Gezondheidsverklaring reizen van en naar Spanje
woensdag 6 oktober 2021 om 19:54
Hoi! Weten jullie hoe dit zit?
Wij (gevaccineerd en in bezit van internationale QR-code) vliegen binnenkort naar Spanje. Hiervoor zouden we via een officiele website van de Spaanse overheid een gezondheidsverklaring moeten hebben. Deze is ingevuld en moeten we 2 dagen voor vertrek digitaal ondertekenen.
Maar op de site van de Nedelandse Rijksoverheid staat dat iedereen van en naar Nederland ook een gezondheidsverklaring moet invullen. Deze is weer anders dan die Spaanse.
Welke moeten we nou hebben? De Spaanse voor de heenreis en de Nederlandse voor de terugreis? Of beiden voor heen en terug?
Ik ben het even kwijt en omdat de site van Ryanair in het Engels is, vind ik het soms even lastig om te begrijpen.
En vergeet ik nog verder documenten voor het vliegen naar Spanje?
Dank alvast!
Wij (gevaccineerd en in bezit van internationale QR-code) vliegen binnenkort naar Spanje. Hiervoor zouden we via een officiele website van de Spaanse overheid een gezondheidsverklaring moeten hebben. Deze is ingevuld en moeten we 2 dagen voor vertrek digitaal ondertekenen.
Maar op de site van de Nedelandse Rijksoverheid staat dat iedereen van en naar Nederland ook een gezondheidsverklaring moet invullen. Deze is weer anders dan die Spaanse.
Welke moeten we nou hebben? De Spaanse voor de heenreis en de Nederlandse voor de terugreis? Of beiden voor heen en terug?
Ik ben het even kwijt en omdat de site van Ryanair in het Engels is, vind ik het soms even lastig om te begrijpen.
En vergeet ik nog verder documenten voor het vliegen naar Spanje?
Dank alvast!
woensdag 6 oktober 2021 om 20:04
https://www.spth.gob.es/
Deze moet je invullen dan krijg je een QR code voor Spanje.
Op schiphol laat je je Nederlandse QR code zien, in Spanje die van de link. Ik ben vorige week toevallig naar Barcelona geweest, moest daar bij aankomst en vertrek die Spaanse QR code laten zien, meer niet
Deze moet je invullen dan krijg je een QR code voor Spanje.
Op schiphol laat je je Nederlandse QR code zien, in Spanje die van de link. Ik ben vorige week toevallig naar Barcelona geweest, moest daar bij aankomst en vertrek die Spaanse QR code laten zien, meer niet

woensdag 6 oktober 2021 om 20:05
https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/spanje/
Hier kun je het allemaal precies lezen in het Nederlands
Hier kun je het allemaal precies lezen in het Nederlands
woensdag 6 oktober 2021 om 20:11
Ja klopt, laatste info vul je dan in en als alles is ingevuld krijg je de QR code. Ik heb hem toen in mn telefoon gezet en geprint voor de zekerheid (mocht je telefoon ineens uitvallen of wat dan ook)
woensdag 6 oktober 2021 om 20:14
En gezondheidsverklaring.goldmember schreef: ↑06-10-2021 19:57Je moet het formulier Spanish Health Travel invullen.
Terugweg alleen je vaccinatie bewijs laten zien.

woensdag 6 oktober 2021 om 20:38
Dat je het niet hoeft te laten zien bij TUI betekent niet dat het niet hoeft. Het is geen regel van TUI maar van Nederland.wild-flower2 schreef: ↑06-10-2021 20:28Wij hoefden op de terugreis met TUI-fly de gezondheidsverklaring niet te laten zien .
Alleen de QR code op telefoon.
Bij de KLM is die verklaring volgens mij inbegrepen bij het check in proces, dus misschien dat je hem zonder te weten al in hebt gevuld?

woensdag 6 oktober 2021 om 20:58
Voor de heenreis wel , bij online check in inderdaad . Zal dan wel automatisch voor de terugreis ook zijn dan.
woensdag 6 oktober 2021 om 21:09
De check was inbegrepen maar alsnog werd er een formuliertje uitgedeeld in het vliegtuig.
woensdag 6 oktober 2021 om 22:24
Ik ben net aangekomen in Spanje. Inderdaad die Spaanse QR code aanvragen (let op: ook voor eventuele kinderen! Die hoeven geen vaccinatiebewijs of test, maar moeten wel een QR code hebben). Op Schiphol moest ik alle Spaanse QR code’s laten zien, en voor de volwassenen ook de Nederlandse. Ik vloog KLM, en dat zit de gezondheidsverklaring al bij de check in inbegrepen, dus die hoefde ik niet nog apart te doen. Bij aankomst in Spanje werden de Spaanse QR code’s nog een keer gecontroleerd.