Hoe te reageren?
zaterdag 9 oktober 2021 om 08:58
Wij zijn een weekje weg in Nederland. Gisteren aangekomen in ons appartement. Prima, aardige eigenaar ook. Wel vertelde hij dat ze er zelf nog niet woonden maar vandaag gingen verhuizen. Ze zijn sinds kort eigenaar. Hij dacht dat we er niets van zouden merken.
Helaas is dat anders. Het is best gehorig blijkt. Om kwart voor acht werden we wakker van verhuis geluiden. Het is geen goedkoop appartement en ik heb het juist uitgezocht om eens goed uit te kunnen rusten. Wat zouden jullie doen? Ik overweeg om wel te melden dat we dit niet zo prettig vinden maar ja...die mensen moeten toch verhuizen!
Helaas is dat anders. Het is best gehorig blijkt. Om kwart voor acht werden we wakker van verhuis geluiden. Het is geen goedkoop appartement en ik heb het juist uitgezocht om eens goed uit te kunnen rusten. Wat zouden jullie doen? Ik overweeg om wel te melden dat we dit niet zo prettig vinden maar ja...die mensen moeten toch verhuizen!

zaterdag 9 oktober 2021 om 09:08
Dank voor de snelle reacties. Gelukkig mooi weer dus vandaag de fiets tocht die morgen gepland stond maar doen. En ander appartement vinden is lastig. Ik heb al even gekeken en bijna alles is vol. Nog los van de extra kosten. Ik hoop maar dat het zo gehorig is omdat de ruimte nu nog leeg is. We kunnen het overleg over de verhuizing letterlijk volgen. Van het appartement naast ons horen we niks.
Gelukkig was het vannacht heerlijk stil dus de uren die we geslapen hebben waren prima!
Gelukkig was het vannacht heerlijk stil dus de uren die we geslapen hebben waren prima!
zaterdag 9 oktober 2021 om 09:24
Overleg even met ze. Geef aan dat jullie wel veel overlast ervan hebben en wat verder de planning is van ze. Als het langer dan vandaag is zou ik echt compensatie vragen of geld terug en dan iets anders zoeken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 9 oktober 2021 om 09:36

zaterdag 9 oktober 2021 om 09:38

zaterdag 9 oktober 2021 om 10:41
Vind ik toch ook wel eigenlijk.
Ik heb eens met mijn man in een behoorlijk prijzig hotel overnacht. 3 nachten.
Alles prima, maar alle 3 de ochtenden werd ik rond 6:00 uur wakker van al het kabaal afkomstig van de laad en losdiensten bij het hotel. Ik heb er nooit melding van gemaakt maar zal hierdoor dit hotel geen tweede keer boeken.
zaterdag 9 oktober 2021 om 10:45

zaterdag 9 oktober 2021 om 10:53
Ik snap ook niet zo goed hoe de situatie is. Een appartement in een huis misschien?
Ik zou vandaag toch even vragen wat de plannen voor de komende dagen zijn. Eén dag overlast is te doen maar de hele week zou ik toch wel erg vervelend vinden.

zaterdag 9 oktober 2021 om 13:12
Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Ik ga er vanuit dat het een appartement in een huis is (zolder verdieping?) en dan kun je toch logisch nadenken dat je dan niet moet gaan verhuizen als je gasten hebt want dat hoor je zowiezo, hoe goed de isolatie enzo ook is.
Zou compensatie vragen en een eerlijke review achterlaten bij Airbnb of waar je ook geboekt hebt.
Zou compensatie vragen en een eerlijke review achterlaten bij Airbnb of waar je ook geboekt hebt.

zaterdag 9 oktober 2021 om 14:36
Als het een appartement is, dan zou het ook gekund hebben dat niet de eigenaar, maar de buren zouden verhuizen op het moment dat jij daar voor je rust kwam.
Zolang het niet als heel rustig appartement wordt geadverteerd, kun je er denk ik weinig mee. Als je echt rust zoekt, is een vrijstaand huisje ook wel logischer.
Zolang het niet als heel rustig appartement wordt geadverteerd, kun je er denk ik weinig mee. Als je echt rust zoekt, is een vrijstaand huisje ook wel logischer.
zaterdag 9 oktober 2021 om 19:21
Het zijn drie 2 persoons vakantie appartementen beneden ( waar wij er een van hebben) in een gebouw waar de eigenaar nu komt wonen. We hebben vandaag de hele dag gefietst. Vanmorgen kort de eigenaar gesproken. Ik heb verteld dat het wel gehorig is en dat we vroeg wakker waren. Hij vertelde dat er wat werkzaamheden waren geweest die hij niet verwacht had (gebruik boormachine). Op dit moment is het rustig. Ik ga er maar vanuit dat ze nu ze dit weten meer rekening houden met ons. De vakantieburen mopperden ook en zouden het ook gaan noemen. De website geeft wel specifiek aan dat je komt om 'van je rust te genieten'. Dank voor alle reacties! Ik zal morgen even laten weten of we konden uitslapen

zondag 10 oktober 2021 om 08:50
Het is nu (8.45) een stuk rustiger dan gisteren. Geen boormachine, geen horde verhuizers...dat scheelt. Ik werd wel wakker van schuiven van meubels en vrij hard naar elkaar roepen. Maar misschien is het gewoon heel gehorig. Mijn man slaapt nog, die wordt hier niet wakker van. Ik zal aan de eigenaar melden dat het erg gehorig is. Ik heb net de discussie over de keukentafel letterlijk kunnen volgen. Heb even overwogen om mee te gaan praten maar dat durf ik dan toch niet
.
Als het hierbij blijft laat ik het verder maar. Ik zal wel als we de eigenaar spreken wel nogmaals benoemen dat we er last van hebben en dat dit niet is wat we verwacht hadden.
Geld gedeeltelijk terug vragen vind ik ook lastig. Er is hier in de omgeving weinig vrij en terug naar huis willen we ook niet. We hebben allerlei tickets voor musea en theater al betaald en het zou zonde zijn om niet te gaan.

Als het hierbij blijft laat ik het verder maar. Ik zal wel als we de eigenaar spreken wel nogmaals benoemen dat we er last van hebben en dat dit niet is wat we verwacht hadden.
Geld gedeeltelijk terug vragen vind ik ook lastig. Er is hier in de omgeving weinig vrij en terug naar huis willen we ook niet. We hebben allerlei tickets voor musea en theater al betaald en het zou zonde zijn om niet te gaan.