29 jaar en geen rijbewijs?
dinsdag 5 oktober 2021 om 03:29
Gewoon doen. Geen rijbewijs is zo onhandig. Ff doorbijten. Je bent heus niet de enige (bijna-)dertiger in een lesauto hoor. Als je je onzeker voelt in de auto even aangeven bij je instructeur, die hebben wel eens vaker met dat bijltje gehakt.
Ik had 2x per week les en binnen 3 maanden mijn rijbewijs, dat zou ik je adviseren. Dan schiet het tenminste een beetje op.
Ik had 2x per week les en binnen 3 maanden mijn rijbewijs, dat zou ik je adviseren. Dan schiet het tenminste een beetje op.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 5 oktober 2021 om 06:27

dinsdag 5 oktober 2021 om 07:43
Zelfde. Niemand wordt blij als ik de weg op ga. Red me prima.
dinsdag 5 oktober 2021 om 07:57
Ik was 28 toen ik mijn rijbewijs haalde wat ik ook al redelijk laat vond. Mijn rijinstructrice vertelde dat er een vrouw van 69 met haar is gaan lessen. De man van deze mevrouw was overleden en ze woonde redelijk uit de buurt van haar kinderen en kleinkinderen. Ze heeft haar rijbewijs ook gehaald! Zo zie je maar, je bent nooit te oud om iets nieuws te leren. Ik ben nog steeds elke dag dolblij met dat roze pasje!

dinsdag 5 oktober 2021 om 08:17
Ik ben 36 ook geen rijbewijs, drie keer gezakt door ernstige faalangst (zelfs tijdens een speciaal examen)..wil als de wachtlijsten weg zijn wel verder.
Maar in de praktijk is er geen enorme aandrang.
Ik kom overal waar ik wil met het OV en bij hoge nood wil er altijd wel iemand rijden. Supermarkten vlakbij en de grote boodschappen komen met Picnic.
Maar in de praktijk is er geen enorme aandrang.
Ik kom overal waar ik wil met het OV en bij hoge nood wil er altijd wel iemand rijden. Supermarkten vlakbij en de grote boodschappen komen met Picnic.
dinsdag 5 oktober 2021 om 08:20
Je hoeft je nergens voor te schamen hoor.
Ik heb ook op 'latere' leeftijd mijn rijbewijs gehaald (25). Ik heb een paar jaar af en toe gereden maar dat was geen succes en nu rijd ik al een paar jaar niet.
Maar er zijn genoeg mensen die wat ouder dan 18 zijn als ze het leren en prima bestuurders zijn.
Ik heb ook op 'latere' leeftijd mijn rijbewijs gehaald (25). Ik heb een paar jaar af en toe gereden maar dat was geen succes en nu rijd ik al een paar jaar niet.

dinsdag 5 oktober 2021 om 08:23
Ik heb op mijn 26e mijn rijbewijs gehaald.
Ik ben nu 57, heb geen geld voor een auto, dus dat rijbewijs wordt niet echt vaak gebruikt.
Oftewel: bedenk of je dat rijbewijs daadwerkelijk gaat gebruiken.
In mijn bubbel is het niet hebben van een rijbewijs niet heel vreemd.
Ik ben nu 57, heb geen geld voor een auto, dus dat rijbewijs wordt niet echt vaak gebruikt.
Oftewel: bedenk of je dat rijbewijs daadwerkelijk gaat gebruiken.
In mijn bubbel is het niet hebben van een rijbewijs niet heel vreemd.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 5 oktober 2021 om 08:31
Ik ben 30 en heb eeerst vanwege de kosten het uitgesteld en daarna om gezondheidsredenen mijn rijbewijs niet gehaald. Nu zou ik mogen, maar met corona nog in het spel, de wachtlijsten en de keuring die ik moet wacht ik liever even. Ik wil liever snel achter elkaar lessen en dan hoop ik ook snel mijn rijbewijs, dat werkt beter voor mij dan met 1 les per week die soms uitvalt.
dinsdag 5 oktober 2021 om 08:37
Ik had wel op mijn 20e mijn rijbewijs, maar heb vervolgens jaren niet gereden. Ik had het gewoon niet nodig. Toen ik vervolgens wel tijdelijk moest gaan rijden, heb ik weer een paar rijlessen genomen om de boel op te frissen.
Ik heb nooit een eigen auto gehad, leende soms die van mijn partner, maar reed minder dan 1000 km per jaar waarvan 95% zakelijk. Nu heb ik helemaal geen auto meer en doe het meeste met de fiets en het ov. Eventueel kan ik zo'n deelauto of scooter pakken.
Wat ik wil zeggen, laat je rijbewijs halen is sowieso niet erg. Genoeg mensen die het vroeg halen en het nooit gebruiken. Omdat het niet nodig is, omdat ze het toch eng vinden.
Het voordeel van wat ouder zijn als je begint is dat je geen leeftijdsgenoten om je heen hebt die tegen elkaar opbieden mbt hoe snel ze klaar waren, hoe weinig examen ze hoefde te doen enz.
Ik heb nooit een eigen auto gehad, leende soms die van mijn partner, maar reed minder dan 1000 km per jaar waarvan 95% zakelijk. Nu heb ik helemaal geen auto meer en doe het meeste met de fiets en het ov. Eventueel kan ik zo'n deelauto of scooter pakken.
Wat ik wil zeggen, laat je rijbewijs halen is sowieso niet erg. Genoeg mensen die het vroeg halen en het nooit gebruiken. Omdat het niet nodig is, omdat ze het toch eng vinden.
Het voordeel van wat ouder zijn als je begint is dat je geen leeftijdsgenoten om je heen hebt die tegen elkaar opbieden mbt hoe snel ze klaar waren, hoe weinig examen ze hoefde te doen enz.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

dinsdag 5 oktober 2021 om 09:52
Je moet idd wat creatiever zijn. Ik heb wel een rijbewijs en geen auto, dus soms moet ik even wat beter plannen en soms accepteren dat ik niet even snel ergens heen kan. Maar in de praktijk valt het mij erg mee, maar ik weet ook niet beter.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

dinsdag 5 oktober 2021 om 10:01
dinsdag 5 oktober 2021 om 10:13
dinsdag 5 oktober 2021 om 10:38
dinsdag 5 oktober 2021 om 11:26
Ik blijf dit soort opmerkingen grappig vinden.
Hoezo is een rijbewijs handig? Ding zit in mijn tas, heb ik verder niks aan.
In combinatie met een auto is het wel handig.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 5 oktober 2021 om 11:54
Gewoon doen. Dwz. Je kunt ook prima zonder, wanneer je bv in de randstad woont, daar is OV geweldig. Maar wanneer je iets meer in de provincie woont is zo’n rijbewijs heel handig. Ik was ook een stresskip, kwam voor mij niet omdat ik niet rijden kon, dat kon ik wel, ik raakte juist in de stress van een Instructeur die me op de vingers zat te kijken, faalangst en dat soort gedoe. Maar ik heb het gedaan en alles in 1 keer gehaald. En nu vind ik autorijden heel fijn. Echt een niet zo goed voor het milieu opmerking, maar autorijden in mijn uppie vind ik heel erg relaxt.