Weekendje Rotterdam! Tips gezocht!
woensdag 6 oktober 2021 om 23:06
Binnenkort gaan we een weekendje naar Rotterdam. Een redelijk spontaan plan. We hebben kleine kinderen en hebben eigenlijk nooit tijd voor elkaar. Ik heb er echt mega veel zin in!
Maar goed, tips gezocht dus! Ik ben opzoek naar tips voor alles: musea, iets leuks voor overdag, lunchtentjes, restaurants, leuke plek om s avonds wat te drinken enz. Dank!
Maar goed, tips gezocht dus! Ik ben opzoek naar tips voor alles: musea, iets leuks voor overdag, lunchtentjes, restaurants, leuke plek om s avonds wat te drinken enz. Dank!
woensdag 6 oktober 2021 om 23:27
Boijmans is dicht ivm verbouwing.
Voor de musea zal je waarschijnlijk tijdslots moeten reserveren, dus houd daar rekening mee.
Film bij lantaren venster of cinerama. Misschien is er een voorstelling die jullie leuk vinden in schouwburg, luxor, de Doelen?
woensdag 6 oktober 2021 om 23:36
De Fenix Food Factory op Katendrecht is leuk. Kun je vanaf Hotel New York naartoe lopen via de Rijnhavenbrug. Of je kunt met de Watertaxi, een attractie op zich.
Het Fotomuseum op de Wilhelminapier (daar staat dus HNY) is ook leuk, er is nu een mooie tentoonstelling, Eregalerij van de Nederlandse fotografie.
Het Depot van Boijmans gaat op 6 november trouwens open. Supergaaf gebouw waar je een kijkje achter de schermen van het museum krijgt.
Veel plezier in 010 in elk geval!
Het Fotomuseum op de Wilhelminapier (daar staat dus HNY) is ook leuk, er is nu een mooie tentoonstelling, Eregalerij van de Nederlandse fotografie.
Het Depot van Boijmans gaat op 6 november trouwens open. Supergaaf gebouw waar je een kijkje achter de schermen van het museum krijgt.
Veel plezier in 010 in elk geval!
't Is al met al een heel gedoe
donderdag 7 oktober 2021 om 00:46
Watertaxi idd. Vonden 15 jarige en ik veel spectaculairder dan verwacht en echt 1 van de hoogtepunten voor 3.50 pp ofzo
. Wij waren met de watertaxi naar de euromast gegaan (1 plus 1 gratis als je nog van die AH dagje uit kaarten hebt) voor de helft van de prijs was het wel leuk om te doen.
Fotografiemuseum is ook vaak goed. En je hebt een voormalig cruiseschip waar je een rondleiding kon krijgen. Rondvaart naar de haven.
Qua eten zeker als je vegetarisch eet Rozey! Vegetarische tapas met drinken voor een vaste prijs. Echt heerlijke kleine gerechtjes die ik uitzonderlijk goed vond en bizar goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij willen af en toe een weekendje Rotterdam doen al is het alleen maar om daar te kunnen eten haha. Wel echt (paar dagen tot weken) vooraf reserveren want zit altijd vol.
Fotografiemuseum is ook vaak goed. En je hebt een voormalig cruiseschip waar je een rondleiding kon krijgen. Rondvaart naar de haven.
Qua eten zeker als je vegetarisch eet Rozey! Vegetarische tapas met drinken voor een vaste prijs. Echt heerlijke kleine gerechtjes die ik uitzonderlijk goed vond en bizar goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij willen af en toe een weekendje Rotterdam doen al is het alleen maar om daar te kunnen eten haha. Wel echt (paar dagen tot weken) vooraf reserveren want zit altijd vol.
donderdag 7 oktober 2021 om 07:59
Ik ben ook fan van Rozey, maar we zijn niet de enigen: het zit weken van te voren vol in de weekenden.Ilselotte schreef: ↑07-10-2021 00:46Watertaxi idd. Vonden 15 jarige en ik veel spectaculairder dan verwacht en echt 1 van de hoogtepunten voor 3.50 pp ofzo. Wij waren met de watertaxi naar de euromast gegaan (1 plus 1 gratis als je nog van die AH dagje uit kaarten hebt) voor de helft van de prijs was het wel leuk om te doen.

donderdag 7 oktober 2021 om 08:07
Om teleurstelling te voorkomen: die is niet meer zoals het eerst was. Vroeger zat het ten westen van de Rijnhavenbrug en was het groter (en knusser m.i.). Dat is afgebroken en nu is het kleiner aan de oostkant.
donderdag 7 oktober 2021 om 08:40
Wij hebben destijds de NS wandeling gedaan: https://www.ns.nl/dagje-uit/wandelen/ro ... sstad.html
Super leuk! Dan kom je ook door de oude haven en Delfshaven met verschillende schepen. Echt een aanrader!
Super leuk! Dan kom je ook door de oude haven en Delfshaven met verschillende schepen. Echt een aanrader!
donderdag 7 oktober 2021 om 11:21
Qua leuke winkeltjes: het Binnenweg gebied en Botersloot/Pannekoekstraat als je geen zin hebt in de geijkte ketens die in elke stad te vinden zijn.
Fenix is ondanks verbouwing nog steeds leuk, het gebied Katendrecht is sowieso een aanrader. Ik kom zelf niet "van Zuid" maar hou van de rauwe schoonheid en de geschiedenis van het voormalige "red light district" .
Leuk qua hip/gezellig en shoppen is net als het Binnenweggebied : het Oude Noorden (Zwaanshals, Rechter Rottekade, Noordplein de Hofbogen) Op zaterdag is het Noordplein één grote gezelligheid met een biologische markt en de containerbar. Die laatste locatie is goed bereikbaar met tram 8 vanaf Centraal Station (halte Noorderbrug uitstappen en je bent er in een minuut).
Fenix is ondanks verbouwing nog steeds leuk, het gebied Katendrecht is sowieso een aanrader. Ik kom zelf niet "van Zuid" maar hou van de rauwe schoonheid en de geschiedenis van het voormalige "red light district" .
Leuk qua hip/gezellig en shoppen is net als het Binnenweggebied : het Oude Noorden (Zwaanshals, Rechter Rottekade, Noordplein de Hofbogen) Op zaterdag is het Noordplein één grote gezelligheid met een biologische markt en de containerbar. Die laatste locatie is goed bereikbaar met tram 8 vanaf Centraal Station (halte Noorderbrug uitstappen en je bent er in een minuut).
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
donderdag 7 oktober 2021 om 12:14
Binnenweg toch ook, die laaste?
Wat betreft horeca zijn het Westelijk Handelsterrein en natuurlijk de Markthal ook aanraders.
Echt Rotterdams is ook de voormalige stamkroeg/eetcafé van wijlen dichter Jules Deelder: café Ari op de Nieuwe Binnenweg (man en ik komen er ook graag dus ik mag reclame maken

donderdag 7 oktober 2021 om 12:17
Multi culti shoppen is leuk op de Kruiskade/1e en 2e Middellandstraat. (net als de Binnenweg allemaal beloopbaar vanaf het CS.)
Advies is verder wel om met het OV te reizen als je verschillende stadsdelen aan wilt doen. Met de auto is het (in het weekend zeker) echt geen doen.
Advies is verder wel om met het OV te reizen als je verschillende stadsdelen aan wilt doen. Met de auto is het (in het weekend zeker) echt geen doen.