Verkoopster via MP dilemma
zondag 3 oktober 2021 om 11:44
Update: aangegeven dat ik af zie van het afspreken aangezien de insteek het verkopen is van het product.
Hi,
Op marktplaats heb ik een heel simpel ding voor een heel klein bedrag te koop staan. Een vrouw reageerde er op, en wilde het hebben. Ze komt één keer per week in mijn buurt dus het moest goed gepland worden. Ze gaf aan dat ze een visuele beperking heeft, dus stelde ik voor om ergens op haar route naar het adres waar ze wekelijks naar toe gaat te gaan staan met het product zodat ze mijn huis niet hoeft te zoeken.
Ze vond het heel sympathiek en ik gaf aan dat het voor mij een kleine moeite is. We raakten aan de praat en we kwamen erachter dat we wat raakvlakken hadden. Daar was ze erg in geïnteresseerd en stelde veel vragen. Ik gaf aan dat we dit allemaal misschien konden bespreken bij de 'overdracht' en misschien ergens wat kunnen drinken. Ze was daar heel blij mee en hoopte dat er misschien een vriendschap uit kon ontstaan. Ze bleef vragen stellen, maar ik zei dat we verder gaan kletsen als we elkaar zien.
Een paar dagen later stuurde ze een bericht dat ze gereageerd heeft op een andere advertentie met hetzelfde product, en dat ze dus mijn product niet meer wil, maar dat we elkaar binnenkort gaan zien. Dit vond ik heel vervelend, en wist niet hoe ik hierop moest reageren. Het gaat echt om een nietszeggend product wat ik ook zo weg kan gooien, maar die ik wel al 2 weken op 'gereserveerd' heb staan voor haar, héél veel berichten heen en weer om te kijken hoe we het zo handig mogelijk gaan plannen voor haar etc. Op één of ander manier heb ik nu dus helemaal geen zin meer in dat hele afspreken, maar weet niet hoe ik moet reageren. Ik wil haar ook niet kwetsen, maar vind dit echt heel raar. Wat moet ik doen?
Hi,
Op marktplaats heb ik een heel simpel ding voor een heel klein bedrag te koop staan. Een vrouw reageerde er op, en wilde het hebben. Ze komt één keer per week in mijn buurt dus het moest goed gepland worden. Ze gaf aan dat ze een visuele beperking heeft, dus stelde ik voor om ergens op haar route naar het adres waar ze wekelijks naar toe gaat te gaan staan met het product zodat ze mijn huis niet hoeft te zoeken.
Ze vond het heel sympathiek en ik gaf aan dat het voor mij een kleine moeite is. We raakten aan de praat en we kwamen erachter dat we wat raakvlakken hadden. Daar was ze erg in geïnteresseerd en stelde veel vragen. Ik gaf aan dat we dit allemaal misschien konden bespreken bij de 'overdracht' en misschien ergens wat kunnen drinken. Ze was daar heel blij mee en hoopte dat er misschien een vriendschap uit kon ontstaan. Ze bleef vragen stellen, maar ik zei dat we verder gaan kletsen als we elkaar zien.
Een paar dagen later stuurde ze een bericht dat ze gereageerd heeft op een andere advertentie met hetzelfde product, en dat ze dus mijn product niet meer wil, maar dat we elkaar binnenkort gaan zien. Dit vond ik heel vervelend, en wist niet hoe ik hierop moest reageren. Het gaat echt om een nietszeggend product wat ik ook zo weg kan gooien, maar die ik wel al 2 weken op 'gereserveerd' heb staan voor haar, héél veel berichten heen en weer om te kijken hoe we het zo handig mogelijk gaan plannen voor haar etc. Op één of ander manier heb ik nu dus helemaal geen zin meer in dat hele afspreken, maar weet niet hoe ik moet reageren. Ik wil haar ook niet kwetsen, maar vind dit echt heel raar. Wat moet ik doen?
sjottelsplakje wijzigde dit bericht op 03-10-2021 12:32
3.29% gewijzigd
zondag 3 oktober 2021 om 12:01
Zeker. Ik ben niet heel moeilijk met mijn nummer geven als het makkelijker is voor het afspreken via marktplaats. Maar zeker toen ze bleef doorgaan met vragen stellen, aandrong op videobellen terwijl ik duidelijk was dacht ik dat ik dat het beter is om even te kijken hoe dit gaat lopen. Achteraf dus blij dat ze niet meer gegevens van mij heeft.
zondag 3 oktober 2021 om 12:02
zondag 3 oktober 2021 om 12:03
Even voor de duidelijkheid: mocht de 'deal' gewoon normaal verlopen, had ik er absoluut geen problemen mee om dan wat te drinken met iemand die wat voor beperking dan heeft. Maar met zo'n twist heb ik er geen zin meer in.
zondag 3 oktober 2021 om 12:04

zondag 3 oktober 2021 om 12:05
Ja, precies. Waarom zeg je dat niet gewoon? Kan ook een goede les voor haar zijn.Mariejan schreef: ↑03-10-2021 12:04In snap niet waarom je niet tegen haar zegt dat het het vervelend en geen stijl vindt dat ze nu het product ergens anders gaat kopen nadat jij het twee weken voor haar vastgehouden hebt en jullie al afspraken hadden voor de overdracht.
En dan dat je hiermee het contact beëindigd.
Mariejan schreef: ↑03-10-2021 12:04In snap niet waarom je niet tegen haar zegt dat het het vervelend en geen stijl vindt dat ze nu het product ergens anders gaat kopen nadat jij het twee weken voor haar vastgehouden hebt en jullie al afspraken hadden voor de overdracht.
En dan dat je hiermee het contact beëindigd.
Omdat, mocht dit gedrag door een beperking komen, zij die pech al heeft, en ik daar niet bovenop ook nog extra naar moet doen.

Ja, ook met dat gezeur om beeldbellen?sjottelsplakje schreef: ↑03-10-2021 12:03Even voor de duidelijkheid: mocht de 'deal' gewoon normaal verlopen, had ik er absoluut geen problemen mee om dan wat te drinken met iemand die wat voor beperking dan heeft. Maar met zo'n twist heb ik er geen zin meer in.

zondag 3 oktober 2021 om 12:06
Naar of eerlijk?sjottelsplakje schreef: ↑03-10-2021 12:05Omdat, mocht dit gedrag door een beperking komen, zij die pech al heeft, en ik daar niet bovenop ook nog extra naar moet doen.
zondag 3 oktober 2021 om 12:07
Twee keer aangegeven dat ik dat niet wil doen.
Maar ben ik de enige die het sneu vindt voor haar?

zondag 3 oktober 2021 om 12:08
Jasjottelsplakje schreef: ↑03-10-2021 12:07Twee keer aangegeven dat ik dat niet wil doen.
Ik snap ook echt niet waarom je het Zo lastig vindt

zondag 3 oktober 2021 om 12:10
Daar lijkt het wel op. Verder overheerst vooral het eigen schuld, dikke bult-gevoel.sjottelsplakje schreef: ↑03-10-2021 12:07Twee keer aangegeven dat ik dat niet wil doen.
Je bent haar enorm tegemoet gekomen in het onderlinge contact. Zij heeft het zelf over de grens getrokken waardoor het niet uitpakt zoals ze misschien gehoopt had. Dat is voor haar misschien wel sneu, maar kan ook een leermoment zijn voor haar.

zondag 3 oktober 2021 om 12:12
Nee, ik vind het helemaal niet naar dat je er van afziet.
Als je mensen wil ontmoeten kun je de plaatselijke supermarkt bezoeken of een profiel op een social contact pagina aanmaken.
Nee, ik vind het maar vreemd allemaal.
Overigens vind ik haar te pusherig. Dat zal het zijn wat het voor mij niet goed doet voelen.
De uitspraak dat ze hoop op een vriendschap heeft, gaat mij te snel allemaal.
Als je mensen wil ontmoeten kun je de plaatselijke supermarkt bezoeken of een profiel op een social contact pagina aanmaken.
Nee, ik vind het maar vreemd allemaal.
Overigens vind ik haar te pusherig. Dat zal het zijn wat het voor mij niet goed doet voelen.
De uitspraak dat ze hoop op een vriendschap heeft, gaat mij te snel allemaal.

zondag 3 oktober 2021 om 12:13
Blijkbaar.sjottelsplakje schreef: ↑03-10-2021 12:07Twee keer aangegeven dat ik dat niet wil doen.
Je kan ook iets sneu vinden en haar vriendelijk doch duidelijk brengen dat haar gedrag ongepast is en dat het je laten zitten met de waar terwijl je haar zo tegemoet komt, gewoon niet oke is en dat contact verder nu stopt en dan niet meer reageren ook.
Misschien leert ze ervan.
zondag 3 oktober 2021 om 12:16
Het is toch niet naar om eerlijk te zeggen waarom je naar niet wilt zien. Ik vind dat persoonlijk minder naar dan er “zomaar” vanaf zien. En zoals iemand anders al zei: misschien leert ze er nog wat van.
Ik vind het raar dat jij je rot laat behandelen door iemand en daar niets van zegt maar het zielig voor haar vindt.
Ik vind het raar dat jij je rot laat behandelen door iemand en daar niets van zegt maar het zielig voor haar vindt.
zondag 3 oktober 2021 om 12:17
Ja.sjottelsplakje schreef: ↑03-10-2021 12:07Twee keer aangegeven dat ik dat niet wil doen.
Stuur een bericht met iets van:
De insteek was het verkopen van een product. Dat gaat nu niet meer door en dus gaat onze afspraak ook niet door aangezien ik niet op zoek ben naar een vriendin.
En dan overal blokkeren. Het klinkt alsof ze niet helemaal goed is. Sneu voor haar, maar niet jouw probleem.
zondag 3 oktober 2021 om 12:23
zondag 3 oktober 2021 om 12:24
Ja gewoon altijd heel zakelijk reageren. Dat is echt het beste. Je bent een product aan het verkopen, niet jezelfmevrouwiglesias schreef: ↑03-10-2021 12:15Wat een vervelend mens, en dit is dus meteen een les voor de volgende keer. Ik heb iets dergelijks ook eens aan de hand gehad op MP. Sindsdien ben ik veel terughoudender.
Voor iedereen een groene tuin

Ik heb een vermoeden dat het bij haar ook niet om het product zelf gaat maar meer het contact met mensen. Het lijkt me erg lastig om een sociaal leven op te bouwen met een visuele beperking. Maar de afspraak laten staan omdat je het zielig voor haar vind zou ik ook niet doen want dan krijgt ze wellicht ook weer de verkeerde indruk. Ik zou het dus alleen door laten gaan als je ook echt met haar af wilt spreken en anders het hierbij laten. Ja je kwetst haar misschien maar de afspraak door laten gaan waardoor bepaalde verwachtingen worden gewekt die niet wederzijds zijn kwetst haar nog meer.
zondag 3 oktober 2021 om 12:26
Het is een vies mannetje idd. Denk dat ie flink aan t hengelen is en met een zielig verhaal jouw aandacht vraagt en nu hij die heeft kijkt hij hoe ver hij kan gaan.GroenTuintje schreef: ↑03-10-2021 12:24Ja precies, misschien is het helemaal geen vrouw maar een vies mannetje.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB