreken, en dat een date met haar daarom niet meer nodig is.

🤣
Gewoon zeggen dat het dus niet doorgaat, hoe moeilijk is het?
Nee, ik zou ook haar niet meer gaan ontmoeten. Dat is geen leuk mens.
Dubbel.
katatondemonaeaytoy wijzigde dit bericht op 03-10-2021 11:49
96.54% gewijzigd
Wat je gevoel je ingeeft.
Hallo, ik zie af van de ontmoeting, mvg.
Ik wil ook niet meer afspreken, maar ik wil haar niet kwetsen. Ze komt over als iemand die misschien wel erg eenzaam is.
sjottelsplakje schreef:
03-10-2021 11:49
Ik wil ook niet meer afspreken, maar ik wil haar niet kwetsen. Ze komt over als iemand die misschien wel erg eenzaam is.
Tja helaas.
sjottelsplakje schreef:

Ja, vind je het gek. Als je zo met mensen omgaat.
sjottelsplakje schreef:

Hahaha, ze heeft anders geen enkel probleem om je te laten zitten met je waar terwijl je dat al weken voor haar vasthoudt en zelfs regelt dat je het een soort van komt brengen ergens. Als ze eenzaam is ligt aan dat soort zaken gok ik.

Gewoon zeggen dat je niet komt en dat een rare streek is.

Doe effe normaal zeg. ;-=)
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 03-10-2021 11:53
11.74% gewijzigd
Van haar probleem niet jouw probleem maken.
Zij kiest ook voor zichzelf door het product nu opeens bij iemand anders te kopen en voelt zich daar blijkbaar niet schuldig over. Dus waarom zou jij je wel schuldig moeten voelen?
Afkappen, blokkeren en klaar. Als ze je echt graag had willen ontmoeten had ze alsnog dat product kunnen overnemen toch? Voor dat kleine bedrag?

Het klinkt nu al als een vermoeiend en claimend persoon. Straks heb je haar ontmoet en/of heeft ze je telefoonnummer en dan is het een stuk lastiger om er vanaf te komen. Als jij niet verder wil afspreken dan natuurlijk.
sjottelsplakje schreef:
Niet jouw probleem, toch?
Jij wil alleen maar iets op marktplaats kwijt.
sjottelsplakje schreef:
Daar heeft zij zo te lezen minder moeite mee; de manier waarop ze de afspraak eenzijdig afblaast nadat jij moeite voor haar gedaan hebt, is niet heel netjes. Lijkt me geen basis voor een vriendschap.
sjottelsplakje schreef:
Dat is heel lief van je, maar niet jouw probleem.
Je zegt zelf dat je niet meer wilt afspreken, dan moet je dat ook niet doen.
sjottelsplakje schreef:
Dan ga je wel, met tegenzin… :facepalm:

Echt, hoe moeilijk is het?!

Je bent haar niets verschuldigd hoor!
RikM schreef:
03-10-2021 11:52
Ja, vind je het gek. Als je zo met mensen omgaat.
Nou, dit inderdaad.
Zie nu dat ze alweer een bericht heeft gestuurd. Ze vraagt nu voor de zoveelste keer om te videobellen tot we elkaar kunnen zien. Eerder al aangegeven dat ik dat niet zie zitten.

Ja, dan is het helaas niet aardiger over te brengen dan dat ik af zie van het afspreken. Vind het echt balen, maar is niet anders.
Ik zou vragen of ze wel helemaal goed is.
sjottelsplakje schreef:
03-10-2021 11:54
Zie nu dat ze alweer een bericht heeft gestuurd. Ze vraagt nu voor de zoveelste keer om te videobellen tot we elkaar kunnen zien. Eerder al aangegeven dat ik dat niet zie zitten.

Ja, dan is het helaas niet aardiger over te brengen dan dat ik af zie van het afspreken. Vind het echt balen, maar is niet anders.
Het klinkt als iemand die niet helemaal 100% is eerlijk gezegd.
Je kunt toch zeggen dat nu de verkoop door haar is gecanceled, dat het voor jou niet nodig is om nog verder af te spreken.
Dat het contact bij deze beëindigd is.

Gelukkig heeft ze je adres niet.
Heb bericht gestuurd dat ik af zie van het afspreken. Ze zegt nu: ik wil het alsnog van je overnemen hoor, dan geef ik dat aan mijn vriend.

:@@:
Raar verhaal. Mss ben ik te achterdochtig, maar ik zou dat hele verhaal van de beperking en dan vervolgens de vele vragen niet geloven. Blokkeren en klaar.
Die is echt niet goed hoor.

Ik zou of niet meer antwoorden als je bangig bent voor meer gedoe.
Of gewoon heel duidelijk aangeven dat je het wel prima vindt zo en de gang van zaken heel erg raar. Geen enkele behoefte aan contact verder.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 03-10-2021 12:02
4.10% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven