Kaapverdië in Februari of Maart
vrijdag 8 oktober 2021 om 18:40
Wij zijn ons aan het oriënteren op een vakantie naar Kaapverdië in februari of maart.
Wie is er in die periode weleens naar Kaapverdië geweest en kan antwoord geven op de volgende vragen:
- Is de dagtemperatuur echt een graad of 24/25?
- Koelt het ‘s avonds hard af?
- Zijn er plekken waar je vanaf het strand kunt snorkelen of wordt dat dan altijd een boottrip?
- Nog aanraders qua eilanden/hotels?
- Nog andere tips of zaken waar we aan moeten denken die niet direct op de reissites te vinden zijn en waar je ter plekke achter kwam?
Bedankt voor de informatie alvast, misschien hebben meer lezers hier wat aan
Wie is er in die periode weleens naar Kaapverdië geweest en kan antwoord geven op de volgende vragen:
- Is de dagtemperatuur echt een graad of 24/25?
- Koelt het ‘s avonds hard af?
- Zijn er plekken waar je vanaf het strand kunt snorkelen of wordt dat dan altijd een boottrip?
- Nog aanraders qua eilanden/hotels?
- Nog andere tips of zaken waar we aan moeten denken die niet direct op de reissites te vinden zijn en waar je ter plekke achter kwam?
Bedankt voor de informatie alvast, misschien hebben meer lezers hier wat aan
trachemys wijzigde dit bericht op 08-10-2021 18:40
Reden: typo
Reden: typo
0.08% gewijzigd
vrijdag 8 oktober 2021 om 18:54
Wij zijn in november geweest. Toen was het een aangename 20 graden. Waar je rekening mee moet houden is dat er buiten je hotel resort niets is.
Wij gingen naar een dorp vlakbij om medicijnen te halen. Vroegen de weg, werd ons aangeraden een taxi te pakken ( voor twee straten) we dachten we lopen wel maar een halve straat verder toch die taxi gepakt…
Binnen het resort was alles perfect. Mooi strand, lekker eten en prachtig weer
Wij gingen naar een dorp vlakbij om medicijnen te halen. Vroegen de weg, werd ons aangeraden een taxi te pakken ( voor twee straten) we dachten we lopen wel maar een halve straat verder toch die taxi gepakt…
Binnen het resort was alles perfect. Mooi strand, lekker eten en prachtig weer
where ever you go, go with your heart
vrijdag 8 oktober 2021 om 19:17
Ik was in oktober op Sal. Heerliji verblij gehad maar er is idd niks te doen verder. Buiten de resorts is het redelijk armoedig. Voelde me in het resort wel heel veilig. Mooie standen en lekker relaxen. Als je daar voor gaat is t een lekkere bestemming. Wel vond ik het 5 sterren resort niet echt 5 sterren waardig. Niet zoals in Europa iig. Iets om wellicht rekening mee te houden.
vrijdag 8 oktober 2021 om 19:24
Wij zijn in december op Sal geweest. Elke dag was het 26 graden en winderig. Deze temperatuur verschilt weinig over de dag. ‘S avonds is het nog warm. Prima temperatuur vond ik. We hadden een all in resort waar geen kinderen mochten. Het hotel was van tui, naam weet ik niet meer. Het hotel ernaast leek heel erg op ons hotel en was weer juist voor mensen met kinderen. (Het tweede kind komt eraan dus dat wordt het volgende keer
)
We hebben heerlijk gegeten, gedronken en gerelaxed op een prachtig resort met zwembaden aan zee. Heerlijk voor een weekje niks doen. Op het eiland is verder heel weinig te beleven. Quad rijden was wel erg leuk en je schijnt er heel mooi te kunnen surfen, snorkelen en duiken, maar dat hebben wij niet gedaan.
We hebben heerlijk gegeten, gedronken en gerelaxed op een prachtig resort met zwembaden aan zee. Heerlijk voor een weekje niks doen. Op het eiland is verder heel weinig te beleven. Quad rijden was wel erg leuk en je schijnt er heel mooi te kunnen surfen, snorkelen en duiken, maar dat hebben wij niet gedaan.
vrijdag 8 oktober 2021 om 20:05
Wij zijn eind maart op Boa Vista geweest. Ik vond het een heerlijke vakantie, mooi resort.
Zoals eerder gezegd: buiten het park weinig te doen.
Wij hebben veel over het strand gewandeld, een keer een quad gehuurd, met gids en een tocht op een catamaran, walvissen spotten. Verder vooral genieten van de rust, het zwembad met zwembadbar en het mooie strand.
Temperatuur: 25-30 graden overdag met een klein windje. Ik vond het super. Savonds koelde het voldoende af om lekker te kunnen slapen. Ook kon je nog prima buiten eten met een dun vestje aan (en korte broek).
Zoals eerder gezegd: buiten het park weinig te doen.
Wij hebben veel over het strand gewandeld, een keer een quad gehuurd, met gids en een tocht op een catamaran, walvissen spotten. Verder vooral genieten van de rust, het zwembad met zwembadbar en het mooie strand.
Temperatuur: 25-30 graden overdag met een klein windje. Ik vond het super. Savonds koelde het voldoende af om lekker te kunnen slapen. Ook kon je nog prima buiten eten met een dun vestje aan (en korte broek).

vrijdag 8 oktober 2021 om 20:08
Precies. Ik was in mei in Kaapverdië en barstte ‘s avonds van de koud. Die wind, brrrr.
zaterdag 9 oktober 2021 om 09:07
Dat er buiten het resort niks te doen is herken ik niet. We zaten dan ook niet in een resort
... Het centrum van Santa Maria op Sal was best gezellig!
Over het weer kan ik weinig vertellen want we waren er in de zomer.
Wij vonden het lopen tussen kleine verpleegstershaaien, zwemmen in een(aangelegd) zoutmeer en de jeepsafari erg leuk daar.
De zee en de stranden zijn er in ieder geval prachtig. Er heerst wel armoede.

Over het weer kan ik weinig vertellen want we waren er in de zomer.
Wij vonden het lopen tussen kleine verpleegstershaaien, zwemmen in een(aangelegd) zoutmeer en de jeepsafari erg leuk daar.
De zee en de stranden zijn er in ieder geval prachtig. Er heerst wel armoede.
Live long and prosper
maandag 11 oktober 2021 om 00:35
In 2014 op Sal geweest, eind februari voor 10 dagen.
Het is heerlijk als je het vliegtuig uitstapt en het is 25 graden.
Wij vonden het enorm hard waaien, zo hard dat je op het strand alleen lekker kon liggen achter een gekantelde strandstoel, zodat deze het oplaaiende zand tegen hield. De zee was erg wild, maar je kon er wel in zwemmen. Het schijnt bekend te staan als goed eiland voor (kite)surfers omdat het er altijd stevig waait
Het zwembadwater was ijskoud en niet te doen om eens relaxed in te dobberen. Smorgens een paar baantjes ging net.
Als je een eilandtour doet ben je in een halve dag klaar en heb je alles gezien.
Santa Maria is leuk voor 2 avondjes, dan wel gezien.
Als je voor savonds een vestje meeneemt is het prima te doen hoor.
We hebben een dagtocht met catamaran gemaakt, was erg leuk! Mooie plekken gezien. Wij vonden het snorkelen wel wat tegenvallen. Kroatië is bijvoorbeeld veel mooier. Maar wij hebben ook niet heel veel dieren gezien onder water, misschien verkeerde tijd/plaats?
Het is dus heerlijk als je een weekje niets wil. Maar als je van avontuurlijk houd, dingen ontdekken en bekijken dan kun je beter een andere bestemming kiezen.
Het is heerlijk als je het vliegtuig uitstapt en het is 25 graden.
Wij vonden het enorm hard waaien, zo hard dat je op het strand alleen lekker kon liggen achter een gekantelde strandstoel, zodat deze het oplaaiende zand tegen hield. De zee was erg wild, maar je kon er wel in zwemmen. Het schijnt bekend te staan als goed eiland voor (kite)surfers omdat het er altijd stevig waait
Het zwembadwater was ijskoud en niet te doen om eens relaxed in te dobberen. Smorgens een paar baantjes ging net.
Als je een eilandtour doet ben je in een halve dag klaar en heb je alles gezien.
Santa Maria is leuk voor 2 avondjes, dan wel gezien.
Als je voor savonds een vestje meeneemt is het prima te doen hoor.
We hebben een dagtocht met catamaran gemaakt, was erg leuk! Mooie plekken gezien. Wij vonden het snorkelen wel wat tegenvallen. Kroatië is bijvoorbeeld veel mooier. Maar wij hebben ook niet heel veel dieren gezien onder water, misschien verkeerde tijd/plaats?
Het is dus heerlijk als je een weekje niets wil. Maar als je van avontuurlijk houd, dingen ontdekken en bekijken dan kun je beter een andere bestemming kiezen.

dinsdag 12 oktober 2021 om 16:09
Volgens https://www.waarschijntdezonwel.nl is de winter een perfecte periode voor Kaapverdie. Staat bij ons voor komende winter ook hoog op het lijstje maar we wachten nog heel even om te zien hoe het met de corona gaat (gebied is nu nog oranje)