Ervaring vliegen en bagage easyjet

06-10-2021 21:48 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een familieaangelegenheid moesten we snel boeken en heeft mijn zus bij easyjet geboekt. Het was het voordeligst om geen handbagage te nemen, maar vrije stoelen en 1 grote ruimbagage van 23 kg. Die gaan we dus ook delen. Dit was de goedkoopste optie (alsnog hartstikke duur)

Vraag me nu af wat de ervaring is met de plek toegewezen krijgen wanneer je geen plek hebt gereserveerd. Je kan nu al checken. Is het hoe eerder je incheckt hoe groter de kans dat je bij elkaar zit?

En hoe zit het met die bagage dat je onder de stoel voor je moet proppen. Hoe streng wordt daar op gecontroleerd?

Wat ik me ook nog afvroeg: mijn zusje heeft zo'n pillendoosje met medicijnen en supplementen die ze elke avond inneemt en dus van tevoren vult. Op mijn aandringen heeft ze bij de apotheek geïnformeerd en een medicijnenrapport meegekregen. Maar ze zitten dan niet in de originele doosjes maar in haar pillendoosje. Ze vindt het ook te onhandig om alle losse doosjes en potjes mee te nemen. Hoe streng wordt daar op gecontroleerd? Ik heb hier namelijk zelf geen ervaring mee maar heb geen zin om daar aan de kant te moeten staan omdat het verdacht is omdat we vanuit Amsterdam vliegen.

Hoop op ervaringen en tips zodat deze reis zo soepel mogelijk verloopt.
Met easyJet is mijn ervaring dat ze heel streng controleren op handbagage. Klopt het formaat niet, bijbetalen. Heb je handbagage terwijl je niet geboekt hebt, bijbetalen.

Je kunt maar zoveel uur van tevoren inchecken als je geen plek reserveert, ik heb zelf altijd een plek gereserveerd (hoe eerder je dat doet, hoe meer kans je hebt op een goedkopere plek).
Hoe eerder inchecken hoe groter de kans dat je bij elkaar zit, is mijn ervaring. Maar hangt ook af hoeveel mensen reserveren. Reserveren er veel, dan zijn er minder plekken over voor mensen die niet reserveren.

Op bagage wordt streng gecontroleerd, al hangt 'hoe streng' af van het vliegveld zelf. Maar houd je aan de regels, want aan de gate moeten betalen voor ruim bagage is niet goedkoop. Kom ook op tijd bij de gate. Als er veel mensen zijn met grote trolly's gaat een deel alsnog (gratis) in het ruim en zit je alsnog te wachten op je bagage na het landen.

Medicatie: hangt af waar je heengaat. Binnen de EU heb ik er geen problemen mee gehad.
- Ik ben nog nooit gecheckt op mijn medicijnen.
- kan jou het schelen waar je zit, het zal geen lange vlucht zijn denk ik bij easyJet. Maar je kunt vanaf een bepaald moment ook online inchecken en dan kun je kijken.
- je mag een handtas meenemen volgens mij.
Oke helder. Dan weet ik wat ik verwachten!
Ze hebben bij de gate een vierkant rek staan waar je bij twijfel je handbagage in moet passen.

Ik had een keer naast mijn tas ook nog een jas in mijn hand. Mocht niet. Dus had ik mijn jas in mijn tas gestopt, maar toen was m'n tas te dik.
Ik deed dus ter plekke die jas maar weer aan, toen paste de tas wel, en mocht ik toch nog doorlopen.

Wat een gedoe.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ze zijn streng bij incheck en alles wat maar enigszins teveel is wordt in rekening gebracht (ze moeten toch ergens hun geld vandaan halen). Verder zijn die vluchten met EJ meestal kort. Dus hoe erg is het dan wanneer je niet bij elkaar zit? Verder leveren ze waarvoor je betaalt. Dat is basic, maar wanneer je dat incalculeert is dat prima.
Ik had ook dat ik alles in het koffertje moest stoppen. Bij sommige maatschappijen mag je een klein tasje mee naast je handbagage koffer. Bij easyJet moet alles erin. Ook je jas inderdaad. Ik heb ook een paar keer meegemaakt dat er in het vliegtuig geen ruimte meer was voor de handbagage en het mee moest met de ruimbagage. Vond ik in principe prima, maar een slotje is dan wel fijn om te hebben.
Wij vliegen in de herfstvakantie met EasyJet. Meteen ingecheckt toen het kom. 30 dagen voor vertrek en we zitten met z'n allen bijelkaar, zowel heen als terug.
Ook wij hebben een koffer ingecheckt en nemen allemaal een rugzak mee die voldoet aan de eis van easyJet. Daar kan heel veel in.
Een van de kinderen had afgelopen zomer daar de volledige reisbagage in gekregen op de toilettas na.
Een van de andere had een trolley bij zich en dat ging heen goed en terug was het te groot (was op de heen weg ook al, maar mazzel gehad).
En hoe zit het met die bagage dat je onder de stoel voor je moet proppen. Hoe streng wordt daar op gecontroleerd?

Als je geen handbagage mag meenemen, dan valt er toch niets te proppen? Hooguit een handtasje meer niet.

Ik vond easyjet trouwens fijn vliegen, garantie dat je bij elkaar zit is 0. Het gaat toch hooguit om 3-4 uur of nog minder? Zet wat series op je telefoon en je bent er zo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven