Hoe te reageren?

09-10-2021 08:58 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een weekje weg in Nederland. Gisteren aangekomen in ons appartement. Prima, aardige eigenaar ook. Wel vertelde hij dat ze er zelf nog niet woonden maar vandaag gingen verhuizen. Ze zijn sinds kort eigenaar. Hij dacht dat we er niets van zouden merken.
Helaas is dat anders. Het is best gehorig blijkt. Om kwart voor acht werden we wakker van verhuis geluiden. Het is geen goedkoop appartement en ik heb het juist uitgezocht om eens goed uit te kunnen rusten. Wat zouden jullie doen? Ik overweeg om wel te melden dat we dit niet zo prettig vinden maar ja...die mensen moeten toch verhuizen!
Ik zou het melden... Ze hadden deze dagen ook af kunnen blokken voor de verhuur.
Live long and prosper
dan meld je even, dat je er toch wel veel last van hebt
en wat zijn timing is. Als het alleen vandaag is, ga je wat leuks doen
als het de hele week blijft, zoek je een andere plek
Ik zou het wel zeggen, je komt er voor je vakantie en hebt er last van. Ze hadden het van tevoren kunnen aangeven.
Ik zou er zeker wat van zeggen.
Dank voor de snelle reacties. Gelukkig mooi weer dus vandaag de fiets tocht die morgen gepland stond maar doen. En ander appartement vinden is lastig. Ik heb al even gekeken en bijna alles is vol. Nog los van de extra kosten. Ik hoop maar dat het zo gehorig is omdat de ruimte nu nog leeg is. We kunnen het overleg over de verhuizing letterlijk volgen. Van het appartement naast ons horen we niks.
Gelukkig was het vannacht heerlijk stil dus de uren die we geslapen hebben waren prima!
Overleg even met ze. Geef aan dat jullie wel veel overlast ervan hebben en wat verder de planning is van ze. Als het langer dan vandaag is zou ik echt compensatie vragen of geld terug en dan iets anders zoeken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Als het alleen vandaag is zou ik er geen probleem mee hebben
Dom van die eigenaar, dit kan hij van te voren weten. Dus aangeven dat jullie een weekend rust zochten en hier niet blij van worden en je het je anders voorgesteld hebt.
De verhuizing zul je daarmee niet meer tegenhouden, maar het zou netjes zijn als je je geld terugkrijgt.
Toch melden en vragen wat de planning is, melden dat je er even tussen uit wilde en dat dit dan wel een beetje zuur is en totaal niet waarvoor mensen een weekendeje weg gaan.

Als een beetje normale verhuurder is zal hij je een compensatie geven.

Melden en vragen kan geen kwaad.
Ik zou er zeker iets van zeggen. Ze verdienen er gewoon aan, dus dan hadden ze deze dagen niet kunnen verhuizen, of deze dagen niet moeten verhuren. Ik vind het behoorlijk onbeschoft, eerlijk gezegd..
-
Misschien kunnen ze wat later beginnen. Eigenlijk best aso.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap het even niet. Het appartement waar jullie zitten daar zijn mensen aan het verhuizen???
viva-amber schreef:
09-10-2021 09:57
Misschien kunnen ze wat later beginnen. Eigenlijk best aso.

Vind ik toch ook wel eigenlijk.
Ik heb eens met mijn man in een behoorlijk prijzig hotel overnacht. 3 nachten.
Alles prima, maar alle 3 de ochtenden werd ik rond 6:00 uur wakker van al het kabaal afkomstig van de laad en losdiensten bij het hotel. Ik heb er nooit melding van gemaakt maar zal hierdoor dit hotel geen tweede keer boeken.
Werd het specifiek geadverteerd als een appartement waar je rust zou kunnen vinden/ het stil zou zijn? Want anders zou ik er überhaupt nooit vanuit gegaan zijn dat het rustig zou zijn in een appartement, zeker niet overdag. Dan had ik voor een natuurhuisje gegaan...
Lady_Day schreef:
09-10-2021 10:39
Ik snap het even niet. Het appartement waar jullie zitten daar zijn mensen aan het verhuizen???
Ik snap ook niet zo goed hoe de situatie is. Een appartement in een huis misschien?

Ik zou vandaag toch even vragen wat de plannen voor de komende dagen zijn. Eén dag overlast is te doen maar de hele week zou ik toch wel erg vervelend vinden.
Ik zou er ook zeker iets van zeggen. Ze hadden het nooit moeten verhuren tijdens verhuizing.
Goh dit vind ik zelf toch wel echt een rare actie dan verhuur je op die dagen toch niet want verhuisgeluiden en vakantie gaan niet bepaald sameb
Wat ga je nu, doen?
Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Ik ga er vanuit dat het een appartement in een huis is (zolder verdieping?) en dan kun je toch logisch nadenken dat je dan niet moet gaan verhuizen als je gasten hebt want dat hoor je zowiezo, hoe goed de isolatie enzo ook is.

Zou compensatie vragen en een eerlijke review achterlaten bij Airbnb of waar je ook geboekt hebt.
Blijkbaar wist de eigenaar van de b&b niet dat het gehorig was. Ik zou het aankaarten om te zorgen dat ze vandaag op tijd ophouden en morgen later beginnen.
Als het een appartement is, dan zou het ook gekund hebben dat niet de eigenaar, maar de buren zouden verhuizen op het moment dat jij daar voor je rust kwam.

Zolang het niet als heel rustig appartement wordt geadverteerd, kun je er denk ik weinig mee. Als je echt rust zoekt, is een vrijstaand huisje ook wel logischer.
Het zijn drie 2 persoons vakantie appartementen beneden ( waar wij er een van hebben) in een gebouw waar de eigenaar nu komt wonen. We hebben vandaag de hele dag gefietst. Vanmorgen kort de eigenaar gesproken. Ik heb verteld dat het wel gehorig is en dat we vroeg wakker waren. Hij vertelde dat er wat werkzaamheden waren geweest die hij niet verwacht had (gebruik boormachine). Op dit moment is het rustig. Ik ga er maar vanuit dat ze nu ze dit weten meer rekening houden met ons. De vakantieburen mopperden ook en zouden het ook gaan noemen. De website geeft wel specifiek aan dat je komt om 'van je rust te genieten'. Dank voor alle reacties! Ik zal morgen even laten weten of we konden uitslapen ;)
Dan boren ze toch na 10-en.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is nu (8.45) een stuk rustiger dan gisteren. Geen boormachine, geen horde verhuizers...dat scheelt. Ik werd wel wakker van schuiven van meubels en vrij hard naar elkaar roepen. Maar misschien is het gewoon heel gehorig. Mijn man slaapt nog, die wordt hier niet wakker van. Ik zal aan de eigenaar melden dat het erg gehorig is. Ik heb net de discussie over de keukentafel letterlijk kunnen volgen. Heb even overwogen om mee te gaan praten maar dat durf ik dan toch niet ;).
Als het hierbij blijft laat ik het verder maar. Ik zal wel als we de eigenaar spreken wel nogmaals benoemen dat we er last van hebben en dat dit niet is wat we verwacht hadden.
Geld gedeeltelijk terug vragen vind ik ook lastig. Er is hier in de omgeving weinig vrij en terug naar huis willen we ook niet. We hebben allerlei tickets voor musea en theater al betaald en het zou zonde zijn om niet te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven