Radio op telefoon.

06-10-2021 17:36 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn telefoon heb ik een radio app.
Bij sommige radio zenders staat er FM en bij sommige zenders staat er web.
De zenders met web kosten die internet als je niet op WiFi zit?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Ja, natuurlijk.
Dat dacht ik al maar wou het toch zeker weten.
Volgens mij kosten fm zenders ook gewoon mbs
De fmzenders ook dacht ik hoor. Er zit toch geen FM ontvanger in je telefoon?
Harba lorifa
Lijkt me kwestie van googlen en eventueel checken bij gegevensverbruik. Er zijn telefoons met FM-ontvanger en vermoed dat jouw telefoon dit ook heeft. Dan zou het geen MB's moeten kosten.
Ik kan met sommige oortjes radiozenders ontvangen en afspelen via mijn telefoon. Daar heb ik dan geen internet voor nodig.
Zonder die oortjes kan ik de radio niet afspelen op de telefoon, alleen alsnog via internet.
Kijk eens in het data verbruik onder instellingen, daar kun je zien welke App mbs verbruikt en hoeveel.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Kost bijna geen mb’s, ik luister elke dag 3 uur naar de radio op mijn telefoon en ik merk er niks van.
beetjegek schreef:
06-10-2021 19:29
Kost bijna geen mb’s, ik luister elke dag 3 uur naar de radio op mijn telefoon en ik merk er niks van.
Oneens, ik heb mijn abo zelfs verhoogd omdat ik behoorlijk veel extra verbruikte

Ligt er ook aan hoeveel mbs je mag verbruiken natuurlijk, ik zat vrij laag in mijn abo dus tikte dit behoorlijk aan elke dag.
To, even een paar keer goed bijhouden wat het kost aan mb’s!
In mijn vorige mobiele telefoon zat een radio, met oortjes als antenne had ik ook echt fm radio, had ook radio als ik wifi en mobiele data uit had staan. Ik had wisselend ontvangst, grappig als je in de trein zit en naar een andere frequentie moet hoppen.

Online radio, via internet, vreet aardig wat MB's. Sinds ik een andere smartfone heb ontbreekt de radio en is het handiger om zelf muziekbestandjes op mijn mobiel te hebben als ik reis. Dat scheelt MB's (en vet irritante jingles en reclame, maar dat terzijde)
hanke321 wijzigde dit bericht op 06-10-2021 20:37
7.69% gewijzigd
Check dus de specificaties van je telefoon. Zit er echt een radiootje in, of is het enkel een contact met je MB's internet via een app?
beetjegek schreef:
06-10-2021 19:29
3 uur radio op 128kbps kost ca. 50MB per uur. Per maand verstook je dan 5GB aan radio luisteren. Dat is meer dan de gemiddelde databundel in Nederland. En zelfs als je op 64kbps luistert is het nog 2,5GB. Dat is toch een flink deel van het totale datagebruik.
hanke321 schreef:
06-10-2021 20:34
In mijn vorige mobiele telefoon zat een radio, met oortjes als antenne had ik ook echt fm radio, had ook radio als ik wifi en mobiele data uit had staan. Ik had wisselend ontvangst, grappig als je in de trein zit en naar een andere frequentie moet hoppen.

Online radio, via internet, vreet aardig wat MB's. Sinds ik een andere smartfone heb ontbreekt de radio en is het handiger om zelf muziekbestandjes op mijn mobiel te hebben als ik reis. Dat scheelt MB's (en vet irritante jingles en reclame, maar dat terzijde)
In mijn telefoon zit ook een radio. En inderdaad oortjes als antenne. Als ik ga hardlopen luister ik fm radio.
huisduif schreef:
06-10-2021 19:18
Ik kan met sommige oortjes radiozenders ontvangen en afspelen via mijn telefoon. Daar heb ik dan geen internet voor nodig.
Zonder die oortjes kan ik de radio niet afspelen op de telefoon, alleen alsnog via internet.
Ik heb inderdaad voor fm radio wel de oortjes nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven