Vermoedelijke tijdverspiller

05-10-2021 19:28 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na bijna een jaar liefdesverdriet, die langzaam is verdwenen, leerde ik via een kennis een man kennen die voorzichtig toenadering zocht via sociale media. Voor het eerst was ik terug nieuwsgierig naar iemand, ook al was ik het eerste moment doodsbang vanbinnen (liet ik hem niet merken) maar ik verzamelde al mijn moed om me toch terug open te stellen.
Hij vroeg me enkele weken geleden om wat te gaan drinken en ik heb ingestemd.
Door onze drukke agenda's konden we pas deze zaterdag, maar toch hebben we elkaar ondertussen al eens heel kort gezien - we waren toevallig in elkaars buurt terwijl we elk met onze eigen vrienden gingen uiteten, en we hebben daarna elkaar ontmoet om nog een slaapmutsje te drinken. Het was kort maar heel gezellig en hij gaf sindsdien meerdere keren aan erg uit te kijken naar onze "officiële" date. We appen dagelijks, niet urenlang maar wel leuke conversaties over vanalles en nog wat. Het deed me goed omdat hij niet te opdringerig was en me niet het gevoel gaf slechte bedoelingen te hebben, maar oprechte interesse.
Voorbije vrijdagvoormiddag werden terug wat leuke appjes over en weer gestuurd. Ik vroeg 2 uurtjes later wat zijn plannen voor het weekend waren en ik kreeg geen antwoord. De dag erna stuurde ik nog een berichtje waarop hij een kort, nietszeggend antwoord stuurde. Ik heb nog een poging gedaan maar gezien hij daar ook kortaf op antwoordde en verder geen moeite deed om het gesprek levendig te houden heb ik het opgegeven. Ik krijg af en toe een like of reactie op mijn foto's of verhalen op Instagram maar daar blijft het dan ook bij. Misschien maak ik me druk om niks maar mijn buikgevoel vertelt me dat hij deze zaterdag zal cancellen met een of ander smoesje. Ergens wil ik mij er niet druk in maken en denk ik "boy, bye! Your loss" en besef ik dat het beter is dat ik het vroeg genoeg weet dat deze man niet de juiste is, maar na zoveel teleurstellingen ben ik de datingwereld, mannen en hun onverklaarbaar gedrag zo ontzettend moe. Ik verlang naar iemand die helemaal voor me gaat zonder gedoe en zonder spelletjes, maar het lijkt alsof niemand nog normaal is.
Ik denk dat het beter is dat ik hem niet meer contacteer, maar ik blijf wel zitten met de vraag "waarom". Waarom vraagt hij me uit, doet hij nog een week enthousiast nadat hij me heeft gezien, om dan opeens te gaan "slow faden" (ja, ook dit is een term in de datinghel!)? Ik wil niet denken dat het aan mezelf ligt maar ik kan een boek vullen met date-horrorverhalen dus ik moet eerlijk gezegd heel hard mijn best doen om niet aan mezelf te gaan twijfelen :-( ik kon vroeger altijd goed om met teleurstellingen maar nu begint het na al die jaren toch wat aan mijn zelfvertrouwen te knagen.
Bedankt dat ik terug even mijn hart mocht luchten!
Ik denk dat hij iemand anders heeft ontmoet. Of ook al mee kletste
Of hij kreeg het er wat benauwd van dat jij ging informeren naar zijn weekendplannen, terwijl jullie voor dat weekend niet hadden afgesproken. Alsof jij er toch stiekem vast een extra afspraakje uit probeerde te slepen.

Het is niet gezegd dat hij van alles wat jij doet maar moet begrijpen wat de intenties zijn, terwijl alles wat hij doet “spelletjes” zijn hè.
Harba lorifa
Date horrorverhalen ? Dat hebben de meesten gehad, ook diegenen die uiteindelijk een leuke relatie hebben gevonden zoals ik. Maar ik snap je frustratie, ik heb dat ook gehad, vrouwen die ineens niets meer lieten horen of alleen sex wilden (ja dat is niet alleen door mannen) of 'slow fading' zoals jij dat noemt of veel lelijker / dikker dan op de foto. Menigmaal na zoveel teleurstellingen in de datingwereld, was ik vrouwen en hun onverklaarbaar gedrag zo ontzettend moe. En toch ben ik al vele jaren samen met een lieve vriendin.
En die lieve vriend komt er voor jou ook, maar je moet gewoon teleurstellingen incasseren. :hug:
Ginevra schreef:
05-10-2021 19:41
Of hij kreeg het er wat benauwd van dat jij ging informeren naar zijn weekendplannen, terwijl jullie voor dat weekend niet hadden afgesproken. Alsof jij er toch stiekem vast een extra afspraakje uit probeerde te slepen.

Het is niet gezegd dat hij van alles wat jij doet maar moet begrijpen wat de intenties zijn, terwijl alles wat hij doet “spelletjes” zijn hè.
Toen we afscheid namen na het slaapmutsje zei hij "mocht je volgend weekend toch nog een gaatje vinden in je agenda, laat maar iets weten!" (Dat weekend waar ik hem dan vroeg wat zijn plannen waren) Dus dat kan het al niet zijn
Esmeralda9 schreef:
05-10-2021 19:31
Ik denk dat hij iemand anders heeft ontmoet. Of ook al mee kletste
Heb ik dat geluk weer, bij iemand die verklaarde al 5 jaar single te zijn.
creativeguy schreef:
05-10-2021 19:44
Date horrorverhalen ? Dat hebben de meesten gehad, ook diegenen die uiteindelijk een leuke relatie hebben gevonden zoals ik. Maar ik snap je frustratie, ik heb dat ook gehad, vrouwen die ineens niets meer lieten horen of alleen sex wilden (ja dat is niet alleen door mannen) of 'slow fading' zoals jij dat noemt of veel lelijker / dikker dan op de foto. Menigmaal na zoveel teleurstellingen in de datingwereld, was ik vrouwen en hun onverklaarbaar gedrag zo ontzettend moe. En toch ben ik al vele jaren samen met een lieve vriendin.
En die lieve vriend komt er voor jou ook, maar je moet gewoon teleurstellingen incasseren. :hug:
Ik probeer me recht te trekken aan dit soort verhalen waar het toch nog goed is gekomen, maar het wordt steeds moeilijker om er te blijven in geloven
Hij heeft iets anders lopen en weet nu niet wat te kiezen dus ghost je niet direct 100% maar kan ook niet meer enthousiast zijn. Daarom rekt hij het in de hoop dat de oplossing ondertussen vanzelf komt.
Ik zou in ieder geval geen enkel initiatief meer nemen tot contact. Mocht het toch nog doorgaan zaterdag, hou je een beetje gereserveerd. Dit zou er zo een kunnen zijn die niet van vrouwen houdt die in hem geïnteresseerd zijn onder het mom van "je moet wat te veroveren hebben".
Ik zou het gewoon vragen. Zo van, gaat onze date nog door, zullen we dan even wat concreets afspreken, dan hoor je het meteen

Of je zegt, ik merk dat je wat minder enthousiast bent, of iets dergelijks

En ik geef je gelijk, als je al niet eens meer naar iemands weekend mag vragen
Konijnmetbril schreef:
05-10-2021 20:15
Hij heeft iets anders lopen en weet nu niet wat te kiezen dus ghost je niet direct 100% maar kan ook niet meer enthousiast zijn. Daarom rekt hij het in de hoop dat de oplossing ondertussen vanzelf komt.
Ik heb exact hetzelfde vermoeden...
iones schreef:
05-10-2021 20:26
Ik zou in ieder geval geen enkel initiatief meer nemen tot contact. Mocht het toch nog doorgaan zaterdag, hou je een beetje gereserveerd. Dit zou er zo een kunnen zijn die niet van vrouwen houdt die in hem geïnteresseerd zijn onder het mom van "je moet wat te veroveren hebben".
Ik vind het zo moeilijk om "het juiste" te doen, aan de ene kant wil ik zelf de boot afhouden nu maar zoals Esmeralda zegt vind ik ook geen slecht idee: gewoon op de man afvragen hoe het nou zit. Ik ben er nog niet uit
Esmeralda9 schreef:
05-10-2021 20:46
Ik zou het gewoon vragen. Zo van, gaat onze date nog door, zullen we dan even wat concreets afspreken, dan hoor je het meteen

Of je zegt, ik merk dat je wat minder enthousiast bent, of iets dergelijks

En ik geef je gelijk, als je al niet eens meer naar iemands weekend mag vragen
Ja zoals ik hierboven reageerde bij iones weet ik dus nog niet goed wat te doen... want ik wil weten waar ik aan toe ben, maar aan de andere kant ben ik een beetje te "trots" om hem te laten merken dat ik er wel mee bezig ben (terwijl het overkomt dat dat bij hem niet langer het geval is)
Nu ben je er ook de hele tjjd met bezig vermoed ik
Wees gewoon jezelf, als jr hoor elke mogelijke potentiële partner een andere rol moet aannemen dan is het toch ook nooit een match lijkt mij
En als je te trots bent zeg je iets van : hey ik ben wat aan het plan ben met vrienden maar bedacht net opeens dat wij ook iets hebben afgesproken
Beetje luchtiger

Doe maar 😉
Wat is het ergste wat kan gebeuren? Dat je date niet doorgaat? Dat hij jou toch niet leuk vindt? Een ander misschien leuker? Dat hij alleen maar seks wil?

Hoe dan ook, je gaat er niet dood van. Kijk gewoon hoe het loopt en zie of je allebei nog steeds wilt afspreken en daarna zie je wel weer verder. Iemand hoeft niet altijd een spelletje te spelen of interesse te hebben in anderen. Soms heeft iemand ook even tijd nodig of is nog niet helemaal toe aan iets nieuws maar kan dat best groeien in de loop van de tijd als je niet teveel invult voor de ander. En daarnaast ook blijft opletten wat je wel of niet prettig vindt hoe de ander reageert, je kan ook altijd nog besluiten dat iemand niet bij jou past dan.
.
Wat de reden ook is, hij gedraagt zich als een lul.
Zeg dat je zaterdag onverhoopt niet kan, verzin iets.
Doe daarna niets meer en kijk of hij nog iets onderneemt, waarschijnlijk niet.
Beter dan dat je a.s. zaterdag nog meer tijd gaat verspillen wellicht.
Mijn hemel wat doen jullie moeilijk en negatief. Mag die man ook nog een leven hebben? Hij had het niet voor niets te druk om al eerder af te spreken. Je gaat toch niet wekenlang appen met een wildvreemde? Wat heb je elkaar dan te melden? Hoezo ben je dan gelijk een lul?

TO, doe niet zo hysterisch met je boy bye! Ik krijg het van achter het scherm al benauwd van je.
Laten we het een beetje luchtig houden inderdaad. Daten is vrijblijvend kennismaken. En ondertussen je eigen gang gaan, al dan niet met met anderen datend. De datingwereld is geen jungle zolang je beseft dat het vrijblijvend is en net zo vluchtig als contact met caissière in de supermarkt
Mensch durf te leven
iones schreef:
05-10-2021 20:26
Dan moet ze vooral gewoon doen zoals ze altijd zou doen. Beter kwijt dan rijk lijkt me.
PeppermintPatty schreef:
05-10-2021 20:59
Ik vind het zo moeilijk om "het juiste" te doen, aan de ene kant wil ik zelf de boot afhouden nu maar zoals Esmeralda zegt vind ik ook geen slecht idee: gewoon op de man afvragen hoe het nou zit. Ik ben er nog niet uit

Ow, please, het juiste is gewoon vragen of je die date concreet met hem kan gaan plannen.

Echt niet mee gaan in dat soort spelletjes/belachelijke onderdanige dateregels.
PeppermintPatty schreef:
05-10-2021 20:59
Waarom zou het anders zitten? Je hebt toch een afspraak voor komend weekend? Waarom doe je dan moeilijk? Die man is gewoon met z’n werk bezig, of z’n oude moeder, of alle 188 andere dingen waar een mens door opgeslokt kan worden.

Hoe oud zijn jullie? Veertien?
Eerst dagelijkse berichtjes, daarna korte reacties en daarna radio stilte

Nee die lijkt uit de boot gestapt

Gebeurt zo vaak

Maar vraag het hem want anders ga jij je weekend voor niks vrij houden
Je komt wel weer iemand tegen wiens gedrag je 100% bevalt. Dat is ook veel beter uit te houden dan nu dat geschipper "wil hij niet wil hij wel?". Dat zal niet alleen nu zo zijn maar ook de komende 70 jaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dautz38 schreef:
05-10-2021 21:26
Mijn hemel wat doen jullie moeilijk en negatief. Mag die man ook nog een leven hebben? Hij had het niet voor niets te druk om al eerder af te spreken. Je gaat toch niet wekenlang appen met een wildvreemde? Wat heb je elkaar dan te melden? Hoezo ben je dan gelijk een lul?

TO, doe niet zo hysterisch met je boy bye! Ik krijg het van achter het scherm al benauwd van je.
Als hij tijd heeft om op sociale media te zitten dan heeft hij tijd genoeg om mij een antwoord te sturen. Dat is niet hysterisch doen, dat is beseffen dat een minimum aan interesse tonen wanneer je iemand wilt leren kennen toch wel op zijn plaats is. Misschien ben jij iemand die het allemaal best ok vindt om als schotelvod behandeld te worden, wildvreemde of niet, maar zo zit ik niet in elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven