Van altijd blijven slapen Tot nooit meer zien
zondag 10 oktober 2021 om 12:21
Ik ben voor het tweede jaar op rij aan de kant gezet. Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe in het leven.
Alles klopte voor mijn gevoel en voor hem was ook alles goed, tenminste dat zei hij. Nu zegt hij zij vrijheid te missen en weer zijn vrijgezelle leven te willen vieren.
Hoe heb ik dit kunnen missen. Hoezo lukt het andere wel?
Ik zou zo graag willen begrijpen:
Hoe is dat zo gekomen
Van altijd blijven slapen
Tot nooit meer willen zien?
Dit is een gedicht van Judith HERZBERG
Die mij raakt door been en merg in mijn ziel.
Ik voel me verslagen. Alweer.
Ik ben vreselijk bang voor de feestdagen. Net als vorig jaar doodsbang. Same shit different year. Dan ben ik WEEER ALLEEN. Geen optie bij familie of vrienden vanwege hun eigen verplichten.
Ik voel me zo alleen op deze wereld.
Alles klopte voor mijn gevoel en voor hem was ook alles goed, tenminste dat zei hij. Nu zegt hij zij vrijheid te missen en weer zijn vrijgezelle leven te willen vieren.
Hoe heb ik dit kunnen missen. Hoezo lukt het andere wel?
Ik zou zo graag willen begrijpen:
Hoe is dat zo gekomen
Van altijd blijven slapen
Tot nooit meer willen zien?
Dit is een gedicht van Judith HERZBERG
Die mij raakt door been en merg in mijn ziel.
Ik voel me verslagen. Alweer.
Ik ben vreselijk bang voor de feestdagen. Net als vorig jaar doodsbang. Same shit different year. Dan ben ik WEEER ALLEEN. Geen optie bij familie of vrienden vanwege hun eigen verplichten.
Ik voel me zo alleen op deze wereld.
ladywhy wijzigde dit bericht op 10-10-2021 12:37
5.23% gewijzigd

zondag 10 oktober 2021 om 12:28
Ik weet hoe verdrietig het is als iemand niet met je verder wil, maar je maakt het wel heel groots. Hoezo doe jij iets verkeerd in het leven? Dit was gewoon geen match, dat kan gebeuren om wat voor reden dan ook. Niet aan jezelf gaan twijfelen vanwege een of andere kerel hoor, dan leg je de regie over je leven bij een ander neer. Even flink uithuilen, even goed bedenken wat voor man jij aan jouw zijde wil en gewoon weer opnieuw proberen. Of gewoon lekker vrijgezel blijven, heeft ook zijn voordelen.
En wat naar dat je je nu al zorgen maakt om de feestdagen, dat is nog ruim 2 maanden weg. Heeft iedereen die je kent nu al zijn plannen klaar?
En wat naar dat je je nu al zorgen maakt om de feestdagen, dat is nog ruim 2 maanden weg. Heeft iedereen die je kent nu al zijn plannen klaar?
zondag 10 oktober 2021 om 12:35
Ik ben van kinds af aan al bang voor de feestdagen. Maar dat was vanwege mijn gezinssituatie: wij werden als kinderen opgesloten thuis. soms met een vreemde oppas. Ouders hadden geen tijd.Ladida1981 schreef: ↑10-10-2021 12:28Ik weet hoe verdrietig het is als iemand niet met je verder wil, maar je maakt het wel heel groots. Hoezo doe jij iets verkeerd in het leven? Dit was gewoon geen match, dat kan gebeuren om wat voor reden dan ook. Niet aan jezelf gaan twijfelen vanwege een of andere kerel hoor, dan leg je de regie over je leven bij een ander neer. Even flink uithuilen, even goed bedenken wat voor man jij aan jouw zijde wil en gewoon weer opnieuw proberen. Of gewoon lekker vrijgezel blijven, heeft ook zijn voordelen.
Iedereen gaat naar familie of als stel op reis. Ik wil mijzelf niet uitnodigen. Ik wil ook niet de zielenpoot zijn.
Ik maakt het inderdaad misschien groot, maar ik heb nooit onvoorwaardelijke liefde gekend vanuit huis. Ik was vroeger als kind heel vaak ziek, maar mijn ouders werden daar altijd boos over.
Nu ben ik volwassen en heb nog steeds last van een aantal kwalen waardoor ik aangepast moet eten en drinken. Vroeger was dat altijd een probleem thuis, ik was altijd die rare.
Deze man hield er altijd heel veel rekening mee en nam het voor lief. Zo zijn er meerdere dingen die het daardoor zo moeilijk maken om verder te gaan. Zeker gezien ik geen vangnet heb emotioneel. Voor de rest heb ik het goed voor elkaar.
zondag 10 oktober 2021 om 12:56
Je kan ook zelf nog mensen uitnodigen voor de feestdagen he? Dan organiseer je wat leuks, pak je uit met koken of ga je zelf oliebollen bakken en organiseer je een etentje.
En als je daar geen zin in hebt, als je geen verplichtingen hebt met de feestdagen, kan je lekker je eigen gang gaan. Er zijn zoveel mensen die alleen zijn met de feestdagen.
Mijn broertje moet altijd werken met de feestdagen en al heel vaak zijn partner uitgenodigd, maar die vond het wel heerlijk om alleen thuis te zijn met haar boeken en een pot thee.
En als je daar geen zin in hebt, als je geen verplichtingen hebt met de feestdagen, kan je lekker je eigen gang gaan. Er zijn zoveel mensen die alleen zijn met de feestdagen.
Mijn broertje moet altijd werken met de feestdagen en al heel vaak zijn partner uitgenodigd, maar die vond het wel heerlijk om alleen thuis te zijn met haar boeken en een pot thee.
zondag 10 oktober 2021 om 13:17
In een relatie is er geen sprake van onvoorwaardelijke liefde.
Door je negatieve gevoel over single zijn op een hoop te gooien me je verdriet over een verbroken relatie maak je het extra zwaar. Liefdesverdriet heeft tijd nodig.
Maar single zijn is wat het is. Als je dat niet leuk vindt kun je weer gaan daten of werken aan je eigen negatieve gevoel.
Als je alleen zijn niet fijn vindt is het misschien realistischer om niet te gaan voor de ene voor altijd, maar voor altijd wel één. Seriële monogamie of hoe je het ook wil noemen.
Door je negatieve gevoel over single zijn op een hoop te gooien me je verdriet over een verbroken relatie maak je het extra zwaar. Liefdesverdriet heeft tijd nodig.
Maar single zijn is wat het is. Als je dat niet leuk vindt kun je weer gaan daten of werken aan je eigen negatieve gevoel.
Als je alleen zijn niet fijn vindt is het misschien realistischer om niet te gaan voor de ene voor altijd, maar voor altijd wel één. Seriële monogamie of hoe je het ook wil noemen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

zondag 10 oktober 2021 om 13:27
Ik heb juist altijd een hekel gehad aan feestdagen vanwege de scoiale verplichtingen. Je schrijft het zelf ook: anderen hebben geen tijd voor jou vanwege verplichtingen. Klinkt niet heel gezellig toch, die feestdagen? Voor veel mensen zijn de feestdagen helemaal niet zo feestelijk, maar voornamelijk een bron van stress en moeten voldoen aan verplichtingen. Dus terwijl jij denkt dat iedereen het gezellig heeft, hopen veel mensen alleen maar dat het weer snel voorbij is.
Moraal van het verhaal: probeer te genieten van het juist niet hebben van sociale verplichtingen. Je wordt niet meer opgesloten, niet letterlijk en niet door sociale druk. Je bent lekker vrij in je eigen huis.
Moraal van het verhaal: probeer te genieten van het juist niet hebben van sociale verplichtingen. Je wordt niet meer opgesloten, niet letterlijk en niet door sociale druk. Je bent lekker vrij in je eigen huis.

zondag 10 oktober 2021 om 13:30
Hij past niet bij je. Niet te lang over inzitten. Beter dat hij het aangeeft wat hij mist en waar zijn behoeften liggen dan dat jullie relatie voor jullie allebei veel frustraties gaat opleveren omdat het te lastig is in je eigen behoeften te voorzien.
Gun jezelf even voelen van het verdriet en het gemis dat je nu ervaart en ga verder. Concentreer je op de dingen die je nog meer fijn vindt.
Gun jezelf even voelen van het verdriet en het gemis dat je nu ervaart en ga verder. Concentreer je op de dingen die je nog meer fijn vindt.

zondag 10 oktober 2021 om 14:00
zondag 10 oktober 2021 om 14:01
Heb je hier al eens professionele hulp voor gezocht? Lijkt me erg heftig om mee te moeten dealen.ladywhy schreef: ↑10-10-2021 12:35Ik ben van kinds af aan al bang voor de feestdagen. Maar dat was vanwege mijn gezinssituatie: wij werden als kinderen opgesloten thuis. soms met een vreemde oppas. Ouders hadden geen tijd.
Iedereen gaat naar familie of als stel op reis. Ik wil mijzelf niet uitnodigen. Ik wil ook niet de zielenpoot zijn.
Ik maakt het inderdaad misschien groot, maar ik heb nooit onvoorwaardelijke liefde gekend vanuit huis. Ik was vroeger als kind heel vaak ziek, maar mijn ouders werden daar altijd boos over.
Nu ben ik volwassen en heb nog steeds last van een aantal kwalen waardoor ik aangepast moet eten en drinken. Vroeger was dat altijd een probleem thuis, ik was altijd die rare.
Deze man hield er altijd heel veel rekening mee en nam het voor lief. Zo zijn er meerdere dingen die het daardoor zo moeilijk maken om verder te gaan. Zeker gezien ik geen vangnet heb emotioneel. Voor de rest heb ik het goed voor elkaar.
En inderdaad: nodig mensen bij jou uit. Of ga lekker naar de sauna met de kerst.

zondag 10 oktober 2021 om 19:29
Als ik zoals jij zo'n issue met feestdagen had, zou ik naar een ander land gaan met de feestdagen, of iets boeken wat ik graag zou willen doen. Lekker ergens eten, of eten laten bezorgen.
Dat het JOUW dag is. Je niet meer laten wegstoppen of afwijzen, nooit meer. Geef mensen die macht niet en trek het naar jezelf toe.
Het is echt niet zo dat feestdagen voor de rest dagen zijn waarbij er geen afwijzing bestaat, afwijzing bestaat op vele manieren.
Als je daar gevoelig voor bent hou het veilig en bij jezelf voorlopig, is mijn advies.
Dat het JOUW dag is. Je niet meer laten wegstoppen of afwijzen, nooit meer. Geef mensen die macht niet en trek het naar jezelf toe.
Het is echt niet zo dat feestdagen voor de rest dagen zijn waarbij er geen afwijzing bestaat, afwijzing bestaat op vele manieren.
Als je daar gevoelig voor bent hou het veilig en bij jezelf voorlopig, is mijn advies.
zondag 10 oktober 2021 om 19:36
Ach TO
. Gewoon even een knuffel. Er worden veel goedbedoelde tips gegeven als "organiseer een etentje tijdens de feestdagen", maar heel eerlijk, ik herken het dat de meesten de feestdagen toch zullen doorbrengen met partner/gezin/(schoon)ouders. Ik zou dat "nodig mensen uit" dan ook zelf niet zo snel ter harte nemen omdat ik die teleurstelling voor mijzelf zou willen voorkomen (maargoed daar is iedereen anders in). Ik zou proberen de druk van "het zijn feestdagen en die moeten per sé speciaal zijn" er voor jezelf af te halen als dat lukt.

zondag 10 oktober 2021 om 19:59
Soort van herkenbaar hoor. Meeste mensen kiezen voor hun eigen bubbels die feestdagen. Heb je die bubbel niet, zit je mooi in je eentje te koekeloeren.
Maar uiteindelijk zijn het ook maar gewoon dagen. En het sentiment wat je eromheen ziet is vooral gericht op de verkoop van producten. Dat is ook niet de realiteit. Boel mensen gaan wel mee in die illusie, maar hebben het zelf ook niet zo leuk. Die sjouwen twee dagen lang van de ene naar de andere familie, pa met nieuwe vrouw, ma met nieuwe man, schoonfamilie….enz…
Wat ik zelf doe is…ik zorg dat ik een hele verzameling leukste films heb (dwz meestal wel jankfilms, afgewisseld met humor), bv op Netflix, maar ook op tv is van alles. En dvd’s bestaan ook nog steeds. Ik haal allemaal hapjes en drankjes in huis, gewoon waar ik zin in heb. Hoeft helemaal niks kersterigs te zijn. Ik loop lekker de gehele kerst in mijn favo slobberbroek. Haar in de war. En eigenlijk vermaak ik me dan best.
Ik ben ook een aantal keer expres op reis gegaan met die feestdagen, om het sentiment te vermijden, en natuurlijk ook omdat ik die reizen leuk vond. Beviel ook heel erg goed. Maar daar moet je maar net budget voor hebben natuurlijk.
Heb ook wel eens wat met NMLK gedaan. Maar moet eerlijk zeggen, die activiteiten op zich waren wel leuk, de mensen op zich waren best aardig, maar een echte klik was er niet waardoor ik me juist eenzamer voelde.
Met oud en nieuw ben ik wel eens gewoon gaan slapen. Maar ik ben sowieso al een nachtbraker, dus dat werkte niet helemaal. De leukste oud en nieuws had ik dan toch op reis. Maar ik heb ook een jaar in Nederland zelf gewoon helemaal in mijn uppie zitten kaasfonduen. Allemaal kaarsjes aan…om 00.00 lekker even vuurwerk gekeken, want al die sierpijlen vind ik wel mooi. En toen gaan slapen. Eigenlijk gewoon een hele gezellige avond met mezelf gehad.
Daarnaast heb ik me ook een paar keer keihard bezat. Nou, das kansloos, dat rotgevoel blijft gewoon drijven en de volgende dag heb je nog een kater ook.
Maar uiteindelijk zijn het ook maar gewoon dagen. En het sentiment wat je eromheen ziet is vooral gericht op de verkoop van producten. Dat is ook niet de realiteit. Boel mensen gaan wel mee in die illusie, maar hebben het zelf ook niet zo leuk. Die sjouwen twee dagen lang van de ene naar de andere familie, pa met nieuwe vrouw, ma met nieuwe man, schoonfamilie….enz…
Wat ik zelf doe is…ik zorg dat ik een hele verzameling leukste films heb (dwz meestal wel jankfilms, afgewisseld met humor), bv op Netflix, maar ook op tv is van alles. En dvd’s bestaan ook nog steeds. Ik haal allemaal hapjes en drankjes in huis, gewoon waar ik zin in heb. Hoeft helemaal niks kersterigs te zijn. Ik loop lekker de gehele kerst in mijn favo slobberbroek. Haar in de war. En eigenlijk vermaak ik me dan best.
Ik ben ook een aantal keer expres op reis gegaan met die feestdagen, om het sentiment te vermijden, en natuurlijk ook omdat ik die reizen leuk vond. Beviel ook heel erg goed. Maar daar moet je maar net budget voor hebben natuurlijk.
Heb ook wel eens wat met NMLK gedaan. Maar moet eerlijk zeggen, die activiteiten op zich waren wel leuk, de mensen op zich waren best aardig, maar een echte klik was er niet waardoor ik me juist eenzamer voelde.
Met oud en nieuw ben ik wel eens gewoon gaan slapen. Maar ik ben sowieso al een nachtbraker, dus dat werkte niet helemaal. De leukste oud en nieuws had ik dan toch op reis. Maar ik heb ook een jaar in Nederland zelf gewoon helemaal in mijn uppie zitten kaasfonduen. Allemaal kaarsjes aan…om 00.00 lekker even vuurwerk gekeken, want al die sierpijlen vind ik wel mooi. En toen gaan slapen. Eigenlijk gewoon een hele gezellige avond met mezelf gehad.
Daarnaast heb ik me ook een paar keer keihard bezat. Nou, das kansloos, dat rotgevoel blijft gewoon drijven en de volgende dag heb je nog een kater ook.
zondag 10 oktober 2021 om 20:06
Natuurlijk schrikken als je het niet ziet aankomen. Maar ga je niet nu al zorgen maken over de feestdagen, voor hetzelfde geld heb je over 2 maanden een nieuw vriendje of heb je andere leuke mensen leren kennen. Wat ik doe sinds ik single/vaak tussen relaties zit, is zelf rituelen bedenken om op bepaalde dagen te doen. Als ik dan wat kan plannen met anderen, leuk, maar zo niet, dan heb ik mijn eigen leuke dingen. Maak het gezellig voor jezelf. Ik heb nu al zin om met kerst pannenkoeken te gaan bakken voor mezelluffff en met mijn verjaardag bak ik iets speciaals voor mezelf. In de zomer koop ik lekker een ijsje in de stad en ik geniet daar ook van. In mijn eentje zit ik ook prima op een terras. Natuurlijk vind ik het (meestal) gezelliger met een vriend of vriendin, maar ik wil er niet van afhankelijk zijn om fijne dingen te doen.
Misschien hier een contactoproepje plaatsen?
Misschien hier een contactoproepje plaatsen?
zondag 10 oktober 2021 om 20:28
Ik herken het een beetje en heb hierdoor ook een aantal foute relaties gehad.
Mijn laatste "relatie" was echt wel de druppel en ik heb toen besloten om me op mezelf te focussen en de "eenzaamheid" dan maar te omarmen in het single bestaan,
En eerlijk, ik ben nu bijna een jaar alleen en het valt me reuze mee terwijl ik er voorheen zó bang van was. Je kan beter alleen zijn dan met iemand die jou niet waard is of die je gezelschap toch niet als waardevol aanziet.
En de feestdagen zijn uiteindelijk maar gewone dagen, maak het feestelijk in je eentje. Lang en heet bad met kaarsjes en mooie muziek, je mooi of comfy aankleden, een lekker drankje drinken, eten waar je zin in hebt,...
Mijn laatste "relatie" was echt wel de druppel en ik heb toen besloten om me op mezelf te focussen en de "eenzaamheid" dan maar te omarmen in het single bestaan,
En eerlijk, ik ben nu bijna een jaar alleen en het valt me reuze mee terwijl ik er voorheen zó bang van was. Je kan beter alleen zijn dan met iemand die jou niet waard is of die je gezelschap toch niet als waardevol aanziet.
En de feestdagen zijn uiteindelijk maar gewone dagen, maak het feestelijk in je eentje. Lang en heet bad met kaarsjes en mooie muziek, je mooi of comfy aankleden, een lekker drankje drinken, eten waar je zin in hebt,...

maandag 11 oktober 2021 om 07:16
Vind ik z’on gelul! Sommige mensen vinden alleen zijn gewoon heel erg niet leuk! Ik functioneer ook beter in een relatie.Ttroeteltje schreef: ↑11-10-2021 06:25Een relatie (en ook een vriendschap) moet een aanvulling zijn op jouw leven en op jou als persoon. Een relatie of een vriendschap enkel om maar een relatie of vriendschap te hebben voegt niets toe.

maandag 11 oktober 2021 om 18:52

maandag 11 oktober 2021 om 20:38
Dit. TO, je bent toch in therapie? Misschien leg je je focus veel te veel op het willen/moeten hebben van een relatie. Leer eerst eens om van jezelf te houden. Het lijkt of je conitnu de bevestiging van een partner nodig hebt.
En organiseer voor de feestdagen zelf iets leuks. Er zijn heel veel mensen die met kerst alleen zijn!
dinsdag 12 oktober 2021 om 15:44